Kuka pelaa HAYDAY-peliä? Vinkkejä kiitos!!!
Olen ihan koukussa tuohon peliin mitä pelailen kännykälläni. Mitä vinkkejä kertoisitte? Itse tajusin juuri että sanomalehteä voi lukea ja sieltä voi ostaa asioita ja myydä itse tuotteitaan!
Mitä te tiedätte?
T. nolo av-mamma
Kommentit (1370)
Sanokaa nyt pitemmälle ehtineet tasonne ja kuinka iso varasto ja viljasiilo teillä on? Mikä on minimi jolla pärjää vaikka tasolla 50, 60, 70...?
Varasto 1000 ja siilo 725, taso 58. Maa-alueita ei enää ole laajennettavana niin niitä tavaroita ei onneksi enää ole tukkimassa varastoa. Pyrin laajentamaan varastoa ja siiloa vuoron perään kun ne laajennustavarat vie niin paljon tilaa. Nyt tuli uusia kasveja (riisi ja salaatti) niin tarvitsee laajentaa siiloa aika reilusti.
Olen nyt tasolla 91. Ladon tilavuus on 2000 ja se on riittävä, auttelen nyt mun tytön ladon suurennuksessa. Siilo on1650 ja sitä haluan nostaa. Joskus tulee laivatilauksia joihin menee kahta tai kolme eri viljaa ja silloin siilon tila ei tahdo riittää.
Iso lato on kiva voi usein autella kavereiden laivatilauksissa. Ja voi aina ostaa kaupasta kaiken hyvän myytävän.
ei jumalauta,hankkikaa elämä!! :D ymmärrän että teinit pelaa puhelimella pelejä,mutta AIKUISET naiset huhhuh...
592: Voihan täällä puhua miehetkin! Hanki itse elämä, eli älä seuraa muiden kiinnostuksen kohteita. Lisäksi voisit opetella elämään ilman stereotypioita!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 16:10"]
Pahin moka, minkä voi tehdä, on myydä rakennustavaraa, koska ladon ja siilon pitää olla isoja, jotta voi helposti pelata. Myös laajennustavaraa myyminen on pelin kannalta moka, niitä tulee pelin edetessä yhä vähemmän ja vähemmän. kirveille on tarvetta myös, älä myy niitä.
[/quote]Eri mieltä. Kirveitä ja sahoja tulee moninkertainen määrä tarpeeseen nähden. Samoin rakennustavaraa tulee liikaa ja epäsymmetrisesti: jotain ruuvia saattaa tulla 30kpl samassa ajassa kun saman siilon lautaa tulee vain 5kpl. Maanlaajennustarvikeissa tämä on vielä pahempaa. Esim. ite sain lähes 50 kpl sekä tikkuja että vasaroita, mutta maakirjoja vain 2 tai 3! Niiden säilytyksestä täyttyy koko lato ja lisää tulee koko ajan. Siksi ylimääräiset kannattaa myydä.
[/quote] oletko ajatellut, että pensaista ja puista tulee tosi paljon tuloja? Niihin tarvii sahoja ja kirveitä, ellei halua farmista kamalan näköistä?!?
[/quote]
Itse pidän kutakin pensasta ja puuta 3kpl, riittää hyvin omiin tarpeisiin ja sahoja ja kirveitä tulee joka päivä monta kpl, joten välillä pakko laittaa myyntiin osa. Olen tasolla 47 ja rahaa tulee sopivasti laivauksista ja autotilauksista(ehtii kertymään tarpeeksi seuraavaan koneeseen, ennen kuin vaadittava taso saavutettu), ei ole tarvetta myyntiin kasvattaa hedelmiä ja marjoja.
Kenelläkään ei ole tasolla 47 kutakin pensasta tai puuta vain 3 kpl. Niillä ei mitään hilloja, mehuja ja kakkuja saa tehtyä.
Laiva- ja autotilauksista tulee hyvin tasopisteitä mutta rahaa niillä ei saa hankintoihin tarpeeksi.
Mä olen tasolla 39, enkä ole vielä viestikeskusta tai kaivosta juurikaan tarvinnut. Kaivoksesta kun saan jotain niin teen ne harkot ja myyn pois.
Lisäalueita avannut vain kalastusalueelta, en farmilta. Puita on kutakin 10, myös pensaita. Sitä mukaa kun rapistui keikkaan pois ja ostan uuden tilalle. Siilossa ja aitassa tilaa nyt 500 ja hyvin riittä,toistaiseksi... Mä myyn herkästikin tavaraa pois, en seisota varastossa paitsi.. Kakkuja kaikkia vähintään neljä, piirakoita, jätskiä, mehuja, villoja.. Puut ja pensaat kerään vain tarpeeseen, samoin kolikon heinät ja maissit ostan en kasvata.
Plärään lehteä paljon. Ostan halpoja ja sitten myyn täydellä. Ei ongelmia. Mä käyn kaikki kojut läpi, koska yllättävän harva laittaa sen mielenkiintoisimman esineen lehteen. Kolikon vehnälläkin usein törmää rakennus ja laajennus töinään. Eikä se ole pikku leveliläisten juttu.. Vaan isompi levelisetkin myy edullisesti, varmaan he joilla rahaa on runsaasti. Ne lehdet kannattaa käydä läpi myyjä kerrallaan.
Olen törmännyt farmeihin, jotka ovat 50 - 70 tasoilla ja tilalla on vain kanat, lehmät, meijeri ja sokerikoje. Maatilkkuja viljelevät myös.. Ei laituria, ei kalastusta, ei kaivosta jne. Epäilen, että KYS farmit ovat joidenkin ns kakkosfarmeja, mutta selkeesti noinkin niukasti pelaamalla etenee.
Toiset pelaa rahasta, toiset tasoista, toiset sisustaa, toiset ei, toiset etenee pelintahtiin, toiset ei.. Musta pointti on, että kukin saa sen pelaamisen ilon! Turha on mammojen tulla sanomaan, että jotkut pelaa väärin tai muutenkaan dissaa.
Pelissä on ideana saada tasopisteitä, ja se ei onnistu, jos eläimiä, pensaita ja puita on minimimäärä. Myöskään laivapisteitä ei saa, jos ostaa kolme pensasta. Nehän ei riitä tuotantoon, kun useampi tuote huutaa marjoja ja hedelmiä.
Kukaan ei ole sanonut, miten peliä pitäisi pelata, mutta jos haluaa pitää sen kiinnostavana ja toteuttaa pelin ideaa, pitänee puita, pensaita, eläimiä, harkkoja jne. olla mahdollisimman paljon ja myöskin riittävän suuret tilat varastoimiseen.
Onnittelut niille, jotka ovat tasolle 50 jaksaneet pelata vain vehnää myymällä ja meijerituotteilla. Kaikki koneet hankkimalla ym. olisi sillekin tasolle päässyt tosi paljon nopeampaa ja mielenkiintoisemmalta tavalla:)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:57"]
Mä olen tasolla 39, enkä ole vielä viestikeskusta tai kaivosta juurikaan tarvinnut. Kaivoksesta kun saan jotain niin teen ne harkot ja myyn pois.
Lisäalueita avannut vain kalastusalueelta, en farmilta. Puita on kutakin 10, myös pensaita. Sitä mukaa kun rapistui keikkaan pois ja ostan uuden tilalle. Siilossa ja aitassa tilaa nyt 500 ja hyvin riittä,toistaiseksi... Mä myyn herkästikin tavaraa pois, en seisota varastossa paitsi.. Kakkuja kaikkia vähintään neljä, piirakoita, jätskiä, mehuja, villoja.. Puut ja pensaat kerään vain tarpeeseen, samoin kolikon heinät ja maissit ostan en kasvata.
Plärään lehteä paljon. Ostan halpoja ja sitten myyn täydellä. Ei ongelmia. Mä käyn kaikki kojut läpi, koska yllättävän harva laittaa sen mielenkiintoisimman esineen lehteen. Kolikon vehnälläkin usein törmää rakennus ja laajennus töinään. Eikä se ole pikku leveliläisten juttu.. Vaan isompi levelisetkin myy edullisesti, varmaan he joilla rahaa on runsaasti. Ne lehdet kannattaa käydä läpi myyjä kerrallaan.
Olen törmännyt farmeihin, jotka ovat 50 - 70 tasoilla ja tilalla on vain kanat, lehmät, meijeri ja sokerikoje. Maatilkkuja viljelevät myös.. Ei laituria, ei kalastusta, ei kaivosta jne. Epäilen, että KYS farmit ovat joidenkin ns kakkosfarmeja, mutta selkeesti noinkin niukasti pelaamalla etenee.
Toiset pelaa rahasta, toiset tasoista, toiset sisustaa, toiset ei, toiset etenee pelintahtiin, toiset ei.. Musta pointti on, että kukin saa sen pelaamisen ilon! Turha on mammojen tulla
[/quote]Viestikeskusta? ihan paras: D
Mä oon kans ihan koukussa. ...
Mä oon kans ihan koukussa. ...
Kalastuspaikassa voit tehdä vieheitä ja verkkoja ja onkia niillä järvestä kalaa. Myöhemmin tulee hummeriallas ja voit pyydytää hummereita.
Viestikeskus on se kohta vasemmalla sivulla minkä saat kun korjaat naapuruston mutta ei sitä ole pakko käyttää, peli onnistuu myös ilman.
Kertokaa nyt yhdelle "mummolle" mitä kalastuspaikassa tehdään ja MITEN?? Itsellä ei vene ole käytössä mutta näköjään kaverin botskilla pääsee johonkin lammelle...tekemään MITÄ? :)
Kaikki selviää, kunhan ensin avaat kalastuspaikan. Monenlaista on sitten luvassa ja paljon timantteja!
Apua, kuinka hummeriallas toimii? Kun klikkaan allasta niin tulee vain haavin kuva josta ei tapahdu mitään..sekä päivitysnappi ja olen jo kertaalleen päivittänyt allasta isommaksi. Ei kai tarvitse kaikkia päivityksiä heti??? Niitä hummeriverkkojakin on, mutta en saa laitettua niitä altaaseen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:44"]Apua, kuinka hummeriallas toimii? Kun klikkaan allasta niin tulee vain haavin kuva josta ei tapahdu mitään..sekä päivitysnappi ja olen jo kertaalleen päivittänyt allasta isommaksi. Ei kai tarvitse kaikkia päivityksiä heti??? Niitä hummeriverkkojakin on, mutta en saa laitettua niitä altaaseen.
[/quote]
Voi uuno. Ne hummeriverkot pitää laittaa sinne järveen eikä hummerialtaaseen!!
Se kaivos on pitkälti turha, mutta kalasydeemi hankalahko ja hemmetin ärsyttävä sivupeli, mutta tarvittava...
Munista, maidosta, villasta ja pekonista liika tuotantoa tulee vaan kahdesta per sydeemi! Älkää hankkiko enempää tiloillenne... JOOHAN?!
tasolta 35