Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikös kaikki terveydenhuoltotiedot itsestä ole jotenkin saatavilla?

Vierailija
24.04.2012 |

Mietin vaan, että olisi ihan mielenkiintoista pyytää ne itselle. Miten se tapahtuu? En asu enää siinä kunnassa, jossa lapsuuteni ja nuoruuteni asuin. Lisäksi osa asioista hoidettiin kotikunnassa ja osa siinä vieressä olevassa kaupungissa. Esim. jotain neuvolaa on ollut kotikunnassa mutta lääkärillä käyty siinä kaupungissa. Kummasta paikasta mä saan ne tiedot? Ja mihin pitäisi ottaa yhteyttä?

Ai niin ja nyt nuo kaksi kuntaa ovat kyllä liittyneet yhteenkin, en tiedä vaikuttaako se siihen mistä noita tietoja kannattaa kysellä. Lähettääkö ne ihan postissa ne jos pyytää?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähetetä postitse, ne pitäisi käydä asiakkaan kanssa läpi henkilökohtaisesti.

Vierailija
2/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähetetä postitse, ne pitäisi käydä asiakkaan kanssa läpi henkilökohtaisesti.

Miksi ne pitäisi käydä asiakkaan kanssa läpi henkilökohtaisesti?

Ainahan on mm. oikeus nähdä mitä itsestä on kirjoitettu. Vai eikö näin olekaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitse kopioita ihan vaan huvin vuoksi. Siihen menee paljon aikaa kopioida kaikki tietosi vuosien ajalta.

Siellä voi olla sellaisia asioita joita et ymmärrä ja käsität väärin, siksi ne olisi käytävä läpi henkilökunnan kanssa, niin sellaiselta vältytään. eivät todellakaan iloisana kopioi sulle tietojasi, ne voidaan kyllä lähettää hoitavaan sairaanhoidon yksikköön jos tarve vaatii

Vierailija
4/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan haluaisin ihan siksi, että olisi kiva nähdä ihan konkreettisesti mitä terveyden saralla on lapsuudessa ollut ja minkälaisia arvioita jne. Äidin muistiin en luota niin paljon.

Olenko mä tosiaan ihan väärin käsittänyt kun olen ymmärtänyt, että jokaisella on oikeus nuo tiedot itsestään saada?

Onko se henkilökohtainen tapaaminen siksi, ettei kukaan muu voi puhelimitse vaatia tietoja? Vai pitääkö ne tosiaan KÄYDÄ LÄPI yhdessä jonkun työntekijän kanssa ja miksi?

Vierailija
5/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutaheinääpaskaa?

Vierailija
6/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitse kopioita ihan vaan huvin vuoksi. Siihen menee paljon aikaa kopioida kaikki tietosi vuosien ajalta.

Siellä voi olla sellaisia asioita joita et ymmärrä ja käsität väärin, siksi ne olisi käytävä läpi henkilökunnan kanssa, niin sellaiselta vältytään. eivät todellakaan iloisana kopioi sulle tietojasi, ne voidaan kyllä lähettää hoitavaan sairaanhoidon yksikköön jos tarve vaatii

Niin tosiaan, tuota en ajatellut että sitä paperia olisi sitten aika paljon. Vaikka en mä nyt niin hirveästi ole rampannut missään tutkimuksissa.

Mitä ne sellaiset asiat on, joista voisi tulla vääriä käsityksiä?

Vierailija
7/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan haluaisin ihan siksi, että olisi kiva nähdä ihan konkreettisesti mitä terveyden saralla on lapsuudessa ollut ja minkälaisia arvioita jne. Äidin muistiin en luota niin paljon. Olenko mä tosiaan ihan väärin käsittänyt kun olen ymmärtänyt, että jokaisella on oikeus nuo tiedot itsestään saada? Onko se henkilökohtainen tapaaminen siksi, ettei kukaan muu voi puhelimitse vaatia tietoja? Vai pitääkö ne tosiaan KÄYDÄ LÄPI yhdessä jonkun työntekijän kanssa ja miksi?

Niin ja tosiaan haluaisin ihan siksi, että olisi kiva nähdä ihan konkreettisesti mitä terveyden saralla on lapsuudessa ollut ja minkälaisia arvioita jne. Äidin muistiin en luota niin paljon. Olenko mä tosiaan ihan väärin käsittänyt kun olen ymmärtänyt, että jokaisella on oikeus nuo tiedot itsestään saada? Onko se henkilökohtainen tapaaminen siksi, ettei kukaan muu voi puhelimitse vaatia tietoja? Vai pitääkö ne tosiaan KÄYDÄ LÄPI yhdessä jonkun työntekijän kanssa ja miksi?

ihan vaan mielenkiinnosta kopioitaisiin ja läheteltäisiin tietoja ympäri Suomen. On sulla oikeus ne nähdä, mutta ei niitä tosiaan ihan tosta vaan lähetellä. Selitin jo miksi niitä ei vaan lähetetä.

Vierailija
8/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettavakseni kun olin muuten tutkimuksissa.

Tosin olen ollut samassa sairaanhotiopiirissä koko ikäni ja samassa kansiossa oli ihan kaikki vauva-ajasta lähtien. Pari yllätystäkin oli joukossa.

Yksin ne kyllä kaikki luin.

Vierailija
9/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitse kopioita ihan vaan huvin vuoksi. Siihen menee paljon aikaa kopioida kaikki tietosi vuosien ajalta. Siellä voi olla sellaisia asioita joita et ymmärrä ja käsität väärin, siksi ne olisi käytävä läpi henkilökunnan kanssa, niin sellaiselta vältytään. eivät todellakaan iloisana kopioi sulle tietojasi, ne voidaan kyllä lähettää hoitavaan sairaanhoidon yksikköön jos tarve vaatii

Niin tosiaan, tuota en ajatellut että sitä paperia olisi sitten aika paljon. Vaikka en mä nyt niin hirveästi ole rampannut missään tutkimuksissa. Mitä ne sellaiset asiat on, joista voisi tulla vääriä käsityksiä?

voi käsittää ne väärin, tehdä niistä ison numeron jälkeenpäin aivan turhaan ja taas kuluu aikaa ja rahaa.

Vierailija
10/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettavakseni kun olin muuten tutkimuksissa. Tosin olen ollut samassa sairaanhotiopiirissä koko ikäni ja samassa kansiossa oli ihan kaikki vauva-ajasta lähtien. Pari yllätystäkin oli joukossa. Yksin ne kyllä kaikki luin.

ja tarvittaessa voit kysyä jos jokin oli epäselvää

Vierailija
11/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tiedot varhaislapsuuden käynneistä toisen paikkakunnan terveyskeskuksessa (70-luvulla).

Vierailija
12/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hoitaja jolta ne sain.

luettavakseni kun olin muuten tutkimuksissa. Tosin olen ollut samassa sairaanhotiopiirissä koko ikäni ja samassa kansiossa oli ihan kaikki vauva-ajasta lähtien. Pari yllätystäkin oli joukossa. Yksin ne kyllä kaikki luin.

ja tarvittaessa voit kysyä jos jokin oli epäselvää

Vierailija
13/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitse kopioita ihan vaan huvin vuoksi. Siihen menee paljon aikaa kopioida kaikki tietosi vuosien ajalta. Siellä voi olla sellaisia asioita joita et ymmärrä ja käsität väärin, siksi ne olisi käytävä läpi henkilökunnan kanssa, niin sellaiselta vältytään. eivät todellakaan iloisana kopioi sulle tietojasi, ne voidaan kyllä lähettää hoitavaan sairaanhoidon yksikköön jos tarve vaatii

Niin tosiaan, tuota en ajatellut että sitä paperia olisi sitten aika paljon. Vaikka en mä nyt niin hirveästi ole rampannut missään tutkimuksissa. Mitä ne sellaiset asiat on, joista voisi tulla vääriä käsityksiä?

voi käsittää ne väärin, tehdä niistä ison numeron jälkeenpäin aivan turhaan ja taas kuluu aikaa ja rahaa.

Tapanani ei ole tehdä isoa numeroa asioista, etenkään jostain latinankielisistä lausunnoista joiden merkitystä en tiedä.

ap

Vierailija
14/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanani ei ole tehdä isoa numeroa asioista, etenkään jostain latinankielisistä lausunnoista joiden merkitystä en tiedä. ap

Vierailija
15/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tiedot varhaislapsuuden käynneistä toisen paikkakunnan terveyskeskuksessa (70-luvulla).

No saisinkohan mäkin sitten TAYSista tietoni :O Vai onkohan jossain vaiheessa pitänyt rastittaa jokin ruutu jossa sanotaan, että ne tiedot saa pyytää... En kyllä muista.

Vierailija
16/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siihen tietojen saamiseen pitäisi olla täysi oikeus niin annetaan varovasti ymmärtää, että olet kyllä vähän rasittava ja vaikee tyyppi jos alat niitä kysellä.

Vierailija
17/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saisinkohan mäkin sitten TAYSista tietoni :O Vai onkohan jossain vaiheessa pitänyt rastittaa jokin ruutu jossa sanotaan, että ne tiedot saa pyytää... En kyllä muista.

Vierailija
18/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siihen tietojen saamiseen pitäisi olla täysi oikeus niin annetaan varovasti ymmärtää, että olet kyllä vähän rasittava ja vaikee tyyppi jos alat niitä kysellä.

eihänhenkilökunnalla ole muuhun aikaan kuin kopioida ja tulostaa papereitasi, ja kuka senkin maksaa.

Vierailija
19/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihänhenkilökunnalla ole muuhun aikaan kuin kopioida ja tulostaa papereitasi, ja kuka senkin maksaa.

Ja varmaan on henkilökunnallekin kivempaa ettei asiakkaat pääse lukemaan mitä heistä on kirjoitettu. Onko se ihan relevantti vaara, että yhtäkkiä koko Suomi ryntää kysymään niitä tietoja? Ei siitä mun mielestä oikein asiakastakaan voi syyllistää, jos asiakkaalla on OIKEUS ne tiedot nähdä. Ei asiakas silloin tee mitään väärää jos niitä pyytää. Vaikka henkilökunnan mielestä välillä taitaa olla niin, että asiakkaat tekee aina vaan kaikkea väärää ja on hirveitä riesoja. Ja tyhmiäkin vielä, alkavat riehua kun lukevat jonkin latinankielisen lausunnon.

Vierailija
20/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada kirjallisena. Ei siitä mitään leimaa saa ja jos saa, niin mitä väliä?? Pitää vaan laittaa kirjallinen pyyntö sinne mistä ne tiedot haluuaa. Juuri itse pyysin omat paperini 30 vuoden takaa ja postisssa ne tulivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi