Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulusta tuli puhelu. Poika on kiusannut jotain tyttöä keväästä?!

Vierailija
25.04.2012 |

Niin sitä luulis, että ei meidän poika. Vaan toisin kävi.

Olen pettynyt ja vihainen...

Mikä rangaistukseksi? Lupasin ilmoittaa huomenna.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN SAMAA MIELTÄ!

Vierailija
2/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi viikkorahat, kännykkä tms. pois. Ehkä arestia. Uhkaus, että käy vielä pahemmin, jos toistuu.

Ja tiukka keskustelu kiusaamisen syistä ja seurauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen, et jospa se tykkääkin siitä tytöstä.

Vierailija
4/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusannut keväästä? Oon kuullut kiusattavan silmälaseista, painosta, hiusten tai ihon väristä. Mutta että keväästä??? Kaikkea sitä kuulee :DD

Vierailija
5/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin asia selvitetään kunnolla, siis kiusaamisen laatu ja määrä. Jos kyse on lyömisestä, huorittelusta jne. niin rangaistus on aivan toista luokkaa kuin jos poika on vienyt välitunnilla pipon.

Onko kiusannut yksin vai ryhmässä? Joka päivä vai satunnaisesti? Miten asia tuli ilmi?

Kysymyksiä on paljon. Mitään rangaistusta ei anneta ennen kuin koko kuvio selvillä. Voihan olla, ettei se edes ole sinun poikasi vaan välituntia valvonutta sijaista on huijattu väittämällä, että MM kiusasi, vaikka MM olisi ollut siihen aikaan muualla.

Vierailija
6/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kiusannut viime keväästä alkaen? Jos on, niin kysyitkö miksi eivät ole koulusta aiemmin ottaneet yhteyttä?

kiusannut keväästä? Oon kuullut kiusattavan silmälaseista, painosta, hiusten tai ihon väristä. Mutta että keväästä??? Kaikkea sitä kuulee :DD

Vierailija
7/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ei IKINÄ saa selittää kiusaamista!! Voi vitalis, meillähän lapsia tekee itsemurhia kiusaamisen takia, ja teidän pikku kullanmurut kiusaa vaan ihastustaan.....

Tähän tulee suhtautua vakavasti.

Vierailija
8/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen huonot mahkut pojalla nyt ja tulevaisuudessa, jos kuvittelee kiusaamalla saavuttavansa suosiota!

Toivottavasti nykyään yhdenkään (tyttö)lapsen vanhempi ei uskottele lapselleen, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii" vaan opettaa lapselleen, ettei ilmaisukyvyttömien ääliöiden kanssa kannata hengata ellei suvaitsevaisuuden nimissä sitä halua tehdä - ja saada jossain vaiheessa kunnolla turpiinsa.

Vierailija
9/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavan puhelun ja olen itse ollut koulukiusattu. Kolmosen konsti on toimiva, lisäksi meillä räpsähti pleikka-ja tietokonekieltoa. Puhu pojan kanssa ja koita saada tajuamaan, että kiusaaminen voi satuttaa pysyvästi.

Minä itse menetin sen verran luottamusta ihmisiin, että oli vaikea mm. antaa kenenkään tulla lähelle.

Vierailija
10/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei tietysti saa kiusata. Mutta pojallasi on varmsti joku oma selitys asialle, miksi hän on kiusannut tyttöä?

Rangaistusta tärkeämpää on keskustelemalla ihan rauhallisesti tästä asiasta. Ajattele, oma pieni poikasi on ihan lapsellisuuttaan ja ajattelemattomuuttaan tehnyt pahaa. Tee lapselle ihan sanomalla selväksi, ettei ketään saa kiusata. Selvitä, miksi hän kiusasi ja jutelkaa asiasta.

Oma lapseni myös oli kiusannut luokkakaveriaan. Keskustelemalla sain selville, että häntä ärsytti kaverin yksinkertainen puhe. Hoksasin tämän vasta kun tapasin ko kaverin ja tämän perheen. Kesksutelimme oman lapsemme kanssa, että perheet ovat erilaisia ja eri perheillä on erilaisia tapoja keskustella. Nykyään tilanne on muuttunut niin, että lapsemme on puolustanut tätä kiusaamaansa lasta.

Vierailija
11/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset todellakin kiusaa, koska eivät muuten osaa/kehtaa osoittaa ihastustaan, ja mun mielestä on suhteellisen olennaista miettiä onko kyse vaikka tästä. Sitten ap osaa auttaa poikaansa asiassa ja opettelevat toisia ilmaisutapoja. Ettei siitä siis kasva turpiinvetäjää.

Jostain syystä se lapsi kiusaa, ja toi syy on mun mielestä sieltä simppeleimmästä ja "normaalimmasta" päästä, ja suht yksinkertainen ongelma työstää.

Vierailija
12/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti ja ujo tyttö sai kerrottua vasta nyt. Ollut ilkeä, haukkunut vaatteita, sanonut tyhmäksi, kiilannut jonossa, sanonut, että olet niin kamala ja typerä ja tyhmä. Kyse on tokaluokkalaisista.

Rehtori soitti ja olivat tytön vanhemmilta saaneet Wilmaviestin, kun tyttö oli alkanut uhkailemaan itsarilla ja kertonut kaiken.

Lapsen isä on työmatkalla ja palaa huomenna. Sanoimme miettivämme ja puhuttelevamme huomenillalla.

ap

Vierailija
13/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko äitejä, joille oma poika on vielä nelikymppisenäkin "äitin pieni poika". Enkä siis viittaa, että ap:n poika olisi aikuinen. Kyseessä voi kuitenkin olla vaikka minkä ikäinen poika, koska ap ei ikää ole maininnut.

Ketään ei tietysti saa kiusata. Mutta pojallasi on varmsti joku oma selitys asialle, miksi hän on kiusannut tyttöä?

Rangaistusta tärkeämpää on keskustelemalla ihan rauhallisesti tästä asiasta. Ajattele, oma pieni poikasi on ihan lapsellisuuttaan ja ajattelemattomuuttaan tehnyt pahaa. Tee lapselle ihan sanomalla selväksi, ettei ketään saa kiusata. Selvitä, miksi hän kiusasi ja jutelkaa asiasta.

Oma lapseni myös oli kiusannut luokkakaveriaan. Keskustelemalla sain selville, että häntä ärsytti kaverin yksinkertainen puhe. Hoksasin tämän vasta kun tapasin ko kaverin ja tämän perheen. Kesksutelimme oman lapsemme kanssa, että perheet ovat erilaisia ja eri perheillä on erilaisia tapoja keskustella. Nykyään tilanne on muuttunut niin, että lapsemme on puolustanut tätä kiusaamaansa lasta.

Vierailija
14/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse miettiä, mistä poika on oppinsa saanut.

jatkuvasti ja ujo tyttö sai kerrottua vasta nyt. Ollut ilkeä, haukkunut vaatteita, sanonut tyhmäksi, kiilannut jonossa, sanonut, että olet niin kamala ja typerä ja tyhmä. Kyse on tokaluokkalaisista.

Rehtori soitti ja olivat tytön vanhemmilta saaneet Wilmaviestin, kun tyttö oli alkanut uhkailemaan itsarilla ja kertonut kaiken.

Lapsen isä on työmatkalla ja palaa huomenna. Sanoimme miettivämme ja puhuttelevamme huomenillalla.

ap

Vierailija
15/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kestä sitä! Ei puhu, ei puolustaudu, on vaan.

Vierailija
16/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin käyttäytyisi. Ja sanoisin sen kyllä aika tiukasti myös lapselle itselleenkin. Meillä rapsahtaisi viikon peli- ja tietsikkakielto välittömästi, kotiarestia ja viikkorahan menetys. Sekä se, että marssittaisin pojan (yksinään) käymään tytön luona pyytämässä anteeksi törkeätä käytöstään. Mun ei tarvisi miettiä sekuntiakaan rangaistusta.

Vierailija
17/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset kiusaa kun ei tajua että se on väärin ja aikuinen laittaa rajat ja sanoo NYT STOP. Yleensä loppuu.

Vierailija
18/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain siitä kuulla, raivostuin aivan täysillä ja haukuin lapseni aivan pataluhaksi, luuserikiusaajaksi ja ties miksi kamalaksi, sillä jos mitä olen yrittänyt lapsilleni opettaa, niin sen, että ketään ei ikinä eikä missään saa kiusata!

Rauhallinen puhe ei mene perille, sillä siitä ei käy välttämättä ilmi se, että on tosissaan asian suhteen, vaan yrittää vaan sanoa sen mitä tuollaisessa tilanteessa oletetaan sanottavan...

Vierailija
19/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Olen itse ollut rämäpää ronski lapsi, ja muakin ärsytti nössykät. Ymmärrän siis, että se voi ärsyttää, Mutta SE EI OLE OIKEIN!!!

Kuten joku jo sanoi, tärkeintä ei nyt ole rangaistukset, vaan se, että saat poikasi todella TODELLA tajuamaan miten pahasti hän on tytölle tehnyt. Miten kamala asia kiusaaminen on, ja miten pelottavalta se on tuosta tytöstä tuntunut. Parasta olisi, jos saisit asian kääntymään niin, että poika päätyisi nimenomaan vähän pitämään tuon tytön puolia, jos sitä muutkin kiusaa.

Tärkeää on myös laittaa poika kohtaamaan tuo tyttö ja hänen vanhempansa, ja pyytämään anteeksi, mutta mieluiten hyvässä hengessä ( jos tytön vanhemmat siihen pystyvät)

Jos taas poikasi jatkaa touhujaan, on syytä ottaa kovat keinot käyttöön, ja oikeasti asettaa tiukat rangaistukset. Viimeisenä ukaasina sanoisin lapselleni, että jos kiusaaminen ei lopu, HÄN vaihtaa koulua sitten jonnekin kauemmas.

Kenenkään ei tarvitse kestää kiusaamista.

Vierailija
20/33 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, siinä valossa, että yksi tuttavani juuri tänään luennoi minulle, kuinka miehet kunnioittavat niitä naisia, jotka osaavat laittaa miehille rajat. Jos mies vaikka taputtaa pepulle eikä nainen osaa vastata topakasti, niin sama vain jatkuu eikä mies kunnioita sellaista naista.

Mun täytyy sanoa, etten ole koskaan oikein tajunnut miehiä tässä asiassa. Miksi he haluavat, että heille laitetaan rajat? Ap:n poikakin haluaa, että ujo tyttö laittaisi hänelle rajat. Jo on kumma. Kyllä ihmisen pitää itse oppia omat rajansa asettamaan.

Tietysti 2-luokkalaiselta ei voi vielä odottaa paljoakaan näissä asioissa. Siksi vanhempien täytyy opettaa häntä, jos hän ei muuten osaa. Mutta kun on aikuisiakin, jotka ärsyyntyvät ujoista ja hiljaisista ihmisistä, jotka eivät osaa puolustautua. Kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän