Homojen adoptio-oikeutta vastustavat, eivät mieti loppuun asti.
Onhan se kaunis ajatus ja korulause, että lapsella pitää olla oikeus sekä isään että äitiin ja tämän voi kääntää sitten niin että homopareille ei pidä sallia täyttä adoptio-oikeutta.
Mutta miettikääs vähän tarkemmin. Adoptoitavat lapset ovat lähes poikeusetta sellaisia joilla ei ole isää eikä äitiä.
Parempihan sekin on että saa kaksi isää tai kaksi äitiä, kuin elää jossain laitoksessa vailla vanhempia.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:22"]
Kyllä mä olen miettinyt sen ihan loppuun asti. Isä ja äiti on aina lapselle paras mahdollinen vaihtoehto. Biologiset tai adoptiovanhemmat.
[/quote]
Näytä se tutkimus, jossa näin sanotaan.
[/quote]Terve maalaisjärki sen sanoo. Ei tarvitse edes tutkia. Jos lapselle olisi hyväksi olla kahden naisen tai miehen perheessä, he luultavasti pystyisivät lisääntymäänkin ihan keskenään.
[/quote]Eli perheet jossa vanhemmat eivät pysty lisääntymään keskenään, ovat epäkelpoja? No sitten niin.
[/quote]No onhan ne biologisessa mielessä epäkelpoja vanhemmiksi jos lapsia ei tule. Haloo? Ja henk. koht. olen sitä mieltä, että jos ei lapsia biologisesti tule niin sitten niitä ei ole tarkoitettukaan välttämättä. Voihan sitä tietysti pyrkiä adoptoimaan jonkun lapsen mutta toisaalta.. . Itse en kuitenkaan olisi adoptoinut jos ei biologisia lapsia olisi tullut.
[/quote]
Miten "tarkoitettu"? Kuka on tarkoittanut? Mihin adoptoitavat lapset sitten mielestäsi saisivat mennä? Eikä välttämättä ole epäkelpo vanhemmaksi, jos ainoa vika on, ettei lapsen saaminen alulle onnistu (jos vaikka sairauden tai onnettomuuden myötä menettää kykynsä saada lapsia??)
Aloin pohtimaan asiaa tämän keskustelun myötä, itse olen kyllä enemmän asian hyväksymisen puolella mutta eikö näissä kuitenkin pitäisi olla sitten varma että esim. vähintään lesboparin adoptiopojalle on isän malli? Ja miksei tytöllekin sekä homoparin adoptiotytölle äidin malli. Olen itse lukenut paljon täältä netistä miten isättömyys vaikuttaa lapseen koska asia kiinnostaa sillä minulla ei ole ollut eikä nyt lapsellani ole isää elämässä. Aiheesta on paljon luotettavaa materiaalia, esim. jos oikein muistan jopa 1/3 osa päihdeongelmaisista nuorista miehistä on isättömiä tai heillä on huono isäsuhde.
Laitan linkkejä kun ehdin.
Veikkaan että jäljelle jäävistä 2/3 päihdeongelmaisista on huono äitisuhde, joten pojat kannattaisi antaa kahden homon kasvatettaviksi. Vai onko nämä vertaukset sittenkin liian yksioikoisia? Jos osalla päihdeongelmaisista isäsuhde on ongelma, otetaan isä pois kuviosta kokonaan, meneekö parempaan vai huonompaan. Itse olen hetero ja mulla oli huono isäsuhde ja aivan varmasti olisin voinut paremmin jos äidistäni olisi tullut yksinhuoltaja. Pyysin vanhempia eroamaan, turhaan.
http://www.markkuojanen.com/psykologia/kun-lapsella-ei-ole-isaa-tai-aitia/
(tässä myös hyvä kirjoitus kommenttikentässä alla)
http://www.markkuojanen.com/yhteiskunta/isattomyys/
http://www.jotte.info/isaton
http://www.jotte.info/kehitysvaiheet
http://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/93137/gradu00859.pdf?sequence=1
http://vaestoliitonblogi.com/2013/11/10/isan-merkitys/
Ja nämä kaikki pätee myös äidinpuutteeseen tietenkin eri näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:09"]
Onhan se kaunis ajatus ja korulause, että lapsella pitää olla oikeus sekä isään että äitiin ja tämän voi kääntää sitten niin että homopareille ei pidä sallia täyttä adoptio-oikeutta.
Mutta miettikääs vähän tarkemmin. Adoptoitavat lapset ovat lähes poikeusetta sellaisia joilla ei ole isää eikä äitiä.
Parempihan sekin on että saa kaksi isää tai kaksi äitiä, kuin elää jossain laitoksessa vailla vanhempia.
[/quote]
Ongelmana tässä on vain se, että kansainvälinen adoptio loppuu Suomeen. Muualla ei olla niin vapaamielisiä, että annetaan pikkutyttöjä mies parille. Siitä kärsii sitten ne lapsettomat mies-nainen-parit myös
Lapsi on kahden suvullisesti lisääntymään taipuvaisen ihmisen välisen rakkauden tuotos. Homopareilla tuota lisääntymistaipumusta ei ole, vaan seksi on pelkästään mielihyvän tuottamisen väline. Samaa mielihyvää yritetään kerryttää adoptoimalla lapsi, koska se näyttää hyvältä oman somekuplan sisällä. Lapsi on ikään kuin lemmikin korvike homopareille, tietynlainen statussymboli. Se on täysin yhdentekevää, kuinka hyviä isiä tai äitejä homoparit mukamas ovat, koska eettiset ja moraaliset arvot ovat paljon tärkeämpiä yhteiskuntarauhan kannalta kuin joidenkin vähemmistöön kuuluvien egotrippailut.
Vierailija kirjoitti:
joo enste pitää tehä testi niille homo miehille ja näyttää pikku lasten kuvia. Jos rupee seisoo nii sairas yritys saaha seksiorja tyssää siihen !
Lesbot on vaikeampi testata.
Kai se sama testi pitää tehdä heteroillekin? Vai eikö muka heteroilla ole sellaisia taipumuksia?
Homoille ei pidä antaa mitään oikeuksia varsinkaan lapsiin eikä mihinkään muuhunkaan. Homoseksuaalisuus on sairaus ja homot täytyy laittaa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:09"]
[/quote]
Ongelmana tässä on vain se, että kansainvälinen adoptio loppuu Suomeen. Muualla ei olla niin vapaamielisiä, että annetaan pikkutyttöjä mies parille. Siitä kärsii sitten ne lapsettomat mies-nainen-parit myös
Onko tuo peruste evätä adoptio-oikeus tietyiltä pareilta? Jos jonkun toisen henkilön takia evöttöön oikeudet, niin se on ihmisoikeusloukkaus. Käännä se mihin tahansa muuhun asiaan, niin huomaat. Naiset ei saa ajaa autoa, koska miehet ajaa kolareita.
Pitää muistaa, että se on elinikäinen teko, siis adoptointi.
Entä jos se adoptoiva osapuoli ei olekaan pariskunta vaan esim polyamorinen joukko, mahdollisesti miehiä ja naisia tai pelkästään homomiehiä tai pelkästään lesbonaisia?
Vierailija kirjoitti:
Aloin pohtimaan asiaa tämän keskustelun myötä, itse olen kyllä enemmän asian hyväksymisen puolella mutta eikö näissä kuitenkin pitäisi olla sitten varma että esim. vähintään lesboparin adoptiopojalle on isän malli? Ja miksei tytöllekin sekä homoparin adoptiotytölle äidin malli. Olen itse lukenut paljon täältä netistä miten isättömyys vaikuttaa lapseen koska asia kiinnostaa sillä minulla ei ole ollut eikä nyt lapsellani ole isää elämässä. Aiheesta on paljon luotettavaa materiaalia, esim. jos oikein muistan jopa 1/3 osa päihdeongelmaisista nuorista miehistä on isättömiä tai heillä on huono isäsuhde.
Laitan linkkejä kun ehdin.
Olen ollut yksinhuoltaja ja olisin mielelläni ottanut sen miehen mallin pojalleni. Ei yksin kasvatin, päiväkodissa oli naisia, koulussa oli naisia, harrastuksessa miehiä. Ihan normaaliksi aikuiseksi lapsi kasvoi, mutta alkoholia ei käytä. Eikä tietääkseni muitakaan päihteitä,tai tupakkaa, nuuskaa yms. Eikö käy baareissa. En tiedä minkälainen hän on tyttöystävänsä kanssa. Osaako olla "mies"? Hyvä mies?
Eiköhän homot ja lesbot vastaa ihanheteroita. Eli suurin osa on normaaleja, sitten hörhöjä löytyy molemmista ryhmistä jonkun verran.
Keksi monta parempaa syytä evätä adoptio, kuin homous.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:54"]
Eri maat ja adoptiotoimijat rajoittavat jo nykyisellään voimakkaastikin kelpoisten adoptiovanhempien piiriä. Vaatimuksina ovat muun muassa tiettyyn uskontokuntaan kuuluminen. Olisiko sinusta oikein ja perusoikeusmyönteisesti menetelty, jos esimerkiksi kaikki kirkkoon kuulumattomat rajattaisiin automaattisesti adoptioprosessin ulkopuolelle, koska jokin maa luovuttaa lapsia ainoastaan kristityille aviopareille? Tai jos vaikka kaikki ei-buddhalaiset leikattaisiin lain nojalla suoraan pois adoptiojonosta?
[/quote]
Minun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä, mutta kansainvälinen adoptio tulee vähenemään huomattavasti, kun adopio-oikeus tulee. Minun tai sinun mielipiteellä tai jollain nettipalstalla jankuttamisella ei ole mitään merkitystä tälle asialle.
Nämä asiat ei ole sellaisia "leikitään, että tää panee tän aa.n tähän ja sanoo aalle, että tossa on sull
kansainvälinen adoptio käytännössä loppui.
Lehdistö tosin keksi tehdä siitä åositiivisen uutisen. Valehtelevat että yhtäkkiä tilanne masilmalla parani, eikä enää ole tarvetta. Ihan vaan homojen adoptioiukefen ansiosta.
Voi fittu noita lepakoita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on kahden suvullisesti lisääntymään taipuvaisen ihmisen välisen rakkauden tuotos. Homopareilla tuota lisääntymistaipumusta ei ole, vaan seksi on pelkästään mielihyvän tuottamisen väline. Samaa mielihyvää yritetään kerryttää adoptoimalla lapsi, koska se näyttää hyvältä oman somekuplan sisällä. Lapsi on ikään kuin lemmikin korvike homopareille, tietynlainen statussymboli. Se on täysin yhdentekevää, kuinka hyviä isiä tai äitejä homoparit mukamas ovat, koska eettiset ja moraaliset arvot ovat paljon tärkeämpiä yhteiskuntarauhan kannalta kuin joidenkin vähemmistöön kuuluvien egotrippailut.
Onpa kummallinen teoria vanhemmuuden merkityksestä. Olet varmaan myös heteroparien adoptiota vastaan, kun eihän se adoptoitu lapsi ole heidän rakkautensa tuotos?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvii Isän ja Äidin. Perheessämme on myös adoptiolapsia. Joten tiedämme ja tunnemme mikä on lapsille parasta.
Lue tutkimus
Entäs jos toinen vanhemmista on kuollut. Tai lapsella ei ole esim.koskaan ollut isää? otetaanko lapsi pois ja annetaanjollekin kristitylle perheelle?
Miksi muuten te kristityt olette niin kiinnostuneita lasten sukupuolielimistä ja varsinkin niiden silpomisesta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen miettinyt sen ihan loppuun asti. Isä ja äiti on aina lapselle paras mahdollinen vaihtoehto. Biologiset tai adoptiovanhemmat.
Lahkikset saa pikku "leikkikavereita".
Vierailija kirjoitti:
[/quote]
[/quote]Terve maalaisjärki sen sanoo. Ei tarvitse edes tutkia. Jos lapselle olisi hyväksi olla kahden naisen tai miehen perheessä, he luultavasti pystyisivät lisääntymäänkin ihan keskenään.
HAHAHAAA!!! :D
Tuosta perustelusta kyllä terveys ja järki kaukana. Vain persulahkis joka toivoo itselleen uutta pikkulolitaa voi olla noin harhainen ;) ;) ;) :P
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:27"]
[/quote]
[/quote]Eli perheet jossa vanhemmat eivät pysty lisääntymään keskenään, ovat epäkelpoja? No sitten niin.
[/quote]No onhan ne biologisessa mielessä epäkelpoja vanhemmiksi jos lapsia ei tule. Haloo? Ja henk. koht. olen sit
Herra Jeesus on tarkoittanut. Vääräuskoisten ei pidä antaa lisääntyä.
Lapsi tarvitsee ympärilleen turvallisia aikuisia, jotka pitävät hänestä huolta ja joihin lapsi voi aina luottaa. Ja tämän voi tarjota myös homoseksuaalinen pariskunta! Ei pieni lapsi piittaa, mitä sukupuolta aikuinen on. Vaan siitä, että aikuinen on turvallinen.