Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oikein ymmärrä sukulaistani 3 lapsen yh:ta

Vierailija
30.04.2012 |

hänellä on työpaikka, lapset ovat aika isoja jo, 8v. 13v. ja 15v.

Hän tekee harvoin ruokaa lapsille, lapset tekee itse voileipää ja jääkaappi on aina lähes tyhjä.

Viikonloppuisin kuulema laitetaan jotain ruokaakin.

Asunnon toinen wc on ollut jo vuosia rikki, hän ei saa hankittua korjausta. Luulen että jotenkin häpeää koska se lapset ovat se rikkoneet.

Lapaset ovat välillä aika huonotapaisia, varsinkin keksimmäinen on hyvin ilkeä suustaan. Millon haukkuu vieraat tai äitinsä..äiti ei puutu kielenkäyttöön mitenkään.

Onko tämä tavallista yh:n elämää?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksihuoltajan elämä on just sitä itseensä ja todellakin mustavalkoista, ei kai kenenkään elämässä, mitää harmaita sävyjä ole.

Vierailija
22/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen isosta perheestä. Ei meilläkään ollut aina ruokaa, mutta juuri siksi en toivo että nykyaikana lasten pitää kärsiä samalla tavalla.

Mutta en toivo että tämän lapsen pitäisi mennä töihin, vaan kyllä se koulu on tärkein asia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet ovat masentuneita ja köyhiä. Jospa auttaisin tilaamaan sen korjaajan ja katsoisitte yhdessä rahatilanteen läpi, se huonotapainen teinikin ilahtuisi varmasti jos veisit hänet vaikka heseen kerran ja juttelisit niitä näitä.

Etkä vain ihmettelisi.

Vierailija
24/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ilta- ja viikonlopputyö vaikuta koulutyöhön.

Oppiipahan elämän realiteetteja ja olemaan tyytyväinen, kun toinen vessa toimii.

Vierailija
25/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on kolme muutakin jäsentä.

Vierailija
26/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilman tulosta. Hänellä on ollut rankka elämä ja ymmrrän että hän on väsynyt ja pettynyt elämään. Mutta siitä huolimatta minusta hänen pitäisi lasten vuoksi ryhdistäytyä.

En voi ymmärtää miksi ei edes vessaa saa korjattua, huoltohan korjaisi sen ,mutta ei ne sitä voi tehdä jos eivät saa siitä edes ilmoitusta.

ap

Minä en tuota vessa-asiaa niin vakavana pitäisi kun yksi vessa kuitenkin toimii. Monen on raskaassa elämäntilanteessa vaikea saada aikaiseksi juuri tuollaisia ei-välttämättömiä juttuja kuten huoltoyhtiöön soittaminen asiasta jolla ei ole varsinaisesti kiirettä. Itsellänikin on joskus ollut jääkaappi-pakastimen pakastinosa vuosikaudet rikki kun en saanut aikaiseksi vaan soittaa.

Mutta sen verran kyllä todella pitäisi ryhdistäytyä että omat lapsensa ruokkisi niin ettei näiden tarvitse ulkopuolisilta nälissään pyytää ruokaa. Tällaisten perusasioiden pitäisi olla sellaisia että ne vaan hoidetaan vaikkei huvittaisi eikä jaksaisi, koska on pakko. Lieneeköhän äiti jotenkin masentunut vähän syvemminkin jos niin velloo väsymyksessään ettei jääkaappiin saa ruokaa hankittua? Ehkä hän tarvitsisi ihan ulkopuolista apua?

Ja nuo joidenkin kommentit että peruskouluikäisten lasten pitäisi mennä töihin että saavat ruokaa kotiin ovat ihan syvältä. Kyllä se vaan on vanhempien velvollisuus elättää alaikäiset lapsensa.

t. 12

Vierailija
27/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaisiko se vähän oudolta kun vieras soittelee toisten huushollin asioista. Mielelläni sen kyllä tekisin..

Äidillä on hyvä palkka, kyse ei ole rahapulasta vaan rahan käytöstä.

ap

Vierailija
28/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyylä. ja 2 toimivaa vessaa tekee ihmiset autuaaks!

Vierailija
29/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on lapset kasvatettu.

Normaalissa perheessä, jopa 8v. osaa sanoa, äiti anna rahaa, käyn kaupassa. 13 v. osaa jopa jo tehdä sitä ruokaa ja 15v. vuotias ihan varmasi osaa jo soittaa puhelimella sinne huoltoo, asunnon puutteista.

Vierailija
30/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten se toinen wc on erikseen toisessa kerroksessa, vähän hankalaa.

Minä tiedän että lainoja ei ole. On sen verran tuttu. Ja vaikka olisikin niin luulisi että ne tuollaisilla palkoilla saa maksettua.

ap

Vierailija
31/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yleistää, missään asiassa eikä ketään.

Vierailija
32/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertooko joku mihin 13-v. pääsee töihin,joku sitäkin näemmä ehdotti.

Vierailija
33/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on lapset kasvatettu. Normaalissa perheessä, jopa 8v. osaa sanoa, äiti anna rahaa, käyn kaupassa. 13 v. osaa jopa jo tehdä sitä ruokaa ja 15v. vuotias ihan varmasi osaa jo soittaa puhelimella sinne huoltoo, asunnon puutteista.

Onko sinulla näin?

totta, varmasti osaisivatkin toki. Mitähän se 8v. osaisi ostaa ja jaksaisi kaupasta kantaa? 13v. ei osaa tehdä ruokaa kun ei sitä osaa äitikään.

Vähän outoa jos 15v. soittelisi vessanpytystä ja liedestä (siis sekään ei toimi) ja äiti makoilisi vaan sohvalla?

Jos äiti kykenee hoitamaan ansiotyönsä, niin pitäisi hänen mielestäni kyetä hoitamaan myös lapsensa.

Ehkä tämä uusavuttomuus on nykyaikan tavallista.

ap

Vierailija
34/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soittaa huoltoon sekä vuokranantajalle, jos eri firma. Asunnon omistajan tehtävä on hommata toimiva liesi! Äidillä tuntuu olevan jotain häikkää elämän hallinnan kanssa, olisko masennusta, kuten joku jo epäilikin vai jotain muuta? Kyllä minä ainakin puuttuisin ihan konkreettisesti ystävä/sukulaisperheen asioihin, sanoisin suoraan, että näen että sinulla on nyt vaikeaa ja haluan auttaa. Jos puhelimessa ihmetellään miksi soitat tämän naisen puolesta, vastaa vaan jotain ympäripyöreää.

Eikö äiti jaksa käydä kaupassa? Voisitko ehdottaa, että antaisi 15-vuotiaalle talouskassan ja tekisitte yhdessä kauppalistan tms?

Vierailija
35/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soittaa huoltoon sekä vuokranantajalle, jos eri firma. Asunnon omistajan tehtävä on hommata toimiva liesi! Äidillä tuntuu olevan jotain häikkää elämän hallinnan kanssa, olisko masennusta, kuten joku jo epäilikin vai jotain muuta? Kyllä minä ainakin puuttuisin ihan konkreettisesti ystävä/sukulaisperheen asioihin, sanoisin suoraan, että näen että sinulla on nyt vaikeaa ja haluan auttaa. Jos puhelimessa ihmetellään miksi soitat tämän naisen puolesta, vastaa vaan jotain ympäripyöreää. Eikö äiti jaksa käydä kaupassa? Voisitko ehdottaa, että antaisi 15-vuotiaalle talouskassan ja tekisitte yhdessä kauppalistan tms?

Minä teen ensisijassa sen että soitan sine huoltoon itse, ja juttelen tämän äidin kanssa.

ap

Vierailija
36/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän elättää tuon revohkan.

Kyllä ihan hyvin voi 8- ja 13-vuotiaat käydä kaupassa ja 15-vuotias soittaa yhden puhelun huoltoon.

Mikäs sinä muuten olet? Lapseton besserwisser-sisko?

Vierailija
37/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ensisijassa sen että soitan sine huoltoon itse, ja juttelen tämän äidin kanssa.

ap

Kyllä meidän aikuisten tehtävä on kantaa yhdessä vastuuta lapsista ja nuorista! Suomalaiskulttuurissa jätetään perheet hienotunteisuudesta (vai välinpitämättömyydestä?) liian usein pärjäämään vaikeissa tilanteissa yksin liian pitkään.

Vierailija
38/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman vuoden kuluttua.

Mun mielestä tuo on oikeestiki laiskan paskiaisen elämää, mutta mitäpä se minulle kuuluu. Säälitää lähinnä. Kyl ne lapset pärjää.. oppivat huonoille tavoille ja laiskalle ja vaaatimattomalle, lyhytnäköiselle elämäntavalla jossa millän ei ole mitään väliä. Mutta äiti on lastensa näköinen ja toisin päin.

Lähinnä ehkä vähän ivallisesti säälisin kyseisiä, en muuta. Noita paskiaisia riittää tässä maailmassa.

Vierailija
39/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän elättää tuon revohkan. Kyllä ihan hyvin voi 8- ja 13-vuotiaat käydä kaupassa ja 15-vuotias soittaa yhden puhelun huoltoon. Mikäs sinä muuten olet? Lapseton besserwisser-sisko?

Minulla on kyllä lapsia itsellänikin. He eivät näe nälkää ja heillä on hyvässä kunnossa oleva koti.

ap

Vierailija
40/50 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heillä on veemäinen kyylä äitinä. Tukehdu erinomaisuuteesi!