Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkka naksuu, mitä meinaa?

Vierailija
26.04.2012 |

Tässä olkkarin ja makkarin väliä rampatessani (vauvan nukutus) huomasin että oikea lonkkani naksuu.

Olen ollut vauvana lonkkalastassa puoli vuotta, ja juuri kuulin eräästä vanhempieni tuttavasta jolla on ollut sama vaiva, ja jonka lonkat nyt 50-vuotiaana ovat täydelleen prakaamassa.

Käyköhän mullekin nyt noin? 30-vuotias olen, eli onhan tässä 20 vuotta armonaikaa könkätä joten kuten...

(Mutta oikeasti mietin että milleköhän lääkärille vois mennä asiasta oikeasti kysymään? Meidän terveyskeskuslääkäri kun on aika, no, ei niin asialleen omistautunut. Jos joku tietää niin kovasti arvostaisin vastausta.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kipeytyivät viimeisen vuoden aikana molemmat lonkat vuorotellen, niitä särki ja vihloi. Rtg-kuvassa kalkkia, limapussin tulehdus. Sain työterveyshuollossa 2 kortisonipiikkiä kuukauden välein. Silloin lonkkani myös naksuivat, tunsin ja kuulin sen jopa, tyyliin että puolen kilometrin matkalla naksahti 10 kertaa. Nyt ovat vaivat tällä erää ohi.

Mutta suosittelen, että googleta hakusanoilla "lonkka naksuu" jne, siellä on linkkejä moniin keskusteluketjuihin ;)

Vierailija
2/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinänsä ole aina vaarallista, mutta voi kertoa lonkan "löysyydestä", joka altistaa vaivoille. Itselläni ja siskollani on samantyyppiset lonkat kuin sinulla. Siskoni vaiva havaittiin vauvana ja hoidettiin lastalla ja on nyt ikäisesi ja ainakaan vielä ongelmia ei ole ollut. Itse olen hieman vanhempi ja ongelmia on ollut, mutta oma lonkkavaivani oli niin lievä, että sitä ei huomattu vauvana ja minulla ei siis ollut lastaa. Olen kuullut, että lastahoidon tulos on yleensä tosi hyvä ja välttämättä ei siis kannata pelästyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi ehkä käydä ortopedillä, jos haluat selvittää asiaa tarkemmin.

Vierailija
4/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata vielä hermostua, mutta jos alkaa tulaa särkyjä, liikkumisvaikeuksia tms. niin ortopedi on se joka osaa jotain sanoa.

www.niveltieto.net

Vierailija
5/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla muuta kuin ortopediltä kyselemään siis,

t:ap

Vierailija
6/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikea puoli naksuu välillä, tai silleen oudosti "muljahtaa". Kipuja ei ainakaan vielä. Mullakin ikää 30.

Kaipa se lonkkakin kohta hajoaa, sopis kuvaan. Kolmekymppiseksi mulla riittää vaivoja kuin mummolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan