Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitatko takaisin numeroon jota et tunnista?

Vierailija
16.05.2023 |

Ainakin itseäni epäilyttää soittaa numeroon joka ei kuulu jollekin tutulle tai josta en ole odottanut puhelua. Sitä kun on nykyisin niin paljon kaikenlaisia huijausjuttuja liikkeellä, ja pahimmillaan olen lukenut juttuja, joissa ihan tavalliselta vaikuttaneeseen puhelinnumeroon soittamalla onkin saanut itselleen valtavan puhelinlaskun. Ja suurin osa puheluista tuppaa nykyisin joka tapauksessa tulemaan puhelinmyyjiltä muutenkin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita. Sehän on yleisimmin joku puhelinmyyjä. Tai sitten voi olla Tilastokeskuksen tyyppi, tai lääkäri. Jos en pysty vastaamaan lääkärin soittoon hän soittaa uudestaan vähintään kerran. Olisi minusta epäkohteliastakin soittaa hänelle takaisin, kun hänellähän varmaan on joku muu potilas siellä huoneessaan sitten.

Vierailija
2/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletan numeron ja jos on epäilyttävä en soita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä

Vierailija
4/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän etsiä Finderin kautta kenen numero on, jos ei löydy tai vieras nimi niin en soita.

Vierailija
5/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia soittaisin? Jos sillä soittajalla on mulle asiaa, soittakoot uudestaa. Ei mulla ole sille mitään asiaa, niin en soita takas. Eriasia vaikka jos lääkäri/hoitaja yrittänyt tavoitella, mut siinä vaiheessa ne laittaa tekstiviestin myös. Sit soitan takas.

6/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on salainen numero. Siltikin tulee soittoja lehtien myyjiltä ym.

Niille on varmaankin jäänyt numeroni johonkin listoihinsa.

Vierailija
7/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päiväsaikaan istun tietokoneen ääressä jo valmiiksi, googletan numeron samaan aikaan kun puhelin soi. Poikkeuksetta on puhelinmyyjä.

Vierailija
8/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo67 kirjoitti:

Itselläni on salainen numero. Siltikin tulee soittoja lehtien myyjiltä ym.

Niille on varmaankin jäänyt numeroni johonkin listoihinsa.

Kerran kysyin puhelinmyyjältä mistä sai numeroni. Kertoi että se on jääny sinne tietoihin, kun olen joskus tilannut jotain lehteä, mitä en muista ikinä tilanneeni yhtään numeroa. Pyysin poistamaan numeron. Silti mulle soitellaan liki päivittäin, tänäänkin jo 2 kertaa. En edes vastaa, kun numeroiden alut ovat samoja ja 3 vikaa numeroa erit. Lisään vain mustalle listalle. Niitä on siellä varmaan jo kohta 100. Kerran laskin 3-4kk ajalta, yli 40 kertaa yritetty tavottaa eri numeroista ja yhtä monta on blokattu.

Vierailija
9/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
10/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään soita. Kuka on niin hölmö, että soittaa takaisin tuntemattomalle?

Vierailija
11/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina, mutta en koskaan soita takaisin. Puhelun voi mennä huijarin maksulliseen numeroon, josta tulee minulle iso lasku.