Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä vanhempi voi katkaista välit lapseen?

Vierailija
12.12.2013 |

Siinä kysymys tulikin. Eli kun usein on näitä vanhempia jotka sanovat "tiedäthän, että aina voi tulla äidin luokse oli mikä tahansa". Niin mikä on hyväksytty tai ymmärretty syy siihen, että vanhempi katkaisee välit lapseen tai ei halua olla tekemisissä. Ja aikuisiällä siis, lapsen ollessa alle 18 siihen on yleensä oltava tekemisissä. Vai onko niin ettei ole mitään hyväksyttyä syytä katkaista välejä lapseen?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko. Itse katkaisin välit lapsiin kun en enää uskaltanut ottaa heitä luokseni. Äitinsä syytti minua lasten pahoinpitelystä. Ei ihan mennyt oikeudessa läpi. Seuraavaksi olisi syyttänyt seksuaali rikoksista.

Vierailija
42/43 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tasa-arvo sävytteinen jahti, niin isät luopuvat kokonaan lapsistaan. Eivät enää jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä katkaisi välit jo kun olin alaikäinen, koska hänen mielestään olin äidin puolella, äidin "joukkueessa" joten hänellä ei ollut mitään velvollisuuksia minua kohtaan, olinhan valinnut äidin hänen ylitseen. Oikeasti olisin halunnut, että minulla olisi ollut myös isä. Välit eivät koskaan korjaantuneet, eikä halunnut tavata edes lapsenlapsiaan.

Äidin välit menivät päälle parikymppisenä. Voin huonosti ja tajusin, ettei elämä äidin kanssa voi jatkua sellaisena kuin se oli. Äiti uhkaili tekevänsä im, jos en toimi niin kuin hän haluaa. Pääsykoetta edeltävänä iltana ja yönä soitti im-asiaa ja kehotin soittaman 112, mistä raivostui silmittömästi. Hän olisi halunnut puhua ja minä kuuntelen yölläkin. Suljin puhelimen ja hän soitti puolisolleni karjuen miten kauhea ihminen olen.

Tästä pari vuotta eteenpäin sain lapsia ja kerroin äidille, että meidän on keskusteltava suhteestamme. Äiti katkaisi välit, koska olin kuulemma tullut mielisairaaksi, eikä kyseisiä asioita ole koskaan tapahtunut. Myöskään hän ei tunne lapsiani millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän