Lapsellani on mopoauto.
Tyttöni sai mopoauton vuosi sitten, ja tosi tarpeeseen on tullut, kun pääsee kouluun, kavereiden luo ja harrastuksiin ilman jatkuvaa kuskaamista, ja kun on katto päällä, niin voi ajaa vesisateella, talvella yms.
Tyttö on taitava kuski, mutta jatkuvasti autoilijat tööttäilee, näyttää keskisormea, ohittelee vaarallisissa paikoissa yms. Tytölleni ei ole yhtään vaaratilannetta käynyt, mutta suurin osa noista läheltä piti-tilanteista on ollut autoilijoiden aiheuttamia, kuten ohitukset huonoissa paikoissa ja liian lähelle tuleminen.
Mikä siinä on, kun mopoautoilijoita pitää aina olla haukkumassa keskisormet pystyssä?
Liikenteeseen mahtuu monia, myös mopoautoja. Kaikki mopoautojen omistajat on käynyt ajokoulun, joten osaa kyllä liikennesäännöt ja merkit. Ihmisillä ei niin kiire ole, etteikö ehtis mopoautojen perässä ajaa, aina ei tarvi mennä "minä minä minä, kunhan minä olen ekana perillä"-asenteella.
Paljon turvallisemmaksi liikenne muuttuis, jos ne 90.v huononäköiset ja eksyneet mummelit saatais ratin takaa pois!
Kommentit (55)
Tässä jälleen syy miksi ei skootteria:
http://www.radio957.fi/uutiset/paikallisuutiset/rattijuoppo-tormasi-sko…
En ymmärrä vanhempia jotka ostavat lapsille näitä tappo-skoottereita. Mopoauto on ainoa turvallinen ajoneuvo omatoimiseen liikkumiseen alle 18 vuotiaalle. Kolaritestattu , turvavöillä ja airbagilla varustettu.
tsemppii ap. mopoautoille ollaan tosi tosi KATEITA! Minun pojal on mopoauto, uudehko, sellainenhan on arvokas, ja sen hinnal nuo kateet naapurin köyhät mukulat vois ostaa 200 niitä niitten räsymopoja ;) vähän aikaa sit yks mopoauto taas kaadettiin kateuksissaan. SE ON KATEUTTA, MUUTA EI. JOS HEILL OIS RAHAA OSTAA KUNNON MOPOAUTO HE OSTAISIVAT. Totuus o tämä. -äiti33
Kyllä nuo mopoautot jo hyvin liikenteeseen sopii, kun muu liikenne niihin tottuu. Huomattavasti käyttökelpoisempia ja turvallisempia kuin kaksipyöräiset mopot.
Mulle on aivan sama minkälaisella kulkuvälineellä ne teinit henkensä uhraa, kunhan opettelisivat sen verran ajamaan, ettei muille liikkujille koituisi vaaraa..
ja koko kroppa altiina kaikille törmäyksille...
mopoauto vielä astetta enemmän, kun se sekoitetaan helposti näihin sähköautoihin. lisäksi kuvitellaan että se kuori auttaa kolaritilanteissa..
Ei niitä vehkeitä ole tähän ilmastoon tarkoitettu.
Edesvastuutonta ostaa lapselleen mopo saati sitten mopoauto.
että millainen vanhempi ostaa lapselleen mopoauton. Ei nimittäin kävisi mielessäkään, vaikka varaa olisikin, monestakaan syystä.
siitä lähtien kun sellanen kolhaisi mun autoani, joka oli parkissa ruudussa. Parkkeeraaminen kun on niiiiin hankalaa.
Keväällä ostimme pojallemme mopoauton, kun kavereillakin on. Ostimme vielä sellaisen vähän kalliimman hienon mallin.
Asumme tässä länsi-Vantaalla ja on hyvät tiet missä ajella. Pojat kuulemma usein kokoontuvat mm. mäkkärille ja naureskelevat, kun köyhiä perheitä saapuu paikalle halvoilla autoilla, kun pojilla on jo tuossa iässä paljon kalliimmat menopelit.
Ostamme pojalle sitten kunnon uuden henkilöauton( VW tai Audi turbolla), kun saa ajokortin.
vanhemmista pitäis tehdä ls-ilmo. Järjetöntä hommaa. Kumpikohan siinä kolarissa pääseen hengestään, lasikuitukopissa vai auton ratissa istuva?
Ootte ihan edesvastuuttomia hulluja, mopoautovanhemmat.
Skoottereita en hankkisi mistään hinnasta. Meillä mopoauton turvarakenne on pelastanut kolarista pariin otteeseen, kun henkilöauto on ajanut päälle. Molemmissa tapauksissa syy henkilöauton. En päästäisi lastani kaksipyöräisellä liikenteen joukkoon, niin ammattitaidotonta on nykyhenkilöautoilijoiden toiminta. Kaikki vakavat kolarit aiheutuvat siitä tosiasiasta että henkilöautoilla ja ambulansseilla aikuiset ihmiset ajavat tappavia nopeuksia.
helvetin "mopoauton turvarakenne"?
Ei niissä muovikopperoissa ole sellaista!
On niissä, usko pois.
Jos on malttia.
Mopoautokin vie oikean auton tilan liikenteessä.
Jotenka pakko on sääntöjä osata että pärjää.
hidastelevat vitun lasikuitukopit ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan. Moisista on pakko ajaa ohi rumasti kun nätistikään ei pääse. Äläkä sinä ala kertomaan minulle "miten minä ehdin" moisen nysvärin perässä köröttelemään.
No kuinka se ohitus sulta onnisttuu kun autoa pitäs ohittaa:O Ei se sen kummallisempaa ohittamista ole!!!! Olet TOLLO:(
Keväällä ostimme pojallemme mopoauton, kun kavereillakin on. Ostimme vielä sellaisen vähän kalliimman hienon mallin.
Asumme tässä länsi-Vantaalla ja on hyvät tiet missä ajella. Pojat kuulemma usein kokoontuvat mm. mäkkärille ja naureskelevat, kun köyhiä perheitä saapuu paikalle halvoilla autoilla, kun pojilla on jo tuossa iässä paljon kalliimmat menopelit.Ostamme pojalle sitten kunnon uuden henkilöauton( VW tai Audi turbolla), kun saa ajokortin.
kamala vanhempi. Tyttöni pysyy kaukana pojastasi, en tiedä pojille omaa nimitystä mutta PISSIS on!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2012 klo 21:51"]
hidastelevat vitun lasikuitukopit ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan.
Moisista on pakko ajaa ohi rumasti kun nätistikään ei pääse.
Äläkä sinä ala kertomaan minulle "miten minä ehdin" moisen nysvärin perässä köröttelemään.
[/quote]
Samat sanat.
Vihaan noita lasikuitukoppeja.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 15:28"]Ainakin meillä mopoautoilijalta vaadittiin teoriakokeen lisäksi myös ajokoe, kun joku täällä oli sitä vailla.
[/quote]
Viime vuonna astui voimaan uudistus, joka vaatii mopoauton kuljettamiseen AM121 kortin. Teoriaopetusta 6h ja ajo-opetusta 3h.
Johtuu todennäköisesti tyttäresi huomattavan kokoisesta hanurista joka laskee nopeuden 25km/h
Juu, tunnen muutamia, jotka ovat kyseisen rakkineen lapselleen hankkineet. Rikkaita toki. Tavallisella kuolevaisella ei ole varaa laittaa lapsen mopoautoon seitsemäätoistatuhatta euroa.
Mietin usein, millaiset vaatimukset lapsella on sitten muutaman vuoden päästä omalle autolle, kun MOPOauto maksaa jo hyvinkin sen minkä pienen työläisen oikea auto. (Meillä tosin tonnin henkilöauto joten menee vielä huonommin).
En minä tätä kateudeksi laske. En ostaisi omalleni mopoautoa vaikka olisi varaakin. Minusta se on turhake, hifistelytuote. Rikkaiden kakarat kurvaavat yläkoulun pihaan mopoautolla ja nousevat kyydistä tukkapidennykset ja feikkivuittonit hulmuten. (Näitä on nähty)
Oma lapseni ei ole pyytänyt mopoa, saati mopoautoa. Ei lapsella olisi sellaiselle tarvettakaan. Fillarilla kulkee kesätyömatkan yms...:).
Mopoja on Suomessa noin 50 kertaa enemmän kuin mopoautoja.
Meillä päädyttiin mopoauton hankintaan turvallisuuden ja ympärivuotisen käyttötarpeen takia. Mopoilla kuolee vuosittain 10-20 nuorta, mopoautoilla sama lukema on "0". Nyt kolme vuotta mopoautoilua takana, ja tyytyväisiä on oltu. Kalliiksi kyllä tulee jos ei itse pystyisi huoltamaan ja korjaamaan.
Kyllä, onnettomuustilastot ovat silti fakta. Lisäksi kaikki mopoautoja koskevat onnettomuudet on uutisoitu hyvin tarkasti negatiivisen ilmapiirin aikaansaamiseksi, joten niistäkin voi päätellä tilanteen itse. Yllättävän rajuistakin kolareista on selvitty mopoautolla hengissä, skootterilla ei näin olisi käynyt vastaavassa tilanteessa. Mopoautoja on ollut jo yli 10 vuotta, samassa ajassa on kuollut jo yli sata nuorta mopoilijaa.
vanhemmista pitäis tehdä ls-ilmo. Järjetöntä hommaa. Kumpikohan siinä kolarissa pääseen hengestään, lasikuitukopissa vai auton ratissa istuva?
Skoottereita en hankkisi mistään hinnasta. Meillä mopoauton turvarakenne on pelastanut kolarista pariin otteeseen, kun henkilöauto on ajanut päälle. Molemmissa tapauksissa syy henkilöauton. En päästäisi lastani kaksipyöräisellä liikenteen joukkoon, niin ammattitaidotonta on nykyhenkilöautoilijoiden toiminta. Kaikki vakavat kolarit aiheutuvat siitä tosiasiasta että henkilöautoilla ja ambulansseilla aikuiset ihmiset ajavat tappavia nopeuksia.
helvetin "mopoauton turvarakenne"?
Ei niissä muovikopperoissa ole sellaista!
Mopoja on Suomessa noin 50 kertaa enemmän kuin mopoautoja.