Paskiaiskassa nolasi mut tänään kun kortit ei toimineet.
Vika ei siis ollut minussa eikä kortissa ja tilillä oli katetta.
Laitoin pin-koodin kolme kertaa ja sanoin että on toiminut eikä pitäs olla mitään häikkää. Odoteltiin ja odoteltiin ja sitten ei mennyt tapahtuma läpi, kun kortit ei samaan aikaan toimineet missään.
Kehtasi tämä typykkä sitten kyllästynyt virne naamallaan oikeen naukuvalla äänellä todeta että taitaa olla ettei kate riitä. Ja olin siis ostamassa yhtä maitoa saatana vie.... Ja hirveä jono takana.
No ei toiminu seuraavallakaan, eikä sitä seuraavalla. Vittuperkele ottaa vieläkin aivoon sen asenne.
Kommentit (71)
niin tulle kenelle tahansa mieleen että rahat on vähissä. Sorry vaan.
välillä sanon, että kate ei nyt riitä, ihan vaan että asiakas uskoisi, että jos kone sanoo, että "ei myyntiä" niin silloin se tarkoittaa myös sitä.
Ap:n kuvaama tapaus vaikuttaa siis siltä, että kassahenkilö ei ole ymmärtänyt, että korttivarmennuksen epäonnistuminen on eri asia kuin että tilillä ei ole katetta. Tällaisesta kannattaakin antaa palautetta.
Kuitenkin on monia tilanteita, joissa asiakkaalle ei mene asia jakeluun, ellei kerro, että hänen korttinsa ei mennyt läpi koska tilillä ei ilmeisesti ole katetta. Kaikki eivät nimittäin ymmärrä, jos kertoo, että nyt kone ilmoittaa, että "ei myyntiä". Siinä ei ole mitään nolaamistarkoitusta ja normaali-itsetuntoinen ihminen kestää kuulla tällaisen asian. Minäkin kestän.:)
t: kaupan täti
IKINÄ ei asiakkaalle sanota että tilillä ei ole katetta. Tottakai kassa näkee näytöstä miksi tapahtuma epäonnistui mutta asiallinen myyjä ei missään nimessä ala kertomaan asiakkaalle syytä. Todetaan vain että korttimaksu ei ikävä kyllä onnistunut, olisiko sinulla käteistä tai pääsetkö käymään automaatilla.
Toisekseen sinä et tiedä kuka on normaali-itsetuntoinen ja kuka ei.
Mutta meitähän on moneen junaan ja osa ei ole päässyt edes asemalle asti. Viimeisin taitaa koskea sinua?
Niin, ja sitten asiakas kiltisti lähtee automaatille? Tai sitten ilmoittaa että ei lähde mihinkään automaateille jonottelemaan erikseen ja haluaa yrittää uudestaan, ilmeisesti seuraavaan palkkapäivään asti jolloin sinne tilille ilmestyisi katetta... No saahan niitä jonoja niinkin kerättyä, tuherretaan sen katteettoman kortin kanssa koko päivä....
että asiakasta ei nolata. Mutta miettikääpä tätä: varashälytin on soinut useamman kerran kun olen postunut kaupasta, vika ei ole minun ja tämä on niin arkipäiväistä, ettei luulisi kenenkään enää ihmettelevän. Samoin on kassalta ruvettu soittelemaan jotakin varmistussoittoja, vaikka kortissani ei mitään vikaa. Kun sen on vinguttanut uudestaan, se on toiminut aivan moiteettomasti. Mitenköhän monta näistä ongelmista johtuu aivan muusta kuin asikkaasta? Hyvin hyvin suuri osa.
Ilmeisesti "ei myyntiä"-ilmoitukseen on muitakin syitä kuin se, että ei kate riitä, mitä?
Ilmeisesti "ei myyntiä"-ilmoitukseen on muitakin syitä kuin se, että ei kate riitä, mitä?
Paitsi sitten tietysti jos on ylittänyt päiväkohtaisen rajan. Jos varmennus epäonnistuu linjojen tms takia, tulee viesti siitä. Jos taas kortti on ilmoitettu kadonneeksi ja suljetuksi, tulee viesti jossa kehotetaan ottamaan kortti pois.
Ja se kortti tulee ottaa pois, sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Ei ole todellista..mulla on aina käteistä ainakin kympin verran mukana pikkuostoksia varten.
Astu nykyaikaan sinäkin sieltä 70-luvulta.
Ei ole todellista..mulla on aina käteistä ainakin kympin verran mukana pikkuostoksia varten.
Siis ketään ei henkilökohtaisesti epäillä varkaaksi, mutta se korttivaras tuskin ensimmäisenä tunnustaa, että joo tää on varastettu kortti, vaan yrittää kyllä kaikki muut selitykset läpi, jos joku vaikka sattuisikin menemään läpi.
varas tai tarviiko selityksiä uskoa. Minusta ihmistä ei tarvi nolata ennenkuin selviää mistä on kyse. Minusta kaikkien kurjinta oli se, kun myyjä ei vaivautunut edes sanomaan että mikä on ongelma, häipyi vain mitään selittämättä toiselle kassalle. Kyllä hän olisi voinut sanoa mulle mikä on ongelma, johon minä olisin sanonut että johtuu varmasti siitä että kuoletin kortin kun luulin sen kadonneen, ja se ei toimikaan vielä vaikka lupasivat että rupeaa toimimaan parissa päivässä. Sitten myyjä olisi voinut sanoa että joutuu selvittämään asiaa, ja minä olisin jäänyt siihen rauhassa odottamaan, kun tiesin etten mitään ole varastanut. Sitten jos olisi käynyt ilmi että kortti ON varastettu, mun puolestaa saa kohdella just niin töykeästi kuin haluaa. T. tuo yksi nolattu
Astu nykyaikaan sinäkin sieltä 70-luvulta.Ei ole todellista..mulla on aina käteistä ainakin kympin verran mukana pikkuostoksia varten.
siksi voisi olla ihan järkevää pitää edes hieman rahaa kukkarossa, ettei jää merkki tai maito ostamatta.
Joten jos kerran sadassa vuodessa jää ostamatta sen takia niin sitten jää.
Astu nykyaikaan sinäkin sieltä 70-luvulta.Ei ole todellista..mulla on aina käteistä ainakin kympin verran mukana pikkuostoksia varten.
siksi voisi olla ihan järkevää pitää edes hieman rahaa kukkarossa, ettei jää merkki tai maito ostamatta.
Maksan kaiken kortilla, enkä näe siinä mitään ihmeellistä. Jos joskus sattuu olemaan kolikoita, niin ne menee yleensä tytölle karkkirahaksi.
minä sanon aina ensin, että "ei myyntilupaa". sanon vielä toisen ja ehkä kolmannenkin kerran, asiakasta säästääkseni, ja kun se vaan jankuttaa, että kyllä pitäisi onnistua,missä nyt vika??? SITTEN sanon, että se tarkoittaa juuri sitä itseään; tililläsi ei ole rahaa!!
yritän siis ensin säästää asiakkaan häpeältä, mutta jos se ei usko ja jankuttaa, jankuttaa, viilaa korttia, niin sitten lopuksi hermostun minäkin, ja sanon suoraan, eli nolaan sen.
On ihmisiä, jotka ovat valmiita jäämään jankuttamaan asiasta. Yleensä jos kone ilmoittaa, että "ei myyntiä" se myös tarkoittaa sitä, eikä se siitä muutu miksikään vaikka kortti höylättäisiin sata kertaa. Jotkut asiakkaat kuitenkin luulevat, että jos he uutterasti jaksavat jankuttaa, kortti taianomaisesti menee läpi, vaikka tuo virhekoodi tulee nimenomaan siitä, että kortille on tehty se varmennus ja sen seurauksena tulee virhekoodi "ei myyntiä".
Joillain asiakkailla voi myös olla summittainen käsitys tilillään olevasta summasta. Eli laskun loppusumma on vaikkapa 12,37 ja asiakkaan tilillä on rahaa juuri 12,35 ja hän saisi käteisellä maksaessaan ostettua tavaransa, kortillaan ei.
Vika ei siis ollut minussa eikä kortissa ja tilillä oli katetta.
Laitoin pin-koodin kolme kertaa ja sanoin että on toiminut eikä pitäs olla mitään häikkää. Odoteltiin ja odoteltiin ja sitten ei mennyt tapahtuma läpi, kun kortit ei samaan aikaan toimineet missään.
Kehtasi tämä typykkä sitten kyllästynyt virne naamallaan oikeen naukuvalla äänellä todeta että taitaa olla ettei kate riitä. Ja olin siis ostamassa yhtä maitoa saatana vie.... Ja hirveä jono takana.
No ei toiminu seuraavallakaan, eikä sitä seuraavalla. Vittuperkele ottaa vieläkin aivoon sen asenne.
Ammattimaisuuteen kuuluu, että asiakasta ei nolata.
että kassamyyjät tekevät useimmiten työtä ilman koulutusta, niin kuinka he mielestäsi voivat sen ammattimaisuuden hankkia? Lähtökohtaisestihan kassamyyjälle ei edes kerrota, mistä kaikista syistä tuo "ei myyntilupaa" voi johtua.
Ruokakaupan kassan tavoite on saada jono liikkumaan ja yksikin sellainen jankuttaja, jonka kohdalla jono seisoo, on myyjän intressinä saada jono liikkumaan. Sen vuoksi on myös ymmärrettävää, että myyjä sanoo asiakkaalle topakasti, että tilillään ei ole katetta, koska useimmiten asia johtuu tästä ja jotta saisi jonon eteenpäin.
ja on naurettavaa maksaa jokin maitopurkki pankkikortilla. Kerrankin erään ihmisen eväät olisivat maksaneet 1,70 e, niin kortti ei toiminut. Myyjä sanoi, että ei katetta. Tää asiakas luimisteli punaisena ulos ilman eväitään. Itse käytän korttia lähinnä isoissa ostoksissa, elektroniikka ja huonekalut. Ruokakaupassa en käytä, ainakaan alle 30 e ostoksissa.
välillä sanon, että kate ei nyt riitä, ihan vaan että asiakas uskoisi, että jos kone sanoo, että "ei myyntiä" niin silloin se tarkoittaa myös sitä.
Ap:n kuvaama tapaus vaikuttaa siis siltä, että kassahenkilö ei ole ymmärtänyt, että korttivarmennuksen epäonnistuminen on eri asia kuin että tilillä ei ole katetta. Tällaisesta kannattaakin antaa palautetta.
Kuitenkin on monia tilanteita, joissa asiakkaalle ei mene asia jakeluun, ellei kerro, että hänen korttinsa ei mennyt läpi koska tilillä ei ilmeisesti ole katetta. Kaikki eivät nimittäin ymmärrä, jos kertoo, että nyt kone ilmoittaa, että "ei myyntiä". Siinä ei ole mitään nolaamistarkoitusta ja normaali-itsetuntoinen ihminen kestää kuulla tällaisen asian. Minäkin kestän.:)
Et ole tosissasi, ethän?
IKINÄ ei asiakkaalle sanota että tilillä ei ole katetta. Tottakai kassa näkee näytöstä miksi tapahtuma epäonnistui mutta asiallinen myyjä ei missään nimessä ala kertomaan asiakkaalle syytä. Todetaan vain että korttimaksu ei ikävä kyllä onnistunut, olisiko sinulla käteistä tai pääsetkö käymään automaatilla.Toisekseen sinä et tiedä kuka on normaali-itsetuntoinen ja kuka ei.
Mutta meitähän on moneen junaan ja osa ei ole päässyt edes asemalle asti. Viimeisin taitaa koskea sinua?
Et ole tosissasi, ethän?
IKINÄ ei asiakkaalle sanota että tilillä ei ole katetta.
Sinulla on ilmeisesti valikoiva lukutaito. En minäkään sano kaikille asiakkaille tai edes ensimmäisenä, että tilillä ei ole katetta. Sanon niille, joille asia ei mene muuten jakeluun. Oletan tietysti, että sanot tuon monen vuoden kokemuksella kaupan esimiehenä ja olet omassa myymälässäni varmistanut, että teillä on asiakaspalvelu huippuluokkaa.:)
Toisekseen sinä et tiedä kuka on normaali-itsetuntoinen ja kuka ei.
Kuuden vuoden aikana on tullut aika hyvä kuva siitä, kuka on, kuka ei. Jotkut kykenevät suhtautumaan asiallisesti kaupassa tapahtuviin kommelluksiin. Joillekin ihmisille on kestämätöntä se, että kortti ei mene läpi, joidenkin toisen itsetunto ei kestä sitä, että hänelle ei myydä, koska on liian päihtynyt. Kuten sanoit, meitä on moneen junaan.
Jos sinun mieltäsi lämmittää minun panetteluni niin se kertoo vain sinusta jotain.
vaikka parin yrityskerran jälkeen selvisi, että oli katetta ja maksu meni läpi?!? Olisiko mun pitänyt vaan jättää tavarat kassalle ja häipyä nolona ulos, eikä sanoa kassalle, että tililä on rahaa ja kolmannen kerran jälkeen suoritus meni läpi. Jos oli linjavika, niin miksi myyjä ei sanonut sitä? Yrittikö nolata vai eikö osaa tulkita koneen ilmoituksia?
On ihmisiä, jotka ovat valmiita jäämään jankuttamaan asiasta. Yleensä jos kone ilmoittaa, että "ei myyntiä" se myös tarkoittaa sitä, eikä se siitä muutu miksikään vaikka kortti höylättäisiin sata kertaa. Jotkut asiakkaat kuitenkin luulevat, että jos he uutterasti jaksavat jankuttaa, kortti taianomaisesti menee läpi, vaikka tuo virhekoodi tulee nimenomaan siitä, että kortille on tehty se varmennus ja sen seurauksena tulee virhekoodi "ei myyntiä".Joillain asiakkailla voi myös olla summittainen käsitys tilillään olevasta summasta. Eli laskun loppusumma on vaikkapa 12,37 ja asiakkaan tilillä on rahaa juuri 12,35 ja hän saisi käteisellä maksaessaan ostettua tavaransa, kortillaan ei.
vaikka parin yrityskerran jälkeen selvisi, että oli katetta ja maksu meni läpi?!? Olisiko mun pitänyt vaan jättää tavarat kassalle ja häipyä nolona ulos, eikä sanoa kassalle, että tililä on rahaa ja kolmannen kerran jälkeen suoritus meni läpi. Jos oli linjavika, niin miksi myyjä ei sanonut sitä? Yrittikö nolata vai eikö osaa tulkita koneen ilmoituksia?
uusi alalla, eikä ole ymmärtänyt että varmennusvirhe (kortti ei mene läpi) on eri asia kuin virhekoodi "ei myyntiä". Tuollaisesta voi antaa palautetta.
Olin ollut shoppailemassa, ja kun sitten eräässä liikkeessä olin maksamassa, myyjä sanoi, että laitteen mukaan ei saisi myydä. Katetta oli varmasti (jälkeenpäin tarkistettu), mutta olin unohtanut, että ko kortin ostoraja oli vielä 200 euroa, ja se oli tullut täyteen.
Myyjä ei muuten maininnut mitään katteettomuudesta vaan kysyi, että olisiko voinut tulla ostoraja vastaan.
No, ei siinä mitään, toinen kortti vain vinkumaan, ja ostos onnistui.