Miksi et vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun?
Tuossa 'Kirje sairaalasta' -ketjussa ap sanoi, ettei hänen miehensä vastaa koskaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Olen tällä palstalla lukenut aiemminkin samaa. Minua kiinnostaisi syy tällaiseen toimintaan?
Itse vastaan kyllä kaikkiin puheluihin jos phelin soi niin, että voin vastata (osaan sanoa esim. puhelinmyyjille ei kiitos). Yleensä en soita takaisin jos minulle on yritetty soittaa tuntemattomasta numerosta. Minulla on vastaaja, joten sinne voi jättää viestin jos on jotain tärkeää.
Tämä ei ole v*ttuilua ketään kohtaan, jokainen toimii haluamallaan tavalla. Uteliaisuuttani siis kyselen.
Kommentit (43)
En vastaa tuntemattomalle, tarkistan ensin numeron Fonectasta. Usein jo tässä vaiheessa paljastuu, että kyseessä oli puhelinmyyjä, jonka voikin laittaa suoraan estolistalle. Jos kyseessä ei ole puhelinmyyjä ja soittaa uudestaan, vastaan.
Tuskin kenelläkään, joka soittaa yhden kerran eikä laita edes mitään viestiä perään, on kovin tärkeää asiaa.
Minä en yleensä vastaa numerottomaan tai minulle tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin siksi, että minulla on ei-niin-mukavia sukulaisia, joista olen hankkiutunut kovan työn jälkeen eroon vuosia sitten, ja vaikka numeroni on yksityinen ja muut sukulaiset/ystävät on vannoutettu pitämään se sellaisena, pelkään aina että joku näistä ei-toivotuista saa sen käsiinsä ja alkaa taas ahdistelemaan minua ja perhettäni. Jos tiedän odottaa puhelua, tai se tulee sellaisesta numerosta, joka ei voi kuulua noille edellämainituille, vastaan.
Vastaan kyllä mutta 99,999% tapauksista se on puhelinmyyjä joka tuhlaa aikaani. En tiedä mikä se 1/100 000 asiallinen puhelu tuntemattomasta numerosta olisi mutta onhan se teoriassa mahdollista.