Kele että vihaan mieheni SYÖMIS ääniä!!!!!
Hotkii ja ahmii niin vauhdilla, että hokellus vaan kuuluu. Eilen illalla kun lapset nukkui, tehtiin "hyvistä tarpeista" lämpimiä voileipiä. Keksittiin sitten avata vielä punkkupullo palan painikkeeksi. Sitten kävimme sohvalle nautiskelemaan..... Eli mies hotki leipiään, ja imaisi joka suullisella rasvaa sormistaan, välillä hörppäsi hjuuuup -äänen kera viiniään... Ja alta aikayksikön leivät oli imaistu.
Ja minulla leivät syömättä, kun en voinut ärsytykseltäni ottaa palaakaan!!!
(jees ai know, ongelmani ovat pienet!!) :D
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on asiat hyvin. Mä vihaan naiseni puhetta. Nalkuttaa koko ajan.
Elämisen ääntä vihaaville sopii nukke kumppani. Keltainen Ruusu miesnukke ja naisia siliconwives.com osassa Klarna optio
Meillä kuuluu kanssa maiskutus ja mässytys. Raivostuttavaa tosiaan. Vaimo on lihonut 20kg siitä kun tapasimme ja liikuntaharrastus on vaihtunut netflixiin. Tietenkään tätä EI saa kritisoida, mutta tätäsaa. Eikö ap ole erikoinen juttu?
Vierailija kirjoitti:
Rupee aina ärsyttämään ihan suunnattomasti, kun katsoo sitä touhua! Jos on ruokana esim. perunamuusia, se ottaa sillä tavalla haarukkaa sivuttain tuupaten siihen ruokaa. Sitten se laittaa sen myös sivuttain suuhun, ja imaisee/hotkaisee siitä sivusta sen haarukallisensa!
Ai että sieppaa tuommonen! Ja tietenkin siitä hotkaisusta lähtee myös semmonen hjooop äääni!
Miten tuo sivuttain haarukka/muusijuttu menee? En ymmärtänyt.
Yksi on kanssa ruokalusikalla syöminen. Siis esim. Makaronilaatikon tai jauhelihapivhin plus sen muusin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi syöminen on ihan hassun näköistä kun pitää veitse ja haarukan väärinpäin. Se vasemmalla leikkaaminen ei tosiaan suju, mutta ei kai sitten osuisi haarukalla suuhun, jos pitää toisinpäin.
En ota muuhun kantaa mutta sain viestistäsi käsityksen että mielestäsi leikkaaminen (veitsellä) tapahtuisi vasemmalla kädellä? Eurooppalaisessa tyylissä haarukkaa pidetään vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä koko ruokailun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tälle oli olemassa joku lääketieteellinen termi. Kuten myös sille että toisen ihmisen liikkeet ärsyttää, esim. pöydän naputtelu sormilla tai jalan vitkutus.
Misofonia.
Minun mieheni tulee kulttuurista, jossa perse pyyhitään vasemmalla kädellä ja ruokaillaan oikealla. Ruokailuvälineitä ei käytetä eikä käsiä pestä.
Itseäni ei toisten ruokailuäänet ärsytä. Jos ärsyttäisi en olisi parisuhteessa sellaisen kanssa.
Bitch-slap suulle joka kerta niin kyllä se siitä !
Joo, ymmärrän! Mun mies onneksi syö normaalisti mutta kun se jänkyttää purkkaa joskus niin aivot meinaa ittellä valua korvista pihalle :D Samaten omat iäkkäät vanhempani, ai että kun tulee tappovimma kun ne syö karkkia!! Oikeesti pitää lähteä toiseen huoneeseen ettei tee mitään harkitsematonta, se ärsytys on jotain sanoinkuvaamatonta kun kuuntelet seittemäntuhannen desibelin maiskutusta, klonksutusta ja kolistelua tekareitten välissä.
Tässä muuten hyvä (ja näemmä tarpeellinen) kasvatusvinkki kaikille vanhemmille. Kiinnittäkää huomioita siihen miten lapsenne syövät. Aikuisena on noita syömisääniä vaikea enää kitkeä, mutta lapsena siihen voi vielä vaikuttaa, että syödään nätisti. Olen kiitollinen omalle isälleni, joka oli ruokapöydässä tosi tarkka siitä, että miten syötiin. Suu kiinni ensinnäkin. Karmeita kuvauksia tässä ketjussa, olen sen verran näemmä perinyt isältäni tuon, että hermo ei kestä tuollaisia sikoja yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, joka maiskuttaa. Ja miestä ärsyttää. Syön siis suu kiinni ja yritän syödä hiljaa. Mutta en voi sille mitään, että siitä kuuluu ääni. Tää on ihan hirveää, en uskalla edes töissä käydä ruokalassa syömässä, kun pelkään aiheuttavani ääniä. Kaikki yhteissyömiset pelottaa ja stressaan niitä etukäteen. Kertokaa miten sen äänen saa estettyä....että voi tämä asia olla sille toisellekin ongelma. Koettakaa kestää erilaisia ihmisiä.
Lopeta maiskuttaminen, ei ole monimutkaista. Kun olet ensin tunkenut ruokaa kyselyaukkoosi, niin pidä se aukko suljettuna pureskellessasi. Kas kummas, maiskuttaminen katoaa!
Kas kummaa, kun et sisäistänyt lukemaasi: "Syön siis suu kiinni ja yritän syödä hiljaa."
Ja sun ohje on "pidä se aukko suljettuna". Nero.
Kyllä joillakin on näköjään matala ärsytyskynnys.
Itse miehenä vihaan kanssa noita ääniä kun jos vierailee isän luona tai käymässä niin kauhea hotkiminen ja ääntely siihen päälle, meinaa pää räjähtää. Tosin myönnettävä että itsekin meinaa sortua tuohon hotkimiseen ja yrittää rauhoittaa syömistä kun töissä on pakko syödä nopeasti tai muuten tulee valitusta, monessa eri työpaikassa tullut tämä koettua ja siitä vähän jäännyt muistiin että pitää syödä nopeasti ettei asiakkaat tai pomo suutu. Kauhea kiire tässä maailmassa kun ei saa edes syödä rauhassa.
Hankkikaa kumppani, joka osaa syödä sivistyneesti suu kiinni? Vihaan syömisen ääniä, ne aiheuttaa mussa hirveän raivon ja suorastaan pakokauhun. Ällöttävintä on purkkaa suu auki mässyttävät AIKUISET ihmiset julkisilla paikoilla. Aina vastamelukuulokkeet mukana näiden idioottien varalta. Opetelkaa syömään suu kiinni juntit!
Tässä ei ollu mitään puolustelunäkökulmaa. Itteäki ärsyttää noi raivohulluuden partaalle. Ja mitä muotidiagnoosiin tulee, tätä ilmiötä on alettu vasta viime aikoina tutkia.