Outo olo nukutuksen jälkeen...
Olin leikkauksessa 5pv sitten. Nukutuksessa tehtiin ja leikkaus kesti n puolitoistatuntia. Heräämössä sain vahvaa kipulääkettä ja sen jälkeeen olen pärjäillyt buranan voimin. Tietysti leikkaus päivä meni ihan sekavissa tunnelmissa, torkuin koko illan, ja siihen yöunet perään.
Nyt huomaan että pääni ei ole palautunut normaaliksi anestesian jäljiltä. Koko ajan päässä on hidas olo. Sellainen samea ja todella epätodellinen olo. Meinaa oikeasti tulla ihan paniikki, että mitä tää on ja palautuuko pääni enää ennalleen. Tuntuu kuin vetäisin vieläkin tietämättäni jotain kolmiolääkkeitä. Olen myös todella väsynyt. Ei jaksa lehtiä lukea, eikä keskittyä telkkariin. Sohvalla makailen ja pidän vain silmiä kiinni, vaikka en nukukkaan. Ruuan laittokin tuntuu vaikealta, kun pää käy "vajaalla" :-(
Mietityttää kovasti että onko päässäni tapahtunut jotain, mikä ei enää palaudu?? Jos näin on, niin mereen hypppään!! ei tällaisella päällä voi elää!Eilen illalla ihan itku tuli kun pelottaa tämä olo niin paljon :(
Onko muilla kokemuksia että anestesian jälkeen olisi esiintynyt vastaavaa?????
Kommentit (23)
Mulla leikkauksen jälkeen kun heräsin, niin oksensin heti. Olin viikon sairaalassa ja kyse oli syöpäleikkauksesta. Olin niin tokkurassa lääkkeistä esim kipupumppu ja sen lisäksi tarvittaessa lisää kipulääkettä. Toinen jalkani oli täysin tunnoton jota en pitänyt minään. Tosin sen jälkeen kun kipupumppu poistettiin, niin tunto palasi. Tsemppiä!
Kyllä,minulla oli samaa leikkauksen jälkeen. Ensimmäisen viikon jälkeen pakotin itseni ulos ja kävelylle sillä en olisi muuten kuntoutunut työkykyiseksi. Mutta vaikeaa se oli. Ajattelin oireista että kesti aikansa päästä anestesia-aineista eroon.