Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa kun kaikki rikki menneet lelut on jonkun muun

Vierailija
01.05.2012 |

rikkomia, kuin omien lasten. Omat lapset on rauallisia, yhtäkään palapelin palaa ei ole hukassa, tai kirjan sivua ole revitty. Kaikki pikkuosatkin leluista tallessa ja ehjänä. Ja joka kerta kun joku lapsivieras kylässä, jotain menee rikki. Muiden vanhempien mielestä se on normaalia että menee välillä rikki, eivätkä koe mitenkään tarpeelliseski korvata mitään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut on leikkimistä varten ja jotain voi aina rikkoutua. Se on tosiasia.

Vierailija
2/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on myös pakko piilottaa kaiki vähänkin rikkoontuva kun eräs tietty perhe tule kylään. Kaiken saavat hajalle, vaikka nuorinkin jo 4-vuotias.

Esille jää lähinnä puupalikat ja legot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on myös pakko piilottaa kaiki vähänkin rikkoontuva kun eräs tietty perhe tule kylään. Kaiken saavat hajalle, vaikka nuorinkin jo 4-vuotias.

Esille jää lähinnä puupalikat ja legot.

em myös piilotetaan tiettyjä leluja..

ja nyt kun ovesta tulee kuka naapurin lapsi tahansa milloin tahansa, niin olen tehnyt toiseen huoneeseen erikoislelujen leikkipaikan, jonne ei mene tietyt lapset .

on isoja legosarjoja, ja toisille tuntuu olevan vallan hvui niiden tahallaan rikkominen, lisäksi osia häviää.....

eli pakko rajoittaa, kun jotkut ei vaan ymmärrä puhettakaan..

Vierailija
4/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan aina tietyt lelut, mm. nukkekoti ja junarata pois kun muutama perhe tulee kylään. Eivät vain osaa kohdella leluja nätisti, ja kaikkea emme heille anna rikottavaksi.

Vierailija
5/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan lasten paiskoa leluja ja rikkoa niitä. En tajua ollenkaan, miksi niin saa tehdä. On tosi tärkeää opettaa lapselle vastuuta tavaroiden käsittelyssä, ja lisäksi lelujen rikkominen on aggressiivista käytöstä, joka ei kuulu kaverisuhteisiin.

Tietenkin on vilkkaita lapsia, jotka on nopeita myös niissä lelujan rikkomisessa. On meilläkin lapsilla mennyt joitakin leluja rikki. Mut sellaista lelujen tahallista rikkomista ei sallita.

Vierailija
6/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mekään hyväksytä lelujen rikkomista, eikä tavaroiden heittelemistä, mutta jos ei ite oo koko ajan selän takana katsomassa, ni kummasti aina menee jotain rikki. Oon välillä keränny kaikki lelut lukon taakse just siksi, ku lapset rikkoo niitä. Eipä oo ollu pitkä apu siitäkään. Oon keränny rikkinäiset roskiin, enkä oo ostanu uusia. Ei auta. Aina jotain menee rikki. Legopalikoita eivät vielä oo saaneet hajoitettua..

Harmittaahan se, mutta en oo keksiny, millä sen sais loppumaan. Oon vissiin huono kasvattaja. Tosin jos meidän lapset rikkois toisten leluja ni tarjoutuisin kyllä korvaamaan ja lapset tietenkin pyytäis anteeksi aiheuttamaansa pahaa mieltä.

Monesti vaan oon sit kyselly, että miten joku meni rikki, ni yleensä se on seurausta uteliaisuudesta ja kyvyttömyydestä ymmärtää syy-seuraussuhteita, eli lapset on vielä pieniä, mutta kovasti uteliaita ja innokkaita tutkimaan ja kokeilemaan kaikenlaista. Niin ja onhan se joskus ihan uhmaakin...

Vierailija
7/7 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset eivät ilmeisesti ole niin indinöörihenkisiä, että purkaisivat ja rikkoisivat mitään. Yksi kaveri on sellainen, että minkä tahansa ottaa käteen, niin se hajoaa. Lego-ohjeet repii palasiksi, toisten askartelut, pikkuautot, nukkien vaatteet, jne.

Meillä nostetaan kanssa pois kaikki herkästi hajoava, mutta tosiaan tekisi mieli rajoittaa myös liikkumista.