Te jotka elätte mielestänne
hyvässä tai onnellisessa parisuhteessa/avioliitossa, kertoisitteko onko siihen sisältynyt mitään näistä? Hyväksyisitkö mitään seuraavista suhteessa?
-Toisen haukkuminen
-Toisen kiristäminen
-(Toisen pettäminen)
-Toisen alentaminen
-(Toisen pahoinpitely)
-Toisen pulaan jättäminen
-(Toisen uhkailu)
-Toisen vahtiminen
-Toisen seksuaalinen painostaminen
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen, (alentaminen tai ahdistelu/pahoinpitely)
-Toisen huomiotta jättäminen
-Toisen rahojen käyttäminen
-(Toisen rahojen varastaminen)
-Toisen henkinen ylikävely
-(Toisen tavaroiden tahallinen hajottaminen)
-Toisen manipulointi
-Toisen tahallinen valvottaminen
-(Toisen eristäminen)
Kommentit (39)
-Toisen haukkuminen - joskus hyvin harvoin olen saattanut sanoa miestä ääliöksi tai pösilöksi
-Toisen kiristäminen - kerran myönnän epäsuorasti tehneeni näin. Miehellä oli haluton kausi ja ilmoitin hänelle, että kyllä minä saan seksiseuraa muualtakin, että kannattaa ottaa tämä tilanne vakavasti
-(Toisen pettäminen) - ei
-Toisen alentaminen - ei
-(Toisen pahoinpitely) - ei
-Toisen pulaan jättäminen - ei
-(Toisen uhkailu) - ei
-Toisen vahtiminen - ei
-Toisen seksuaalinen painostaminen - jos edellä mainittu pätee tähän, niin sitten. Mies on joskus myös "painostanut" minua mököttämällä
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen, (alentaminen tai ahdistelu/pahoinpitely) - ei haukkumista, mutta joskus on puolin ja toisin sanottu mielipide toisen vanhemmista
-Toisen huomiotta jättäminen - ei
-Toisen rahojen käyttäminen - meillä on yhteiset rahat
-(Toisen rahojen varastaminen) - ei
-Toisen henkinen ylikävely - ei ainakaan tarkoituksella
-(Toisen tavaroiden tahallinen hajottaminen) - ei
-Toisen manipulointi - ei
-Toisen tahallinen valvottaminen - ei
-(Toisen eristäminen) - ei
pettämisestä on selvitty, talous ja rahat ovat yhteiset. Muu meille vierasta. Yhdessä 24v.
Joten toisen rahoja on käytetty mutta ei vasten toisen tietoa tai tahtoa.
Mä olen joskus sanonut mielipiteeni miehen siskon käytöksestä tietyissä asioissa. Se ei ole ihan positiivista aina, mutta mies on mun kanssa samaa mieltä ja asia on jäänyt meidän väliseksi, joten ei kai haukkumisesta voi puhua.
Jos mulla on ollut karmeita kipuja yöllä, oon saattanut herättää miehen, mutta en pidä sitäkään valvottamisena.
Varsinaisesti näitä asioita ei meidän suhteessa tapahdu ja olisin erittäin huolissani, jos tapahtuisi. harkitsisin eroa.
Tai no, onko se toisen rahojen käyttämistä, jos toinen käy aina esim. ruokakaupassa? En tiedä. Mun mielestä se on talouden jakamista, mutta ihan sama. Sita meillä kyllä on.
Mitään muuta ei ikinä.
ukko valvottaa minua tahallaan, kun KUORSAA niin kauheasti, että viime yönäkin jouduin taas olohuoneen sohvalle evakkoon. En jaksa valvoa öitä ja sitten aamuherätys kuitenkin 8:lta. Tosissani aloin miettiä tyttären (joka on muuttanut jo pois kotoa) huoneen omimista itselleni nukkumapaikaksi. Grrrrrrrrrrrrrr...
Näitä on ollut:
- Toisen alentaminen
- Toisen vahtiminen
Haukkumista on ollut, mutta ei kuitenkaan niin tosissaan, että edes muistaisin kyseisiä tilanteita. Kaikki ongelmat, mitä meillä on ollut, liittyvät miehen juomiseen (joka ei siis pysy aisoissa, silloin kun sille tielle lähdetään...), ja niissä tilanteissa koen olevani alakynnessä. Pari kertaa mies on myös sanonut ilkeästi, kun hän on ollut kännissä. Nämä asiat on kuitenkin juteltu selväksi ja ovat (toivottavasti) taaksejäänyttä elämää. Kun mies ei juo, meillä menee loistavasti.
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen,Muutaman kerran, hyvin lievää
Miehen ollessa työtön elettiin minun rahoilla, minun opiskellessa täysipäiväisesti mies on joutunut maksamaan toisinaan minunkin kustannuksia.
-Toisen haukkuminen JOO
-Toisen kiristäminen EI
-(Toisen pettäminen) JOO
-Toisen alentaminen EI
-(Toisen pahoinpitely)EI
-Toisen pulaan jättäminen JOO
-(Toisen uhkailu) EI
-Toisen vahtiminen JOO johtuen pettämisestä
-Toisen seksuaalinen painostaminen EI
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen, EI(alentaminen tai ahdistelu/pahoinpitely)EI
-Toisen huomiotta jättäminen JOO
-Toisen rahojen käyttäminen JOO
-(Toisen rahojen varastaminen)EI
-Toisen henkinen ylikävely EI
-(Toisen tavaroiden tahallinen hajottaminen)JOO liitty pettämiseen kanssa :)
-Toisen manipulointi EI
-Toisen tahallinen EI
-(Toisen eristäminen) EI
paitsi että me käytetään kyllä toistemme rahoja, mutta tämä tapahtuu ihan yhteisestä sopimuksesta ja molemmin puolin.
kuin rahan käyttämistä, koska meillä on yhteiset rahat :-D
Ja todella onnellinen parisuhde on.
paitsi toisen rahojen käyttäminen mutta ei sekään periaatteessa koska rahamme ovat yhteisiä joka tapauksessa kun käyttöoikeus on molemmilla molempien tileille.
En hyväksy minkäänlaista ikävää käytöstä parisuhteessa.
ukko valvottaa minua tahallaan, kun KUORSAA niin kauheasti, että viime yönäkin jouduin taas olohuoneen sohvalle evakkoon. En jaksa valvoa öitä ja sitten aamuherätys kuitenkin 8:lta. Tosissani aloin miettiä tyttären (joka on muuttanut jo pois kotoa) huoneen omimista itselleni nukkumapaikaksi. Grrrrrrrrrrrrrr...
Ehdottomasti muutat tyttäresi huoneeseen nukkumaan. Kunnon yöuni on molemmille tärkeää ja seksihommissa voitte käydä kylässä toistenne luona. Sehän voi jopa piristää seksielämää ;) Minusta on älytöntä ajatella että hyvään parisuhteeseen kuuluisi välttämättä samassa sängyssä nukkuminen silloinkin jos se toisen kuorsaamisen tai muun meuhkaamisen takia hankaloittaa toisen unta.
Silloin kun sappi ja veri kiehahtaa, niin on tullut näitäkin käytettyä:
-Toisen haukkuminen
-Toisen kiristäminen
-Toisen alentaminen
-(Toisen pahoinpitely)
-Toisen pulaan jättäminen
-(Toisen uhkailu)
-Toisen vahtiminen
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen, (alentaminen tai ahdistelu/pahoinpitely)
-Toisen huomiotta jättäminen
-Toisen henkinen ylikävely
-(Toisen tavaroiden tahallinen hajottaminen)
-Toisen manipulointi
-Toisen tahallinen valvottaminen
Näitä siis ollut viimeisen kahdeksan vuoden aikana, ei kaikkia joka tappelussa, mutta joka kerta aina jotain.
Tuo ystävien haukkuminen on meillä ihan yhteinen hupi, siihen ei siis liity mitään riitaa.
Vahtiminen meillä liittyy lähinnä siihen, että mun pitää pitää miestä silmällä, ettei se vaan pääse juopottelemaan silloin kun mulla on viikonloppuna työvuoro ja miehen pitäisi vahtia lasta. Miehellä on paha tapa pitää piilopulloa. Humalainen lapsenvahti on mun mielestä huono juttu.
Meillä ei mitään noista. Toistemme sukulaisia on kyllä haukuttu, mutta ihan yhteisymmärryksessä. Lähipiirissäme on vain minä, mies ja vauva. :)
koen siis eläväni todella hyvässä ja onnellisessa liitossa, 12 vuotta takana.
Mutta täytyy myöntää, että olen joskus omasta mielestäni leikkimielisesti haukkunut miehen kavereita ja sukulaisia, hän on kyllä ollut siinä itsekin mukana (kyse on ollut siis esim. tilanteesta, jossa miehen äiti on esittänyt jotain todella käsittämättömiä mielipiteitä lastenhoidostamme, tai esim. kun tyyliin 5 miehen läheisintä kaveria sössi ihmissuhteensa suunnilleen yhtä aikaa). Tässä voisin kyllä olla itse aikuismaisempi. Sallin tosin samanlaisen puheen miehelleni omia sukulaisiani koskien, jos se on perusteltua. Olen kokenut, että mies ei ole näistä loukkaantunut.
Mies on ehkä joskus kokenut haukkumisena (tai kritiikkinä), kun olen omasta mielestäni vitsikkäästi kommentoinut jotain, mitä hän "aina" tekee, en haukkuakseni vaan ikään kuin parodioidakseni parisuhdekeskustelua. Tämän yritän lopettaa, koska parodiani ei ilmeisesti ole miehen mielestä onnistunutta. Mies ei muistaakseni koskaan ole sanonut minusta mitään negatiivista, ei edes leikillään.
Mitään noista muista asioista ei ole koskaan tapahtunut suhteessamme, ei edes läheltäpitäen. Päinvastoin molemmat kantavat huolta toisen hyvinvoinnista ja yrittävät järjestää toiselle kaikkea mukavaa ja lepoa jos sitä kaipaa jne.
-Toisen haukkuminen kyllä
-Toisen kiristäminen ei
-(Toisen pettäminen) kyllä
-Toisen alentaminen kyllä
-(Toisen pahoinpitely) ei
-Toisen pulaan jättäminen ei
-(Toisen uhkailu) ei
-Toisen vahtiminen en missään nimessä
-Toisen seksuaalinen painostaminen määrittele, lievää vinkumista joo
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen, (alentaminen tai ahdistelu/pahoinpitely) tietysti. Kaikilla on hulluja tätejä ja ärsyttäviä sukulaisia
-Toisen huomiotta jättäminen kyllä
-Toisen rahojen käyttäminen aina
-(Toisen rahojen varastaminen) en tietenkään
-Toisen henkinen ylikävely määrittele!
-(Toisen tavaroiden tahallinen hajottaminen) kyllä
-Toisen manipulointi ei
-Toisen tahallinen valvottaminen kyllä
-(Toisen eristäminen) en todellakaan
ja se on haukkuminen. Siis minä olen suutuksissani haukkunut miestäni. Meillä tätä ei säikytä kovin kauheana asiana.
kuulu mikään noista onnelliseen suhteeseen. Tai edes "normaaliin".
Rahoja käytetään yhteisesti, niinpä niitä ei voi varastaa toiselta.
-Toisen haukkuminen
-Toisen ystävien tai lähipiirin haukkuminen
Ihan tasapuolisesti toisiamme mollataan, ja samoin toistemme ystäviä ja sukulaisia.
Minä käytän mieheni rahoja.