Varmasti elämäni NOLOIN herätys... arghh..
Nyt nolottaa, vaikken voinutkaan sille mitään. Uskaltaako kukaan tunnustaa, onko teille käynyt vastaavaa?
Heräsin siis aamuyöstä siihen että olin unissani laskenut alleni, siis oikeasti voiko näin käydä aikuiselle ihmiselle?? Siinä sitten herättämään aviomiestä ylös ihan nolona että nyt pitää vaihtaa lakanat, voisitko nousta..
Ja olen siis ihan terve, nuori, kahden lapsen äiti joka kävi selvin päin nukkumaan illalla, eikä vaan herännyt yöllä vessaan. En vaan käsitä, että miten voi nukkua niin sikeästi että herää vasta siihen kun alkaa tulla kylmä märissä lakanoissa??? Voiko pelkkä stressi ja väsymys olla syynä, vai kenties jokin muu? Ei mene jakeluun..
Kommentit (22)
15 vuotta sitten, epäilen että liittyi migreeniin yms. sen jälkeen ei ikinä.
voisiko olla jokin syy, virtsatietulehdus, diabetes?
Tästä on kyllä jo kymmenen vuotta aikaa, olin parikymppinen opiskelija. Onneksi asuin yksin, ei tarvinnu selitellä kellekään miksi patja oli partsilla kuivumassa :)
itselleni kävi tässä alkuraskaudessa muutaman kerran myös noin.
Lantionpohjan lihakset on ihan hyvässä kunnossa tietääkseni, ainakaan ei ole virtsankarkailua ollut aiemmin esim yskiessä, aivastaessa, nauraessa jne. Oli silloin kun kuopus oli pienempi, mutta nyt on jo 2v ja olen kyllä harjoittanut noita lantionpohjan lihaksia jonkin verran, eikä ole ollut ongelmia.
Mitään sairauksia minulla ei ole todettu, eikä mitään oireita esim. diapeteksestä.. :/ ja tämä oli vain tuo yksi kerta mitä minulle kävi, ja todella hämmästyttää..
Niin ja virtsatietulehduksia on ollut useita ennen raskauksia, mutta niiden jälkeen ei yhtäkään. Ja tulehduksesta on ollut aina selvät merkit kuten tihentynyt virtaamisen tarve, kirvely, pissahätä vaikke pissatakaan jne. niitä ei ole ollut nyt vaan olo on ollut ihan normaali..
olet nähnyt todentuntuista unta, jossa kävit vessassa.
Raskaus on meillä kyllä toiveissa, ollaan yritetty jo yli puoli vuotta kolmatta lasta, mutta mulla loppuivat menkat vasta muutama päivä sitten, joten en usko raskaudenkaan olevan mahdollinen.. Eikä aiemmissa raskauksissa (3kpl) ole ollut vastaavaa, ei alussa eikä loppuvaiheessa. Joskus on kyllä käynyt niin, että olen herännyt yöllä kun vessahätä on ollut jo todella kova ja ehkä tippa pari ehtinyt lirahtaa housuun ennen kuin olen päässyt vessaan, mutta ei noin että herään sitten sieltä lammikosta!!
Niitä on myös eritasoisia. Onko leuat tai joku muu paikka kipeänä?
Näin unta minun ja mieheni häistä. Olin unessa ottamassa vieraita vastaan juhlapaikalla ja kirjoitin ylös kaikkien saapuvien vieraiden nimet ja lahjat joita toivat.
Eli vessahätä ei liittynyt uneenkaan. Lapsena näin unia joissa pissasin housuun tai kävin vessassa ja silloin kastui sänky (muistan unet selvästi vieläkin), mutta siitä on 20vuotta aikaa eikä niin ole käynyt aikuisiällä..
Samanlainen juttu on ollut täällä kuukauden sisään.
Niitä on myös eritasoisia. Onko leuat tai joku muu paikka kipeänä?
Tuota en ajatellutkaan (O_o), ei kyllä ole mikään paikka kipeänä, mutta hieman jännittynyt olo on ollut koko aamun, ajattelin että johtuu ihan siitä järkytyksestä, oli sen verran nolo paikka :/
Luulisi että epilepsia näkyisi sitten jotenkin muutenkin, siis ihan päiväsaikaankin.. Jos tuo tulee toistumaan niin sitten pitää kyllä käydä lääkärissä..
Samanlainen juttu on ollut täällä kuukauden sisään.
Onko? Voisitko linkittää minulle keskustelun? Haluaisin lukea mitä vastauksia toinen saman kokenut on saanut.
Löysin 2010 vuodelta yhden ketjun (tosin siellä ihmiset kertoivat lähinnä miten ovat kännissä kusseet alleen, tai raskaana ollessa, mutta ei selvinpäin keskellä yötä ihan "normaalissa olotilassa"), mutta en kuukauden sisällä kirjoitettua? Muistatko mikä otsikko siinä oli?
Ekan kerran kymmenen vuotta sitten sen jälkeen, kun silloinen poikaystäväni oli pahoinpidellyt ja raiskannut mut. Viikko siitä kun pääsin hänestä eroon ja tajusin mitä oli tapahtunut, kusin yöllä alleni.
Toisen kerran kaksi vuotta sitten tapahtui sama kun työni oli kamalan stressaavaa, pomo vihasi minua ja sain ahdistuskohtauksia iltaisin.
Luulen että yksinkertaisesti menetin kroppani hallinnan.
herään just kun tuntuu, että olis pissa tulossa. Usein näihin liittyy joku uni, että olen käymässä vessassa tms.
Näin unta, että oli kova pissahätä...
Läheltäpiti tilanteita on ollut minullakin unissaan, mutta olen ehtinyt aina vessaan. Nyt tosiaan oli tilanne jo ohi kun heräsin, lammikko ihan kylmä jo, eikä meneillään ollut uni liittynyt tilanteeseen.
Kiitos vastauksista. Ehkä se sitten liittyi tosiaan stressiin. Mulla on menossa koulussa loppurutistus, paljon tehtäviä ym joita stressaan ja sitten lasten kanssa menetettyä aikaa kun olen iltaisin paljon poissa koulun takia (tosin vietän kaikki päivät lasten kanssa kotona). Ja tämä lapsen yrityskin on melko stressaavaa kun on kestänyt jo näin kauan ilman tulosta.
En vaan tiedostanut olevani niin stressaantunut. Väsymykseenkin totuin jo lasten ollessa pienempiä (eikä silloinkaan ollut vastaavaa), nyt nukutaan kuitenkin kokonaisia öitä ilman heräilyjä ja väsymys ei pitäisi olla samaa luokkaa kuin vauva-aikana..
että näin pari viikkoa sitten unta jossa minulla oli kova pissahätä, unessa löysin vessan ja pissasin sinne ja uni jatkui niin että ajattelin että tämä on unta ja olen pissanut sänkyyn, herättyäni totesin että en ollut pissanut vaan pissahätä oli vielä kova.
Mutta miten sun lantionpohjan lihakset, oletko pitänyt niistä huolta?