Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PLEASE!!! Älkäää tuoko niitä vauvoja hampparille..

Vierailija
22.04.2012 |

Tänään taas töissä kattelin kun vuoden ikäiset mutusteli ranskalaisia. Jos kiinnostaa niin meillä ainaskin myydään (listan ulkopuolelta) kurkkua, tomaattia ym.. Kysykäää!!! Vitriinissä on myynnissä vauvan purkkiruokaa. Saa olla omatkin eväät. Lapset jokka hätinä osaa kävellä (jotkuu ei sitäkäänn..)tarttis ihan terveellistä kotiruokaa...

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi haluaa maistaa ihan kaikkea aikuisten lautaselta. Sellaistenkin ruokien, joita ei ole ikinä saanut.

Olisiko siinä tapauksessa parempi pysytellä sellaisissa ruokapaikoissa, joissa tarjotaan lapsillekin sopivaa ruokaa? Ranskalaiset on ihan pahinta scheissea, ei ne ole aikuisillekaan hyväksi.

Vierailija
82/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas mä hyvin saanut lapseni sitten kasvatettua. Saan syödä ihan mitä vaan lapsen sitä vaatimatta. En ole antanut mitään hyväskää vielä. Joskus se aika koittaa kun kavereilta oppii... Meillä ei olla vielä juotu edes mehua... :) Mustikkasoppa on meillä "hyväskää"...

Kyllä mä kestän töissä ne itkuraivopotkarit... :)Mutta enpä oo kertaakaan nähnyt vanhempien kieltävän... Yleensä ne ovatkin niitä paisuneita maamoja jotka tulee syömään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandeis ehka koko perheen pysya pois pikaruokaloista jos on tuhon tilaan paasty. ja toisaalta annatko lapselle kaikessa periksi heti kun itkee???

Pienet nyt haluaa kaikkea mitä näkevät muilla olevan. Kaikessa ei tarvitse antaa periksi, mutta tämä ei ole sellainen asia josta kannattaa lasta itkettää. Kai sä tajuat mitä kaikkea muuta kamalaa tämä maailma kätkee sisäänsä kun sen suolamäärän mitä on muutamassa ranskalaisessa? Harva kuitenkaan niitä ranskalaisia joka päivä antaa.

Mutta todella moni joka viikko..

Vierailija
84/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsillekin sopivaa ruokaa silloin harvoin kun niitä on tarjolla.

Meillä lapsi haluaa maistaa ihan kaikkea aikuisten lautaselta. Sellaistenkin ruokien, joita ei ole ikinä saanut.

Olisiko siinä tapauksessa parempi pysytellä sellaisissa ruokapaikoissa, joissa tarjotaan lapsillekin sopivaa ruokaa? Ranskalaiset on ihan pahinta scheissea, ei ne ole aikuisillekaan hyväksi.

Vierailija
85/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas mä hyvin saanut lapseni sitten kasvatettua. Saan syödä ihan mitä vaan lapsen sitä vaatimatta. En ole antanut mitään hyväskää vielä. Joskus se aika koittaa kun kavereilta oppii... Meillä ei olla vielä juotu edes mehua... :) Mustikkasoppa on meillä "hyväskää"...

Kyllä mä kestän töissä ne itkuraivopotkarit... :)Mutta enpä oo kertaakaan nähnyt vanhempien kieltävän... Yleensä ne ovatkin niitä paisuneita maamoja jotka tulee syömään..

sun lapsesta tulee joskus läski, kun nyt kiellät kaiken hyvän. Kohtuus kaikessa pätee tähänkin.

Vierailija
86/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin myyjä ravintolassa, ei ole sinun asiasi kritisoida toisten tekemiä ruokavalintoja lapselleen, sen puolen hoitaa neuvolan terveydenhoitajat ja kunnalliset lääkärit mikäli tarpeen on.

Mistä tiedät, että lapsen sen hetkinen huolehtija on edes vanhempi? Mitä jos tämä aikuinen onkin hyvää tarkoittava avunantaja, joka on ottanut lapsen pikapikaa hoitaakseen vaikka päiväksi jotta vanhemmat saavat levätä, ja vie lapsen sen kerran Heseen tai Mäkkäriin? Tai jos ne ovat ihan ne lapsen omat vanhemmat, uuvuksissan ottavat breikin ruoanlaitosta ja aivan tosi (vaikket uskoisikaan) säästävät siinä hermoja? Ei sen VALINNAN silti tarvitse aina olla se kurkkuslice, vaikka voisikin olla. C'moon, pipoa löysemmälle.

Kyllä suurin osa nykyajan vanhemmista on sen verran valveutuneita ja neuvolan ohjeistamia, ettei kukaan hyvällä järjellä kulkeva syötä jatkuvasti niitä suolaisia raneja lapselleen. Ja jos syöttää, niin sitte jyllää ihan eri voimat kuin järjen...

t. ravintolassa paljon nähnyt.

Vierailija
87/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lapsesta tulee joskus läski, kun nyt kiellät kaiken hyvän. Kohtuus kaikessa pätee tähänkin.

Mitenkähän musta ei oo tullut läski kun en itekkään oo syönyt lapsena hyväskää.. :) En oo siis kieltänyt. Lapsi ei vaan osaa vaatia koska sille ei ole ikinä annettu tilaisuutta maistaa eikä siis ehdoin tahdoin tyrkytetty..

Vierailija
88/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vauva/taapero ojentaa käsiään vanhempien syömiä ruokia kohti, kutsutaan kasvatusoppaissa herkkyyskaudeksi, jolloin lapsi on helppo opettaa syömään monipuolisempia ruokia. ;)

Vierailija
89/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempana, että siltä jäi tuollainen vaihe huomaamatta!

Mun mielestä tuota vaihetta, jossa vauva/taapero ojentaa käsiään vanhempien syömiä ruokia kohti, kutsutaan kasvatusoppaissa herkkyyskaudeksi, jolloin lapsi on helppo opettaa syömään monipuolisempia ruokia. ;)

Vierailija
90/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, mä en vaan ymmärrä tollasta että ollaan niin vitun terveellisiä ettei lapsi saa koskaan mitään missä on vaan vähääkään suolaa tai sokeria. Voi luoja! Kyllä se joskus se elämä opettaa!

Vierailija
91/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit aina hymyilyttää:)

Ihanko oot saanut hyvin kasvatettua:D

Kuulepa, mihinkä pitäis se yks vee laittaa aina kun muut syö kotona? Mä olen katsos niin hyvin kasvattanut kaikki kuusi että ne ihan pienestä asti on halunneet maistaa kaikkea. Kissanruokakin menee ja hiekka.

Ja meillä kyllä pienin saa maistaa mitä muutkin, kyllä se tarkkaan katsoo että itse saa samaa mitä muiden lautasellakin on.

Vierailija
92/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin myyjä ravintolassa, ei ole sinun asiasi kritisoida toisten tekemiä ruokavalintoja lapselleen, sen puolen hoitaa neuvolan terveydenhoitajat ja kunnalliset lääkärit mikäli tarpeen on.

Mistä tiedät, että lapsen sen hetkinen huolehtija on edes vanhempi? Mitä jos tämä aikuinen onkin hyvää tarkoittava avunantaja, joka on ottanut lapsen pikapikaa hoitaakseen vaikka päiväksi jotta vanhemmat saavat levätä, ja vie lapsen sen kerran Heseen tai Mäkkäriin? Tai jos ne ovat ihan ne lapsen omat vanhemmat, uuvuksissan ottavat breikin ruoanlaitosta ja aivan tosi (vaikket uskoisikaan) säästävät siinä hermoja? Ei sen VALINNAN silti tarvitse aina olla se kurkkuslice, vaikka voisikin olla. C'moon, pipoa löysemmälle.

Kyllä suurin osa nykyajan vanhemmista on sen verran valveutuneita ja neuvolan ohjeistamia, ettei kukaan hyvällä järjellä kulkeva syötä jatkuvasti niitä suolaisia raneja lapselleen. Ja jos syöttää, niin sitte jyllää ihan eri voimat kuin järjen...

t. ravintolassa paljon nähnyt.

Onhan edelleenkin TUON IKÄISILLE tarjolla myös purkkiruokia.. Ymmärrän siis jos lapsi syö silloin tälklöin... Mutta VAUVAT... Sitten täällä palstalla toitotellaan että olla niiiiin hyviä äitejä kun imetetetään 6 vuotiaaksi ja sitten samaan aikaan nakataan tuollasta ruokaa lasten massuun...

Vierailija
93/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tuntee miten pyylevät av-mammat kiemurtelee syyllisyydestä. Oikeasti ei ole mitään syytä miksi perheellinen ihminen edes veisi lapsiaan sellaiseen paikkaan kuin vaikka McDonalds. Lapsia saavat saavat lomia ja vapaita, on aikaa laittaa muksuille ruokaa kotona. Pikaruokalat ovat sinkkujen ja teinien paikkoja, ei sinne viedä perheitä tai ylipäätään tarjota sellaista paskaruokaa ihmiselle jota rakastaa. Hassua miten täällä sitten jokainen vastaaja puolustelee ihan typerillä keinoilla kuten "pyyhkimällä suolat ranskalaisista" tai, auta armias, "valitsemalla taistelunsa"! Pieni vinkki - valitse mieluummin ne paikat joihin kannattaa viedä ne lapset. Ei tule sitten huolta noista "taisteluista". Ja että "on maailmassa pahempiakin asioita kuin suolainen, ravintotyhjä ruoka" - no varmasti on, mutta ei ole vanhemman asia esitellä niitä pahoja asioita maailmasta lapsille. Vanhemman pitää antaa lapselle vain hyvää ja ajatella sitä lapsen parasta.

Menkää vaikka Silvopleehen niiden muksujenne kanssa, tai tehkää se ruoka kotona itse. Ei lapsi tarvitse mäkkäriä ettekä tarvitse muuten tekään.

Vierailija
94/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodeissakin keinona opettaa valikoivasti syöviä lapsia.

Vierailija
95/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu mehuja, karkkia, roskaruokaa tms. Pikkusisarusten kanssa sama ei onnistukaan, heidänkin on saatava tasan tarkkaa samaa ruokaa kuin mitä isompi syö. Joten Silloin harvoin kuin mäkkärissä käydään, saa 1,5-vuotiaskin ranskiksia, maailma ei siihen kaadu.

Meillä muutenkin pyritään opettamaan mutkaton ja terve asenne ruokaan ja ruokailuun. Suositaan terveellistä kotiruokaa, mutta herkuista ei ole tehty mitään kiellettyä hedelmää, jota lasten pitäisi salaa himoita. Ehkä sen takia meidän lapset eivät kovasti olekaan herkkujen perään?

Vierailija
96/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin fiksu, että tietää että purkissa ja muilla on ihan eri sapuskaa. Ehkä omasi on niin hönö ettei ymmärrä, mutta ei kaikki vauvat ole.

Vierailija
97/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään samaa ruokaa kuin muutkin... :) Eli ihan normiruokaa.... Keittoja, perunoita, kastikkeita,, salaatteja ym..ym.

Vierailija
98/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ei kannata osallistua keskusteluun aiheista joita en ymmärrä.

Oikein tuntee miten pyylevät av-mammat kiemurtelee syyllisyydestä. Oikeasti ei ole mitään syytä miksi perheellinen ihminen edes veisi lapsiaan sellaiseen paikkaan kuin vaikka McDonalds. Lapsia saavat saavat lomia ja vapaita, on aikaa laittaa muksuille ruokaa kotona. Pikaruokalat ovat sinkkujen ja teinien paikkoja, ei sinne viedä perheitä tai ylipäätään tarjota sellaista paskaruokaa ihmiselle jota rakastaa. Hassua miten täällä sitten jokainen vastaaja puolustelee ihan typerillä keinoilla kuten "pyyhkimällä suolat ranskalaisista" tai, auta armias, "valitsemalla taistelunsa"! Pieni vinkki - valitse mieluummin ne paikat joihin kannattaa viedä ne lapset. Ei tule sitten huolta noista "taisteluista". Ja että "on maailmassa pahempiakin asioita kuin suolainen, ravintotyhjä ruoka" - no varmasti on, mutta ei ole vanhemman asia esitellä niitä pahoja asioita maailmasta lapsille. Vanhemman pitää antaa lapselle vain hyvää ja ajatella sitä lapsen parasta.

Menkää vaikka Silvopleehen niiden muksujenne kanssa, tai tehkää se ruoka kotona itse. Ei lapsi tarvitse mäkkäriä ettekä tarvitse muuten tekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän