KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET-TOUKOKUU
Kommentit (39)
Anir, kiitos uudesta pinosta!
Täällä herättiin vappuaamuun tuhrujen saattelemana. Moneen viikkoon ei ole mitään ylimääräistä tullut ja olen uskaltanut jo useille kavereillekin asian paljastaa ja vaikka edelleen kai tuommoiset tuhrut voi olla vaarattomia, iski paniikki. Dopplerilla sydänäänet löytyy hyvin, mutta kun ei sekään sitten aina lohduta. Tuhru on onneksi ollut ruskeaa eikä tuoretta verta. Ärsyttää silti.
Iloista vappua!
Niisku 13+1
Tulin laittamaan uutta kuukausipinoa mutta olikin jo keretty aloittamaan:)
Täällä menee oikein mukavasti pojun kanssa kun päästiin vatsavaivoista Cuplattoman ansiosta. Reladropsit aloitin myös jo aikaisemmin ja viikko sitten d-vitamiinitipat, on melkoinen tippamäärä aamuisin annettavana:) Huomenna punnitusneuvola, luulisin että hyvin kasvu jatkunut kun sain jo pienimmät vaatteet laittaa pois kaapista..
Iloista toukokuuta kaikille!!
Helene&Batman 23vrk
Kiitos uudesta pinosta! :)
Täällä tuhruiltiin viikonloppuna, mutta luulen niiden tuhrujen johtuvan lugeista. Jospa ne ärsyttää limakalvoja. Eilen nappasinkin sellaisen sitten jo ihan suun kautta ja tänään heti helpotti. Oireet tulee ja menee, joten niistä ei oikein osaa sanoa. Välillä olen varma, että taas on mennyt kesken, mutta välillä on niin rankat oireet, että ehkä kaikki sittenkin on hyvin. Varasin seurantaultran viikon päähän, sitten nähdään onko siellä kaveri matkassa. Viimeksi 2vk sitten oli vasta ruskuaispussi.
Kolme kuukautta sitten meni kesken juuri tänä päivänä (7+4, 31.1.12), tai siis todettiin keskenmenneeksi ja lähdin kaavintaan. Silloin huomasin tilanteen itse oireiden katoamisesta.
Nyt yritän kuitenkin olla positiivinen, ehkä kolmas kerta meilläkin lykästää :)
-iitu 7+4 :)
Tsemppiä tuhrutteluihin! Minähän ne tunnen, koko ensimmäinen kolmannes oli yhtä tuhrua ja vuotoa. Nyt on pari viikkoa ollut tuhrutonta, ja toivottavasti se on mennyttä aikaa...
Pikku hiljaa alan luottaa tähän raskauteen, ja odotan toiveikkaana rakenneultraa, joka on toukokuun lopussa. Omissa housuissa kuljen edelleen, tosin kiristäähän ne :) Viikko sitten sydänäänet kuuluivat neuvolassa hyvin, ja muutaman kerran olen kuvitellut tuntevani vauvan liikkeet. Odotan kovasti, että liikkeet alkaisi tuntua päivittäin, olisi taas vähän luottavaisempi olo...
Tarvikkeitakin olen uskaltautunut katselemaan, kovasti tekisi mieli lähteä vaunukauppoja kiertelemään, mutta vielä pitää vähän aikaa malttaa...
anir 16+2
Anir: Kiitos uudesta pinosta! Ja kohta sinä pääset kyllä ostamaan niitä tarvikkeita ja vaatteita ;) Meillä alkaa jo kaikki paikat olla täynnä tavaraa jo ennen näitä hankintoja... Kumpa löytyis jostain pinnasänky kerrossänkymallisena... Meinaan keskelle lattiaako toisen sängyn pistän, kun ei mahdu niin ei mahdu... No yksi pinnis vasta hankittuna... Vaatteita saatu pikkusiskolta yllinkyllin, varmaan ei kerkeä kaikkia edes pitämään...
Iitu: Onnea ultraan, tosin onhan tuohon vielä "pitkä aika"...
Helene: No ompas poju kasvanut nopeesti, jos nyt jo pienimmät koot olet kaapista pois laittanut... Onkohan tullut hamstrattua/ostettua vähän liikaa vaatteita... Pelkästään 50-56 cm vaatteita taitaa olla kaksi kauppakassillista... No empähän minä tiedä tietysti kokemattomuuttani paljonko niitä tarvitsee... Paljonko kannattaisi varata niitä puklurättejä (harsoja) per vauva?
Sitten tarvitsisin konkareiden neuvoja lähempänä h-hetkeä, että millaiset kantokassit/lämpöpussit hommaisin ora land kaksosten rattaisiin... Siellä oran sivuilla kun oli sellainenkin kantokassimalli (kaksi erilaista kantokassia), josta sai ne reunakovikkeet pois ja sen saman kantokassin pitäs toimia ns. lämpöpussina kun ne kovikkeet ottaa pois... Oon ihan uuno näissä asioissa... Sit oli pelkät lämpöpussit... Kesäksi tilataan kuitenkin vauvojen synnyttyä se jatkoperä ja patja, jotta saa tehtyä ison yhden kopan, jossa kesäaikana vähän viileämpi nukkua...
Tänään oli neuvola, vahvat sykkeet kuului ja oi miten erilaiset ne olikaan näillä. Neuvolatädin mukaan vaikuttais tytölle ja pojalle... Sf-mitta oli jo (rv 26) 30 cm, mutta koko ajanhan olen ollut käyrien yläpuolella ;) Hemppari oli jopa vähän noussut 138.
Nippe + tuplat 26+1
Voi että työmotivaatio on nollassa. Vielä pitäisi kärvistellä 3kk ennen kesälomaa ja sen perään alkavaa mammalomaa...
Tänään olen saanut esimakua liitoskivuista. Ei tartteis ihan vielä alkaa, tulee olemaan tuskainen loppuaika, eikä olla vielä puolivälissäkään...
Nippe: Vauvathan voi alkuun nukkua vaikka samassa pinnasängyssä? Olen kuullut että jotkut tekee niin alkuun, kun vauvat ovat pieniä. Me laitetaan vauva alkuun suvussa kiertävään rottinkisänkyyn. Pinnasänky hommataan vasta sitten myöhemmin.
Kyselit lämpöpusseista. Äp:n makuupusseilla pärjää pitkälle syksyyn, vaunut on kuitenkin suojaisat, ja päälle tulee kuitenkin vaunujen jalkapeite. LÄmpöpussejahan on nykyään vaikka minkälaisia. Meillä oli esikoiselle hommattu Brion lämpöpussi, joka oli tosi hyvä, ja se oli käytössä n. 5-6kk iästä lähtien. Kuopus käytti samaa pussia n. vuoden ikäisenä (esikko syntynyt kesä- ja kuopus tammikuussa). Kantokoppaan tms ei vauva mahdu kuin puolivuotiaaksi, joten sellaisia ei teidän varmaan kannata hankkia.
Itse olen miettinyt, että tälle tulokkaalle hommaisin vaunuun Eisbärchen-lämpöpussin, ovat ihanan lämpimän näköisiä ja voi käyttää myös rattaissa.
Minä haluan tulevalle vauvalle Emmaljungan city cross-vaunut, en tiedä kannattaisiko hommata citykoppa vai kantokassi. Lokavauva mahtuisi ehkä just just talven yli siihen kantokassiin...
Anir 16+4
Voihan ääk! Nyt mullakin tuli jo stressi vaunuhankinnoista ja me ei olla lähelläkään vielä sitä! :D :D
Tänään iski oikein järjestelyvimma kotona, aika aikaisin. Siinä marraskuun keskenmenossa samainen vimma alkoi vasta rv15+.
Aamulla tuli pieni holahdus vanhaa verta ja läksin käymään päivystyksessä ultrattavana. Kaikki oli hyvin :) Kaveri oikein kokoinen ja oikeassa paikassa ja siellä sykkii!
Sain jopa ilman kinuamista seuranta-ajan kahden viikon päähän. Lääkäri katsoi mun paperit läpi ja totesi, että varmaan sua helpottais jos saisit tulla. NO ÄLÄ! Helpottaa kyllä kiitos tulen! :D
Oon vieläki niin täpinöissäni siitä sykkeestä :)
Liikkeitä en edes älynnyt kysyä, eikä lääkäri mitään niistä maininnut.
Näkyi siellä edelleen sellaista nestepussia/hematoomaa, mutta lääkärin mielestä ei mitään hätää.
-iitu 7+6
Kylläpä viikko hurahti nopeesti ;)
Anir: Joo voin vaan kuvitella ettei motivaatiota työntekoon ole juurikaan... itsellä tuntui silloin keskenmenojen jälkeen, että en enää jaksa sitä työstressiä ja lähdin sitten opiskelemaan... Ja eipä kauaa tarvinnut opiskella kun huomasin jo olevani raskaana... ja sen jälkeen ei kyllä enää opiskelukaan hirveesti motivoinut kun tiesi että nekin jää kesken pahasti... Ja jäinkin sitten jo kokonaan saikulle rv 20... Mulla ei varmaan oo vielä ollu niitä liitoskipuja?! Ainakaan liiemmin. Vai tuntuuko ne sitten jos on jo kävellyt esim. jonkun matkaa ja alkavat yks kas? Ja kiitos vinkeistä noihin lämpöpusseihin, vieläkin oon ihan ulapalla... Me ajateltiinkin nukuttaa tuplia alkuun yhdessä pinniksessä, mutta pitää hankkia silti toinen (tosin saadaan lainaan ilmaiseksi).
Iitu: No voi kun sinuakin on noilla vuodoilla peloteltu! Eikö siinä ole meidän pinolaisille riittävästi, että meillä on keskenmeno/keskenmenoja taustalla ja sitten pitää vielä noista vuodoista kärsiä, kun olo on muutenkin epävarma raskauden jatkumisen suhteen... Mutta ihanaa kun pääset seurantaan... Ja ei kait ihan vielä pitäs liikkeitäkään näkyä ultrassa. Muistelen, että rv 9 meidän pienokaiset vilkutti ja luin silloin, että niinä päivinä pitäs ekat liikkeet näkyä... Ja mullakin oli hematooma joka vuoteli harmikseni monta viikkoa... välillä enemmän ja välillä vähemmän...
Ihanaa kun nämä meidän vintiöt liikkuu monta kertaa päivässä. Potkut eivät vielä onneksi satu (kiitos varmaan edessä ja takanaolevien istukoiden). Mutta mies tuntee mahan päältä liikkeet ja maha kyllä tärähtelee silminnähden ;) Iltaisin meillä onkin tapana, että mies tunnustelee kädellä terveiset masuasukeilta... Illalla vaan nukkumaan meno tahtoo olla hankalaa, kun tuntuu niin "oudolta", että mahassa muljahtelee, enkä malta olla kuullostelematta liikkeitä...
Nippe + tuplat 26+3
Iitulle tsemppiä vuotoihin. Ne kyllä syö miestä. Minä turruin niihin jossain vaiheessa, melkein enemmän ihmettelin, jos ei verta tullut pyyhkiessä, se oli niin jokapäiväistä. Nyt on onneksi ollut vuodotonta ja toivottavasti pysyykin...
En ole muutamaan päivään tuntenut mahassa mitään liikettä, ja johan taas mielikuvitus alkaa laukata.... Vaikka ei kai liikkeiden tartte näillä viikoilla tuntuakaan, mutta välillä väkisin tulee mieleen, jos kaikki ei olekaan hyvin.
Nippe. Onko teidän lähellä jotain lastentarvikekauppaa? Jos kävisit siellä katselemassa lämpöpusseja?
Meillä oli Oran tuplavaunut sisaruksilla, vauvalla Oran peruskantokoppa. Se oli niin pieni, ettei tammikuussa syntynyt nelikiloinen mahtunut siihen toppakamppeissa + äp:n makuupussissa. Keväällä tyttö ei mahtunut siihen enää ollenkaan. Joten suosittelen lämpimästi, että hommaatte kerralla tarpeeksi isot lämpöpussit, niitähän on vaikka minkä merkkisiä ja eri paksuisia. Ja tosiaan äp:n makuupussillakin pärjää aika pitkälle.
Voi kun pääsisi jo hommaamaan vauvatavaraa... vielä en uskalla, vaikka muutamia vaatteita olen kyllä ostanut :)
Ensi viikolla voisi lähteä kyselemään vakuutusta...
anir 16+5
NIPPE, riippuu ihan vauvasta miten paljon puklailee, meillä tuo kakkonen oli aivaqn mieletön puklailija, aina oli maitolätäkkö jossakin päin, meni 10-15 harsoa päivässä, tää uusin tulokas ei puklaa hirveästi mutta kyllä harsoja menee silti viitisen per päivä. Vaatteista..50cm on niin nopeasti pieni että kannattaa 56cm suoraan ostaa. Meillä pantiin pois kaapista 50cm vaatteet jo 2,5-viikkoisena:/ Vaikka poju on vain 52,5cm viime neuvolassa viikko sitten niin aika kapoisia ne 50cm vaatteet on. Olen jopa 62cm kokoa alkanut käyttää, on parempi että pitkät hihat jotta saa sormet jättää hihoihin sisälle, en ole edelleenkään uskaltanut leikata nimittäin noita minikynsiä:/ Tumppuja poju ei pidä lainkaan, huitaisee heti ne pois käsistä:/
Ihanaa pohtia miltä mahtaa tuntua kahden vauvan liikkeet vatsassa:) Tuota nelosta kun odotin, menetin toisen kaksosen jo raskauden alkupuolella ja usein on mielessä millaista olisi jos tytöllä olisi kaksonen. Välillä siis pohdin tätä kauhulla ja välillä tuntuu että olishan se ollut ihanaa jos 2 olisi noita:)
Helene&Batman huomenna 1kk!!
Josko nyt ois hetki aikaa kirjoitella tänne..
Täällä on melkoisen kiirusta välillä, kun molemmat kullannuput päättää vaatia ruokaa samaan aikaan :)
Nippe, ihanaa et säkin oot jo noin pitkällä. Ja eikö ole ihanaa tuntea ne tuplaliikkeet? Mulla ei onneks kumpikaan äityny potkimaan kunnolla kylkiin tai sisäelimiin, vaan se oli lähinnä sellasta pyllyllä punkemista ja ei onneksi siis sattunu.
Ja kyselit synnytyksestä. Eli sitä alettiin käynnistelemään kiirastorstaina ensin ballongilla ja seuraavana päivänä jatkettiin lääkeillä ja lauantaina puhkastiin kalvot ja laitettiin oksitosiini tippa. Siinä sit alko nopeesti supistukset kovenemaan ja sain epiduraalin. Siinä sit odoteltiin avautumista, mut loppupelissä en auennu ku 4cm ja sunnuntaina sit päätettiin et kun en aukene enempää, niin tehdään sectio. Näin ollen mukulat tuli mahan läpi maailmaan. Mun kohtu oli vaan niin iso, et se ei ilmeisestikään jaksanu itse supistella tarpeeks. Se synnytys tuli kirjoitettua hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi :D
Mun paikat oli sillon kiirastorstaina vielä hyvin kiinni, 2cm kanavaa, epäkypsä ja ulkosuu 1 sormelle auki. Eli luultavasti oisivat ollu masussa maailman loppuun asti :)
Kyllähän se muakin pelotti et syntyvätkö paljon ennen la, mut hyvin meni kuiteski. Mulla ei juurikaan edes supistellu (edes harkkareita) koko raskausaikana. Hyvin se menee sullakin, älä huoli ja vältä vaan turhia isoja rasituksia ja lepää paljon :)
Sit noista harsoista ja vaatteista... Meillä ei ihan hirveesti noita harsoja mene. Ehkäpä se viisi päivässä, jos sitäkään. Poika puklailee hieman, tyttö harvakseltaan. Mut kyllä niitä harsoja on hyvä olla kuiteskin aika paljon ja mulla niitä onkin ympäri kämppää, et joku olis ainakin käden ulottuvilla kun sitä tarvitsee.
Ja meillä eilen su lapset 1kk ikäiset ja meillä käytetään vieläkin 50cm vaatteita ja osa niistä on vieläkin isoja. Mun piti käydä lasten synnyttyä ostamassa niitä kaikkein pienimpiä 50cm vaatteita, koska noi tahto hukkua kaikkiin vaatteisiin. Jotkut 50cm vaatteet on niin isoja, et yöllä kaula-aukko oli hilautunu jonnekin rintakehän tienoille, siis silleen et vauveli ei voinu nostaa käsiään. Eli mun kokemus on se et kannattaa olla pieniä vaatteita. Ja sit jos vauvat vielä puklaa paljon ja joutuu vaihtamaan usein vaatteita.
Kaksosethan on usein pieniä, alle 50cm syntyessään, vaikka olisivat täysiaikaisia. Meillä he olivat 47 ja 48 cm ja viime viikolla neuvolassa (3,5vko) pituudet oli 50,8 ja 50,4 cm.
Jos sulla Nippe on jotain mieltä askarruttavia kysymyksiä tai muuten vaan haluat tietoo kaksosraskauden kulusta ja ongelmista, vaivoista jne, niin kysy vaan. Yritän vastaa oman kokemuksen perusteella. Itsekin olisin välillä kaivannu jotain jolta ois voinu kysellä.
Onnea Iitulle plussasta ja ihania ultrakuulumisia sulla.
Tsemppiä muillekin odotukseen. Ihana käydä lueskelemassa miten teillä on menny ja miten ne viikot vaan kasvaa teilläkin :)
jaahas ja sit täytyykin mennä ruokkimaan yksi nälkäinen suu.
pupuliini ja vauvalit 1kk 1pvä
Anir: Kyllä sinäkin pian hankintoja uskallat/pääset tekemään ja sitten ootkin jo ihmeissäsi minne kaikki tavara mahtuukaan ;) Tai ainakin meillä on sen verran pieni asunto, että joutuu sisustus romukoppaan ja ajattelemaan vaan, että kunhan nämä huonekalut mahtuvat vaan huoneisiin, niiden sijoittelun esteettisyydestä viis... Niin en ollut ajatellut hankkia vauvoille niitä aivan perus pehmeitä kantokoppia, jotka ilmeisesti menee tosi nopeasti pieneksi. Ja koska oon aika amatööri näiden hankintojen suhteen, arvelin tilata kaikki suoraan tuolta ora:n sivuilta suoraan, jotta pitäs sitten olla yhteensopivia noiden lisätarvikkeiden varmuudella. Lastentarvikeliikkeitä taitaa pari olla kaupungissa, mutta niissä ei ole myynnissä ora landeja tuplille. Eli mietinnässä oli juuri että ottaakko sitten ratasosaa tilatessa samassa yhteydessä ne lämpöpussit vai sitten sellaiset kantokopat (ilmeisesti uutuus/suosituimmat), joista saa ne lämpöpussit poistamalla ne kovikkeet ja niiden pitäs mahtua pidempään... Mutta oon aivan sekaisin edelleen... Eihän tässä oo kiirettä, mutta pitää olla pöydällä valmiina tulosteet miestä varten, että kun kaksikko syntyy ja jos molemmat selviää hengissä, niin saa netistä tilattua sitten synnytyksen jälkeen juuri sitä mitä olen halunnut...
Helene: Aina ei kaikki tosiaan mene niin kuin ollaan toivottu, mutta toisaalta voit olla niin onnellinen, että edes toinen kaksosista selvisi. Ainahan sitä miettii että jos... Itsellä viime aikoina ruvennut pyörimään mielessä, se että kumpia tyttöjä/poikia meidän menetetyt lapset ovat olleet. Ja tosiaan meillä on melkoisesti varattuna noita (aikapaljon saatu käytettynä) 50 ja 56 cm vaatteita, mutta yleensähän kaksoset ovat pienempi kokoisia, niin kuin pupuliini kertoi. Ja ymmärtääkseni nämä kaksoset kasvavat noin rv 28 asti yksösraskauden tahdissa ja sen jälkeen kasvu hidastuu.
Pupuliini: Ihanaa että vauvat ovat kasvaneet ja voivat hyvin. Kuinka oot toipunu leikkauksesta itse? Toisaalta oon aina ajatellu, että jos synnytykseen asti pääsen, niin haluaisin leikkauksen, pelkään kipuja ja että vauvat jäävät jumiin eivätkä saa happea, että en jaksa ponnistaa riittävästi tai että vauvat saavat mustelmia tai luut katkeilee synnytyksessä. Mutta toisaalta pelkään myös leikkaushaavaa... hm.. oisko muita reittejä synnyttää ;) No en vielä uskalla asiaa pohtia edes...
No aluksi meni noin 22-24 viikolle, että uskalsin tähän raskauteen luottaa ja ruveta tekemään hankintoja urakalla. No nyt on alkanut pelottaa kaikki mahdollinen. Kohtukuolema, vaikea varmasti erottaa aina välillä kumpi liikkuu ja liikkuuko molemmat, koska ovat osittain "päällekkäin" nämä meidän vauvat. Entä napanuora voi mennä kaulan ympärille. Mitä vain... Mistä tiedän mistä pitää huolestua ja mistä ei. Vaikka en tykkää olla sairaalassa, niin varmaan kohta menen jo sinne, että ottakaa mut loppuajaksi tarkkailuosastolle, jossa seuraisivat koko ajan vauvojen vointia... Eli tosi monta viikkoo kerkesin nauttia tästä...
Nippe + tuplat 27+0
Meidän toukka on alkanut myllätä öisin. Herään joka yö 02-03 aikoihin enkä meinaa saada unta. Kun yritän löytää hyvää asentoa, alkaa mahassa myllerrys. Ihanaa, myllertäköön vaan niin paljon kuin jaksaa, tietää että pienellä on kaikki hyvin.
Nippe. Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia. Keskenmeno kummittelee taustalla, ja loppuajan varmaan pelkään kohtukuolemaa. Toivottavasti ei mene yliaikaiseksi, ettei tartte pelätä yhtään ylimääräistä. On tää vaikeaa...
Meninpä sitten ja ostin vauvalle Emmaljungan citykopan. Eikä meillä ole vielä vaunujakaan. Sattui kohdalle ihanan värinen koppa edullisesti, en voinut olla ostamatta. Mieskään ei vielä tiedä ostoksestani :)
Nippe. Jos tuo linkki toimii, tuollaisen lämpöpussin minä aion hommata, siis tuon isomman. Tuollaisen pienemmän pussin saan kaveriltani, turvakaukalon lämpöpussi on kyllä huippu keksintö talvivauvalle, kun ei tartte pukea kauheasti automatkoille.
http://www.lastentarvike.net/kategoria/60/eisbarchen-lampopussit
anir 17+3
Anir: Joo varmasti helpottaa huolen suhteen tuo mahassa myllertäminen. Mulla liikkeet selkeesti rupes tuntumaan vasta rv 20 jälkeen... Tuossa isommassa lämpöpussissa luki, että voi käyttää 4 kk iästä eteenpäin... missäs siihen asti? Oon siis aivan sekaisin :) Ei kait vauvat pärjää elo-marraskuuta pelkästään siinä äippäpakkauksen makuupussissa? No elokuussa tarkenevat kyllä vielä varmasti ihan siinä vaunukopassa (tilaan sen jatkoperän ja patjan). Lauran lastentarvikkeessa (nettikauppa) oli muuten noita kaukalopusseja 25 eurolla alessa, en tiedä onko kunnollisia...
Nippe + tuplat 27+0
Meidän tammikuussa syntynyt kuopus nukkui Brio Kombeissa reilu kuukauden iästä ulkona päiväunet. Vaunut olivat yhdistelmät, joissa ratasosan päällä kova kantokoppa. Vauva oli äp:n makuupussissa, päällään villapuku, toppapuku, ja sit vielä vaunujen jalkapeite. Että kyllä tarkenee äp:n makuupussissa marraskuussa, ei varmaan tartte toppapukuakaan olla, vaan esim. äp:n kevyttoppis, villapuku, fleecehaalari tms. Vaunut on kuitenkin aika suojaisat.
Kokemus opettaa pukemaan vauvat sopivasti, toiset on viluisia, toiset kuumakalleja :)
Anir: Joo no eihän mulla oo kokemusta tuosta pukeutumisasiastakaan... Ja eihän sitä vauvoja saa viedä edes kovalla pakkasella uloskaan ;) Pitää pistää harkintaan tuo sinun ehdottamasi lämpöpussi, tuntuu tosiaan turhalta ostaa jotain muutamien kuukausien takia ja kun kaiken saa ostaa vielä tuplana ;)Jotenkin tuntui välillä, että kerran vauvan saaminen on niin vaikeeta, niin sitten jos me saadaan vauva, niin saa kyllä kaiken uutena, jos nyt ei sitten aina ihan luksus juttuja kuitenkaan... Mutta nyt kun on pikkuhiljaa totuus valjennut kahdelle ostamisen suhteen, niin joskus iskee myös se säästäväinen puolikin esiin... En olis koskaan uskonut, että ostettais käytettyä hoitopöytää/lipastoa, kun olin silmäni iskenyt brion hoitopöytä/lipastoon, mutta niin vain hoitopöytälipasto tuli käytettynä. Pinnikset tulee myös käytettyinä, toinen turvakaukalo saadaan kaverilta lainaan... Luulen rahareikiä tulevaisuudessa löytyvän ihan riittämiin ja moni vauvajuttu menee tosiaan vaan puoli vuotta tai vuoden...
Nippe + tuplat 27+1
Kun meille odotettiin 8 vuotta sitten esikoista, haluttiin ostaa kaikki uutena. Ja ostettiinkin, kaverit eli samaa elämänvaihetta, keltään ei joutanut oikein mitään lainaan.
Jälkeen päin harmittelin, että oli ihan rahanhaaskausta ostaa sitteri, jumppamatto, imetystyyny, rintapumppu ym.... uutena, kun ne olivat käytössä muutaman hassun kuukauden. Olihan ne sitten käytössä kuopuksellakin, mutta kuitenkin.
Hoitopöytä meillekin ostettiin käytettynä, mutta luovuttiin siitä aika pian, kun vaippa tuli vaihdettua milloin missäkin.
Siihen aikaan ei ollut vielä nettikauppoja ja -kirppareita kuten nyt, joten oli hankalampaakin etsiä käytettyä tavaraa.
Kaikki vauvakamat meiltä on hävitetty, mutta kolmonen saa tyytyä käytettyyn tavaraan. Turvakaukalo ja -istuin ostetaan uutena. On varmaan mentävä sovittamaan, mikä mahtuu kahden turvavyöistuimen seuraksi takapenkille :)
Noita ehdottamiani lämpöpusseja on jatkuvasti esim. huuto.netissä. Mietin, pitäiskö etsiä sieltä jo valmiiksi, nyt kesäaikaan, saattaisi saada aika edullisesti :)
anir 17+4
Ja tosiaan, rahaa palaa tulevaisuudessakin, ja teillä Nippe ostetaan sitten kaksi polkupyörää kerralla, ja yleensäkin kaikkea kaksi :) Huh huh.
Tulinpa vaan poksumaan 9+0 POKS! :D
Tiistaina olis ultra. Jännittää jo nyt aivan kamalasti. Oireita on kyllä, mutta entäs jos on kuitenkin kaikki huonosti. Pläääääh! Sen jälkeen on kyllä pakko tilata kotidoppleri ja odotella, että äänet kuuluisi :)
-iitu
Teinpä meille joutessani uuden pinon :)
anir 16+1