Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt vknloppuna päivystykseen keskenmenon vuoksi?

Vierailija
22.04.2012 |

Kipuja ei ole mitenkään älyttömästi, mutta vuotoa on/off perjantaista lähtien, nyt rv 13. Kirkasta verta vain perjantaina ja nyt ruskeaa tuhrua. En vaan usko että kestän henkisesti tätä epätietoisuutta edes huomiseen, onko se peruste päästä päivystykseen tutkittavaksi ja hoidettavaksi? Jotenkin tätä asiaa pitäis vaan päästä käsittelemään heti :(.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystykseen ilman lähetettä kun oli raskaana ja oli vuotoa. Viikonloppunä päivystys naistenklinikalla. Mene ihmeessä niin pääset epätietoisuudesta. Yhtä kurjaa tai kurjempaa on varmaan kotona istuessa kun sairaalan päivystykssä.

Vierailija
2/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terveysneuvontaan ja heti käskivät menemään Naistenklinikan päivystykseen. Onneksi raskaus ei mennytkään kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskivät mennä päivystykseen, jos tuli vuotoa rv 12 jälkeen.

Itselläni on ollut vuotoa koko alkuraskaus. Ensin oli keskenmennyt kaksonen, nt-ultrassa istukka osittain kohdunsuun päällä. Se on pari kertaa hulauttanut ihan kunnolla, viimeksi rv 12+ 4. Nyt 15+0, välillä tuhtuttelee...

Vierailija
4/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on ihan toisarvosia asioita ja ihmettelen itekin, että miten ees mietin tämmöstä, mutta mitä minä sanon vastaanotossa, jos hoitaja haluaa käännyttää minut kotiin? Suuriin kipuihin olis helppo vedota, mutta en haluais valehdella ja jos siellä on joku tyly tai turhan realistinen mamma, niin minä varmaan hajoan siihen tiskille. Jotenkin tuntuu, että on pakko valmistautua taistelemaan, ennen kun lähen edes koettamaan onneani.

Vierailija
5/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en nyt tajua. Rv 13 ei ole mitään tehtävissä, alle rv 22 sikiöitä ei edes yritetä pelastaa koska eivät selviytyisi. Harvoin keskenmeno on naiselle sillä akuutilla hetkellä vaarallinen, vuoda kotona rauhassa buranan turvin. Jos tuntuu että kaikki ei tule ulos tai testi näyttää parin päivän päästä positiivista ja raskausoireesi eivät lopu, mene sitten päivystykseen.

Vierailija
6/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ap siis kirjotti viestin nro 5.

Pahinta varmaan onkin se, että ajattelen oikeasti, että vielä vois olla mahdollisuuksia juurikin vaikka etiseen istukkaan tai hematoomaan tai jotain, mutta näitä epämääräisiä kohdun kivuttomia supisteluja ja muita tuntemuksia ne tuskin selittäis.

Oikeesti siis tiedän, että tämä on aivan klassinen keskenmeno (ehkä osittain keskeytynyt) ja voihan olla, että sikiö on menehtynyt jo aiemminkin, mutta silti vaan yritän toivoa ja toivoa ja uskoa ja sitten tulee ahdistus ja vie mennessään. Tätä mielen myllerrystä on siis nimenomaan vaikein kestää ja sen takia haluaisin asialle varmuuden ja pisteen nyt.

ap

Vierailija
7/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en nyt tajua. Rv 13 ei ole mitään tehtävissä, alle rv 22 sikiöitä ei edes yritetä pelastaa koska eivät selviytyisi. Harvoin keskenmeno on naiselle sillä akuutilla hetkellä vaarallinen, vuoda kotona rauhassa buranan turvin. Jos tuntuu että kaikki ei tule ulos tai testi näyttää parin päivän päästä positiivista ja raskausoireesi eivät lopu, mene sitten päivystykseen.

Miltä tuntuu epätietoisuus? Ja keskenmenon jälkeen testi kyllä näyttää plussaa viikosta kahteen kun raskaus on jo noinkin pitkällä.

Ja arkipäivänä ei sinne päivystykseen tarvi mennä, koska silloin voi saada lähetteen ihan naistentautien polille.

Ennen kuin neuvot, tarkasta tietosi.

Vierailija
8/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi. Jos vuoto alkaa noilla viikoilla, kai kuka tahansa normiälyllä varustettu nainen tajuaa, mitä se yleensä tarkoittaa..? Toki osalla on tiputteluvuotoa jne. pitkin raskautta mutta ruskea tuhruvuoto on yleensä eka merkki keskenmenosta.

Naiset ovat ihan liian herkkiksiä tässä asiassa. Turha on mennä päivystystä ruuhkauttamaan tuollaisen asian vuoksi!

Vierailija
9/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tosi ärhäkän virtsatietulehduksen. Naistenklinikan polilla suhtauduttiin runsaaseen vuotoon ihan asiallisesti ja mut ultrattiin yms. Ja sain myös lääkeet. Virtsiksen oireet tuli vasta siellä odotellessa, ei olleet syy mennä. Eli tutkimus oli ihan tarpeen.

Vierailija
10/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minusta tämä henkinen tarve on suurempi kuin yksikään lentsupotilas. Mene päivystykseen - vetoa henkiseen jaksamiseen.

Voimia!!

Vierailija
11/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi. Jos vuoto alkaa noilla viikoilla, kai kuka tahansa normiälyllä varustettu nainen tajuaa, mitä se yleensä tarkoittaa..? Toki osalla on tiputteluvuotoa jne. pitkin raskautta mutta ruskea tuhruvuoto on yleensä eka merkki keskenmenosta.

Naiset ovat ihan liian herkkiksiä tässä asiassa. Turha on mennä päivystystä ruuhkauttamaan tuollaisen asian vuoksi!

En edes kykene uskomaan, että joku voi ajatella noin. Joko sinulla ei ole lapsia, mitä suuresti veikkaan, tai sitten olet harvinaisen tunnekylmä ihminen. Ainakaan sinulla ei ole mitään käsitystä keskenmenosta, koska et kykene mitenkään päin asettumaan tässä tapauksessa esim. minun asemaan.

Juuri tuommoisen vastaanoton minä pelkäänkin saavani päivystyksessä :(.

Ja ihan vaan tiedoksia, ruskea tuhru ei todellakaan ole mikään merkki keskenmenosta vaan todella yleistä ja suurimmassa osassa tapauksista täysin harmitonta.

ap

Vierailija
12/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä henkistä puolta on alkuraskauden keskenmenossa??Älä nyt viitsi. Jos vuoto alkaa noilla viikoilla, kai kuka tahansa normiälyllä varustettu nainen tajuaa, mitä se yleensä tarkoittaa..? Toki osalla on tiputteluvuotoa jne. pitkin raskautta mutta ruskea tuhruvuoto on yleensä eka merkki keskenmenosta.

Eka oli tuulimuna, toka kuoli kohtuun 39+5. Neljännessä raskaudessa alkoi vuoto hyytymien kera viikolla 8. No keskenmenohan se? No eipä ollutkaan täysin, toinen kaksosista sieltä vain valui ulos.

Vierailija
13/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on tiennyt 2 kuukautta olevansa raskaana ja sitten menettääkin vauvan, ei tule surua??? Ootko ite ihan terve? Ihanko oikeasti et ole iloinnut raskaudestasi ensimmäisten kuukausien aikana? Oikeastiko et surisi, jos yhtäkkiä matto vetäistäisiinkin jalan alta pois, että ei vaiskaan, better luck next time?

Minä ainakin iloitsin raskaudesta siitä päivästä lähtien, kun plussan testiin sain. Yksi varhainen keskenmeno oli ennen sitä (meni kesken noin viikko plussasta) ja sekin suretti kamalasti. Ehkä mä sitten oon vaan hölmö, kun suren, vaikka tiedän, että sikiön voi menettää milloin vain tai lapsi voi kuolla syntymänsäkin jälkeen. Tuon tiedonhan siis ilmeisesti pitäisi viedä suru pois?

Vierailija
14/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minusta tämä henkinen tarve on suurempi kuin yksikään lentsupotilas. Mene päivystykseen - vetoa henkiseen jaksamiseen.

Voimia!!

lainatulle vastaajalle sekä monille muillekin. Pakko varmaan vaan kerätä kaikki rohkeus ja lähteä tulta päin. Näillä viikoilla on vaan jo ehtiny alkaa luottamaankin raskauden jatkumiseen ja nyt on aika turpaan vedetty olo, niin ei jaksais yhtään puolustella itteä :(.

ap

Vierailija
15/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei selvinnyt, saattoi olla myös kaksoisraskaus. Lääkäri ei osannut sanoa. Mutta mä esim sain kiellon mennä uimaan, kypeä ammeessa, nostella mitään painavaa yms. Meillä oli muutto töissä, joten nää varoiukset oli ihan aiheellisia. Ja vaikkei sille mitään voisikaan, jos tulee keskenmeno, niin kyllä se on ihan hyvä syy mennä lääkäriin. Mielummin naistentautien polille,

Vierailija
16/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että JOS nyt jotenkin kummassa minulla kävis niin onnekkaasti, ettei tämä vuoto olis keskenmenosta, vaan jostain muusta syystä, niin jotain täytyis kuitenkin varmaan ottaa huomioon jo ihan lähipäivinä. Pääasia kuitenkin olis, että mahdollista keskenmenoa täytyy päästä käsittelemään heti. En voi siirtää sitä enää eteenpäin yhtään päivää.

KYS:ssa ei ole erikseen naistentautien päivystystä, johon vois siis itse ilmottautua, vaan kaikki menee yhteispäivystyksen kautta. Toivoa saattaa, että vastaanottaja olis empaattinen hoitaja, joka ymmärtää mitä minä siellä teen.

ap

Vierailija
17/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti ja kokenut myös kahdesti keskenmenon. Molemmilla kerroilla se tapahtui juuri niin, että ruskealla tuhruvuodolla alkoi ja sitten tuli kirkkaampaa. Päivä tai kaksi tästä kohtu tyhjentyi itsekseen. Ikävää, kyllä- vaan sellaista on elämä joskus. Edelleenkään et voi tehdä mitään (paitsi lepäillä, osa uskoo sen auttavan jos keskenmeno uhkaa) eikä sairaalan ylityöllistetty henkilökuntakaan, jos keskenmeno tulee noilla viikoilla.

t. se tunnekylmäksi haukuttu nainen

Vierailija
18/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit sulle, toivottavasti kaikki ok

Vierailija
19/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti ja kokenut myös kahdesti keskenmenon. Molemmilla kerroilla se tapahtui juuri niin, että ruskealla tuhruvuodolla alkoi ja sitten tuli kirkkaampaa. Päivä tai kaksi tästä kohtu tyhjentyi itsekseen. Ikävää, kyllä- vaan sellaista on elämä joskus. Edelleenkään et voi tehdä mitään (paitsi lepäillä, osa uskoo sen auttavan jos keskenmeno uhkaa) eikä sairaalan ylityöllistetty henkilökuntakaan, jos keskenmeno tulee noilla viikoilla.

t. se tunnekylmäksi haukuttu nainen

Enhän minä odotakkaan kenenkään pelastavan sikiötä, mutta varmistuksen saaminen on ihan iso asia, kun ajattelee asian käsittelemistä ja nimenomaan sitä henkistä puolta. Tällä hetkellä minä en vuoda ja se voisi hyvinkin tarkoittaa sitä, ettei mitään keskenmenoa ole tapahtunut, mutta se voi tarkoittaa myös sitä, ettei kohtu tyhjene itsestään, jolloin siihen tarvitaan hoitoa. Sen hoidon toki ehtisi saada huomennakin, mutta huomiseen asti minä en pysty enää tätä asiaa päässäni miettimään.

Kenellä sinun mielestä on oikeus käyttää päivystyksen palveluita?

ap

Vierailija
20/34 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verta hulahti kerralla pari desiä. Sanoivat etteivät voi asialle mitään jos on mennyt kesken. Kävin saman päivänä yksityisellä ultrassa ja sikiö oli hengissä, vuodon syytä ei tiedetä.

Se "keskenmeno" täyttää heinäkuussa 3v. vaikka verta tuli tosi paljon viikolla 14.

Sulla voi olla vielä toivoa ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän