Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun?

Vierailija
27.04.2012 |

Tuossa 'Kirje sairaalasta' -ketjussa ap sanoi, ettei hänen miehensä vastaa koskaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Olen tällä palstalla lukenut aiemminkin samaa. Minua kiinnostaisi syy tällaiseen toimintaan?

Itse vastaan kyllä kaikkiin puheluihin jos phelin soi niin, että voin vastata (osaan sanoa esim. puhelinmyyjille ei kiitos). Yleensä en soita takaisin jos minulle on yritetty soittaa tuntemattomasta numerosta. Minulla on vastaaja, joten sinne voi jättää viestin jos on jotain tärkeää.

Tämä ei ole v*ttuilua ketään kohtaan, jokainen toimii haluamallaan tavalla. Uteliaisuuttani siis kyselen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se puhelu tuli puskien takaa ilman ennakointia. Sairaskohtaus voi isekä kehen tahansa ja puhelu tulla tuntemattomasta (salaisesta) tai itsellesi oudosta numerosta.

SE puhelu pysäyttää ja toivot aina että vastaajaviestin sijaan vastaat itse.

Itsekin inhoan puhelinmyyntiä ja olen tylykin heille, mutta ikinä en jätä vastaamatta, jos puhelin soi enkä ole kokouksessa tai muuten oikeasti varattu (pidän esim. ravintolassa puhelimessa äänettömällä, teatterissa/leffassa kiinni ja joskus puhelin voi jopa jäädä lekin ajaksi vahingossa kotiin)

Vierailija
22/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat tehdä yllärisoiton ja hölmistyneenä voi lipsauttaa jotenkin pieleen :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on rehellisellä asialla, hän antaa numeronsa näkyä..

Vain tyhmä pitää numeroaan julkisena.

Vierailija
24/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siksi en vastaa puhelimeen. Jos soittaja ei ole ennestään tuttu minulle, niin hänellä ei voi olla minulle mitään sellaista asiaa, miksi minun pitäisi vastata.

esim. talon hallituksen jäsenille sopiakseni kokousajasta. Soittelen myös osakkaille/asukkaille esim. jos pitää päästä tarkastamaan asuntoon jotain yms. Nämä ihmiset eivät tunne minua, mutta silti minulle on heille asiaa. Ja numeroni siis näkyy, mutta se on vastaajalle outo.

Taannoin omaan taloyhtiööni Sonera jakoi ilmaiset modeemit postin välityksellä laajakaistanopeuden noston yhteydessä. Eräs naapuri valitti kiukkuisena, ettei ole saanut modeemia. Sitten paljastui, ettei hän vastaa tuntemattomiin numeroihin joten ei sitten ollut vastannut siihen postin puheluunkaan, jossa tiedusteltiin sopivaa toimistusajankohtaa :-)

Vierailija
25/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin omaan taloyhtiööni Sonera jakoi ilmaiset modeemit postin välityksellä laajakaistanopeuden noston yhteydessä. Eräs naapuri valitti kiukkuisena, ettei ole saanut modeemia. Sitten paljastui, ettei hän vastaa tuntemattomiin numeroihin joten ei sitten ollut vastannut siihen postin puheluunkaan, jossa tiedusteltiin sopivaa toimistusajankohtaa :-)

Olen myös työpaikassa, jossa pitää sopia sopiva toimistusaika asiakkaan tilaamalla asialle. Ja sitten joitakin ei meinaa saada millään kiinni ja yleensä vielä valittavat, kun toimitus viipyy. On se vaan vaikea vastata siihen puhelimeen...

Vierailija
26/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en minäkään vaivaudu vastaamaan.

Vierailija
27/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelen usein työssäni ihmisiä puhelimitse, vaikka en itse vastaa tuntemattomien numeroiden soittaessa. Ei minullekaan tarvitse vastata, kun soitan. Osaan jättää vastaajaan viestin, ja usein laitan myös tekstiviestin, jossa selostan asiani.

Kyllä ihmisen yleensä saa helposti kiinni, vaikkei tämä vastaisikaan puhelimen soidessa. Olen luullut, että kaikki osaavat tämän.

Vierailija
28/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelen usein työssäni ihmisiä puhelimitse, vaikka en itse vastaa tuntemattomien numeroiden soittaessa. Ei minullekaan tarvitse vastata, kun soitan. Osaan jättää vastaajaan viestin, ja usein laitan myös tekstiviestin, jossa selostan asiani.

Kyllä ihmisen yleensä saa helposti kiinni, vaikkei tämä vastaisikaan puhelimen soidessa. Olen luullut, että kaikki osaavat tämän.

eräät ihmiset eivät reagoineet edes näihin.

Ja toisekseen meillä voidaan sopia tarkat toimitusajat aika lyhyelle aikavälille eteenpäin. Jos asiakasta ei saada kiinni kohtuullisessa ajassa, soitetaan seuraavalle asiakkaalle. Kun asiakas sitten joskus vastaa viestiin, tuo aika on jo mennyt toiselle. Tätä jos toistaa monta kertaa, toimitusaika äkkiä venähtää. Eihän tietty ihmiset aina pysty vastaamaan, mutta jos ei koskaan saa asiakasta kiinni edes samana päivänä, niin kyllähän se hankaloittaa asioita jo asiakkaallekin.

t. 34

Vierailija
29/43 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka eivät vastaa jos vieras numero tai tuntematon soittaa. Syynä heillä on se, että ovat kusseet elämänsä niin pahasti, että pelkäävät soittajan olla velkoja tms. Eivät uskalla vastata, koska heille tulee heti syyllinen olo että kukas nyt kyselee ja minkä perään, mitä olen nyt tehnyt. Itse vastaan aina, tulipa puhelu mistä tahansa, joskus se on lehtimyyjä, joskus joku muu. Ihmisen pitää osata järjestää asiansa niin, ettei tarvitse pelätä vastata puhelimeen.

Vierailija
30/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne voi jättää viestin, jos on oikeasti asiaa.

Vierailija
31/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten soittaja on puhelinmyyjä. Lisäksi ne ihmiset kenelle haluan jutella - mieheni, sukulaiseni ja ystäväni - soittavat poikkeuksetta omalla numerollaan eivätkä tuntemattomalla. Ja se tärkein syy, eli ahdistaa puhua puhelimessa tuntemattomien kanssa.

Pitäis kyllä varmaan alkaa vastata, invalidiliitto ahdisteli mua viime syksynä monta kertaa päivässä parin viikon ajan, kun en vastannut heidän puheluihinsa... :D

Vierailija
32/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ei voida luoda sellaita systeemiä, että kun sairaalasta/poliisista soitetaan, näytössä lukisi suoraan sairaala/poliisi.

Ei tarvitsisi arpoa vastaako vai ei tuntemattomaan numeroon ja sitten miettiä että olisko se ollut kuitenkin tärkeää asiaa juuri sairalasta/poliisista.

Vierailija
33/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sanotaanko tuntemattomaksi numeroksi sitä, kun a) kännykän ruudussa vilkkuu teksti 'tuntematon numero' vai sitä, että b) ruudussa näkyy numero, jota ei tunne.

Mä tarkoitin alkuperäisessä viestissäni oikeastaan molempia tapauksia, en siis vain kohtaa a). Mutta omalla kohdallani sama selitys pätee molempiin, vastaan siis jos voin, mutta takaisin en soita. ap

Vierailija
34/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttu soittaa, näen sen puhelimesta. Vastaan myös, jos puhelimessa näkyy numero, mutta jos siinä lukee "Tuntematon soittaa", en vastaa ikinä - enää. Kerran vastasin, ja siellä oli joku läähättäjä. En tajua miksi en sulkenut heti, vaan ehdin kuunnella miten se äijä kertoi haluavansa panna mua ja se kertoi että pitää bruneteista jne. Inhotti koko juttu tosi pitkään ja tulee mieleen, kun näen puhelimessa tekstin tuntematon soittaa. Kun kerroin miehelle tästä, tajusin että ne jutut oli tosi yleisiä ja olisi voinut sopia moneen muuhunkin naiseen, mutta silloin tuntui, että se tyyppi ois katsellut jostakin lähitalon ikkunasta. Puistatti.

Vierailija
35/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti koska numeroni on tavoitellulle henkilölle "tuntematon" eli ei ole omassa luettelossa. No heillä on siihen oikeus, josta en voi valittaa. Monilla sivitoimisilla yrittäjilläkin siis jo tarpeeksi asiakkaita.

Itse vastaan lähes kaikkiin mahdollisiin, jäisi moni työkeikkakin saamatta muutoin. Vastaamatta syystä tai toisesta jääviin en soita takaisin, jos en tunne.

Vierailija
36/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tuntemattomien asiat.

Vierailija
37/43 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät soittelee monta kertaa päivässä. En vaan jaksa kaikille sanoa edes sitä kiitos eitä, kun niitä on niin paljon. Jos on joku oikea ihminen niin laittakoon viestin.

Vierailija
38/43 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee työstä johtuen niin paljon puheluita ja olen työpäivän aikana yleensä varattu että vastaan tai soitan takaisin vain tutuille.

Tuttuja ovat ne joiden numero ja nimi on puhelimeni kontakteissa.

Jos on oikeaa asiaa niin tekstiviesti on paras tapa ilmaista se ja saada soittamaan takaisin.

Kaikki soittajat ovat käytännössä puhelinmyyjiä jotka myyvät jotain minulle tai yritykselleni. En halua keskeyttää töitä tai palaveria jossa muut joutuisivat odottamaan tai arvokasta aikaa ystävieni kanssa keskustellakseni puhelinmyyjän kanssa. Mieluummin olen läsnä paikalla olevien ihmisten kanssa.

Rehellisesti sanottuna luonto ohjelman katsominen televisiostakin menee arvoasteikollani helposti ohi mielenkiintoisesta keskustelusta puhelinmyyjän kanssa, joten aika harvoin vastaan puhelimeen jos puhelimeni ei tunnista soittajaa nimeltä.  ;)

Vierailija
39/43 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeroni on ei-julkinen joten en vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun ellen osaa odottaa sitä.

Vierailija
40/43 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fonecta caller- Tietän aina kannattaako vastata.