Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava vatii lapselleen järkyttävää palkkaa lastenhoidosta.

Vierailija
02.05.2012 |

Kyselin tuttavalta jospa hänen tytär voisi katsoa poikamme perään pari viikko kesällä. Kyse ekaluokkalaisesta. Kerroin ettei tarvitse tehdä muuta kun lämmittää ruoka sekä olla paikalla jos apua tarvii. Eli ei kotitöitä ei mitään.

Palkkaa tää tuttava vaatii 400 euroa per viikko ja vielä pimeenä puhtaana käteen. Lisäksi vaatii matkakorvauksen bussilla vaikka tyttö pääsis tänne fillarilla 10 minuutissa.

Taitaa kyllä se tyttö nyt jäädä ilman paikkaa ainakin meillä. En todellakaan ala maksamaan ns varallaolosta ja mikrossa ruoan lämmittämisestä yli 400 euroa viikolta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuvasti natistaan kuinka on törkeää riistoa kun joutuu maksamaan muutaman satasen kuussa päivähoidosta, johon kuuluu ruoka. Ja nyt pitäisi olla ok maksaa alaikäiselle palkkaa joka kuussa tekisi 1600 euroa, työstä jossa ei tarvitse kuin vahtia lasta ja lämmittää toisten ostama ja tekemä ruoka! Ja vielä pimeänä rahat! Taidatte itse olla mokomia vaatimassa lastenne kesätöiltä... Hyvänen aika, Helsingin kaupunkikin maksaa paljon vähemmän koululaisille, ja ihan laillisesti =D

Ap säästäisi, jos olisi opettanut lapsestaan pärjääjän eikä luuseria.

Vierailija
22/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne päin tarviit hoitajaa? Mun tytär vois tulla parilla sadalla/vko, mutta verokortilla mielellään, ja että vakuutukset ovat myös kunnossa.

Jatkan vielä sen verran, että tämä tyttö on 16v. Taidan selvittää nuo leirit ensin. Eiköhän tää asia jollain tapaa järjesty.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuvasti natistaan kuinka on törkeää riistoa kun joutuu maksamaan muutaman satasen kuussa päivähoidosta, johon kuuluu ruoka. Ja nyt pitäisi olla ok maksaa alaikäiselle palkkaa joka kuussa tekisi 1600 euroa, työstä jossa ei tarvitse kuin vahtia lasta ja lämmittää toisten ostama ja tekemä ruoka! Ja vielä pimeänä rahat! Taidatte itse olla mokomia vaatimassa lastenne kesätöiltä... Hyvänen aika, Helsingin kaupunkikin maksaa paljon vähemmän koululaisille, ja ihan laillisesti =D

Ap säästäisi, jos olisi opettanut lapsestaan pärjääjän eikä luuseria.

Vierailija
24/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kuultavaa kun jonkun mielestä se olisi järkevää. Minusta se olisi heitteillejättö!

Vierailija
25/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni ekaluokan lopettanut on kesät yksi kotona. Lapsi pärjää kyllä,mutta mielestäni ap. on erittäin ihana äiti kun ajattelee lapsensa parasta!

Nimittäin 7-8v on vielä pieni!

Meilläkin on naapurissa ollut parina kesänän äitä ekaluokan lopettaneita. Joka hetken minkä hoitolasteni kanssa olen ulkona nuo lapset ovat myös siellä seuraa vailla. Ja monesti kyselevät pääsisikö sisällekkin leikkimään kun yksin on tylsää.

Vanhemmilleenkin sitten kuulemma soittelevat monta kertaa päivässä.

Kyse ei siis ole siitä pärjääkö lapsi, mutta ei se yksin oleminen monta tuntia päivässä ole lapsesta kivaa! Täsät olen ihan 100% varma.

T:tuo aikaisempi pph

Vierailija
26/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni ekaluokan lopettanut on kesät yksi kotona. Lapsi pärjää kyllä,mutta mielestäni ap. on erittäin ihana äiti kun ajattelee lapsensa parasta! Nimittäin 7-8v on vielä pieni! Meilläkin on naapurissa ollut parina kesänän äitä ekaluokan lopettaneita. Joka hetken minkä hoitolasteni kanssa olen ulkona nuo lapset ovat myös siellä seuraa vailla. Ja monesti kyselevät pääsisikö sisällekkin leikkimään kun yksin on tylsää. Vanhemmilleenkin sitten kuulemma soittelevat monta kertaa päivässä. Kyse ei siis ole siitä pärjääkö lapsi, mutta ei se yksin oleminen monta tuntia päivässä ole lapsesta kivaa! Täsät olen ihan 100% varma. T:tuo aikaisempi pph

ja ap:n tapauksessa lapsi olisi yksin kokonaista 4 tuntia! Siis juuri sen verran, että ennättäisi syödä, pelata hetken palloa ja katsoa sadepäivänä DVD:n. Kyse ei ole mistään 10-12 tunnin yksinolosta vaan suunnilleen yhtä pitkästä ajasta kuin jonka tavislapsi viettää yksin koulun jälkeen ennen vanhempien kotiinpaluuta.

Ekaluokkalaiselle saa muuten kunnallisen päivähoitopaikan, jos sitä ymmärtää hakea. Päivähoitolaki ja -asetus esiin ja soittelemaan, joku pph ottaa varmasti ryhmäänsä.

Vierailija
27/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön pyyntö! Minä maksan lapsenvahdille ihan asiallisesti 9-10 Euroa/h, mutta silloin mukana on 2-vuotias. Jos pelkästään 8-vuotiaalle tarvisi "seuraa" tähän ja silloin aikataulukaan ei olisi niin tiukka eli voisi tulla, kun ehtii ja lähteä hiukan aiemmin, niin 100 Euroa/vko naapurin 14-vuotiaalle olisi tarpeeksi. Joku roti sentään siinä, mitä maksetaan ja mistä työstä. Herranen aika. 400 Euroa siitä, että istuu jonkun kouluikäisen seurana. Mäpä en jaksa mennä enää lainkaan töihin vaan menen surffailemaan toisten koteihin ja katsomaan töllöstä päiväsarjoja, niin saan saman palkan kuin oikeasta työstä.

Yksi vaihtoehto ap on, että laitat tytölle hommia sitten kunnolla. Nyppii pihaa, imuroi ja tekee koko työajan hikihatussa hommia. Siltikin palkka olisi liikaa.

Mun äiti tuolta taustalta huusi, että hänkin voisi 400 Euroa/vko tulla teille istuskelemaan ja voi samalla antaa silmäonnettomuuksissa ensiavun. On eläkkeellä oleva silmälääkäri.

Vierailija
28/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön pyyntö! Minä maksan lapsenvahdille ihan asiallisesti 9-10 Euroa/h, mutta silloin mukana on 2-vuotias. Jos pelkästään 8-vuotiaalle tarvisi "seuraa" tähän ja silloin aikataulukaan ei olisi niin tiukka eli voisi tulla, kun ehtii ja lähteä hiukan aiemmin, niin 100 Euroa/vko naapurin 14-vuotiaalle olisi tarpeeksi. Joku roti sentään siinä, mitä maksetaan ja mistä työstä. Herranen aika. 400 Euroa siitä, että istuu jonkun kouluikäisen seurana. Mäpä en jaksa mennä enää lainkaan töihin vaan menen surffailemaan toisten koteihin ja katsomaan töllöstä päiväsarjoja, niin saan saman palkan kuin oikeasta työstä.

Yksi vaihtoehto ap on, että laitat tytölle hommia sitten kunnolla. Nyppii pihaa, imuroi ja tekee koko työajan hikihatussa hommia. Siltikin palkka olisi liikaa.

Mun äiti tuolta taustalta huusi, että hänkin voisi 400 Euroa/vko tulla teille istuskelemaan ja voi samalla antaa silmäonnettomuuksissa ensiavun. On eläkkeellä oleva silmälääkäri.

Vierailija
29/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa 400 euroa kuussa lapsen tarhapaikastakaan, ja siellä häntä aktivoidaan ja saa ruuat jne.

Taitaa teini jäädä ilman kesätöitä teillä ;)

Itse olen kysellyt tuttua teiniä satunnaisten iltavuorojeni varalle. Homma olisi juuri valmiin ruuan antamista ja muuten teini saa tehdä mitä miellyttää, kunhan nyt ei ryyppää ja rällää eikä kuljeta meille joka ilta eri poikaystävää.

Käypä korvaus oli molempien perheiden mielestä kymppi illalta.

Vierailija
30/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni ekaluokan lopettanut on kesät yksi kotona. Lapsi pärjää kyllä,mutta mielestäni ap. on erittäin ihana äiti kun ajattelee lapsensa parasta! Nimittäin 7-8v on vielä pieni! Meilläkin on naapurissa ollut parina kesänän äitä ekaluokan lopettaneita. Joka hetken minkä hoitolasteni kanssa olen ulkona nuo lapset ovat myös siellä seuraa vailla. Ja monesti kyselevät pääsisikö sisällekkin leikkimään kun yksin on tylsää. Vanhemmilleenkin sitten kuulemma soittelevat monta kertaa päivässä. Kyse ei siis ole siitä pärjääkö lapsi, mutta ei se yksin oleminen monta tuntia päivässä ole lapsesta kivaa! Täsät olen ihan 100% varma. T:tuo aikaisempi pph

ja ap:n tapauksessa lapsi olisi yksin kokonaista 4 tuntia! Siis juuri sen verran, että ennättäisi syödä, pelata hetken palloa ja katsoa sadepäivänä DVD:n. Kyse ei ole mistään 10-12 tunnin yksinolosta vaan suunnilleen yhtä pitkästä ajasta kuin jonka tavislapsi viettää yksin koulun jälkeen ennen vanhempien kotiinpaluuta. Ekaluokkalaiselle saa muuten kunnallisen päivähoitopaikan, jos sitä ymmärtää hakea. Päivähoitolaki ja -asetus esiin ja soittelemaan, joku pph ottaa varmasti ryhmäänsä.

Unohtui mainita, että tuo aika on se jolle tarvitaan hoitajaa. Eli aamulla poika olisi yksin klo 7.10-10, josta suurimman ajan nukkuu. Iltapäivällä mies kotiutuu noin klo 15-15.30, eli olisi tunnin yksin iltapäivällä.

Vierailija
31/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavislapsi viettää koulun jälkeen aikansa iltapäiväkerhossa tai leikkipuiston hoidossa. Näin ainakin ekalla luokalla, useimmilla myös tokalla.

Lapsi pystyy kyllä olla 4-5h yksin mutta kun niin on 5:tenä päivänä peräkkäin se on paljon. Lapsella on kova ikävä ja turvaton olo.

Poikani pääsee kohta kolmannelta luokalta ja minä olen päivisin kotona. Poika tulee aina meille kavereidensa kanssa koulusta. Kavereiden kotona ei ole vanhemmat päivisin paikalla. Lapset eivät valitse oleskelupaikakseen tyhjää kotia kun on vaihtoehtona paikka missä on aikuinen.

Vierailija
32/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on melkoisen ahnetta! Ja moni palstamaamma heti peesaamassa!

Aivan älytöntä, että työkokemusta vailla omaavalle teinitytölle pitäisi maksaa samaa palkkaa hengailusta, kuin mitä esim. kampaaja tai kaupan myyjä tienaa. Hei haloo, jotain suhteellisuuden tajua taas!

Vierailija
33/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kesällä lomalla, joten voisin ihan hyvin tuolla summalla tulla teille. Voisin jopa siivota keittiön samaan hintaan :)

t. kolmen äiti

ja todella ei tarvitse tehdä muuta kun lämmittää vslmiiksi tehty ruoka. Lopun aikaa voi vaikka vaan maata meidän pihalla ja ottaa aurinkoa. Ruoka kuuluisi hintaan ja jos haluavat jonnekin mennä niin maksaisin toki kulut molemmilta. Kaikki ylimääräinen vielä tuon palkan päälle siis.

Taidan kyllä ruveta etsimään leiripaikkaa pojalle. Tuolla hinnalla saan muutamaksi viikoksi leirille.

Ap

Vierailija
34/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi ainakin täällä Pirkanmaalla pääsee nuoret (14-18v) kesätöihin tutustu ja tienaa paikkoihin. Työaika niissä on 6h päivässä ja kahdessa viikossa saa palkkaa vähän yli 300 euroa (olikohan 330 vai 340 eur). Ja siinä on lomakorvaus jo mukana. Ja ihan oikeesti töitä joutuu tekemään ja hyvin haluttuja nuo paikat on.

Vierailija
35/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä verot pois! ja ihan kunnon ruumiillista työtä isossa yrityksessä.

Miettikää nyt vähän.

Itte olin 14, vahdin lapsia 13 tuntia päivässä, sain asua heillä ilmaiseksi ja sain 20€/päivä. eli alle 2 € tunti. Olin tosi tyytyväinen.

Mikä helkutti nykyään on vialla?

Vierailija
36/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkavaatimus. Luulisi nyt vähemmästäkin tajuavan.

Vierailija
37/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka satasella viikoksi. Olen työtön äiti, mutta oma lapseni on jo sen verran iso, että pärjää omillaan. 400e on jo ruhtinaallinen korvaus!

Oman lapsen voit toki ottaa mukaan :)

Meillä olsi kaksi lasta eakalle ja tokalle menevät. Voisit vapaasti luoda päivän ohjelmat, rannalle pääsee fillarille vartissa ja takapihalta alkaa ihanat metsamaastot. tarvitsemme hoitajaa11-22.6 ja mahdollisesti heinäkuussa 9.7-27.7

Vierailija
38/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,20 e tunnilta, mikä on minusta aika hyvä kriteeri.

http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/

Teinillä voi olla muitakin kesäsuunnitelmia, jopa kesäduunikin (jos on hyvä tuuri), joten ei häntä ilmaiseksi tai nälkäliksallakaan voi palkata.

Mutta 20 h viikkotyöajasta toki olisi 400 euroa pimeästi täysin hervoton pyynti.

Vierailija
39/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sä ap keksi jonkun muun ratkaisun. Helsingissä on useissa leikkipuistoissa ilmainen puistoruokailu ja aikuisia paikalla. Poika sinne, saa lämpimän ruuan eli sun ei tarvitse huolehtia siitäkään. Samoin löytyy useita kaupungin järjestämiä päiväleirejä eri puolilta kaupunkia. Tai sitten urheiluseurojen tms järjestämiä leirejä.

Vierailija
40/48 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis kahdelle kouluikäiselle lapselle lapsenvahtina, eikä minun tarvinnut kuin katsoa niiden perään ja lämmittää/tarjota valmiiksi tehty ateria päivän aikana.

Tuolloin 20 vuotta sitten minulle maksettiin siitä työstä 25mk/h. :)

Se oli hyvä palkka minun ikäiselleni tytölle tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän