Paskin äiti 4ever
Oon niin paska kahden lapsen äiti. Vien lapsiani mielelläni yöhoitoon kerran viikossa ja tänäänkin vein illalla 3kk ikäisen vauvani äidilleni yöhoitoon. Tunnen olevani niin paska äiti, kun kaikki muut äidit jaksaa hoitaa lapsensa itse. Voi ku mäki olisin joku supermarjo. *Masis*
Kommentit (21)
toi ei tee susta paskaa mutsia millään :)
Lapsille jää jos minkänäköisiä traumoja hylkäämisestä jne. T:Ap
Miksi viet lapsiasi hoitoon? Tiputa määrää kerran kuukauteen jos se saa sinut tuntemaan itsesi paremmaksi äidiksi.
Ja ihan pakko sanoa, että ihminen joka vie kerran viikossa 3kk ikäisen vauvansa yökylään, on joltain osin huono äiti.
Mä vien koska en jaksa muuten. Olen väsynyt, sairas ja saan helpolla lasten hoitajan. Vauva valvottaa yöt. Voi perse, mä oon oikeesti paska. Mut tuskin muuksi muutun. Tasan ei käy onnen lahjat.
Niin tilannehan on kokonaan eri. Silloin olet vastuuntuntoinen äiti, joka huolehtii omasta jaksamisestasi. T. 2(?)
niille ei jää mitään traumoja... yritä nyt vaan levätä äläkä tollasia murehdi...
Just ajattelin, ettei Psykistä oo pitkään aikaan näkynyt.
ja jaksavamman aidin. hyva aiti olet!!! jaksuja.
Minulla on kaksi eri sairautta jotka molemmat väsyttää, ja minulle on sanottu että ne pahenee kun stressaan ja olen väsynyt.. Sydän rupeaa herkästi sanomaan vastalausetta yöheräilyille, mutta silti olen niin vihainen etten jaksa hoitaa lapsia kokonaan yksin.. ap
mä olisin tarvinnut kuopuksen vauva-aikana, kun vauva ei kahteen vuoteen nukkunut paljon yöllä. Mutta ei se 2 km päässä oleva anoppikaan voinut auttaa.
Just ajattelin, ettei Psykistä oo pitkään aikaan näkynyt.
oo psykis. T.5
täällä on toinen paskamutsi joka tosin ei ole vienyt lapsia yöhoitoon vielä kertaakaan mutta jolla menee hermot päivittäin kaksivuotiaaseen ja tulee huudettua ja kirottua.. vauva onneksi on suht rauhallinen, mitä nyt iltaisin itkee 2h mahavaivojaan.. monesti olen miettinyt että nytköhän naapuri soittaa lastensuojeluun kun taapero huutaa ja äiti huutaa.. välillä olen niin poikki että mietin milloin me ollaan otsikoissa perhesurmiin liittyen vaikka en sitä tosissani voisi kuvitellakaan..
täällä on toinen paskamutsi joka tosin ei ole vienyt lapsia yöhoitoon vielä kertaakaan mutta jolla menee hermot päivittäin kaksivuotiaaseen ja tulee huudettua ja kirottua.. vauva onneksi on suht rauhallinen, mitä nyt iltaisin itkee 2h mahavaivojaan.. monesti olen miettinyt että nytköhän naapuri soittaa lastensuojeluun kun taapero huutaa ja äiti huutaa.. välillä olen niin poikki että mietin milloin me ollaan otsikoissa perhesurmiin liittyen vaikka en sitä tosissani voisi kuvitellakaan..
Etkö saa hoitoapua? Ei lapsille saa kiroilla :(
JOs tolta tuntuu, niin ehkä kandeis jotain muuttaa tai vaihtaa asennetta?
enkä haluaisikaan.. pinna vaan menee välillä totaalisesti.. en saa hoitoapua.. ainoa keneltä saisin on sitä mieltä että "hoida itse kun olet hankkinut, ei pidä hankkia lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa".. on suurten ikäluokkien ikäinen ja omat harrastukset sanelevat milloin haluaa perhettämme nähdä, mikä minulle on ihan ok, onhan omakin elämä.. juurikaan muita pikkulapsiperheitä ei ole lähipiirissä, joilta saisi vertaistukea.. sen siitä saa kun ei hanki esikoista kolmevitosena vaan alle kolmekymppisenä..
enkä haluaisikaan.. pinna vaan menee välillä totaalisesti.. en saa hoitoapua.. ainoa keneltä saisin on sitä mieltä että "hoida itse kun olet hankkinut, ei pidä hankkia lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa".. on suurten ikäluokkien ikäinen ja omat harrastukset sanelevat milloin haluaa perhettämme nähdä, mikä minulle on ihan ok, onhan omakin elämä.. juurikaan muita pikkulapsiperheitä ei ole lähipiirissä, joilta saisi vertaistukea.. sen siitä saa kun ei hanki esikoista kolmevitosena vaan alle kolmekymppisenä..
Nykypäivän äideillä tuntuu olevan rankempaa ja yksinäisempää kuin ennenvanhaa jolloin hoidettiin lapset kylän kesken ja mummmot asui samassa talossa ja oli auttamassa. Mun yhden tutun (n60vuotias) lapset on mummo kokonaan hoitanut yöllä kun asui samassa talossa. Nykypäivänä ei tulisi kuuloonkaan että lapsen äiti ei hoida kokoajan lapsia.
Mulla herää aina auttamishalu, kun luen tällaisia viestejä. Pakko kysyä, että mistä päin olet?
Tekisi mieli auttaa sinua, jos voisin ja asut lähellä?
toi ei tee susta paskaa mutsia millään :)