Syylien takia lääkäriin? Mitä siellä tehdään?
Eli meidän lapsellamme (10v) on ollut syyliä jo pitkään, vuosia.
Olisin apteekista ostanut taas uutta ainetta kokeiltavaksi, mutta apteekkari sanoi, että Syylend on vaikutusaineeltaan tehottomamapaa kuin esim. Wartnerin kynä.
Ja hän suositteli, että tilatkaa mieluummin lääkäriaika.
Ja kun netistä etsii itse tietoa syylistä suositellaan noita aineita tai sitten sanotaan, että lähtee parissa vuodessa itsekseen. Mutta siellä ei mainita lääkäriin menoa.
Meillä ei siis ole mikään toiminut. Mitä se lääkäri niille tekee?
Kommentit (28)
Mulla oli lapsena paljon syyliä jalkapohjissa, ja ne levisi sormiinkin, kun näpräsin niitä. Jalkapohjien syylät oli myös kipeitä. Lääkärin tekemä jäädytys (ihan terveyskeskuksessa) oli ainoa mikä auttoi. Ei siitä kyllä mitään vesikelloja tullut eikä muutenkaan tarvinnut jäädytettyjä kohtia varoa. En muista monta kertaa jouduin käymään, ainakin 3 kertaa varmaan. Sittemmin on jokunen syylä myöhemmin ollut jaloissa ja itse olen ne kovakouraisella käsittelyllä jotenkin saanut lähtemään (mm. tulitikulla poltellut yms.). Kannattaa vaan se muistaa että ne tosiaan voi levitä, kun niitä itse yrittää hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2012 klo 19:08"]suosittaa myös Iho- ja allergiasairaala. Mutta on multa kyllä ihotautilääkäri poistanut krohoidolla eli jäädyttämisellä. Lekureilla on paljon paremmat jäädytyshoidot kun noi apteekin. Mulla lähti kahdella hoitokerralla, ilmastointiteippiin ei riittänyt mun kärsivällisyys.
[/quote] jäädytys on kyllä aika kivulias kokemus ainakin näin ensimmäisellä kerralla. Ei pysty kävellä, jomottaa kantapohjaan. Lääkärissä rapsutettiin syyliä ja sen jälkeen typpikaasua -200 asteista jalkaan.
Meillä oli pojalla peukalonpäässä iso syylä, joka häiritsi jo käden käyttöä. Puolisen vuotta hoidettiin ilmastointiteipillä joka tuntui vain pahentavan tilannetta. Sitten mentiin ihotautiääkärille, joka kirjoitti reseptin apteekissa sekoitettavaan maito- ja salisyylihappo -liuokseen, joka tehosi ja muutamassa viikossa iso syylä oli poissa. Lääkärin mukaan apteekin itsehoitotuotteet eivät auta. Jäädytystä piti liian radikaalina toimenpiteenä pikkulapselle. Jos tuo seos ei olisi auttanut saimme reseptin johonkin immuunipuolustebuusteriin, mutta en muista mitä se oli.
Mulla oli myös pitkään syytä jalassa ja useita sormissa. Ihan hirveää, kaikki kokeilin, verruksinit, asetyylisalisyylivoiteet, kotijäädytykyset, ilmastointiteipit... Mutta syylä olivat ja levisivät vaan. Lopulta menin lääkäriin jäädytykseen, enkä ymmärrä miksi kärvistelin ne pari vuotta syylien kanssa.
Jäädytys ei sattunut, mutta jäädytyksen seurauksena sormiin tuli "palovammat", jotka pikkuhiljaa paranivat. Eivät olleet kipeät, apteekin täti suositteli kuitenkin rasvahappoja, joita ostin, mutten käyttänyt. Tuntui, että paremmin parani ilmassa.
Elimistön happo-emästasapaino kuntoon. http://elataysilla.com/happo-emastasapaino/
Itsellä hävisi syylät kun aloitin omega-3 kapselit. Ei näihin lääkäriä tarvita.
Oma kokemukseni syylien hoidosta: lapsella tuli varpaaseen syylä jota aloimme heti sen kun huomasimme hoitaa Syylendillä. Syylend on muurahaishappoa ja erittäin väkevää ainetta, sen kanssa pitää olla varovainen.
Syylendiin kasteltua topstikkua sivellään syylään viiden päivän välein ja laastari päälle. Syylään alkoi tulla mustia pisteitä eli syylän juuret tulivat esiin. Syylä alkoi myös kasvaa!
Iltaisin olen laittanut jalkavoidetta syylän päälle, ettei syylä kovetu + laastarin ja teippiä. (Paitsi niinä iltoina kun laitoin Syylendiä.)
Jatkoimme hoitoa, syylän viereen tuli pari pienempää syylää, joita hoidimme samalla tavalla.
Nyt hoidon aloituksesta on kulunut muutama (3?)kuukausi, ja syylistä on enää hiukan nahkariekaleita jäljellä. Olen ajatellut lopettaa Syylendin käytön mutta rasvaan/teippaan varpaan edelleen joka ilta. Seurailen tilannetta.
Mielestäni tärkeintä on että hoito aloitetaan mahdollisimman nopeasti kun syylä ilmestyy. Suosittelen Syylendiä mutta varovaisesti käyttäen.
Ja ennenkaikkea, älkää päästäkö syylävarpaisia mihinkään ilman jalkineita/tossuja/sukkia... tarttuvat!! Itse en ikinä enää päästä lastani avojaloin julkisiin tiloihin... jos noista päästään niin ei ikinä enää...
Ai että syljellä. Johan on tyjyä ainetta se ihmisen aamusylki. En usko edes noihin osterivinokkaisiin. Syylä on viruksen aiheuttama.