Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö kihlasormuksen olla kallis?

Vierailija
22.05.2012 |

Mikä olisi sellainen ok hinta? Että voi luottaa että sormus on hyvä, ei tummu tai jätä tummaa rengasta sormeen.. mahdolliset timantit yms pysyy paikoillaan eikä irtoa..?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun menin ensimmäistä kertaa kihloihin, oli mulla sellanen perinteinen ohut kultainen pelkistetty sormus, maksoi n. 30€. Nyt kun menin kihloihin, oli tyylini muuttunut, ja halusin näyttävän, paksun hopeasormuksen, jossa on joku "juju". Sellainen sitten maksoi 60€. Ja meillä olisi siis kummillakin kerroilla ollut varaa maksaa vaikka tuhansia siitä sormuksesta jos olisi ollut tarve, mutta se mitä mä nimenomaan halusin sattui olemaan myös halpaa, enkä sitten ostanut jotain omien halujeni vastaista vain siksi, että pitäisi olla kalliimpaa.

Apua, nyt tuli muuten mieleen, että mä taisin itse maksaakin tän nykyisen sormukseni eikä mies. Sehän vasta perinteiden vastaista on :D kävin meinaan itse ostamassa sillon kummitytölle lahjaa korukaupasta ja törmäsin unelmieni sormukseen juuri pari päivää sen jälkeen kun mentiin kihloihin. Ja itse tietysti maksoin kun mies ei ollut edes mukana, enkä tajunnut edes pyytää mieletä rahoja jälkikäteen :D

Vierailija
2/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä pitää olla vähintään miehen 2kk palkan arvoinen, mutta Suomessa ei. Jenkeissähän kihlasormus on se iso timanttisormus ja vihkisormus sitten sileä ja kapea.

Kyllä jossain 500 euron sormuksessa on jo laatua. Timanteista tulee kyllä vähän lisää hintaa. Kunhan on kultaa tai valkokultaa eikä mitään pinnoitettua halpaa materiaalia, niin pitäisi kestää. Liian köykäinen materiaali taipuu aikojen saatossa eikä sormus pysy pyöreänä.

Meillä kaikki 3 sormusta ostettiin kerralla ja maksoivat muistaakseni yhteensä joku 1800 euroa. Mun vihkisormuksessa on 1 timantti, molempien kihlat on sileää valkokultaa. Ja nämä siis teetettiin kultasepällä hänen omasta mallistostaan muokaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle halpa sormus kelpaa, pelottaa vain että menee huonoksi..

Vierailija
4/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoikohan jotain 150mk. En muista!

Nykyinen maksoi 650e eikä ole mikään superhieno. Rivisormus, jossa on 7 timanttia.

500? Oisko sopiva?

Vierailija
5/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää, sormuksissa maksaa tosi paljon ihan merkki, design ja tietty ne timantit. Ilman niitäkin se sormus on ihan yhtä kestävä. Se 30€ maksava perinteinen kapea kultarinkula kestää ihan yhtä hyvin kun se samanlainen, johon on istutettu timantti ja hintaa lisätty lähemmäs tonnia.

Mä olen kyllä sitä mieltä että kihlasormuksen ei tarvitsekään kestää ikuisesti ilman ajanpatinaa. Siinä saa näkyä elämän kolhut ja ajan kuluminen. Mutta jokaisella tietysti omat mielipiteensä.

2

Vierailija
6/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt kuitenkaan haluais että se heti ekan vuoden aikana olis vääntynyt soikioksi ja timantit tippunut helvettiin :D tai no, ei ole pakko olla TIMANTTI, toki muutkin halvemmat kivet käy.. tai ilmankin =) Yrittänyt näyttää miehelle millaista haluaisin sitten kun joskus tässä päättää kosia.. toisaalta haluaisin hänen kosivan ilman sormusta, sillä hän on tosi huono valitsemaan koruja :D esim. Jos kaupassa olen koruhyllyllä ja hän tulee katselemaan myös, onnistuu aina nappaamaan sen karmeimman korun siitä hyllystä mitä löytyy ja yrittää josko sen haluaisin.. :D

Vierailija
7/7 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää, sormuksissa maksaa tosi paljon ihan merkki, design ja tietty ne timantit. Ilman niitäkin se sormus on ihan yhtä kestävä. Se 30€ maksava perinteinen kapea kultarinkula kestää ihan yhtä hyvin kun se samanlainen, johon on istutettu timantti ja hintaa lisätty lähemmäs tonnia.

Mä olen kyllä sitä mieltä että kihlasormuksen ei tarvitsekään kestää ikuisesti ilman ajanpatinaa. Siinä saa näkyä elämän kolhut ja ajan kuluminen. Mutta jokaisella tietysti omat mielipiteensä.

Komppi tälle. Mun mielestä yksinkertainen perussormus on on paljon kauniimpi kuin timanttisormus. Ja kestääkin vähintään yhtä hyvin.

2