Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joista vauvamaha on vastenmielisen näköinen?

Vierailija
30.04.2012 |

Kaikki aina sanovat, miten vauvamaha näyttää nätiltä. En ole koskaan ymmärtänyt tuota väitettä. Ahdistaa tämä asia nyt tosi paljon, koska kesä tulee ja itsellä on juurikin se vauvamaha. Tuntuu, etten voi mennä kohta ovesta ulos, kun en voi verhota hirveää mahaani paksuun takkiin niin kuin talvella :-( Miten voisin päästä tästä tunteesta eroon, ettei koko kesä mene pilalle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalalta. Onneksi katoaa kesään mennessä

Vierailija
2/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän siellä vatsassasi on, miksi se on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän siellä vatsassasi on, miksi se on ongelma?

mutta tietenkin ulkonäkö on tärkeä myös raskaana ollessa, jos se on sitä myös normaalitilassa. Minäkin suosittelen istuvia vaatteita, niin et näytä valaalta, vaan kauniilta hoikalta (?) naiselta, joka vaan sattuu olemana raskaana.

Minun vauvamahani oli suurimmillaan viime kesänä ja rannalle meneminen bikineissä teki alussa tiukkaa. Huomasin kuitenkin, kuinka ihmiset katsoivat vatsaani ennemminkin ihaillen kuin inhoten, se vahvisti itsetuntoa. Ja eipähän kerrankin tarvinnut stressata sitä, näyttääkö lihavalta bikineissä - näytin vain raskaanaolevalta ;)

Vierailija
4/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen eteenpäin työntyvä ja pukeutuu johonkin tiukkaan toppiin joka nippa nappa ees peittää mahan, niin minusta se ei ole kovin tyylikästä.

Mutta ei mahaa tarvitse kokonaan saada piiloon, kiva kesämekko tms vaan päälle ja menoksi. Kyllä raskaus saa näkyä.

Vierailija
5/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppeja, tosin pitkiä, joten maha oli kyllä peitossa. En voinut käyttää rintsikoita, joten tiukka toppi tuki myös rintoja.

Vierailija
6/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on nykyään kaupat pullollaan. Korostavat kivasti vatsaa, mutta eivät saa raskaanaolevaa näyttämään valaalta.

Vierailija
7/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni vaatteet ovat tyylikkäitäkin, koska olen aina ollut tarkka tyylistäni... mutta ei tämä ole auttanut yhtään :-( Jotenkin tuntuu, että sellainen teltta olisi mulle paras. En vaan haluaisi, että se maha näkyisi ollenkaan. Vauva on toki toivottu ja tiedän, että pitäisi olla iloinen, mutta silti itkettää vaan joka päivä tää maha ja kaikki muukin :-(

En voisi kuvitellakaan meneväni bikineissä yhtään mihinkään! Edes tyttöjen saunailtaan en kehtaa mennä, koska häpeän tätä mahaa niin paljon. Oudointa tässä on se, että en ole ekaa kertaa raskaana. Viimeksi tätä ongelmaa ei ollut, mutta silloin olikin talvi eikä maha näkynyt sillä lailla paksujen vaatteiden alta. Ehkä se auttoi.

ap

Vierailija
8/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki niitäkin on kauniimpia ja vähemmän kauniita.

Yhdyn edellisten neuvoihin, älä pukeudu puolijoukkuetelttoihin vaan istuviin vaatteisiin. Esim. H&M:stä saa halvalla äitiysvaatteita jotka ovat edestä tarpeeksi pitkiä peittämään mahan ja silti hartioista ja muualta oikeaa kokoa. Osta vaikka vain pari hihatonta toppia, niitä on helppo yhdistellä tavallisiin jakkuihin, neuletakkeihin ym.

Vierailija
9/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuulla kaikki kertoo sulle, miten ihanalta sun maha näyttää :)

Mullakin välillä odotusaikana tuli semmoisia tuntemuksia, että urgh, oon kauhea lehmä, mutta sitten kun aina tuli niitä kivoja kommentteja, tuli parempi mieli.

Vierailija
10/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin näyttää ihan kivalta, kuten esim. Super-Marjolla. Pieni ja selkeä maha. Itse olen lyhyt ja näytän lähinnä rantapallolta mahan kanssa. Lisäksi inhoan paisuvia rintoja. Normaalistikkin koko on 75F, imetyksen aikana näytän pumpattavalta barbaralta. Tosi ihanaa. Jostain syystä en ole lämmennyt millekkään kolmen vuoden imetyksille.

Vierailija
11/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi. Oisko ne ne ihanat hormonit, jotka aiheuttaa noita ajatuksia, vaikka järki puhuisi muuta?

Koita ajatella, että aika aikaansa kutakin, tämän kesän olet "vatsakas", mutta ensi kesänä tilanne on jo toinen. Minä kamppailen täällä nyt jäljelle jääneiden raskauskilojen kanssa, enkä myöskään olota innolla kesähepeniin pukeutumista :/

Vierailija
12/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti loppuraskaudessa ärsytti se maha ja turvotus yms. Koin itseni järkyttäväksi läskivalaaksi ja rumaksi ja haaveilin siitä, että pääsen mahasta eroon ja näytän hoikalta.

Ap: Tuon on vain väliaikaista, se maha ei jää siihen ikuisesti! Koita kestää!

Vierailija
13/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun ongelma on se, että mielestäni vauvamaha ei näytä hyvältä kenelläkään muullakaan. Oon aina ajatellu vauvamahoista, että "onpas hirveän näköinen". Ja itsellä se sitten näyttää vieläkin kamalammalta. Eikä mulla ole edes vielä mikään iso maha, koska oon vasta vähän yli puolenvälin...

Oon ostanu niitä H&M:n pitkiä toppeja mutten kehtaa pitää niitä edes kotona yksin ollessani :-(

ap

Vierailija
14/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä mahaa pitäisi peitellä? Ensimmäistä lastani odottaessa mua suorastaan ärsytti kun se maha ei ollut loppujen lopuksi niin kauhean iso! Tällä hetkellä odotetaan toista rv32 ja maha on ihan eri kokoluokkaa jo nyt. Mä kyllä nautin kasvavasta vatsastani. Se kun ei siinä aina pitkään ole. Varpaitani en tosin ole nähnyt pitkään aikaan ja liikkuminen alkaa olla ähkyvää, mut eiköhän tuo asiaan kuulu.

Vierailija
15/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söpö.. ja miehet rakastavat raskaana olevia naisia ;) oikeasti! älä häpeile

Nauti siitä että olet seksikkäimmilläsi!

Vierailija
16/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita nykyään myydään vauvamahaisille. Tykkään enemmän laskeutuvista kankaista, jotka ei myöskään ahdista. Niissä maha on jotenkin vaan nätti ja naisellinen, ei sellainen korostettu pallo. Oletko katsellut esim. ulkomaisista nettifirmoista raskausvaatteita? Niissä on ihan eri tyyliä kuin HM:n kireät rikoot... Rikoo on riskillä ruma - pätee ainakin minuun myös vauvamahan kanssa ;)

Vierailija
17/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta inhoan raskaana olemista yli kaiken. Olen toista kertaa raskaana viikolla 38. Olisin paljon onnellisempi, jos ihmiset vaikka munisivat munia. Kehoni tuntuu vieraalta, ihan kuin joku olisi tunkeutunut siihen, vaikka tiedän että sieltä tulee jotain mitä tulen rakastamaan paljon. Tämä rasittaa elimistöäni järkyttävästi, issias vaivaa, mahaa kiristää, sisukaluja painaa.

En ymmärrä, mitä muut pitävät kauniina raskausmahassa. Mielestäni on vastenmielistä katsoa esim. facebook-päivityksiä, joissa joku äiti kuvaa venyvää arpista mahaansa joka toinen päivä. Siinä ei ole mitään ihmeelllistä siinä mahassa, kaikki me miljardit ollaan ihan samalla tavalla venytetty äitimme vatsan nahkaa. Laittaisivat mielummin sitten tuplasti enemmän kuvia itse siitä lapsesta.

Kivikova pyöreä maha, ruma se on kuin mikä. Merkki hedelmällisyydestä ja ihanasta äitiydestä, mutta siihen ne positiiviset assosiaatiot jäävätkin.

Vierailija
18/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita nykyään myydään vauvamahaisille. Tykkään enemmän laskeutuvista kankaista, jotka ei myöskään ahdista. Niissä maha on jotenkin vaan nätti ja naisellinen, ei sellainen korostettu pallo. Oletko katsellut esim. ulkomaisista nettifirmoista raskausvaatteita? Niissä on ihan eri tyyliä kuin HM:n kireät rikoot... Rikoo on riskillä ruma - pätee ainakin minuun myös vauvamahan kanssa ;)

jos yläosa ei ollut tyköistuva. En voinut isomman mahan kanssa käyttää mitään löysää, laskeutuvaa tai empirelinjaista, muuten tuli semmoinen puolijoukkueteltta-olo.

Vierailija
19/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että en ole ihan ainoa näiden outojen ajatusteni kanssa.

Sinulle, joka suosittelit ulkomaalaisia äitiysvaatemerkkejä... olen pääasiassa ostanutkin niitä, koska muualta en löydä tarpeeksi pieniä kokoja. Hennesistä olen ostanut tasan ne kaksi tiukkaa toppia "aluspaidaksi" ja todennut, että en tykkää. Mutta kun en näytä yhtään paremmalta niissä laskeutuvissakaan vaatteissa :-( Eli sillä ei ole vaikutusta, millainen vaate on, vaan tämä ongelma on enemmän mun pään sisällä.

ap

Vierailija
20/26 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söpö.. ja miehet rakastavat raskaana olevia naisia ;) oikeasti! älä häpeile

Nauti siitä että olet seksikkäimmilläsi!

Äää! Musta on kyllä jotenkin todella ällöttävä ajatus että miehet katsois mun raskaana olevaa vartaloa jotenkin sillä silmällä. Pervolta kuulostaa, onneksi en ole tuollaista oikeassa elämässä huomannut.