Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taloyhtiönne noudattanut isännöintiliiton ohjetta ja kysynyt "onko kotivakuutusta?"

Vierailija
21.04.2012 |

Isännöintiliitto kehoittaa taloyhtiön pelastussuunnitelman nimissä taloyhtiöiden hallituksia koko Suomessa kysymään kaikilta asukkailta, onko heillä kotivakuutusta. Liitto ei perustele, miten kotivakuutuksen olemassaolo liittyy taloyhtiön pelastussuunnitlmaan. Kun ryhdyin tuumasta toimeen ja soitin kaikkien asukkaiden ovikelloa ja kysyin, onko kotivakuutus kunnossa, sain tylyjä vastauksia: mitä se teille kuuluu! En osannut vastata.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kotivakuutusta.

Vierailija
2/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön hallitus nyt muutenkaan mitään saa aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käsittänyt, että näillä kyselyillä ja turvallisuuskävelyillä on tarkoitus herätellä vähemmän asioistaan huolehtineita ihmisiä yhteisen hyvän nimissä.

Vuokra- ja asumisoikeusasunnoissa yhtiö vaatii voimassaolevan vakuutuksen, mutta omistussuhteisessa yhtiössä se on vain suositus.

Vierailija
4/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käsittänyt, että näillä kyselyillä ja turvallisuuskävelyillä on tarkoitus herätellä vähemmän asioistaan huolehtineita ihmisiä yhteisen hyvän nimissä.

Vuokra- ja asumisoikeusasunnoissa yhtiö vaatii voimassaolevan vakuutuksen, mutta omistussuhteisessa yhtiössä se on vain suositus.

Tosin olen tietenkin sen ottanut.

Vierailija
5/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopussa pienillä präntätyissä numeroiduissa kohdissa tuo velvollisuus on mainittu.

Jos sitä ei ole, niin vuokraisäntähän voi velvoittaa asukasta korvaamaan sellaisia asioita, jotka olisi tullut kotivakuutuksesta, jos sellainen olisi ollut!!

Esim. kotivakuutus voi korvata kaikki asukkaan huonekalut ja vaatteet yms. jos ne altistuvat pitkäaikaisesti homeitiöille.

Esim. kotivakuutus voi korvata asukkaan tavarat, jos katto alkaa yhtäkkiä myrskyn jälkeen vuotaa niiden päälle ja remontin ajaksi tarjoaa asukkaalle mahdollisesti hotellihuoneen, missä voivat asua.

Esim. Jos pesukone pamahtaa rikki ja vedet menevät pitkin lattioita olohuoneen parketillekin, niin kotivakuutus voi korvata kuivatukset ja parketin vaihdot (pesukoneen vuoksi ei kuulu taloyhtiölle).

Kaikki nämä kolme esimerkkiä on tullut vastaan tässä 4 perheen taloyhtiössä viimeisen 5 vuoden aikana.

Ja kannattaa ottaa se oikeusturvavakuutuskin, koska jos noista korvauksista tulee riita vuokralaisen, yhtiön ja vuokraisännän kesken, niin saa sillä sitten lakimiehen konsultaatiota.

Vierailija
6/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiön vakuutuksen tulisi olla voimassa- onko se voimassa? esim. meidän taloyhtiö ei suostu maksa8maan putkivahikoja- vaikka se on laissa säädetty...

Vierailija
7/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölle ei tule kuluja asukkaan huonekaluista. Kaikille ei myönnetä kotivakuutusta. Miksi taloyhtiöt eivät valvo, onko asukkaalla televisiolupaa?

Vierailija
8/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taloyhtiön pitää kantaa huolta asukkaan huonekaluista? Yhtiölle ei tule kuluja asukkaan huonekaluista. Kaikille ei myönnetä kotivakuutusta. Miksi taloyhtiöt eivät valvo, onko asukkaalla televisiolupaa?

Esimerkiksi tulipalon (jos vaikka se asukkaan televisio kärvähtää) jälkeen korvaa huoneiston pintamateriaalit - uudet maalit tai tapetit ja parketit.

Itse vaadin että vuokralaiseni ottaa kotivakuutuksen.

Vierailija
9/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä herättää epäilyjä. Suomalainen korruptio on tämän tyyppistä. Vakuutusyhtiöiden liitto kustantaa jonkun matkan ja isännöintiliitto puolestaan kampanjoi kotivakuutusten puolesta.

Vierailija
10/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhtiössä on viitisenkymmentä asuntoa, joista osa pieniä asuntoja, jotka usein ovat vuokralla. Eli asukkaiden vaihtuvuuskin on osassa asunnoissa aika suuri. Ei todellakaan jaksa alkaa tekemään mitään suuria selvityksiä jatkuvasti kenellä on kotivakuutus ja kenellä ei. Ja vaikka ei olisikaan, mitä taloyhtiö voisi asialle tehdä? Ei mitään.

Vierailija
11/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävä kyllä, jos joku tulisi mokomaa minulta ovella utelemaan, vastaisin, että se on minun yksityisasia, ei kuulu kenellekään. Tottakai minulla se on, mutta en halua puhua yksityisasioistani vieraiden kanssa. Kas kun ei tulla tarkastamaan sisälle kotietsinnän kanssa, onko 2 palovaroitinta asennettu kattoon ! Se nyt vielä puuttuisikin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän