Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit päättää, missä iässä soisit lapsesi aikaisintaan aloittavan seksiä sisältävän suhteen?

Vierailija
30.04.2012 |

Missä iässä itse aloitit?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti, kuten edellä mainittu niin toivoisin, että omasta tahdosta ja mielellään vakikumppanin kanssa.

Vierailija
2/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ihan ok ikä , tosin tossa iässä on vielä niin paljon eroja kehityksessä, että osalla vois mennä myöhäisempäänkin ikään. Ja kyllä mun mielestä olis hyvä että ennen avioliittoa olisi kokemuksia !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yli 20.

Vierailija
4/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika täyttää tänä vuonna 18 ja aloitti juuri elämänsä ensimmäisen seksisuhteen. Seurustelee siis.

Tyttö on nuorempi ja se hirvittää minua eniten.

En tod. halua mummoksi.

Vierailija
5/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v seksistä voi tulla raskaaksi ja minusta täytyy olla niin aikuinen, että kestää sen vastuun, oli lopputulos sitten lapsi tai abortti.

Ristiriitaista että teidän useiden mielestä lapsenne on valmis seksiin 16v, mutta kuinka moni uskoo että hän on valmis saamaan lapsen tai tekemään abortin?

Aloitin vasta 24v. Vaikka en suunnitellusti halunut vielä lapsia tiedän että jos ehkäisy pettää ja tulen raskaaksi niin olen valmis äidiksi.

Vierailija
6/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni voisi aloittaa täysi-ikäisenä eli 18.

Vierailija
7/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 18 :)

Vierailija
8/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa kertaa harrastin seksiä jo 15v kun piti ns. päästä neitsyydestä eroon ja uteliaisuuttakin oli taustalla.

Vierailija
9/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin vakisuhteen 19 vuoden iässä. Sitä ennen satunnaisia seksikertoja 17v. alkaen.

Vierailija
10/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teinillä onkin omaa halua (niin että pimppi on märkänä) vaikka 14 vuotiaana niin onko OK harrastaa haluunsa (seksiä kaikissa muodoissan)?

Toivoisin että ei aloita seksikokeiluja siksi kun kaikki muutkin tai siksi kun joku painostaa, vaan siksi että itse haluaa ja luottaa siihen henkilöön jonka kanssa haluaa sen kokea. Siihen että ymmärtää milloin kyse on siitä omasta halusta ja milloin taas ulkopuolisista huonoista syistä tarvitaan mielestäni tuota ikää.

Vierailija
11/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille myöhäistä seksin aloitusta. Noin 20-23 vuotiaana. Kevyitä ihastumisia kyllä ihan pienestä pitäen:)

Vierailija
12/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsieni soisin olevan vähintään täysikäisiä.

Ja ei sexiä kenen kanssa vaan!

Vierailija
13/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teinillä onkin omaa halua (niin että pimppi on märkänä) vaikka 14 vuotiaana niin onko OK harrastaa haluunsa (seksiä kaikissa muodoissan)?

Toivoisin että ei aloita seksikokeiluja siksi kun kaikki muutkin tai siksi kun joku painostaa, vaan siksi että itse haluaa ja luottaa siihen henkilöön jonka kanssa haluaa sen kokea. Siihen että ymmärtää milloin kyse on siitä omasta halusta ja milloin taas ulkopuolisista huonoista syistä tarvitaan mielestäni tuota ikää.

Mielestäni siinä seksin todellisessa haluamisessa on kyse muustakin kuin siitä että pimppi on märkänä. Se vaatii itsetuntemusta ja luottamusta toiseen, ettei tule hyväksikäytetyksi tai tunnu myöhemmin siltä.

Itsekkin esimerkiksi olen harrastanut itsetyydytystä jo ihan lapsesta asti, mutta se ei tarkoittanut sitä että olisin ollut valmis seksiin silloin. On ihan normaalia että nuori haaveilee seksistä ennen kuin on siihen oikeasti henkisesti valmis ja tämä olisi hyvä pervojen setienkin muistaa.

Vierailija
14/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että aikaisintaan 16 mutta mielellään 18.

Vierailija
15/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksissä mitään vikaa ole, mutta kyllä sitä vanhempana toivoisi, että "säästäisi" itseään aikuisuuteen saakka, eli ainakin se 18 vee. Kyllä sitä kerkiää, ei saisi olla liian kiirus, vaikka sosiaalinenpaine onkin varsin kova nykynuorisolla. Isänä sitä toivoisi, että lapsilla olisi hyvä olla, eikä mitään sellaista tapahtuisi, joka voisi aiheuttaa pitkäaikaisia traumoja ja aiheuttaisi tulevaisuudessa ongelmia esim. parisuhteen muodostamiseen. Hyvin yleinen luulo nuorten keskuudessa vieläkin on, että keskeytetty yhdyntä ei johda raskauteen. MIETTIKÄÄS SITTE SITÄ! Jollei lapsen pää ole valmis seksiin, niin olkoon nyt ainakin valmis kieltäytymään seksistä. Vanhempien rooli on mielestäni iso ja siksi meidän tulee olla tuki ja turva lapsillemme. Ohjatkaamme ja kertokaamme lapsillemme seksiasoista, ennenkuin he luulevat kaikkien tekevän "sitä" ja ilman ehkäisyä.

*iskäX2*

Vierailija
16/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 18 v.

Vierailija
17/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleinen luulo nuorten keskuudessa vieläkin on, että keskeytetty yhdyntä ei johda raskauteen. MIETTIKÄÄS SITTE SITÄ!

*iskäX2*

Ei varmaan ihme, kun moni aikuinenkin (ainakin tällä palstalla) luottaa keskeytettyyn yhdyntään. Tästä oli joku ketju pari päivää sitten. Mitähän lie lapsilleen opettavat.

Vierailija
18/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikein hyvä etten voi sitä päättää, lapset löytävät rakkaansa, seksuaalisuutensa, kärsivät sydänsurunsa jne. niin se vaan menee. Toivoisin kuitenkin että yli 16-v vasta tulisi seksi aikaisintaa kuvioihin.

Itse olin 18-v, ja silti siitä "ensimmäisestä" sitten kovia sydänsuruja jäi, joista toipumiseen meni parisen vuotta.

Vierailija
19/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin kaksi kuukautta vajaa 15v

Vierailija
20/41 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kauheasti aikaisemmin tai vaihtoehtoisesti ainakaan paljon myöhemminkään.

Itsellä meni 27-vuotiaaksi aloittamisen kanssa ja olihan se nyt tälleen miehenä aika helvetin häpeällistä. Sen jälkeen on onneksi jo helpottanut. Tiedä sitten olisko silloinkaan saanut aikaiseksi mitään, ellei nainen olis suunnilleen väkipakolla raahannut baarista kämpilleen...