Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätättekö kutsumatta allergisen lapsen synttäreille, jos ei ole niin

Vierailija
23.04.2012 |

hyvää kaveria lapsenne kanssa? Minä en jaksa alkaa vääntämään naposteltavaa muna-maito-pähkinäaleergiselle lapselle, joten jää kutsumatta. Onneksi eivät ole bestiksiä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muna-maito-pähkinä ole edes hankala :O

Vierailija
2/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo nyt ole edes vaikeita aineita välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim kaikki muut kutsutaan niin en jätä yhtä pois allergian takia. Meillä lapset eivät ole saaneet kutsua koskaan esim koko tarhaporukkaa vaan on kutsuttu aina parhaat ystävät ja lapselta olen asiaa kysellyt...on ollut allergioita mutta mitä siitä!

Vierailija
4/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään saa kaikkea valmiina, ei ole pakko edes alkaa leipoa. Ostaisin kaupasta tuolle lapselle jotain, jos en viitsisi itse tehdä.

Varmaan löytyy esim. soijajäätelöä, karkkeja, limua ja jopa leivonnaisia, joissa ei ole noita mainittuja allergisoivia aineita.

Vierailija
5/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jätä! Pahemminkin allergisia lapsia on kutsttu synttäreille.

Jos on oikein hankalaa, pyydä että lapsen äiti tuo itse jotain syötävää mukana. Niin mekin ollaan tehty. On viety huomaamattomasti keittiöön, jolloin lapsi luulee että tarjottavat tule "talon" puolesta. Mutta paljon on itsekkin jotain tehty/ostettu.

Vierailija
6/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuivat juhlat olis, jos allergioiden takia jätettäisiin kutsumatta. Joka toisella on jonkin asteista allergiaa nykyään.

Vierailija
7/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat todella hyviä ja heiltä löytyy paljon maidottomia ja munattomia vaihtoehtoja. KAtsopa linkki. näitä löytyy hyvin varustelluista kaupoista, esim. citymarketeista.

http://vuohelanherkku.fi/fi/tuotteet/itemlist/filter.html?all_langs=yes…

Vierailija
8/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA kun saamme kutsun (en tiedä, kuinka monta kutsua on jäänyt saamatta), kysyn jotenkin kohtelian sanakääntein, että tuommeko omat herkut mukana vai miten juhlien järjestäjä haluaa.

Muna-maito-pähkinä allergikolle löytyy herkkuja ihan tavallisesta kaupasta (jos mahd. jäämät eivät haittaa), ja ne kyllä maistuvat kaikille. Esim. Ballerina Vadelma.

Vierailija
9/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mun täytyy myöntää että olin salaa tyytyväinen että tytär ei halunnut synttäreilleen kutsua sitä moniallergista lasta (sai kutsua viisi koko ryhmästä). Oikeasti en edes tiedä hänen allergioitaan, joten olisi saattanut olla hyvinkin helppo vieras. Synttäri viikko oli vain muutenkin niin kiireinen että en olisi millään jaksanut alkaa säätämään.

Vierailija
10/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että allergiat sinällään eivät ole ongelma ja olen tarvittaessa sen munattoman, maidottoman, pähkinättömän, gluteenittoman kakunkin tehnyt.

Vierailija
11/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumatta. Eikä tuo muna-maito-pähkinä-rajoitus ole edes erityisen hankala, vaikken olekaan mikään kummoinen leipuri ja keittiön ihmelapsi.

Vierailija
12/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vanhemmilta, mitä voi syödä ja asia on sillä selvä. Jos on oikein haastava allergia, niin vanhemmat osannevat itse laittaa lapselle eväät mukaan. Se syöminen ei kuitenkaan ole se tärkein juttu, vaan että ei jätetä ketään ulkopuolelle.

Vierailija
13/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kaupasta helposti sopivia keksejä, karkkeja ja jäätelöä. Ei ole pakko ruveta mitään vääntämään.

Vierailija
14/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun kyseessä onkin lapsi joka on hengenvaarallisesti allerginen useammalle ruoka-aineelle, eikä siis pienintäkään murusta allergisoivaa ainetta saa olla edes kosketuksissa tälle lapselle tarjottavaan, niin kyllä välillä jätetään kutsumatta erilaisiin tilaisuuksiin, rajoittaa nimittäin kaikkea muutakin tarjottavaa ja sen kaiken tarjottavan lisäksi kun pitää väsätä omat erikoisleipomukset ja siis kaupasta ei saa mitään valmista kuin tyyliin muutamaa sopivaa jätskiä.

Vierailija
15/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti allergiselle kysyn yhden syötävän ja juotavan, joita voin tarjota. Yleensä kyllä vaikeasti allergiset tuovat omat eväät.

Vierailija
16/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergikko ottaa omat "eväät" mukaansa synttäreille. En edes odottaisi, että joku leipoisi jotain munaton-maidoton -leivonnaisia ilman kokemusta. Noissa kun on muutenkin puuhaa noissa synttäreissä.

Lisäksi allergia on niin paha, että henki lähtee, jos kananmunaa/pähkinää saa, niin en ihan täysillä edes luota kokemattomien tarjoiluihin. Kutsuttu on silti synttäreille ja osaa itse olla tarkkana syömistensä kanssa.

Vierailija
17/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö allerginen kananmunalle ja findus omena-kanelipullat on hyviä. On sekä maidottomia että munattomia. Niitä olen yleensä vienyt munkanani juhliin, sekä joitakin keksejä.. Helppoa myös tehdä maidoton ja munaton piirakka. Joko mustikka, vadelma, tai omena. Sen osaa tehdä kädetön puusilmäkin ;)

Vierailija
18/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi lapseni ovat eläinallergisiakin : (

eli hankalaa on..

itse kutsuihin laitan aina kohdant, jossa pyydän ilmoittamaan mahdolliset allergiat.

mutta lapseni on saanut koulun alettua jo useita kutsuja juhliina, YHDESSÄKÄÄN ei ole edes kysytty allergioita !!

eli heittäisin vastakysymyksen teille, joiden lapset ei ole allergisia :

eli miksi ette kysy allergioita ??

ja en odota , että lapselleni tehtäisiin jotain eritysita juhliin, yleensähän lapsille on `vaan´karkkia, popparia mehua tarjolla, vai onko meidän alueella köyhät synttäritarjoilut??

ja juhlissa on tärkeintä se yhdessäolo!!!

nykylapset saavat herkkuja niin paljon ja usein, et eivät niiden takia juhliin lähde ;)

tarpeenvaatiessa, laitan omisa herkkuja mukaan, tietenkin.

todella kurjaa, jos joku jättää aina allergisen kutsumatta..

kivaaa olla sitten luokalla aina se , joka kutsuja ei saa..

ja täälläpäin juhlia vietetään paljon pois kotoota, esim seikkailupuistoisa yms

Vierailija
19/19 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun laitoin niin tuli sanomista että oli väärää ja lapsi sairastui. Nyt toivotin tervetulleeksi ja jos tarjottavat eivät sovi niin omat eväät voi ottaa mukaan.