Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskiaiskassa nolasi mut tänään kun kortit ei toimineet.

Vierailija
30.04.2012 |

Vika ei siis ollut minussa eikä kortissa ja tilillä oli katetta.

Laitoin pin-koodin kolme kertaa ja sanoin että on toiminut eikä pitäs olla mitään häikkää. Odoteltiin ja odoteltiin ja sitten ei mennyt tapahtuma läpi, kun kortit ei samaan aikaan toimineet missään.

Kehtasi tämä typykkä sitten kyllästynyt virne naamallaan oikeen naukuvalla äänellä todeta että taitaa olla ettei kate riitä. Ja olin siis ostamassa yhtä maitoa saatana vie.... Ja hirveä jono takana.

No ei toiminu seuraavallakaan, eikä sitä seuraavalla. Vittuperkele ottaa vieläkin aivoon sen asenne.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin varmaan itsekin, jos minulle puhuttaisiin soopaa kassalla. Asiallisempaa olisi todeta, että yhteyksissä voi olla jotain häikkää.

Ei nyt herranjumala noinkaan voi sanoa. Sehän vaikuttaa jo muihinkin jonossa seisoviin - jollain pelkkä kortti mukana eikä käteistä, niin luulee sitten ettei saa omia ostoksiaan maksettua, kun edessäseisovalle kerrotaan, että yhteyksissä on jotain vikaa.

Itse ilmoitan aina, että ei myyntilupaa, aivan kuten konekin tekee. En tietenkään sen kummemmin ala arvailemaan, mikä voisi olla syynä.

Mutta ihmiset ovat kyllä kieltämättä näissä tilanteissa varsin hämmentäviä tapauksia. Yksikin mies tuli kerran kassalle ihan tietoisena siitä, että tilillä ei välttämättä ole tarpeeksi rahaa. Höylättiin kortti, tuli ilmoitus "Ei myyntilupaa" ja kappas vaan, mies suutahti siitä minulle: Et oo tosissas, ei se jää kun paristakymmenestä sentistä kiinni, että etkö nyt pysty sitä laittamaan läpi. No helvetti, eihän se nyt MINUN vikani ole, jos Electronilla maksu onnistuu vain jos tilillä on tarpeeksi rahaa.

Vierailija
22/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttini oli varastettu ja sitten kun menin kauppaan, ei se toiminut. Mulle ilmoitettiin vaan kanssa, ettei myydä. Olin kyllä vakuuttunut, että tilillä oli rahaa ja ihmettelin ison ostoskuorman kanssa, että mitä hittoa?

Ei mua nolottanut, otti kupoliin vaan tosi paljon.

Siihen ne jäi ostokset kassalle, sorry.

Soitin pankkiin ja sieltä selvis, että olivat sulkeneet kortin, ups...

Ihan kiva, olishan se tietty voinut ollakin varkaus, mutta kun ei ollut ja ne ostokset olis kiva ollu saada kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on herkkänahkaista porukkaa jos tuollaisest apitää loukkaantua!!

Kassahenkilöä ei kiinnosta eikä seuraavia asiakkaita kiinnosta!

huoh!

Vierailija
24/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran, että sinun olisi pitänyt antaa suoraan palautetta liikkeelle.

Mutta ihan vinkiksi kaikille muillekin, se näyttää hitusen epäilyttävältä, jos yrität ostaa suljetulla kortilla. Kyllä tyhmyydestä sakotetaan valitettavasti tässä tapauksessa.

Vierailija
25/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ostanut ihan laillisesti internetissä.

Mutta ihan vinkiksi kaikille muillekin, se näyttää hitusen epäilyttävältä, jos yrität ostaa suljetulla kortilla. Kyllä tyhmyydestä sakotetaan valitettavasti tässä tapauksessa.

Vierailija
26/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua haittaisi, jos joku sanoisi ettei tilillä ole ehkä katetta. Se on vain lausahdus. En yleensäkään tunne ns. noloutta tällaisista arkisista asioista, joita voi sattua joskus. Juuri tätä nimenomaista tilannetta ei ole vielä kohdalle osunut, mutta voisi niin käydä.

Vierailija
27/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset yrittää syyttää myyjiä omista mokistaan (en nyt tarkoita aloittajan viestiä).

Jos siis ostelet luottokortilla netistä ja korttisi suljetaan, kenen vika se on? Kuka sitä korttia on käyttänyt ja kuka siitä on vastuussa?

Jos taas olet kuluttanut korttikohtaisen päiväkäyttörajan loppuun, kenen vika se on?

Jos olet vetänyt tilisi katteen nollaan, kenen vika se on?

Myyjien vika, aivan..

Vierailija
28/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappu jo ovella, että korttimaksaminen voi olla hankalaa.

Ikävä tilanne ap:lla joka tapauksessa.

Vierailija
29/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs tyhmyyden minä tein, mun kortin sulki pankki. Kun olin ostanut ihan laillisesti internetissä.

eikä jauhaa siitä, että myyjät on niin ikäviä, vaikka myyjät toimivat lähinnä sen mukaan, mitä ovat työssään oppineet, eli suurin osa suljetuista korteista on oikeasti epäilyttäviä tapauksia ja satuit olemaan poikkeus. Minusta sinulla on heikko itsetunto, jos et kestä tuollaista arkista asiointia, jos kerran omat asiasi ovat kunnossa. Jos taas vastaavasti kävisi niin että joku yrittäisi käyttää suljettua korttiasi väärin niin kai olisit kiitollinen, että myyjät kiinnittäisivät tällaiseen henkilöön huomiota.

Vierailija
30/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tilanteessa kortin saatuaan tää diplomaattikassa muuttui hyvin tiukan näköiseksi

No jos kortin kanssa tulee jotain häikkää, niin kyllä sen myyjän on oltava tiukkana. Kun kerta itsekin sanoit, että kortti oli ilmoitettu kadonneeksi ja suljettu. Ja niitä korttejahan kuitenkin ilmoitetaan kadonneeksi ja suljetaan myös silloin kun sellainen on satuttu varastamaan. Ja kun työvälineisiin ei kuulu sitä pikku kristallipalleroa, jolla tietää mikä on syy milloinkin...tai sen paremmin, että pitääkö asiakkaan selitys edes paikkaansa. Siis ketään ei henkilökohtaisesti epäillä varkaaksi, mutta se korttivaras tuskin ensimmäisenä tunnustaa, että joo tää on varastettu kortti, vaan yrittää kyllä kaikki muut selitykset läpi, jos joku vaikka sattuisikin menemään läpi.

Kassamyyjilläkin kun sattuu olemaan ne omat velvollisuutensa ja sääntönsä noudatettavina ja ihan muista syistä kuin asiakkaan kiusaamistarkoituksessa.

Vierailija
31/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas vastaavasti kävisi niin että joku yrittäisi käyttää suljettua korttiasi väärin niin kai olisit kiitollinen, että myyjät kiinnittäisivät tällaiseen henkilöön huomiota.

Joo, tätä juuri tarkoitin. Sinänsä jännä juttu, että valitetaan, että miten ollaan noin niuhoja ja tarkkoja, mutta sitten jos oikeassa varkaustapauksessa katsottaisiin varkaan selityksiä sormien läpiin, niin nämä samat ihmiset tulisivat valittamaan, että miten ei yhtään olla tarkkoja näissä asioissa.

t.32

Vierailija
32/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei syytä teitä, kun maksu ei onnistu. On vain äärimmäisen epäkohteliasta arvella ääneen, että hmmm... sulla ei ole rahaa tililä lainkaan kun mahdollisia muita selityksiä on vaikka kuinka monta.

Onhan se harmillista ja ärsyttävää, kun muutaman kerran on ollut linjoissa vikaa tai päiväkohtainen raja on ylittynyt. Koska ketjun iloiset asiakaspalvelijat työskentelevät ilmeisesti Porvoossa, en ole asiattomaan kohteluun koskaan törmännyt. Jos törmäisin, valittaisin heti kauppiaalle.

Olet kyllä sangen urpo tyyppi... Siis työskentelin yli 10v eräässä isossa huoltamoketjussa ja kyllä todellakin kone ilmoitti varsin useasti, ihan oikeasti että "TILILLÄ EI KATETTA!!!"

Vierailija
33/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassa kyykytti asiakasta.

Vierailija
34/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä tietenkin. Jokainen asia on asiakkaan kyykytystä ;>

Vierailija
35/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myyjällä ole mitään taikakeinoa asian korjaamiseksi. Turha siinä on kiukutella...

Vierailija
36/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kassakone ilmoittaa "ei myyntilupaa" tai järjestelmävirhe ei myyjällä ole mitään taikakeinoa asian korjaamiseksi. Turha siinä on kiukutella...

No äläpä nyt, kassamyyjähän on maailman rupuisin ammatti, mutta silti hänen pitäisi osata olla selvännäkijä ja pystyä tekemään ihan kaikki. ;> No toki on vähän epäkohteliasta arvella, että kate ei riitä, itse sanon aina, että "kone sanoo että ei myyntilupaa", kun se yleensä on syynä ettei kortti mene läpi. Mutta ei se tosiaan myyjän vika ole, jos ei höyläys onnistu, linjoissa voi olla vikaa tai sitten tosiaan sillä tilillä ei ole katetta. Niin tai kortti ei syystä tai toisesta muuten vain toimi.

Vierailija
37/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassat näkevät jo ihmisten pankkitilin saldotkin? Itse uskoisin, että myyjä näkee korkeintaan koneeltaan ilmoituksen "EI MYYNTIÄ" tms, eikä sen tarkempaa selitystä maksun epäonnistumiselle.

välillä sanon, että kate ei nyt riitä, ihan vaan että asiakas uskoisi, että jos kone sanoo, että "ei myyntiä" niin silloin se tarkoittaa myös sitä. Ap:n kuvaama tapaus vaikuttaa siis siltä, että kassahenkilö ei ole ymmärtänyt, että korttivarmennuksen epäonnistuminen on eri asia kuin että tilillä ei ole katetta. Tällaisesta kannattaakin antaa palautetta. Kuitenkin on monia tilanteita, joissa asiakkaalle ei mene asia jakeluun, ellei kerro, että hänen korttinsa ei mennyt läpi koska tilillä ei ilmeisesti ole katetta. Kaikki eivät nimittäin ymmärrä, jos kertoo, että nyt kone ilmoittaa, että "ei myyntiä". Siinä ei ole mitään nolaamistarkoitusta ja normaali-itsetuntoinen ihminen kestää kuulla tällaisen asian. Minäkin kestän.:) t: kaupan täti

Vierailija
38/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kassa sanoi, että "ei katetta". Sanoin, että ihan varmasti on ja syötin kortin koneeseen uudestaan. Kassa nyrpeänä hoiti asian koneelta ja sitten odoteltiin. Ja odoteltiin. Sitten kanssa muisti, että hei, aiemminkinkin tässä oli jollain ongelmia OSuuspankin kortin kanssa. Ehkä linjoissa vika. Myöhemmin päivällä luin Iltalehden otsikot, jonka mukaan kortit eivät toimi Helsingissä. No, ei toimi 300 km päässäkään...

Kolmannella yrityskerralla maksu meni läpi. Ei siinä mitään, mutta oliko pakko väittää aluksi, että ei ole katetta? Oli TOSI noloa.

Vierailija
39/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei syytä teitä, kun maksu ei onnistu. On vain äärimmäisen epäkohteliasta arvella ääneen, että hmmm... sulla ei ole rahaa tililä lainkaan kun mahdollisia muita selityksiä on vaikka kuinka monta.

Onhan se harmillista ja ärsyttävää, kun muutaman kerran on ollut linjoissa vikaa tai päiväkohtainen raja on ylittynyt. Koska ketjun iloiset asiakaspalvelijat työskentelevät ilmeisesti Porvoossa, en ole asiattomaan kohteluun koskaan törmännyt. Jos törmäisin, valittaisin heti kauppiaalle.

Vierailija
40/71 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vielä toisen ja ehkä kolmannenkin kerran, asiakasta säästääkseni, ja kun se vaan jankuttaa, että kyllä pitäisi onnistua,missä nyt vika??? SITTEN sanon, että se tarkoittaa juuri sitä itseään; tililläsi ei ole rahaa!!

yritän siis ensin säästää asiakkaan häpeältä, mutta jos se ei usko ja jankuttaa, jankuttaa, viilaa korttia, niin sitten lopuksi hermostun minäkin, ja sanon suoraan, eli nolaan sen.