Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET-TOUKOKUU

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten anottu vakuutusta meidän toukalle. Onneksi siinä kyselty mitään, mistä olisi ollut vaivoja. EI tarvinnut edes neuvolakorttia esittää. Pohjantähdessä meillä on vakuutukset, ja esikoisen vakuutuksen kanssa ollaan Pohjantähden kanssa naimisissa lopun ikää. Virkailija oli sitä mieltä, että myöntämiselle ei ole esteitä... Kauhean hintainen vakuutus, mutta esikoisen tautihistorialla ei uskalla olla ottamatta, jos vaan myönnetään, vaikka isot ongelmathan joka tapauksessa hoidettaisi kunnallisella erikoissairaanhoidon piirissä.

Olen menossa ensi yöksi töihin, en tiedä miten pysyn koko yön hereillä. Nyt kun olen yksin kotona, en saa unta, iltapäivällä varmaan taas nukuttaa, kun lapset kotiutuu...

anir 17+5

Vierailija
22/39 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teille kuuluu? On aika hiljaista tässä pinossa...

Mulla iskee taas paniikkia, onko vauvalla kaikki hyvin. Liikkeitä tuntui jo, mutta viime päivinä on ollut tosi hiljaista. Mahakaan ei ole kauheasti kasvanut :(

Rakenneultraankin on vielä 2 viikkoa... Ihan liikaa tulee mietittyä tätä raskautta ja kuunneltua oireita ja kolotuksia.

anir 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno. Taas. Koko vastasi viikkoja, mutta ei sykettä. Meidän yrittäminen jää nyt tähän. Ei vaan jaksa enää.

Vierailija
24/39 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi :(

Vierailija
25/39 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitu: Elämä on todellakin epäreilua! Jaksamisia ja voimia! Mulla oli myös joka km jälkeen sama tunne, ei enää ikinä edes yritetä, etten jaksaisi enää samaa tuskaa kokea uudestaan ja uudestaan. Mutta lopulta vauva haave meni pelkojen yli. Mutta varmasti hyvä rauhoittua ja antaa itselle aikaa surra, eihän sitä koskan tiedä... Kun aikaa on kulunut, kannattaisiko tutkia mistä toistuvat km johtuvat, ainahan syytä ei löydy, mutta joskus löytyy ja se voi olla helposti korjattavakin asia. Esim. tukostaipumus tai kilpirauhasjutut tms.

Anir: eipä tänne mitään erityistä kuulu. Tässä vaiheessa vaan odotetaan ja odotetaan... Huomenna ultra, toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisilla. Ehkä ultravälit muuttuvat nyt keskussairaalassa 2 viikon väleiksi... Minäkin vasta 22 viikolla uskalsin myöntää olevani raskaana, tosin kaikki muuthan oli asian jo huomanneet ;)

Nippe 28+0

Vierailija
26/39 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän asti on suuremmitta vaivoitta selvitty, mutta nyt se vissiin sitten alkaa... Eli sokereita saa edelleen mittailla neljänä päivänä viikossa, pojun kasvu hidastunut ja seuranta ultra sen tiimoilta kahden viikon päästä. Tyttö oli hurahtanut pojan ohi, vaikka tähän asti on ollut pienempi. Ja pojulla edelleen toisessa munuaisessa jotain häikkää... Sairaalassa annetussa pissanäytteessä oli proteiinin kohdalla + merkki ja siitäkin sitten pissaseuranta maanantaina labraan (viikko sitten näyte oli ok). Kohdunkaula oli nejässä viikossa hujahtanut 3,5 cm -> 2 cm (minne lie kadonnut) ja sit kohdunsuu vähän pehmentynyt. Eli nyt kotona pitää kuulemma ottaa iisisti ja niitä mun huimia 1,5 km päiväkävelyitä ei sit enää tehdä...

Tietääkö kukaan mistä tuo kasvun hidastuma vois johtua? Ei kuulemma munuainen pitäisi vaikuttaa asiaan. Poju 1100 g (viimeksi 700 g) ja tyttö 1240 g (viimeksi 600 g). En tietenkään siinä paniikissa älynnyt kysyä. Miks kaikki kysymykset tulee mieleen aina sen jälkeen kun sen oven sulkee perässään? Ja lääkärit ei kyllä sairaalassa kerro mitään/selitä ylimääräistä, jos ei tajua kysyä... Ja sairasloma jatkui äippäloman alkuun saakka.

Nippe + tuplat 28+2

Vierailija
27/39 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelinkin Nippe jo ultrakuulumisia :) En kyllä osaa sanoa mitään tuosta vauvojen kasvuasiasta... osaisiko neuvolan täti auttaa? Tai jos soittaisin äitipolille? Siellä on yleensä ystävällinen kätilö vastaamassa puhelimeen :)

Onneksi sulla on viikkoja jo noinkin hyvin, jos vaikka vauvat lähtee syntymään. Toivottavasti pääset ainakin sinne rv 30 saakka, ettei tartte Kuopioon lähteä synnyttämään... Ja tietty mieluummin vielä pidemmälle... Otahan nyt tosiaan iisisti!

Kuka lääkäri muuten oli ultraamassa?

Mulla on vajaa 2 viikkoa rakenneultraan, jännittää jo nyt aika lailla...

anir rv 18+5

Vierailija
28/39 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: No soitin jo sinne äippäpolille ajanvarauksen siirtämisestä ja seuraava aika on parin viikon päästä. Jospa jaksaisin sinne asti odotella. Lääkäri kysyikin että onko jompi kumpi aktiivisempi liikkeissä ja en osannut oikein sanoa siihen mitään. Kotona mietittyäni asiaa, poju liikkui kyllä aiemmin enemmän kuin tyttö, mutta nyt poju liikehtii lähinnä iltaisin ja aamuyöllä... Ja toivottavasti pysyvät nyt mahassa vielä pitkään! Ja lääkärinä oli Walle. Äläkä turhaan jännitä sitä rakenneultraa, hyvin se menee!

Ai niin, jos joku on kohta tai myöhemmin hankkimassa jotain vauvan tarvikkeita, niin kannattaa vilkaista myös ulkomaalaisia verkkokauppoja. Itse tänään ekaa kertaa uskaltauduin tilaamaan parista eri paikasta briteistä tavaraa. Saattaa tehdä isojakin säästöjä. Miehelle jo selitinkin, että tää mun sairasloma on yhtä säästöä, kun päivät netistä tilailen tavaraa ja tänäänkin hehkutin kuinka "säästin" melkein 50 euroa. Tosin toivottavasti tavarat vaan sitten tulee, eikä luottokortin numeroa pöllitä ;) Mutta esim. brittien amazonissa aventin rintapumppu oli jotain 18 euroa veroineen (sama suomessa 50 euroa). Ja kun tilasin yli 25 punnalla, niin ei tullut postikulujakaan. Sit tilasin imetysliivit jostain eripaikasta ja niissäkin postikuluineen säästyi 15 euroa suomen verkkokauppaan verrattuna (ja aivan samat liivit). Jos siis tavarat tulee perille... Katsoin yhtiä tuplamatkarattaita, suomessa samat jotain 400 e ja sieltä tilattuna varmaan veroineen jotain 260 e...

Nippe + tuplat 28+3

Vierailija
29/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: tämä oli nyt kolmas keskenmeno, eli aloitetaan tutkimukset. Mulle kerran jo sanottiin, että tutkimatta on enää kromosomit, mutta onneksi tiistainen lääkäri oli ottanut heti yhteyttä lapsettomuuspolille ja kysynyt apuja. Sieltä nyt pistettiin mulle lista tehtävistä kokeista (joita en enää muista, olin kai shokissa). Verikokeet otetaan ensiviikolla ja tuloksia saan soittaa kuukauden päästä. Sitten meillä on elo-syyskuussa aika lapsettomuuspolille, jossa käydään läpi näitä keskenmenoja. Ne on just kesä-heinäkuun kiinni, joten siksi meni noin pitkälle. Noh, eipä väliä, koska otetaan nyt ainakin puolen vuoden tauko ja ehkäisy on käytössä.

Mieli alkaa jo olemaan positiivisempi, ainakin nyt meidän ongelmat otetaan tosissaan eikä enää nostella olkapäitä välinpitämättömästi. Ja kai näihin turtuu. Paskaa tulee niskaan enemmän kuin ehtii pois lapiomaan.

-iitu

Vierailija
30/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä iitu, että pääsette tutkimuksiin. Toivottavasti syy keskenmenoihin löytyy, ainahan se ei löydy.

Minä möyrin tänään kasvimaalla, kun se kasvaa vaan rikkaruohoa, ja jotain sinne voisi istuttaakin. Alaselän sain älyttömän kipeäksi, toivottavasti ei vaivaa koko loppuraskautta...

anir 19+0

Vierailija
31/39 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutin tänään aikaa kaupungilla, kun odottelin sovittua tapaamista. Sorruin menemään lastentarvikeliikkeeseen vaunuja katselemaan... Oltiin ajateltu, että mennään sit rakenneultran jälkeen... No, tulipa Briot katseltua, vaikka meille tuleekin Emmaljungat (pakko ostaa, kun tuli haalittua se citykoppa). Kyllä siellä olis kaikkea ihanaa vauvakamaa :)

Nippe. Keskustan vauvatarvikekaupassa oli Oran tuplavaunut, uudet myynnissä. Että jos haluat käydä livenä katsomassa. Palvelu ko kaupassa on huippua.

Vierailija
32/39 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitu: Hyvä että pääsette tutkimuksiin. Se on jo askel eteenpäin. Ainahan syytä ei löydy, mutta...

Anir: Ai vihdoinkin sinne liikkeeseen on tullu oran tuplat, niitä lupailtiin tilattavaksi sinne jo maaliskuussa ja sit käytiin katsomassa jo niitä monta kertaa ja kysymässä, niin sanottiin vaan ettei oo kehdattu tilatakkaan tyyliin... No katsotaan jos minä vielä sinne kauppaan kykenisin, oishan se kiva livenä ne nähdä. Oisivat varmaan tilanneet, jos oisin sillon heti sanonu, että otetaan ne, mutta kun puhuttiin että ei uskalleta etukäteen ostaa...Mutta on ne sen verran kalliit kapistukset, että mielellään näkis ennen kuin ostopäätöstä tekee...

Nippe + tuplat 29+0

Vierailija
33/39 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa Nippe suunnata katsomaan vaunuja :) Kyllä niistä saa livenä ihan eri kuvan kuin tietokoneen näytöltä.

Taatusti olisivat tilanneet teille vaunut, jos olisitte halunneet. Siellä on aivan mahtava palvelu, omistajapariskunta tekee kyllä kaikkensa, että asiakkaat on tyytyväisiä. Meille on tilattu yhtä ja toista (leluja lähinnä), omistajamies korjasi meidän Brion vaunujen irronneet nepparit odotellessa, Oran tuplien hajonneen pyörän korjasi 5€ maksusta, kun muuten olisi pitänyt ostaa kaikki 4 uutta rengasta ym ym... Sen suhteen olisi pitänyt ostaa nytkin Briot, että olisi saanut ainakin hyvää asiakaspalvelua, mutta pakko ne Emmaljungat on nyt ostaa, kun citykoppa nököttää tuossa olohuoneen nurkassa ihasteltavana :)

Olen tässä katsellut vyötärönseutuani tuskaisena. Tahtoo jo kunnon vauvamasun, tää on tämmönen keskivartalolihava maha vaan... Omat housut kiristää, mutta mammahousut on vähän isot... Toukan liikkeet ei edelleenkään tunnu vatsan päälle, potkii aina tuonne alas oikealle. Ja rinnoissa koko ajan tunne kuin maito nousisi, onneksi ei sentään vielä valu mitään...

Meidän pitäis nippe perustaa privaattipino, kun melkeinpä kaksistaan täällä kirjotellaan ;)

Mitähän Simonalle kuuluu?

anir 19+3

Vierailija
34/39 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Älä hätäile siitä mahan kasvusta, tosin itsekin siitä alkuun olin hädissäni, kun ei tietysti selkeetä mahaa tullut makkaroiden läpi heti ;) Mutta nyt tää maha on jo iso ja hankaloittaa aika montaa asiaa... Kohta ei yllä autossa jalat polkimille ja kädet rattiin kun penkki pitää niin taakse laittaa että maha mahtuu väliin :D Tosin aloin pitää äippähousuja jo joskus rv 12 alkaen...

No nyt on imetysliivit saapuneet (noin viikko sitten tilattu englannista) ja hyvä ostos oli. Tai no myöhemminhän sen tietää onko ne tosiaan hyvät, mutta todella positiivinen yllätys miten tukevat, mutta silti niissä on vielä paljon venymisen varaa. Mutta ajattelin tilata toiset samanlaiset sieltä. Jos alkuun pärjäisi sitten näillä ja synnytyksen jälkeen hankkisi sitten lisää.

Nippe + tuplat 29+2

Vierailija
35/39 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20+0, puolivälissä ollaan. Enpä olisi talvella uskonut, että tänne asti päästään... Toivottavasti seuraavat 20 viikkoakin menee yhtä sujuvasti...

Minäkin olen siirtynyt äitiyshousuihin. Mies sanoikin eilen, että ei tästä mahasta voi enää erehtyä... Niin kai sitten :) Toukka vaan saisi enemmän liikuskella, hän vissiin viihtyy sellasessa asennossa, että liikkeet ei aina tunnu. Enkä tiedä missä istukkakaan on...

Keskiviikkona rakenneultra, jospa sieltä tullessa oltaisi viisaampia.

Minä en voi hyödyntää ulkomaisia nettikauppoja, kun en omista luottokorttia. Pysyn varmaan tämänkin vauvan kanssa Triumphin imetysliiveissä, sellasia käytin viimeksikin. Jos nyt imetys ylipäätään onnistuu...

anir rv 20+0

Vierailija
36/39 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana mahan ja Kirpun kanssa ollaan edelleen. Päivittäin käyn kurkkimassa pinon kuulumisia, mutta en itse oikein ole uskaltanut kirjoitella.

Jotenkin olen tähän asti koittanut unohtaa koko raskauden, jotta aika kuluisi nopeammin. Jotenkin en ole uskaltanut antaa itselleni mahdollisuutta nauttia tästä. Pelkään, että onni otetaan pois. Mutta eilen havahduin siihen, että töitä on jäljellä enää 4 kk - kesälomat. Aika menee vauhdilla.

Mutta siis täällä mennään nyt 16+5 ja liikkeitä tuntunut jo pari-kolme viikkoa. Tosin nämä tuuppivat ja tökkivät liikkeet eivät ole mitään höyhenen hipaisuja vaan suorastaan nipisteleviä, ilmeisesti kohdun limakalvo on venymisestä arkana tai sitten mahassa kasvaa vahva pikkuinen :)

Muljahduksia odotellessa :)

Vierailija
37/39 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kauan odotettu rakenneultra takana. Lääkäri syynäsi tarkkaan vauvan rakenteet, mitään erikoista ei löytynyt, viikkoja vastaavan kokoinen toukka siellä möyri ja naama rutussa imi peukkua, kun katseltiin kasvojen profiilia 4D:lla. Ihania kuvia.

Suurin ylläri oli, että tyttöfiilis muuttui poikalupaukseksi, työnimi menee uusiksi :)

anir rv 20+3

Vierailija
38/39 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmis: Mukava kuulla, että vaikkei sinusta ole vähään aikaan kuulunut, että kaikki hyvin. Kumpa minäkin olisin liikkeet tuntenut jo noin hyvissä ajoin, varmimmin vasta rv 20 jälkeen. Tuo se kuitenkin erilaista varmuutta, että mahassa on jotain elämää ;)

Anir: Onnea ultrakuulumisista sekä poikalupauksesta!

Itsekin tässä vähemmän oon kirjoitellut, yksinkertaisesti aika kuluu vaan niin hitaasti ja ei oo mitään uutta kerrottavaa...

Nippe + tuplat 30+1

Vierailija
39/39 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tässä tosi pitkästä aikaa kirjotan (vaikka odotusaikana kävinkin teidän juttuja lukemassa viikottain). Nyt on sitten aika mennyt siivillä synnytyksen jälkeen kun kotona on vauva ja 2-vuotias.

Eli siis pikkuveli syntyi meidän perheeseen 7.5. Painoa pojalla oli 3,5kg ja pituutta 50cm. Synnytys meni hyvin ja kaikki on kotonakin mennyt kiireestä huolimatta hienosti.

Hyvää raskautta kaikille odottajille :)