Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva mukana terassille?

Vierailija
01.05.2012 |

Onko ok?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä ole liikaa känniläisiä ja meteliä, eikä olla liian kauaa eikä olla liian myöhään.

Järjen käyttö on sallittua.

Vierailija
22/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pienten ja suurempienkin lasten vanhemmat saavat juoda alkomahoolia vain 4 seinän sisällä, siis kotona. Vauvan vieminen terassille johtaa jopa ls-ilmoitukseen!

Maassa maan tavalla nääs :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos aikoo vetästä perseet, niin sitten ei. Siihen saattaa jo henkilökuntakin puuttua.

Kyllä etelänmaissa on vauvat ja lapset aina illalla mukana.

Vierailija
24/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki muuttuu", kun vauva syntyy- koittakaa nyt ymmärtää nuoret äidit

- jos terassille mennään klo 22- niin hankitaan lastenhoitaja 10 e/ tunti mll

Vierailija
25/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri käytiin meidän vauvan (5kk) kanssa terassilla ja ihan Helsingin keskustassa. Siinä makoili tyytyväisenä vaunuissaan.

Ja äiti ja isä NAUTTIVAT jopa alkoholipitoiset juomat. Kivittäkää...

Vierailija
26/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki muuttuu", kun vauva syntyy- koittakaa nyt ymmärtää nuoret äidit

- jos terassille mennään klo 22- niin hankitaan lastenhoitaja 10 e/ tunti mll

Isä hoitaa, jos äiti haluaa mennä terassille klo 22, ja äiti hoitaa jos isä haluaa mennä.

Ei siihen mitään maksullisia lapsenvahteja tarvita.

Vierailija
27/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin, että on ok jos ei nautita alkoholia ja ympäristö on muutenkin asiallinen. Toki käsite on liukuva, toiset nauttivat esim. imetysaikanakin lasillisen viiniä tms. ja kai se ihan ok on, samakai se on tekeekö sen terassilla vai kotona.

Omassa perheessä ei ole vauvaa viety terassille mutta periaatteessa voisin sen tehdäkin. Itse en joisi mitään, puoliso voisi ottaa yhden oluen.

Jos terassilla vauvan kanssa viihtyvät vanhemmat ovat kummatkin päihtyneitä se on mielestäni lastensuojeluilmoituksen paikka ja jos he ovat vauvanhoitokyvyttömässä kunnossa se on kiireellisen sijoituksen paikka.

Vierailija
28/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pienten ja suurempienkin lasten vanhemmat saavat juoda alkomahoolia vain 4 seinän sisällä, siis kotona. Vauvan vieminen terassille johtaa jopa ls-ilmoitukseen!

Maassa maan tavalla nääs :)

Kesällä olisi mukava olla terassilla istumassa ja nauttimassa lasten kanssa vaikka limut ja kahvit, mutta eipä ole sellaista terassia tullut vastaan. Terassilla istuminen onnistuu vain omalla pihalla.

Vierailija
29/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin, että on ok jos ei nautita alkoholia ja ympäristö on muutenkin asiallinen. Toki käsite on liukuva, toiset nauttivat esim. imetysaikanakin lasillisen viiniä tms. ja kai se ihan ok on, samakai se on tekeekö sen terassilla vai kotona.

Omassa perheessä ei ole vauvaa viety terassille mutta periaatteessa voisin sen tehdäkin. Itse en joisi mitään, puoliso voisi ottaa yhden oluen.

Jos terassilla vauvan kanssa viihtyvät vanhemmat ovat kummatkin päihtyneitä se on mielestäni lastensuojeluilmoituksen paikka ja jos he ovat vauvanhoitokyvyttömässä kunnossa se on kiireellisen sijoituksen paikka.

Vierailija
30/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri käytiin meidän vauvan (5kk) kanssa terassilla ja ihan Helsingin keskustassa. Siinä makoili tyytyväisenä vaunuissaan.

Ja äiti ja isä NAUTTIVAT jopa alkoholipitoiset juomat. Kivittäkää...

Ei se makoillut tyytyväisenä vaunuissaan, vaan oli pyörtynyt järkytyksestä! Kun sillä on tommoiset juoppo vanhemmat!

Menkää alkkohooli -vierroitukseen.

:DD

Vierailija
31/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi vaan onko ok...Ai niin ls-mammat on linjoilla.

Vierailija
32/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset näkevät peikkoja joka puolella.

Itse olin ennen töissä ravintolassa. Sinne tuli kerran iltapäivällä pariskunta, joilla oli mukanaan rattaissa istuva lapsi. Eivät olleet juovuksissa, kasseista päätellen olivat olleet ostoksilla. Vanhemmat ostivat oluet. Johan tiskille hyökkäsi haukkana toinen asiakas, joka ilmoitti työskentelvänsä lastensuojelussa ja kielsi myymästä pariskunnalle enempää ja määräsi meidät lähettämään heidät kotiin. No jos on kerran lastensuojelussa vapaa-aikanaankin, niin miksei mennyt käskemään itse?

Vierailija
33/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko olet juoppo (ls tarpeen lapsillesi) tai sitten raivoraitis muita mahkuja ei oo! Tee siis valinta.

Ja tämä on jonkin sortin sarkasmia.

Vierailija
34/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että heti Itämeren eteläpuolella vanhemmat voivat huoletta mennä vauvojen tai lasten kanssa terassille tai kaikenmaailman tapahtumiin ja juoda siellä alkoholia ilman, että sitä kukaan paheksuu?

Itse asumme Etelä-Saksassa ja terassikäynnit tms. ovat meille ihan luonteva osa vapaa-ajan viettoa koko perheen kanssa.

Suomi on todellakin sarvikuonojen maa.

Vierailija
35/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmaan siellä teillä olette hoitokykyisiä. Sitä lähinnö yritin sanoa, ettei ole ok kännätä itseään sellaiseen kuntoon, ettei kykene lapsestaan huolehtimaan. Se on sijoituksen paikka tosialllisesti jolleivat esimerkiksi isovanhemmat pysty huolehtimaan lapsesta. Luulen, että näin olisi Saksassakin.

Enkä todellakaan siis kieltänyt ketään terassille menemästä enkä kivittäisi ketään terasille menijää. Kotiintuloajankin saa puolestani kaikki määrätä ihan itse, vauvalle on kai periaattessa sama nukkua vaikka koko yö vaunuissaan.

se lastensuojelutyöntekjä.

Vierailija
36/59 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikoissa on jo liian riehakasta, jotta voisi olla lapsia mukana. Ja humalaan ei minusta saisi tulla, ei ainakaan molemmat vanhemmat. Näin kerran ehkä kolmevuotiaan pojan, joka istui rattaissa todella kyllästyneen näköisenä iltaysin aikaan terassilla. Pöydässä istui arvatenkin lapsen isä ja pari kaveriaan, jotka aivan änkyrässä sammalsivat mukahauskoja juttuja toisilleen. Kyllä säälitti silloin se poika.

Olin mieheni kanssa helsinkiläisellä kivalla, siistillä terassilla päiväsaikaan viime kesänä. Otin siiderin (yhden) ja mies otti oluen. Mukana oli 10kk ikäinen poikamme, hän istui tyytyväisenä syöttötuolissa ja söi hedelmäsosetta. Sain aivan hirveitä mulkaisuja viereisen pöydän kahdelta mummelilta ja yhdeltä papparaiselta! Papalta kirjaimellisesti loksahti suu auki, kun tulin terassille ja aloin siemailla siideriäni. Tuijotus oli niin häiritsevää, että se pilasi kesän ensimmäisen terassilla istumishetkeni ja aloin tuijotella vanhuksia merkitsevästi takaisin, silloin kääntyivät pois tuhahtaen ja alkoivat supista keskenään.

Vierailija
37/59 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksenne on julkaistu tämän päivän Nyt-liitteessä.

Vierailija
38/59 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaisi nälkä yllättää kesän venereisuilla jos satamien rantaterasseille ei voisi ottaa lapsia mukaan. Tai lomareissut etelässä olisivat aika tylsiä jos istutaan vaan hotelilla, kyllä siinä käydään juomat välillä nauttimassa ravintolassa

Ei paikka ole sinänsä vaarallinen ja kielletty, kyse on siitä mitä siellä tehdään ja miten käyttäydytän. Lapsia ei voi otaa mukaan tilanteeseen jossa käytetään pitkään ja runsaasti alkoholia, mutta lapset voivat olla mukana normaaleissa syömähetkissä sekä siinä kun piipahdetaan käymään mun puuhan lomassa terassilla.

Vierailija
39/59 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihan ruokaravintoloita, joiden terassilla voi ihan hyvin olla vauvan ja vähän vanhempienkin lasten kanssa. Paikallisen räkälän terassille en veisi lapsia.

Vierailija
40/59 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi harkita itse asiaa.Miksi muiden mielipiteillä on mitään väliä. Jos sinulla on hiemankin epävarmuutta aiheesta niin ei pitäisi mennä.Kaikki riippu siitä millaisen kasvatuksen haluat lapsellesi antaa.Sinä itse teet valinnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän