Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi, vauvahaaveet, miesvalinta

Vierailija
20.05.2012 |

Olen tapaillut parin kuukauden ajan erästä aivan ihanaa mieshenkilöä. Pidän hänestä ja viihdyn hänen seurassaan mielettömästi ja tunne on ilmeisesti molemminpuolinen. En kuitenkaan tiedä kannattaako minun jatkaa tämän miehen kanssa.

Sairastan vaikeaa endometrioosia ja minulle on useampi lääkäri todennut, ettei minun kannattaisi lykätä lastenhankintaa paria vuotta kauempaa, mikäli minulla toive biologisesta lapsesta on. Kerroin tästä miehelle ja hän totesi, että hän ei ole lapsia hankkimassa vielä ainakaan viiteen vuoteen lapsia jo ihan käytännön syistäkin. Olemme nuoria ja hänellä opinnot kesken. Hän ei siis kuulemma siinä mielessä ole kovin varma valinta, ja kuitenkin itse haluaisi ehdottomasti joskus lapsia.

Mitä ihmettä minä teen? En haluaisi edes ajatella miehen jättämistä vaihtoehtona, mutta tätä menoa jäisin luultavasti itse lapsettomaksi, pahimmassa tapauksessa mies jättäisi minut sitten muutamien vuosien päästä ja etsisi naisen, jonka kanssa niitä lapsia voi saada. Tietysti on mahdollisuus, että mies muuttaisi matkanvarrella mielensä, mutta uskallanko ottaa riskiä. Kamala tilanne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies tietää haluavansa joskus lapsia ja sulla mahdollisuudet kokoajan huononee ja mies ei kuitenkaan useampaan vuoteen lapsia halua...

Niin etsi vaan uusi mies!

Mutta toisaalta, eikö sitten voi mennä keinohedelmöitykseen tai leikata sitä endometrioosia pois. Tai siis, puhu vielä sen miehen kanssa että onko sitten valmis hoitoihin myöhemmin?!

Ja sitten on sellaisiakin miehiä että väittävät haluavansa lapsia sitten viiden vuoden päästä mutta sitten viiden vuoden päästä sanovat että ei ny ainakaan pariin vuoteen vielä... Eli antavat ymmärtää mutta eivät ole valmiita ikinä...

Jos nyt vaikka katsoisit puoli vuotta-vuoden mihin tämä suhde on menossa ennen kun teet mitään hätiköityjä päätöksiä.

Oletko varma että jos pitäisi valita lapsen ja tämän miehen välillä, valitsisit lapsen?!

Vierailija
2/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endimetrioosia on leikattu jo useampaan kertaan ja muillakin tavoin yritetty hoitaa ja rauhoittaa. Hedelmöityshoitoihin joutuisin jokatapauksessa siis nyt jo, mutta hoidot eivät enää muutaman vuoden päästä luultavasti tuottaisi tulosta, jos nytkään enää.

Ennen olisin vastannut, että miehen ja lapsen väliltä valitsisin ehdottomasti lapsen. Perheenperustaminen oli minulle kaikki kaikessa, se tärkein päämäärä elämässä. Nykyisin olen kuitenkin ehkä jotenkim hiljalleen alkanut hyväksymään sen, etten koskaan lapsia saisi, ja olen ymmärtänyt, että elämästä todella voi nauttia muillakin tavoin. Lapsi ei siis minulle olisi enää aivan ehdoton toive. Mies kuitenkin siis niitä ehdottomasti joskus haluaisi, ei vain vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on se vaihtoehto, että hedelmöityshoito tehdään puolittain eli kerätään munasolut ja hedelmöitetään, mutta ei siirretä vaan jätetään pakkaseen. Siinä on vaan se riski, jos eroattekin ja mies kieltää sukusolujensa käytön.

Pelkkien munasolujen pakastimen ei taida olla niin "tuottoisaa". Eikös ne helpommin kuole sulatettaessa, mutta käy keskustelemassa klinikalla ja harkitse sitäkin vaihtoehtoa vakaasti.

Suurin ongelma lienee, että endo tuhoaa munasarjasi? Vai onko pelkoa, että kohtukin menee niin huonoon kuntoon, ettei pakkassoluja voisi käyttää?

Vierailija
4/5 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
5/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vaikea endo, jota leikattiin pariin otteeseen, toinen munatorvi poistettiin kokonaan. Hoitojen avulla saimme lapsen kun olin 35 v. Siitä parin vuoden päästä saimme vielä yhden, tosin ylläriluomuna...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme