Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PLEASE!!! Älkäää tuoko niitä vauvoja hampparille..

Vierailija
22.04.2012 |

Tänään taas töissä kattelin kun vuoden ikäiset mutusteli ranskalaisia. Jos kiinnostaa niin meillä ainaskin myydään (listan ulkopuolelta) kurkkua, tomaattia ym.. Kysykäää!!! Vitriinissä on myynnissä vauvan purkkiruokaa. Saa olla omatkin eväät. Lapset jokka hätinä osaa kävellä (jotkuu ei sitäkäänn..)tarttis ihan terveellistä kotiruokaa...

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa kun ihan pikkulapset saa sipseja, ranskalaisia ja kaikkea muuta epaterveellista !!! jotenkin itse tunnen olevani parempi ihminen ja aiti, kun seuraan sivusta miten vaunuissa istuva 1-2 vuotias mutustaa sipseja tms. joten en ymmarra miten jotkut taalla ruikuttaa etta voi kun kamalaa. mun mielesta on ihan ok etta vanhemmat antaa lapsilleen miten epaterveellista vaan, niiden oma valinta !!! olen ehka outo mutta tama on todellisuus !!

Vierailija
22/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt tajuatte, että ravintoarvoltaan ne on täys pyöreä 0.

Jos rakennat talon lahoista aineista, mitä luulet sille käyvän muutamien vuosien päästä?

Ei yhdenkään lapsen kuulu syödä moskaa, vanhempana ootte vastuussa siitä. Se lapsi saattaa olla pahoillaan aikuisena kun sallitte mäkkärit ja tuputitte pelkkää E-koodia ja muka virallista ravintosuositusta torvesta alas. Pieni ruoaka tietoisuus vois olla ihan jokaiselle av mamille paikoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa ja rasvaa, eli kropalle hiilihydraattia ja rasvoja, eli energiaa. ei ole myrkyllista ?! E-koodit...e-koodi on monesti "pelottavampi" kuin mita itse aine....esim. monella vitamiinilla on e-koodi.

Vierailija
24/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suhteellisuudentaju pitäisi olla.

Vierailija
25/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa mitä haittaa siitä on jos pieni lapsi saa vaikkapa kerran vuodessa tai vaikkapa kuukauden välein pienen pienen annoksen mäkkiruokaa? Ei siitä varmasti erityistä hyötyä ole, mutta mitä haittaa? Itse en keksi mitään. Joku pieni annos ranskiksia ei kenenkään terveyttä tuhoa harvoin nautittuna. Jotkut ehkä sitten käyvät siellä todella usein, mutta en usko että tällaiset ihmiset lopettaisivat mäkkärissä käyntiä vaikka ap kuinka tekisi tällaisia aloituksia. Tosin itse en ole moisiin perheisiin kyllä koskaan törmännyt. Toistan siis vielä kerran, mitä haittaa on siitä, että pieni lapsi syö muutaman ranskalaisen mäkissä kuukauden-parin välein? Ja mitä niihin hampurilaisiin tulee, niin ei monen kotiruoka ole sen terveellisempää kuin mäkin hampurilaiset.

Vierailija
26/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväskä ja tahtoikä? Av-tasoa...

Vierailija
27/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas mä hyvin saanut lapseni sitten kasvatettua. Saan syödä ihan mitä vaan lapsen sitä vaatimatta. En ole antanut mitään hyväskää vielä. Joskus se aika koittaa kun kavereilta oppii... Meillä ei olla vielä juotu edes mehua... :) Mustikkasoppa on meillä "hyväskää"...

Kyllä mä kestän töissä ne itkuraivopotkarit... :)Mutta enpä oo kertaakaan nähnyt vanhempien kieltävän... Yleensä ne ovatkin niitä paisuneita maamoja jotka tulee syömään..

sun lapsesta tulee joskus läski, kun nyt kiellät kaiken hyvän. Kohtuus kaikessa pätee tähänkin.

Mitenkähän musta ei oo tullut läski kun en itekkään oo syönyt lapsena hyväskää.. :) En oo siis kieltänyt. Lapsi ei vaan osaa vaatia koska sille ei ole ikinä annettu tilaisuutta maistaa eikä siis ehdoin tahdoin tyrkytetty..

Joka on edelleenkin töissä jossain hampurilaispaikassa vaikka on jo perheellinen, säälittävää. Et ei se sun terveellinen ruokavalio ole sisältänyt tarpeeksi omega3 rasvahappoja et aivot olis kehittynyt.

Vierailija
28/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat suolaa. Suola on ihan turhaan leimattu pahaksi asiaksi. Tutkimukset osoittaa että nykyisin ihmiset saa liaan vähän suolaa ja elimistö voi huonosti.

Vierailija
29/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos kysesssä alipainoinen huonosti syövä lapsi joka tarvitsee ruoasta ENERGIAA

tuoreita kasviksia mutustelemalla harva lapsi saa riittävästi kaloreita kasvuun

Kai te nyt tajuatte, että ravintoarvoltaan ne on täys pyöreä 0. Jos rakennat talon lahoista aineista, mitä luulet sille käyvän muutamien vuosien päästä? Ei yhdenkään lapsen kuulu syödä moskaa, vanhempana ootte vastuussa siitä. Se lapsi saattaa olla pahoillaan aikuisena kun sallitte mäkkärit ja tuputitte pelkkää E-koodia ja muka virallista ravintosuositusta torvesta alas. Pieni ruoaka tietoisuus vois olla ihan jokaiselle av mamille paikoillaan.

Vierailija
30/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsataudin aikana/jälkeen sipsit ovat suorastaan terveysruokaa

saavat suolaa. Suola on ihan turhaan leimattu pahaksi asiaksi. Tutkimukset osoittaa että nykyisin ihmiset saa liaan vähän suolaa ja elimistö voi huonosti.

Vierailija
31/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 63

Vierailija
32/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän nauruista. On teillä ongelmat parista ranskanperunasta!

t. keski-ikäinen mummoäiti

Vierailija
33/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta tulipa mieleen, että tiedättekö mitä perhepäivähoitajat syöttävät lapsille?

Vanhempieni naapurissa on 2 pphoitajaa joiden kanssa yhdessä puistossa usein ulkoillaan.

Kyllä siellä heti kun lapsi hoitoon tulee (vaikka sitten 10 kk ikäisenä) on tarjolla makkaraa ja ranskiksia. Toki ne pienelle paloitellaan hyvin, mutta siltikin. Toinen pph tarjoaa suurimman osan ruoista eineksinä, lisää vaan jotain omaa (kuten keitettyjä pakastevihanneksia) sekaan eli kaupan maksalaatikkoa, kalapuikkoja jne.

Onko nuo teistä oikeasti terveellisiä? Mikä mäkkärin ruoassa on pahempaa kuin nuo? Oletteko koskaan katsoneet kalapuikkojen lisäaine + suolamääriä?

Vierailija
34/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi muutamaan ranskalaiseen kuole tai sairastu. Enemmänkin sairastuu mielettömään terveyshysteriaan.

Vähän aiheen vierestä nauratti kun päiväkodin vanhempain illassa muutamat vanhemmat suureen ääneen vaativat terveellisempää ruokaa ja ainakin kaksi kertaa viikossa kasvisruokaa. ja näiden samojen vanhempien lapset olivat niitä jotka eivät meinaa syödä perunaakaa. tai omenaa. Ainut mikä lautaselta katoaa on liha tai kala. Ja kasvisruokapäivinä jättävät ruoan syömättä. Mutta kun se on niin terveellsitä=)))

Vierailija
35/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kannata minkäänlaista hysterisointia enkä absoluttismia mitä ravintoon tulee joten meillä ovat kaikki lapset saaneet 1v maistella ranskiksia...mielestäni kultainen keskitie paras ja ruokavalion kokonaisuus ratkaisee.

Ihmeen hyvässä kunnossa muuten noi meidän lapset siitä huolimatta että ovat saaneet joskus ranskiksia taaperoiässä :D vähän ovat kyllä ruipeloita mutta parempi niin päin!

t. 3 lapsen äitee

Vierailija
36/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vauva? Eikä ole. Kyllä se vuoden ikäinen voi jo maistaa pari ranskalaista, kunhan niissä ei ole sitä suolakerrosta, jollaiset aina lapsille kuuluisi antaa.

Vierailija
37/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisestä otsikosta tuli ensin mieleen, että kevät tuo rannoille hampparin. :)

Vierailija
38/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaan istua kotona. selvästi lapsettoman aloitus !

Vierailija
39/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse perheestä, jossa sain makeaa vain kerran puolessa vuodessa ja sekin oli tarkoin harkittua ja säännösteltyä. Äitini oli todella fanaattinen ruoan suhteen ja kertoi minulle ja sisaruksilleni kauhujuttuja verisuonten kalkkeutumisesta, ruokien lisäaineista ja siitä miten kuvottaviksi ihrapalloiksi me kasvamme jos syömme yhtäkään suupalaa mitä hän ei ollut ensin hyväksynyt. Heti kun kasvoin isommaksi ja menin kouluun opin piilottelemaan herkkuja ja karkkia kellariin, omaan huoneeseeni jne. Ostin herkkuja jos löysin esim. rahaa maasta ja sitten söin niitä salaa säännöstellen tuntien kauheita syyllisyydentuntoja ja omantunnontuskia. Teini-ikäisenä olin kehittänyt itselleni bulimian ja koitin epätoivoisesti laihduttaa, vaikka olin hyvin hoikka ja normaalipainoinen. Tämä johtui osittain lapsena opetellusta salasyömisestäni, ja myös äitini huomauttelusta. Hän ei hyväksynyt sitä, että minulle kasvoivat rinnat ja takapuoli tai, että reisiin kertyi naisellista pyöreyttä ja lapsen rimpulakintut hävisivät. Aivan suorin sanoin kuulin usein miten jalkani olivat kuin tukit, miten vatsani pömpötti rumasti turvonneena, miten rintani olivat kuin vanhan naisen utareet joista yksikään mies tai poika ei voi olla kiinnostunut ja miten minun ei kannattaisi edes yrittää pitää mitään kaunista vartaloa myötäilevää vaatetta päälläni.

Vasta aikuisena olen ymmärtänyt oman äitini vääristyneen suhteen ruokaan ja kehoonsa. On selvinnyt, että hän on entinen anorektikko, joka hädin tuskin selvisi nuoruudestaan sen takia. Lisäksi hänellä on vahva uskonnollinen tausta mikä myös selittää osaltaan fanaattisia mielipiteitä. Äidilläni on omat syynsä miten hän on päätynyt omalle tielleen, enkä häntä syyttele, vaan olen oppinut ymmärtämään ja samalla päästänyt itse irti omista traumoistani. Kiitos ihanalle miehelleni, joka opetti arvostamaan naisellisia muotoja ja syömään avoimesti kaikkien nähden ja monipuolisesti mitä tahansa. Enää en pelkää äitiäni tai hänen sanomisiaan, mutta koittakaan hyvät mammat miettiä mitä te lapsillenne opetatte! Fanatismi ei johda mihinkään, koski se mitä tahansa asiaa, ruokaa, uskontoa, tasa-arvoa tai rotujen puhtautta. Olkaa lempeitä itsellenne ja olette onnellisempia! :)

Vierailija
40/98 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten moni normalisoi pienen lapsen ruokailutottumuksiksi roskaruoaksi. Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän