Easydietjakso, aloituspäivä 26.4., tarinaa edistymisestä
Aloitin siis eilen Easydietjakson tarkoituksena saada muutama kilo painoa pois.
Vappuna, Äitienpäivänä sekä kun meillä on vieraita, tarkoitus elää normaalisti mutta muut päivät tiukasti dietin mukaan; 120 annospussia odottaa kulutusta.
Syön 6 krt päivässä eli puolikkaan pussin kerrallaan, koska normaalistikin syön 4-5 kertaa. Suositeltu 3 kertaa olisi aivan liian harvoin.
Pituutta minulla on 168 cm ja painoa eilen 70,3 kg; tavoite 63-65 kg. Mittasin eilen itseni ja tarkoitus tehdä kontrollimittauksia parin viikon välein. Mitat eilen aamulla:
rinta 92 cm
vyötärö 76 cm
lantio 98 cm
reisi oikea 58 cm paksuin kohta
reisi vasen 60 cm paksuin kohta
pohje oikea 34 cm
pohje vasen 35 cm
olkavarsi oikea 30 cm
olkavarsi vasen 31 cm
Eilinen päivä meni tosi kivasti ja nopeasti; nälkää en tuntenut. Vessassa ravasin eli nesteet kyllä lähti liikkeelle :)
Paino tänä aamuna oli 69,4 kg ja olo mainio.
Kommentit (79)
ymmärtänyt jotain väärin.
En ole edes vielä mennyt ketoosiin enkä ole sitä halunnutkaan; ketoosiin pääsy tapahtuu 4-5 päivänä.
Ennen kuin mennään ketoosiin on kehoa valmistettava tähän ja sitä olen tehnyt viimeiset 1,5 viikkoa.
Ketoosiin menen siis tämän viikon torstaina - perjantaina.
Ketoosi ei katkea, jos päivän kalorit jäävät alle 800 ja syötyjen hiilareiden määrä alle 100 g. Äitienpäivä ei tältä osin tuota mitään vaikeuksia.
Ketoosissa en aio olla kuin noin viikon, koska ketoositila väistämättä syö myös lihaksia.
Tuon viikon ketoosin jälkeen keho pitää totuttaa poistumiseen ketoosista ja sen teen taas 2 viikon jaksossa vaihtelemalla päivien syömisiä; osa pusseilla, osa kevennetyllä ruualla.
Ideana on koko ajan rasva-aineenvaihdunnan tehostaminen ja sitä kautta kehon rasvaprosentin pudottaminen.
En tiedä, mihin väitteesi ensimmäiset 2 kg nestettä perustuu, mutta olet kyllä siinä asiassa väärässä.
500 g tulee takuuvarmasti takaisin, koska glykogeenivaraston määrä on 500 g ja sehän nyt tyhjenee.
Nestetasapainon ylläpito on erittäin tärkeää tällaisella dieetillä ja siksi saan nesteitä aterioiden, 1,5 l, lisäksi noin 2-4 litraa päivässä juomalla.
ap
ensimmäiset 2kg nestettä perustuu siihen että kun keho menee ketoosiin, se käyttää ensin elimistön oman glukoosivarastot ja niiden sitoman nesteen, n. 1,5kg ja sitten vasta alkaa kuluttaa rasvaa. Ja kun ketoosi päättyy, tuo glugoosivarasto nesteineen täyttyy uudestaan. Kyllä se ihan paikkansa pitää, kokemuksesta tiedän ja myös näissä "ketoosioppaissa" se useimmiten mainitaan.
Huomenna tulee 2 viikkoa täyteen ja hyvältä tuntuu. Kiloja lähtenyt noin 3 ja huomenna on kiva nähdä, miltä mitat näyttävät.
Minulla on yhdet aivan mahtavan ihanat farkut ja niihin haluaisin mahtua. En ole kokeillut niitä vähään aikaan; viimeksi menivät jalkaan mutta ei ihan kunnolla loppuun asti eikä puhettakaan, että olisin saanut napin ja vetskarin kiinni. Huomenna voisin kokeilla noita farkkuja. Toivotaan siis, että reidet ja takamus kaventuneet eniten :)
ap
Mielenkiinnolla olen ketjuasi seurannut. Minullakin on kaappi pullollaan noita tavoitevaatteita (en ole hävittänyt vanhoja vaatteitani) ja tavoitehousuihin mahtuminen ei vielä onnistu. Vetoketju menee juuri ja juuri kiinni, mutta housut soivat päällä, ei voi kumartua ja hirveä makkara jää vielä vyötärön yläpuolelle. Ehkäpä 5kg:n päästä :).
Kuinka monta ateriaa Easy..dieetissä syödään päivässä? Kuinka kauan aiot jatkaa sillä?
Terv. Se nutraaja ;)
Olen jakanut sen viiteen; alunperin tarkoitus oli 6 mutta nyt olen huomannut, että 5 ateriaa on hyvä.
Syön siis aina puolikkaan pussin ja näin saan pidettyä ateriavälin sopivana ja olon hyvänä.
Touko-kesäkuun taitteessa toivon olevani tuossa 63-65 kg:n painossa. Matkaa siis vielä 4,5-2,5 kg.
Jos huomioidaan tyhjien varastojen täyttyminen, olisi viisasta lopettaa kun painaa 62 kg mutta katsotaan nyt, miten hommat etenee.
ap
Olen jakanut sen viiteen; alunperin tarkoitus oli 6 mutta nyt olen huomannut, että 5 ateriaa on hyvä. Syön siis aina puolikkaan pussin ja näin saan pidettyä ateriavälin sopivana ja olon hyvänä. Touko-kesäkuun taitteessa toivon olevani tuossa 63-65 kg:n painossa. Matkaa siis vielä 4,5-2,5 kg. Jos huomioidaan tyhjien varastojen täyttyminen, olisi viisasta lopettaa kun painaa 62 kg mutta katsotaan nyt, miten hommat etenee. ap
Sinulla on tavoite jo kohtuu lähellä :). Toki paino varmasti nousee jonkin verran, kun nesteet normalisoituvat.
Minulla keventäminen jatkuu vielä kesäkuunkin, koska en pääse täyspussittelun aikana lähellekään tavoitettani. Salainen haaveni olisi päästä parin seuraavan nutriviikon aikana 66kg:oon (nyt siis 68,5kg). Ja siitä pitäisi vielä 6kg repäistä osanutraten pois.
Eipä luovuteta! :)
Tänään painoa 66,2 kg. Hitaasti mutta varmasti kohti tavoitetta.
Saattaa olla ettei tavoite täyty touko-kesäkuun taitteeseen mutta sitten pitää vain sisukkaasti jatkaa.
ap
olen aiemmin pudottanut painoa easydieetillä 6 kg ja sun tekstin ansiosta ajattelin nyt tsempata ennen kesälomaa vielä muutaman kilon! tykkään kun niistä löytyy laktoosittomia ja ihan hyviä makuja!
jatketaan sinnikkäästi eteenpäin! Minä olen päättänyt tällä haavaa unohtaa hetkeksi koko tavoitteen ja edetä vain päivä kerrallaan. En vielä mieti, kuinka kauan tulen olemaan nutreilla, vaan katson aina tilanteen ja olotilan mukaan.
Painoni on tippunut näiden parin viikon aikana paljon enenmmän kuin osasin odottaakaan, mutta se myös pelottaa. Koko ajan taka-alalla jyskyttää epävarmuus, että ehkä paino tulee jymähtämään pidemmäksi aikaa (viikoksi-kahdeksi) paikoilleen tai jopa nousee. Tässä yritän itseäni jo etukäteen tsempata oikeaan mielentilaan, jos näin tulee käymään ;).
Lämmintä kevätpäivää! :)
-nutraaja-
eilen tunsin jo kuinka sormet, pohkeet ja varpaat olivat turvonneet ja myös vatsan seudulla oli turvotusta.
Alkuviikko oli aika kiireinen ja epäilen, että olen juonut liian vähän ja siitä johtuu turvotus.
Illalla lopetan totaalikuurin ja alan siirtyä pikku hijaa normaali elämään.
Eli syön tämän viikonlopun normaalia ruokaa ja sitten olen ma-to pussiruuaalla ja pe-ma syön taas normaalista, jonka jälkeen ti-pe pussiruokaa jne.
Painoa on kuitenkin tarkoitus pudottaa koko ajan eikä tavoite ole muuttunut mihinkään. Tämä oli myös alkuperäinen suunnitelmani.
Näillä eväin kohti sateista perjantaita.
Loistavaa viikonloppua!
ap
Eikö se ole Go fat fo? :D
Eipä silti, mulle sopisi tuo eka versio varsin hyvin. :)
painoa melko paljonkin. Mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo sinun 'vuorottelu'. Minäkin lopetan täysnutrauksen ensiviikon tiistain jälkeen ja olen miettinyt jatkosuunnitelmaa. Taidan siirtyä osanutraukseen eli yksi kunnon ateria päivässä + muut pirtelöinä.
Mukavaa vkl sinnekin!
-nutraaja-
Sun esimerkkiä noudattaen kaivoin äsken kaapissa lojuneet Easydiet pussit esiin ja tästä se lähtee! Mulla on enemmän pudotettavaa kuin sinulla, n. 20 kg.... Mutta aion onnistua :)!
Ei kuitenkaan plussaa. Kylläpä ne grammat ovat nyt tiukassa mutta ei anneta sen lannistaa; touhukas päivä edessä :)
ap
Fitfarmin superdietin alkaessa viime viikon maanantaina painoin 68,4kg. Tänä aamuna painoni oli 64,1kg. Kertaakaan ei ole ollut nälkä ja olen saanut syödä ihan reiluja annoksia ruokaa säännöllisesti 5 kertaa päivässä.
Jos ei ole, voitko laittaa esimerrkipäivän.
Nälkä ei ole kyllä ollut minullakaan.
ap
Eilen meni vettä ainakin 3,5 litraa + ruuista tuli 1,3 litraa.
Ei muuta kuin kohti aurinkoista päivää :)
ap
Tein päätöksen, että en jaksa kesääni käyttää painon tarkkailuun vaan sääsätän loput pussit syksyyn ja otan viimeiset kilot silloin pois.
Aurinkoista kesää kaikille!
ap
jotka käytin peräkkäin 4 kg. Valitettavasti 3 viikossa kuurin loputtua kilot oli kaikki tulleet takaisin. 2 kiloa tuli jo kahdessa päivässä kuurin jälkeen kun nestetasapaino palautui entiselleen. Sitten "nälänhädän" takia oli ruokahalu normaalia kovempi niin että lihoin nopeasti ne pari muutakin kiloa. Nyt yritän saada loputonta ruoanhimoa poikki jollain etten liho enää lisää.
jotka käytin peräkkäin 4 kg. Valitettavasti 3 viikossa kuurin loputtua kilot oli kaikki tulleet takaisin. 2 kiloa tuli jo kahdessa päivässä kuurin jälkeen kun nestetasapaino palautui entiselleen. Sitten "nälänhädän" takia oli ruokahalu normaalia kovempi niin että lihoin nopeasti ne pari muutakin kiloa. Nyt yritän saada loputonta ruoanhimoa poikki jollain etten liho enää lisää.
"Laihdutetut" kilot tuli pikana takaisin ja lisäksi jäi sellainen tunne, että lihoin pienimmästäkin ruokamäärästä.
Pinnistelläänpä eteenpäin reippain mielin!
-nutraaja-