Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi vai ei...

Vierailija
24.04.2012 |

Meillä kaksi lasta 4 ja 2v ja tässä mietin, että miten olisi kolmannen lapsen laita. Olin alunperin ajatellut silloin kun esikoinen menee kouluun, mutta mutta.. Onko silloin jo "ihanan helppoa" muuten jne. Ihan hölmöä pohdiskelua vaan.. Kaksi vai kolme? Siinä pulma! :D Itse täytän pian 30v joten aikaa sen puolesta olisi hyvin, mutta 40v en tahdo kuitenkaan olla, kun lapsia teen. Lisäksi mietin myös "itsekkäitä" syitä. Onko ikinä omaa aikaa, koska se minulle tärkeää, että joskus voi jotain tehdä myös ihan itselle tai miehen kanssa. Miehelle kolmaas lapsi sopisi kyllä. :) Tämmöstä löpinää..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin samassa tilanteessa ja nyt meillä on 3 lasta. vauva on pian vuoden ja elämä alkaa voittaa. eka vuosi oli rankka mutta olen onnellinen, että päätimme "tehdä" sen kolmannen. enempää ei kuitenkaan, kiitos.

Vierailija
2/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eka 6 ja toka 4, kun kolmas syntyi, mutta meillä ekalla neurologisia ongelmia, joten elämä sen verran raskasta, ettei heti perään haluttu ja tuli keskenmenokin. Jos lapsista tykkää, tuskin sellaista ihanan helppoa on, johon ei ihanaa pientä haluaisi. Mulla kaipuu omaan aikaan loppui kolmannen syntymän jälkeen. Elämä on tässä, lasten keskellä. Meillä neljäskin, mut sit on kyllä jo aika hulinaa, vaikka vanhimmat ovat jo koululaisia. Mut jotain omaa aikaa en vieläkään kaipaa, siihen riittää hetki yhden tai kahden lapsen kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja näillä näkymin ei tulossa enempää. Tosin lapset ovat vielä aika pieniä (1v ja 3 v) joten eihän sitä tiedä, miten mieli muuttuu.

Mutta olen kuullut useammalta kolmilapsiselta, että oma aika loppui kolmannen syntyessä, tässäkin ketjussa joku sanoi ettei enää kaipaa sitä eli sitä ei siis ole. Myös kotitöiden määrä kuulemma räjähtää käsiin kolmannen lapsen syntyessä. Nämä jos ottaa huomioon, ja silti haluaa, niin mikäs siinä. :)

Tuo kaavailemasi ikäero on aika kurja sen kuopuksen kannalta, kun hän on niin paljon nuorempi kuin isosisaruksensa. Helposti tulee sitten "tehtyä" kolmoselle vielä ikätoveri, ja sitten ollaankin jo neljän lapsen suurperheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän