Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada muutos elämään?

Vierailija
22.04.2012 |

Olen pitkäaikaistyötön ja käynyt vain peruskoulun. Haluaisin olla yhteiskunnassa aktiivinen normaali ihminen enkä elää miehen rahoilla.

Olen ylipainoinen ja lihonut 30+ kiloa vajaassa 10 vuodessa.

Olen masentunut ja juon liikaa alkoholia ja sekin on noidankehä. En myöskään jaksa yhtään urheilla vaan murjotan vaan lihavana ja syön lisää.

Erokin tuli vähän aikaa sitten, mutta exä antaa käyttörahaa minullekkin varmaan säälistä. lapsille maksaa elarit ja on hyvä mies muutenkin. En edes ymmärrä miten näin kauan jaksoi olla kanssani suoraan sonottuna.

Miten voisin auttaa itseäni ja sitä kautta antaa lapsilleni kuvan kykenevästä ja omillaan toimeentulevasta äidistä ja naisesta.

Tällä hetkellä oloni on todella LUUSERI.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin klisee mutta hyvä olo ja jaksaminen lähtee siitä että arvostat itse itseäsi ja sitä kautta tiedät mitä haluat.

Älä enää hauku itseäsi luuseriksi, ikinä.

Yritä miettiä mitä juuri sinulle olisi yhteiskunnallinen aktiivisuus ja sellainen elämä mitä toivot. Onko se työssäkäyntiä, vai onko joku asia jonka puolesta haluaisit toimia? Miten voisit aloittaa?

Lastesi ei kuulu saada minkäänlaista "kuvaa" sinusta vaan lapsillesi on tärkeää saada tuntea sinut, sellaisena kuin olet. Olet heidän äitinsä ja tärkeä sellaisenaan. Siihenkin auttaa se että arvostat itseäsi ja sitä mitä teet ja olet.

Minusta on älytöntä miettiä että pitäisi olla sinällään pärjäävä ja menestynyt, tärkeämpää olisi tietää mitä haluaa tehdä, mikä on se oma juttu johon tahtoo elämässä panostaa. Siitä vasta aukeaa se mahdollisuus olla jossain hyvä, menestys sitten tulee tai ei tule. Tärkeintä on se että sinä olet tyytyväinen siihen mihin ja miten aikasi käytät.

Arvosta itseäsi, ap! Ajattele hyviä puoliasi ja keksi asioita joista pidät ja joita haluaisit tehdä. Älä hauku itseäsi enää yhtään. Et ole säälittävä etkä luuseri.

Vierailija
2/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuollaisia 4. vastaajan kaltaisia tyyppejä. Positiivista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta hienoa että täällä palstailee

välillä tuollaisia 4. vastaajan kaltaisia tyyppejä. Positiivista :)

Toisin sanoen tervepäisiäkin ihmisiä...

Vierailija
4/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla ollut joku intohimo, harrastus, aiemmin? joku mikä on saanut sut hyvälle tuulelle tai irtautumaan arjesta? joku asia missä koet olevasi hyvä? tartu siihen, ala kehittämään itseäsi, mutta älä aseta liian isoja tavotteita. hiljaa hyvä tulee. jos kertakaikkiaan sinulla ei ole mitään tällaista juttua, niin ala kokeilemaan uusia asioita, jotain mistä olet aina haaveillut tai vasta kiinnostunut. varmasti löydät jotain mikä on just sulle! ei ehkä ekalla tai tokallakaan, mutta mitä enemmän kokeilet asioita, niin ainakin saat uusia kokemuksia ja samalla selvität mikä ei ainakaan ole se sun juttu ;)

ennen kaikkea, älä tavoittele liikoja ja ole oma itsesi. lapset rakastavat pyyteettömästi, se niissä on ihanaa, sun ei tarvi antaa niille mitään "kuvaa". oot kyllin hyvä äiti juuri noin. mieti sen sijaan mitä itse haluat elämältäsi. ja sitten, askel kerrallaan.

ehkä kannattaa myös lukea jokunen positiiviseen elämänasenteeseen kannustava kirja? usein masentuneena ne ohjeet kuulostaa aika korneilta, mutta on paljon hyviä teoksia, joista oikeasti voi saada kimmokkeen elämänmuutokselle.

ja kuten joku jo aiemmin sanoi, alkoholi ekana pois, se ei nyt ainakaan auta tilannettasi.

Vierailija
6/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä, koskaan, älä anna tällaisille ääliöille mitään arvoa. Ohita nämä naurettavat purkauksen ajatustakaan antamatta. Heillä on itsellään paha olla, ja vielä koittaa aika kun hekin apua tarvitsevat!

Kun kerran olet läski laiska juoppo niin ammu ittes.

Äläkä ruikuta täällä palstoilla.

Vierailija
7/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missään nimessä

ikinä, koskaan, älä anna tällaisille ääliöille mitään arvoa. Ohita nämä naurettavat purkauksen ajatustakaan antamatta. Heillä on itsellään paha olla, ja vielä koittaa aika kun hekin apua tarvitsevat!

Kun kerran olet läski laiska juoppo niin ammu ittes.

Äläkä ruikuta täällä palstoilla.

Juuri olin kirjoittamassa, että ko. viestin kirjoittaja tarvitsee kipeästi ammattiapua!

Vierailija
8/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu johonkin aikuisopintolinjalle tai iltalukioon, se antaa uutta virtaa, tapaa ihmisiä samassa elämäntilanteessa. Sä kirjotat hyvin ja ilmaiset itseäsi selkeästi, joten perustaidot on hallinnassa.

Laihduttaa voit myöhemminkin, ylipaino ei ole mikään este elämästä nauttimiseen. Urheilut jne. on sitten seurausta kohonneesta itsetunnosta, ne tulee kyllä.

Vierailija
9/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt tänään aloittaa ottamalla ensimmäisen askeleleen kohti parempa elämänlaatua. Heitin kaapissa olevat viinit roskiin ja kävin jo aikaisin aamulla pienellä kävelyllä.

Katselin myös työpaikkoja mol.fi sivulta ja myös mietin josko hakeutuisi vaikka puutarha-alan koulutukseen. Se nyt on ainoa mikä voisi olla minulle sopiva, kun tuolla pihallamme tykkään touhuta tuntikaupalla.

ap

Vierailija
10/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt tänään aloittaa ottamalla ensimmäisen askeleleen kohti parempa elämänlaatua. Heitin kaapissa olevat viinit roskiin ja kävin jo aikaisin aamulla pienellä kävelyllä.

Katselin myös työpaikkoja mol.fi sivulta ja myös mietin josko hakeutuisi vaikka puutarha-alan koulutukseen. Se nyt on ainoa mikä voisi olla minulle sopiva, kun tuolla pihallamme tykkään touhuta tuntikaupalla.

ap

Vierailija
11/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kuulostaa suunnitelmalta! tsemppiä sulle ja hyvää kevään jatkoa...

Vierailija
12/14 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap:lla menee nyt?

Vierailija
13/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko masennuksesi hoidossa? Jos ei niin huomenna puhelin käteen ja varaat ajan lääkäriin. Ei tässä ole muuta mahdollisuutta kuin alkaa yksi kerrallaan hoitaa ongelmia pois. Muista, että olet aikuinen ihminen, vastuussa lapsistasi ja vain itse voit itseäsi auttaa.

Vierailija
14/14 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viinin kittaaminen lasten mentyä nukkumaan ei ededs rentouta vaan ainoastaan huonontaa unta ja saa itkeskelemään. Minulla oli masennukseen hoito, mutta se lopetettiin kun ns. paranin. Nyt on tainnut eron myötä uusiutua. Olin vaan niin kauan masentunut, että en enää osaa näköjään aloittaa normaalia elämää. mies teki karhunpalveluksen sillä että hoiti kaiken puolestani aina ja muutuin vain entistä passiivisemmaksi ja aloitekyvyttömämmäksi.

ap

Onko masennuksesi hoidossa? Jos ei niin huomenna puhelin käteen ja varaat ajan lääkäriin. Ei tässä ole muuta mahdollisuutta kuin alkaa yksi kerrallaan hoitaa ongelmia pois. Muista, että olet aikuinen ihminen, vastuussa lapsistasi ja vain itse voit itseäsi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän