Miksi joskus tuntuu kuin ei saisi vedettyä henkeä kunnolla?
Aivan kuin ei saisi keuhkoja täyteen. Todella rasittavaa. Voisikohan johtua siitä, kun rintalasta täytyy välillä vähän kuin niksauttaa? Onkohan se jotenkin jumissa.
Vai olisiko tämä sittenkin astmasta johtuvaa?
Kommentit (7)
kun tuntuu, että joka päivä on jollain tavalla hengittäminen vaikeaa.
Jotain paniikkihäiriötä tai muuta psyykkistä juttua olen itsekin miettinyt... Tuossa rintalastassa kuitenkin tuntuu pientä arkuutta, kun sitä vääntelee, niin tuli se nyt sitten mieleen.
ap.
mulla ainkin jumahti rinkaranka niin että tuntui että happi loppuu. Tosi inhottavaa ja pelottavaakin. Tosiaan kun rappusetkin nousi hengästytti sen takia hirveästi kun tutui ettei saa vedettyä keuhkoihin happea vaikka kuinka yrittää. Nyt olen käynyt fysioterapiassa, jumpannut ja venytellyt niin on jo parempi. Tosin mulla kanssa vähän astmaa ja refluksi vielä päälle niin avot:) Mutta jos rintaranka ongelmana, aloita kuntonyrkkeily, bodu combat tai varjonyrkkeile kotona, auttaa pitämään rankaa auki. Ja se ryhti..
johtu stressistä..
niin kuin olen vähän jo epäillytkin...
ap.
mulla ainkin jumahti rinkaranka niin että tuntui että happi loppuu. Tosi inhottavaa ja pelottavaakin. Tosiaan kun rappusetkin nousi hengästytti sen takia hirveästi kun tutui ettei saa vedettyä keuhkoihin happea vaikka kuinka yrittää. Nyt olen käynyt fysioterapiassa, jumpannut ja venytellyt niin on jo parempi. Tosin mulla kanssa vähän astmaa ja refluksi vielä päälle niin avot:) Mutta jos rintaranka ongelmana, aloita kuntonyrkkeily, bodu combat tai varjonyrkkeile kotona, auttaa pitämään rankaa auki. Ja se ryhti..
Kuulostaa muutenkin kovin tutulta.
Mä kokeilen saada tuon rangan kuntoon ja jos se ei helpota tähän vaivaan, niin kai se on sitten jotain henkistä.
ap.
Varsinkin aerobisen liikunnan aikana tuota tapahtuu. Tulee semmoinen olo niinkuin ei saisi happea tarpeeksi vaikka kuinka yrittäisi hengittää sisään.
Viime kesänä valitin asiasta lääkärille, ja sain astmalääkkeet vaikka minulla ei ole astmaa.
Lääkäri oli sitä mieltä että todennäköisesti johtuu allergioistani.
Lääkkeistä on kyllä ollut apua vaivaan.
että tosiaan on lihakset kylkiluiden välissä jumissa eivätkä laajene kunnolla tms. Joskus myös paniikkihäiriössä tuntuu siltä että vaikka henki periaatteessa kulkee ei silti jotenkin saisi henkeä kunnolla.
Jos henki ei pihise tai tunnu ahtautta kurkussa/ keuhkoputkissa tai tuota ole usein en astmaa heti epäilisi.