Virtsankarkailu ja muu värkin kunto synnytyksen jälkeen, aikaa nyt 3 vrk
Hei!
Synnytyksestä olis nyt 3 vrk ja lapsi oli 3,8 kg syntyessään. Ensimmäinen lapsemme. Repesin vähän toisen asteen repeämän (kolme tikkiä "vaan" kuitenkin), mutta muuten kaikki ok. Pystyn liikkumaan ja istumaan suhteellisen normaalisti ja alapääkin näyttää melko normaalilta. Turvoksissa vähän, muttei mitenkään "ruhjeilla".
Peräpukamiakaan en nää. Eikö ne yleensä näy semmosina ryppäinä heti jos niitä on tullut??
Virtsankarkailu kuitenkin mietityttää. Virtsa ei karkaa aivastaessa tai yskäistessä, mutta kun on kova hätä ja juuri kun olen pääsemässä pöntölle, en tunne että pissaa valuu jo vähän... En silti vilä ole housujani kastellut, se tulee vain semmosena pienenä norona, mitä en tahdo tuntea.. tulee vaan omia aikojaan.
Lantionpohjanlihaksia olen alkanut hieman harjoittamaan kevyesti.
Miten voin edistää paranemistani ja ennenkaikkea kuulostaako normaalilta??
Kommentit (28)
Itse tilasin nuo kuulat synnytyksen jälkeen. Olen ollut todella tyytyväinen. Lantionpohjalihakset tuli kuntoon, ja lisäksi nautin nyt enemmän seksistäkin. <a href="http://eloksanen.blogspot.fi/search/label/vaginakuulat" alt="http://eloksanen.blogspot.fi/search/label/vaginakuulat">http://eloksanen.blogspot.fi/search/label/vaginakuulat</a>
En paljoa alussa uskonut näiden kuulien vaikutukseen, mutta jo alle kuukaudessa alkoi tulla hyviä tuloksia. Synnytyksestä nyt 8kk ja olen treenannut tähän asti. Tunnen itseni (ja mies myös sanoo) tiukemmaksi kun ennen esikoisen syntymää. Ihmeellistä!!
Kolem lasta eikä ole virtsa karkaillut yhtään, ainoastaan kolmannen jälkeen trampoliinilla ei voinut pomppia ihan heti mutta ei siis normaalioloissa mitään karkailua ole ollut kertaakaan. En voi olla ainoa laatuani :)
Mullakin oli juuri saman kuuloista vaivaa aluksi (varmaan kaikilla on). Jo parissa viikossa tilanne parani, vaikken mitenkään erityisesti jumppaillut edes normaalia pissan pidätystä enempää.
Keskity nyt nauttimaan niistä vauvan ensihetkistä ja palaa vaikka kuukauden päästä asiaan alapään suhteen, tuntemukset on varmasti täysin erit. :)
pissat karkaillu ja viisi lasta synnytetty. Kannattaa jumpata!
Eihän tuossa ajassa saa vielä mitään tolkkua alapään kunnosta.?! Kuulia minäkin käytän ja suosittelen.
Lantionpohjalihakset voivat muuten olla ihan napakat, ja silti voi olla jossain päin laskeuma.
Onneksi olkoon hyvästä kudostyypistä.Lantionpohjalihakset voivat muuten olla ihan napakat, ja silti voi olla jossain päin laskeuma.
Av-mamman pilde ei ole tiukka pelkällä hyvällä tuurilla vaan koska av-mamma on kova jumppaamaan. Kovempi kuin muut.
Hei!
Nimeni on Manda Karlsson ja opiskelen kätilöksi Arcada-korkeakoulussa. Olen käyttänyt tätä keskustelua opinnäytetyötä varten. Työ on analyysi virtsankarkailusta kärsivien tuoreiden äitien kokemuksista ja tietämyksestä aiheesta. Minuun voi olla yhteydessä sähköpostitse (manda.karlsson@arcada.fi) jos on kysymyksiä tai haluaa lukea opinnäytetyön.
Ystävällisin terveisin,
Manda Karlsson
Mullakin oli juuri saman kuuloista vaivaa aluksi (varmaan kaikilla on). Jo parissa viikossa tilanne parani, vaikken mitenkään erityisesti jumppaillut edes normaalia pissan pidätystä enempää.
Keskity nyt nauttimaan niistä vauvan ensihetkistä ja palaa vaikka kuukauden päästä asiaan alapään suhteen, tuntemukset on varmasti täysin erit. :)