ärsyttääkö sua toisten tekosyitä miksi ei harrasta liikuntaa?
en enää ikinä odotakaan että joku tulisi salille mukaan koska menen miel yksin ja silloin kun minulle sopii mutta vuosien varrella kun joskus ollut puhetta tästä tai olen kuullut toisten sopivan koska menevät...Mutta kyllä niitä syitä on vaikka mitä...miksi ei voisi lähteä "just tänään". On kuukautisia, on sormi kipeä, pitää just silloin syödä, tai käydä kaupassa jne jne...Oikeesti - se, että pääseekö treenaamaan tai on just siitä kiinni että onko sulla oikea ASENNE ja suunnittelemisesta. Vai??? Lähden nyt lenkille...moro... Ja eilen olin spinningtunnilla ja toissa pvnä pumpissa. Lapsia neljä.
Kommentit (32)
Tässä, kuten monessa muussakin asiassa joka on itselle kuin..no, uskonto, on hankalaa tajuta että joku muu ei pidä asiaa yhtä tärkeänä.
Luulen että nääntyisin suruun jos en voisi liikkua, jos erityislahjakkuuksia jaettaisiin, valitsisin joka kerran jonkun fyysisen taidon älykkyyden, musiikin, itseilmaisun tai bisnesvaistojen sijaan.Erityisesti suututtaa sellaiset löysät ja verkkaiset ihmiset joista näkee että eivät halua vaivata itseään ollenkaan millään ylimääräisellä ja jotka eivät kykenisi juoksemaan bussiin vaikka heidän henkensä riippuisi siitä.
"löysät ja verkkaiset ihmiset"? Onko ärsyyntyminen kotikasvatuksen tulosta? Ovatko äitisi ja isäsi neuroottisia liikkujia vai telkkua katsovia ylipainoisia "laiskureita", joista haluat erottua mahdollisimman monessa asiassa?
Elämä on rankkaa, jos kaikesta pitää ärsyyntyä.
Jopa tärkempää kuin kehon hyvinvointi, tiettyyn rajaan saakka toki. Riittävän hyvän terveyden ylläpito ei vaadi kovin aktiivista treenaamista, ihan hyötyliikunta riittää.
käydä teatterissa tai lukea kirjoja. Siis nyt ajattelen ihan tutkittua verisuoni- sydän- ym sairauksia välttääkseen, en psyykettä. Useimmiten myös he, joilla on syitä miksi ei harrastaa mitään, ovat kaikista lihavimmat ja plösöimmät.
ja sitä harrastan, koska siitä saa itselleen myös jotain henkistä pääomaa. Muu vaahto suussa urheilu ei kiinnosta pätkääkään.
Muuten aika kuluu kulttuurin, kirjojen, taidenäyttelyiden, maalausharrastuksen ja teatterin parissa. Mun pää räjähtäisi, jos en saisi kulttuuria.
Ja niille, jotka ovat huolissaan mun terveydestä. Verenpaineeni ja kolestorolini ovat kiltisti normaalirajoissa, tosin hieman alarajoilla, painoindeksi on 23 ja vuodessa sairastan ehkä ne pari flunssaa.
Ja ikää on yli 40v.
Väittäisin että ruokavalion merkitys terveyteen on suurempi kuin liikunnan. Kaikkea kohtuudella, niin hyvää tulee. Sopii myös fanaattisille liikuntaintoilijoille, jotka eivät ymmärrä että elämässä on muutakin pakonomaisen liikkumisen lisäksi.
kahdesti teatterissa. Sen lisäksi siivonnut, laittanut ruokaa, käynyt töissä ja pessyt pyykkiä. Huomenna teen munkkeja.
Olen myös juossut kymmenen kilsan lenkin, pyöräillyt tunnin ja käynyt kahdesti jumpassa.
Miksi kuvittelet, että liikkuvat ihmiset eivät lukisi tai kävisi teatterissa:-O
Enkä ole ap.
Kuinka monta kirjaa olet lukenut tällä viikolla? Entä kuinka monessa näyttelyssä tai kulttuuritapahtumassa käynyt?
Enemmän ärsyttää, kun ei pääse itse niin usein kuin haluaisi. Nytkin mies tekee ulkona pihahommia ja mulla lasten hoitovuoro (ei niitä sairaanakaan voi ulos laittaa).
Liikkumassa käyn mieluiten yksin, teen mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Lapsia kaksi, toinen kehitysvammainen, koko ajan autettava ja vahdittava. Liikkumassa käyn 4-6 kertaa viikossa, muuten en pysy täysjärkisenä.
On kai fakta, että sekä ihmisen mieli että kroppa kaipaavat aktivitettia. - On ihan yksilökysymys, missä suhteessa haluaa panostaa kuntoiluun tai kulttuuriin tai johonkin ihan muuhun. Perus hyvinvointiin vaaditaan tietty määrä liikuntaa, mutta moni saa sen ihan muusta kuin tietoisesta kuntoilusta. Paljon asiaan vaikuttaa esim. työpäivän koostumus: Jos teet kahdeksan tuntia istumatyötä, on luonnollista, että tarvitset ja ehkä kaipaatkin enemmän liikuntaharrastuksia ihan peruskunnon ylläpitämisen kuin vaikkapa keskiraskasta fyysistä työtä tekevä ihminen. Vastaavasti voi olla että luovaa- tai ajatustyötä tekevä ei ehkä sitten kaipaa niin paljon virikkeitä sillä rintamalla vapaa-ajallaan, vaan tahtookin nollata päänsä hikilenkillä. Jonkin verran vaikuttavat varmasti muutkin elintavat: jos olet herkkupeppu, pitää liikuntaa harrastaa enemmän jo painonhallinnallisista syistä.
Ihan turha tehdä tästäkin taas mustavalkoista asiaa tyyliin: Jos et tykkää lenkkeillä, olet läski plösö etkä säily hengissä (pelkällä kulttuurilla). Salilla käynti ja lenkkeily ovat ihan yhtä vähän pakollisia kuin museossa käynti tai kirjojen lukeminen. Hyväksi varmasti ihmiselle, mutta ilmankin voi pysyä terveenä ja elää täyspainoista elämää. Liikuntaa voi harrastaa monessa muodossa ja moni tekee sitä ihan arjen askareissaan ja valitsee sitten vapaa-ajallaan tehdä jotain muuta.
Minusta on uskomattoman hölmöä asettaa omat tapansa ja mieltymyksensä jotenkin "parempaan" arvoon ja ihmetellä sitä, miksi joku muu ei halua tehdä samaa.
kahdesti teatterissa. Sen lisäksi siivonnut, laittanut ruokaa, käynyt töissä ja pessyt pyykkiä. Huomenna teen munkkeja.
Olen myös juossut kymmenen kilsan lenkin, pyöräillyt tunnin ja käynyt kahdesti jumpassa.
Miksi kuvittelet, että liikkuvat ihmiset eivät lukisi tai kävisi teatterissa:-O
Enkä ole ap.
Kuinka monta kirjaa olet lukenut tällä viikolla? Entä kuinka monessa näyttelyssä tai kulttuuritapahtumassa käynyt?
Terve sielu on terveessä ruumiissa. Tämä ihan perinteisen antiikin Kreikan filosofien käsityksen mukaan.
Molempia tarvitaan, sekä fyysistä että henkistä hyvinvointia tukevia asioita. Itse harrastan liikuntaa niin paljon kuin vain ehdin, koska nautin siitä ja se on hyväksi mielenterveydelleni. Kulttuuriakin (museoita, teatteria, leffoja, kirjoja) harrastan niin paljon vain kuin ennätän, koska nautin siitäkin ja se on hyväksi mielenterveydelleni.
Itseäni lähinnä hirvittää ylipainoisten kavereiden takia, jotka eivät liiku ja syövät miten sattuu. Keski-ikä kolkuttelee ja sairaudet vaanivat, mutta se on heidän asiansa. Voi sitä yrittää kannustaa, jos aihe tulee puheeksi.
olekaan tekosyit vaan ihan oikeita syitä. ne ovat syitä miksi ihminen ei juuri nyt halua/ehdi/viitsi lähteä salille. Niiden ihmisten prioriteettilistalla salilla käynti ei ole ykkösenä.
Vähän sama kuin jos minä kyselisin sinua mukaan johonkin harrastukseen joka ei ole sinulle intohimo, eikä sua just sillon kiinnosta/huvita lähteä tai on parempaakin tekemistä niin onko sinun syysi silloin tekosyy olla lähtemättä mukaani?
jokainen päätä itse liikkuuko vai ei.Ap vittuako se sinua liikuttaa ? Keskity vain itseesi kun olet ilmeisesti niitä ihmisiä jotka runkatessa unelmoi nussivan itseään.
Miksi minun pitäisi piitata toisten syistä tai arvottaa niitä, kelpaavatko ne minulle vai eivät. Vastaan omista tekemisistäni.
jokainen päätä itse liikkuuko vai ei.Ap vittuako se sinua liikuttaa ? Keskity vain itseesi kun olet ilmeisesti niitä ihmisiä jotka runkatessa unelmoi nussivan itseään.
Mun mielestä on jotenkin tosi outoa, että jotkut ottavat kaikki thl:n suositukset niin tosissaan, että vahtivat muidenkin elämää, aivan kuin syöminen ja liikkuminen olisivat moraalisia valintoja. Ilmeisesti aina on ihmisiä, jotka pitävät elämäntehtävänään kertoa ihmisille, miten pitää elää. Ennen nämä ihmiset kyttäsivät sitä, kuka käy kirkossa ja kuka on siveellinen ja kuka syntinen, ja nyt sama ihmistyyppi kyttää lounasruokalassa, kuka ottaa salaattia ja kuka myrkyttää elimistönsä perunalla ja leivällä. Tommonen ärsyttää.