Lasten nimien rimmaaminen. Mitäpä jos lapsilla ikäeroa
5 vuotta ja oma nimimaku muuttunut aikalailla siinä välissä. Jos esikoisella nimi tyyliin Matti ja nyt haluaisin antaa nimen Aurora. Noin esimerkkinä siis.
Onko ihan hassua? Täyssisaruksista kyse.
Kommentit (18)
Luuletko että kaikkien mielestä tytön pitäisi olla sit Maija vai?
rimmata keskenään? Ovathan he 2 eri ihmistä... en ole koskaan ymmärtänyt tätä ja toivoisin että joku sen mulle kertoisi miksi sisaruksilla pitää olla yhteensopivat nimet?
se periaate, että lasten nimien kuuluu olla samantyylisiä samassa perheessä. Se yhdistää perheenjäseniä toisiiinsa tai jotain sellaista. Ap
rimmata keskenään? Ovathan he 2 eri ihmistä... en ole koskaan ymmärtänyt tätä ja toivoisin että joku sen mulle kertoisi miksi sisaruksilla pitää olla yhteensopivat nimet?
Eihän nimien ihan samanlaisia tarvitse olla, mutta mielestäni niiden olisi hyvä olla kuitenkin jollain tavalla samanHENKISIÄ.
On se minusta hassua, jos sisarukset on vaikkapa Kirsi ja Jessica. Tai Tuomas ja Alexander. Tai Kerttu ja Mico/Nico.
Sen sijaan nimet voi olla aika erilaisiakin jos niissä on JOKU yhdistävä tekijä. Esim. nimen sisällä oleva L-kirjain. Sellainen soinnillinen pehmeys tai kovuus. Tai sama alkukirjain, tai että toinen loppuu I:hin ja toinen alkaa sillä. Tai saman aikakauden nimiä, esim. 1900-luvun alun.
Jos on prinsessa, anna prinsessanimi.
nimien ei tarvitse rimmata, mutta voisivat olla ns. samaa maata. En tajua kuinka joku nimeää lapsensa tyyliin Eemeli ja Daniela.
se periaate, että lasten nimien kuuluu olla samantyylisiä samassa perheessä. Se yhdistää perheenjäseniä toisiiinsa tai jotain sellaista. Ap
Niin kyllä se vähän ihmetystä herättää. Ja kyllä se Ellikin kummastelee, että miksi hänelle annettu hirveä nimi ja siskolle ihana. Eikö vanhemmat tykkääkään hänestä?
Poikien nimille on ihan sama. Ne ei kummastele ja joka tapuksessa ne vääntää nimestä jonkin kutsumanimen.
En tajua kuinka joku nimeää lapsensa tyyliin Eemeli ja Daniela.
Emil ja Daniela hyvä? ap
miten kukaan jaksaa edes miettiä toisten valintoja nimiasioissa.
Jokainen päättää itse minkänimisä muksuja haluaa!
Ok, myönnän itsekin että käy sääliksi kaiken maailman Priscillat ja Princessit ja Tauno-Urpo ym ulkomaalaiset ja keksityt nimihirviöt, mutta tuollainen ongelma että sopiiko nimet yhteen jonkun muun mielestä on minusta aika turha.
Minusta veli-siskoparit
Peter/Petri/Petteri ja Petra
Daniel ja Daniela
Patrik ja Patricia
Wilhelm ja Wilhelmina
Emil ja Emilia
vaikuutaat siltä että no, keksittiin jo yks toimiva nimi, pistetään sama toisellekin....
Mutta jokainen tekee niinkuin heille sopii
Loppujen lopuksi lapset elävät vain pienen osan elämästään yhdessä, varsinkin mitä isompi ikäero on sitä lyhyempi tuo aika on. Toki sisaruksistaan yleensä puhuu, ja silloin joku saattaa ihmetellä miksi on niin "eri paria" mutta kai ei ketään haittaa?
Nykyään tuo nimi juttu aika yleistä, koska uusperheissä voi olla ihan eri tyylisiä nimiä. Kärjistäen Muhamed ja Matti, jos esim. äiti ensin naimisissa ulkomaalaisen kanssa ja sitten suomalaisen kanssa.
Mutta itsekin olen sitä mieltä että nimien kannattaa ollaa vähän samantyylisiä. Jos antaa lapsille nimeksi Kyösti ja Sebastian tai Shakira ja Kyllikki onhan tuo vähän hassua. Lähinnä ne lapset aikanaan saattavat miettiä että miksi toinen sai tuon nimen ja minä tämän.
Emil ja Daniela hyvä? ap
omaa tilannettani. Siksipä tuo Emil ja Daniela onkin ratkaisu kysymykseeni. Kiitos :)
omaa tilannettani. Siksipä tuo Emil ja Daniela onkin ratkaisu kysymykseeni. Kiitos :)
miksi nimien pitää olla yhteenkuuluvia tai samaa maata. Jokainen lapsi on yksilö!! Annat sellaisen nimen mikä sopii lapselle, et sisaruksen nimeen sopivaa..
Meitä on 4 lasta, nimet ei rimmaa eikä ole yhtensopivia. Minun mielestäni olisi ollut kummallista että jokaisen nimi on samantyylinen kuin ensimmäisen lapsen. Minä olen minä ja minulla on ihan oma nimi. Kiitos äiti kun annoit jokaiselle omannäköisen nimen!
Luuletko että kaikkien mielestä tytön pitäisi olla sit Maija vai?