Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkasinko tyttöä pahasti?

Vierailija
21.04.2012 |

Eli olimme tänään lääkärintarkastuksessa 13-vuotiaan kanssa. Lääkäri pyysi tytön ottamaan paidan pois, eikä tämä aluksi suostunut siihen. Pakotin,eikä silloinkaan suostunut. Sitten meni hermot, ja sanoin tytölle: "No voi helvetti. Ei voi olla noin vaikeaa! Ota se paita nyt pois! Ei tarvii ujostella yhtään, kun eihän sulla edes ole vielä mitään rintoja olemassa."

Ja kyllä. Kaduttaa. Tyttö on ollut hiljainen tämän jälkeen. Välillä pelottaa puhua tuolle tytölle, koska suuttuu helposti lähes kaikesta. Unohtaako jo tämän kohta? Mitä luulette?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärintarkastuksessa...?

Vierailija
2/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma äitikin vielä puhuu noin. Kaikkea sitä kuuleekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kauhein äiti, mitä tyttärellä voi olla

HÄPEÄ!

Herkässä iässä olevalle EI IKINÄ saa sanoa noin.

ja mitä ylipäätään teit siellä lääkärissä tuon ikäisen kanssa?

Vierailija
4/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti teit noin, niin olet ääliöistä ääliöin äiti. Jos oma äitini tekisi noin, vihaisin häntä elämäni loppuun asti.

Vierailija
5/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että loukkasit. Ja arvelen myös, että muistaa rähjäämisen lopun ikänsä. Niin että jos nyt huomioit sen, että 13-vuotiasta tyttöä voi ahdistaa sekin, että ei vielä ole sellaisia rintoja kuin joillain ikätovereilla. Kyseessä on arka asia ja hänelle ehkä kannattaa kertoa maltillisesti, että kyllä siellä lääkärissä vain pitää se paita riisua, että tutkimus saadaan tehtyä. Ja että aina ei saa naislääkäriä, jos tilanne on sellainen, että lauantaina pitää päivystykseen mennä.

Lisäksi voisit hyvinkin pyytää anteeksi. Se ei sinun omatuntoasi pelasta, että haikailet täällä tyttösi unohduksen perään. Pikemminkin minä olisin antamassa sinulle lisää sapiskaa. Eikä tyttösi olokaan parane siitä, että täällä avaudut.

Oletanpa nyt kuitenkin, että sekä sinä että tyttäresi olette tavallisia ihmisiä. Kyllä ne välit varmaan korjaantuvat, mutta tuskin ihan itsestään.

Vierailija
6/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän sitä heti unohda.

Vierailija
7/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niitä rintojako niitä niinku ujosteltais, ja jos ei niitä oo, niin ei siinä sit mitään..

Vierailija
8/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan siinä hetkessä anna tuota anteeksi, mutta jonkin ajan kuluttua osaa arvostaa sitä, että älysit loukanneesi häntä tuossa tilanteessa ja pyysit vielä anteeksikin.

Vierailija
9/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sitä muuten täällä kyselisi. Nyt ei kun anteeksi pyytämään ja ensi kerralla vähän malttia ennen kuin päästät tällaisia suustasi!

Vierailija
10/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on loukannut minua samalla tavalla.

Pisti väkisin sovittamaan jotakin ompelemaansa paitaa kun olin teini-ikäinen, siinä sitten motkotti että on se kumma kun ei voi vaatteita sovittaa, eihän sulla ole mitään kunnollisia tissejäkään.

Se loukkasi tosi paljon enkä ikinä unohda.

Vierailija
11/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasit. Voisit pyytää anteeksi käytöstäsi. Äläkä ihmettele, jos luottamuksen saaminen vastaavissa tilanteessa on poissa pitkään aikaan.

Voit helpottaa tilannetta toimimalla tytölle herkissä tilanteissa jatkossa hienovaraisemmin. Vaikka tilanne ei olisi sinulle vaikea, tytölle se voi olla. Yritä katsoa tapahtumia myös tyttäresi silmin!

Vierailija
12/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tod.näk. niin syvältä ettet voi ymmärtääkään.

Vierailija
13/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mielellään riisu paitaansa edes lääkärillä, oli rintoja tai ei.

siis niitä rintojako niitä niinku ujosteltais, ja jos ei niitä oo, niin ei siinä sit mitään..

Vierailija
14/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos et pyydä anteeksi, ovat välinne korjaamattomassa kunnossa lopuksi ikää. 13-vuotias ei ole enää ihan lapsi.

Vierailija
15/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain säilyttää intimiteettini jo 11-vuotiaana. Siis kahden lääkärin/hoitajan kanssa.

Vierailija
16/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni vastaava tilanne käynyt nuorena, enkä vielä aikuisenakaan sitä ole voinut unohtaa.

Vierailija
17/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli tuollainen kaakattava kanaemo joka huusi kaikki rinta- ja kuukautisasiani aivan kaikille. Olit törkeä. Nyt viet tyttösi anteeksipyyntönä rintsikkaostoksille. Jos olisit ollut fiksu, olisit sanonut etukäteen että tarkastuksessa voi käyttää rintaliivejä, sekä kertonut että mieslääkäritkään eivät työssään ajattele naisia seksuaalisesti, vaan ovat opiskelleet vuosikausia lääketiedettä. Heille tutkimus on tutkimus, ei mikään mahdollisuus nähdä tissejä.

Ja seuraavalla kerralla varaat tyttärellesi sitten ajan naislääkärille.

Vierailija
18/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et olisi paljon pahemmin voinnut sanoa

Vierailija
19/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän tunkisi kanssani samaan huoneeseen lääkärin kanssa. Lääkärin sukupuolesta välittämättä asiassa ei _normaalitilanteessa_ olisi minulle mitään vaikeaa, mutta oman äidin läsnäollessa marssisin ulos huoneesta ennenkuin kukaan ehtisi kissaa sanoa. Jos olisin tyttäresi tilanteessa, olisin varmaan yhtä vihainen siitä, miten oma äiti NOLAA lääkärin edessä.

En ole sama ihminen kuin tyttäresi, joten tässä nyt oli vain yksi näkökanta lisää näihin edellämainittuihin, jotka nekin tekevät täyttä järkeä. Olet ehdottomasti anteeksipyynnön velkaa, ja turha odottaa pikaista unohtamista.

Mutta älä huoli, ihminen sinäkin olet.

Vierailija
20/21 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuohon tyyliin räyhäsi, mutta mun mielestä on aika ihmeellistä, että tuon ikäinen kieltäytyy riisumasta paitaansa lääkärissä. Noloa on tietysti, että äiri puhuu noin toisille.

Mulla on 13v tyttö, jonka käytin juuri gynellä. Kerroin etukäteen, mitä lääkärissä tehdään ja kysyin, että haluaako, että tulen mukaan vai haluaako mennä yksin lääkäriin. Halusi mut ehdottomasti mukaan. Yhdessä myös keskustelimme tilanteesta ja lääkärin kertomista asioista. Tyttö jopa ihmetteli sitä, kun lääkäri puhui hänelle, vaikkein hän ymmärtänyt jutuista mitään. Mä tietenkin kerroin, että pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään ja aina voi kysyä, jos ei ymmärrä. Muutenkaan meidän lapset eivät ole koskaan pitäneet mitenkään ihmeellisenä sitä, jos lääkärissä joutuu riisuutumaan. Mä myös käyn ostamassa lapsen kanssa rintaliivit jne.