Miksi et vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun?
Tuossa 'Kirje sairaalasta' -ketjussa ap sanoi, ettei hänen miehensä vastaa koskaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Olen tällä palstalla lukenut aiemminkin samaa. Minua kiinnostaisi syy tällaiseen toimintaan?
Itse vastaan kyllä kaikkiin puheluihin jos phelin soi niin, että voin vastata (osaan sanoa esim. puhelinmyyjille ei kiitos). Yleensä en soita takaisin jos minulle on yritetty soittaa tuntemattomasta numerosta. Minulla on vastaaja, joten sinne voi jättää viestin jos on jotain tärkeää.
Tämä ei ole v*ttuilua ketään kohtaan, jokainen toimii haluamallaan tavalla. Uteliaisuuttani siis kyselen.
Kommentit (43)
niin siksi en vastaa puhelimeen. Jos soittaja ei ole ennestään tuttu minulle, niin hänellä ei voi olla minulle mitään sellaista asiaa, miksi minun pitäisi vastata.
Työasioihin liittyviä puheluja tulee usein aamuisin ennen kuin olen ehtinyt lähteä kotoa ja joskus myös iltaisin. Ne ovat juuri näitä tuntemattomia numeroita, joten en vastaa, ellen halua ruveta hoitamaan asioita kesken hiusten kuivaamisen tai kastikkeen vispilöimisen.
koska velkojat soittelee... On ulosotossa vähän maksuja ja menee lisää jatkuvasti. En vastaa siis myöskään numeroihin, mitkä näkyy, mutta mitkä ei ole mulla tallennettuna.
Muut puhelut on lehti- tai nettiliittymämyyjiltä.
koska 95 % ovat puhelinmyyjiä. Tarhan yms. numerot ovat jo muistissa ja jos on tärkeää, jättävät viestin boksiin/lähettävät tekstiviestin.
te ette hanki telemarkkinointikieltoa?
Toimii hienosti eikä maksa mitään...
On ollu, en huomannu suurtakaan eroa.
Kenellekään sellaisella joka soittaa tuntemattomasta numerosta, ei ole mulle mitään tosi tärkeää asiaa. Eikä mulla ole mitään asiaa kenellekään, joka soittaa niin ettei numeroaankaan voi näyttää. Siksi.
ei estä niitä kaupustelijoita soittamasta, jonka asiakas jo olet tai olet ollut, valitettavasti. Esim.lehtitalot.
suoraan lehtitalolle. Soitin sanoma magazinelle kun kyllästyin jatkuvaan mainosspämmäykseen. Sen jälkeen oon saanu olla rauhassa.
Mies ei melkein koskaan vastaa tuntemattomiin/vieraisiin numeroihin. Terveys- ja sosiaalialan numerot näkyy ja jos tietää sarjan alun niin osaa päätellä mistä puhelu tulee. Vastaan yleensä vieraisiin ja tuntemattomiinkin,mutta en ulkomaan suuntanumeroisesta. vastaan aina etunimellä paitsi tuntemattomiin "joo" tai "haloo".
Harvoin ne myyjätkään. Mä nykyisin säikähdän puhelimen ääntä jo, jos siis se soi kerran pariin-kolmeen kuukauteen, enkä aina jaksa niiden myyjien kanssa alkaa puhua, kun mulla on jo tullut puhekammo.
Jos iltaisin soi, tai numeroa ei näy ollenkaan, saatan silti vastata, ihan vaan uteliaisuudesta, että taasko vanha stalkkeri olis palannut kehiin. Myyjäthän eivät enää soita "tuntematon numero":lla. Tai en muista milloin olis viimeksi ollut myyjä joka numerotta soittelee.
Tiedän toki, että neuvolat ja tällaiset soittelevat tuntemattomasta, mutta ei mulla ole mitään asiointeja niidenkään kanssa.
on joku ihme kausi oikeen että puhelinmyyjät soittelee numeroista joita en tunne. niihin en yleensä jaksa vastata/soittaa takaisin. kyllähän ne sitten soittaa takaisin jos oli OIKEETA asiaa. tuntemattomaan numeroon taas vastaan koska se on aina anoppi(tai harvoin joku muu). hänellä numero on tuntemattomana koska on hoitohenkilökuntaa ja joskus soittaa omaisille omalla puhelimellaan tms. haluaa siis suojella yksityisyyttään työssä:)
mutta yleensä kun tiedän kuka soittaa vastaan vain "moi" en omaa nimeäni ja joskus kun tuntemattomasta numerosta ei sitten soitakaan anoppi on soittaja hieman vaivaantunut/hämmentynyt kun vastaan jotain aivan muuta kun tuollaisessa tilanteessa "pitäisi":D
puhelinmyyjä ja mullakin on vastaaja.
vastaan, ainakin kun Tuntematon numero soittaa aamulla. Siellä soittaa postin täti kysyäkseen saako tuoda paketin. :)
se puhelinmarkkinointikielto kännykkään maksa jotakin? Minulla on ollut sellainen käsitys...
Vastaan, jos odotan jotain, esim. työpuhelua.
Kenellekään sellaisella joka soittaa tuntemattomasta numerosta, ei ole mulle mitään tosi tärkeää asiaa. Eikä mulla ole mitään asiaa kenellekään, joka soittaa niin ettei numeroaankaan voi näyttää. Siksi.
mitään asiaa. Mutta mulle kävi viime vuonna niin, että lääkäri soitti ja kyseli minulta mieheni veljeä. Miehen veli on juuri sellainen, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ei jos näytöllä lukee "tuntematon numero" tai on numero, jota ei tunne. Lääkäri vielä sanoi, että rikkoo tässä lakia, mutta on saatava mies heti kiinni, on niin tärkeästä terveydellisestä asiasta kyse.
Soitin miehen veljelle ja olin kyllä hiukan tyly, kun asiani ilmoitin. Ei edes kiittänyt. Mutta on vielä hengissä tänä päivänä. En tiedä, oppiko vastaamaan tuntemattomiinkin numeroihin eikä kiinnosta.
Nykyään en todellakaan aina vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska minulla on ollut epäonnea joutua pariin otteeseen tosi inhottavan puhelinterrorin kohteeksi. Molemmilla kerroilla kyseessä on ollut minulle täysin tuntematon mies, joka on saanut päähänsä ryhtyä soittelemaan puhelimeeni jatkuvasti. Toisella näistä tapauksista oli ilmeisesti useampia puhelimia/liittymiä, koska puheluita tuli mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja useista numeroista. Se oli oikeasti jo pelottavaa, ja harkitsin poliisille ilmoittamista - mutta mitäpä ne olisivat voineet tehdä, kun ainoana "rikoksena" oli jatkuva soitteleminen, enkä ollut edes tavannut ko. henkilöä koskaan. Ilmeisesti vasta nyt on tulossa jonkinlainen lakiehdotus vainoamisesta sisältäen tämäntyyppisenkin kiusaamisen, ja hyvä niin.
Toinen oli joku vanhempi äijä, joka soitteli humalassa ja tavoitteli ilmeisesti anoppiani (harvinaisen sukunimen johdosta meidät on helppo yhdistää). Tätäkin jatkui turhan pitkään. Tilanne helpottui vasta, kun mieheni muutaman kerran vastasi puhelimeen ja antoi tyypin kuulla kunniansa.
Tämä on tosi ikävää, koska tiedostan, että tuntemattomista numeroista voi tulla myös tärkeitä puheluita. Päiväsaikaan yleensä vastaankin. Minusta poliisilla ja sairaalalla pitäisi ehdottomasti olla jokin tunnusmerkki numerossaan - tämähän on nykytekniikalla täysin toteutettavissa.
te ette hanki telemarkkinointikieltoa?
Toimii hienosti eikä maksa mitään...