Helsinkiläiset äidit! Oletteko tänään ulkoilleet lasten kanssa?
Me ei. Ei tuolla nyt kaatamalla sada, mutta sataapahan kuitenkin.
Pohjois-Helsinki.
Kommentit (29)
Jossa kerrottiin etteivät ole ulkoilleet koko päivänä. Itä-Helsinki.
parikin kertaa mutta nyt lapsi on kuumeessa eli ei.
Tää ulkoiluaihe jaksaa huvittaa. Me käydään lapseni kanssa ulkona sillon kun huvittaa. Monesti menee päiviä ettei paljon huvita jos on huonot ilmat, mutta sitten tehdään jotain muuta. Sitä paitsi puolitoistavuotias keksii kotona kaikenlaista vaikka äiti ei koko aikaa viihdytäkään.
Oletteko oikeasti sitä mieltä että lapsen kehitykselle on huonoksi, jos a) ei käydä ulkona joka päivä ja b) lapsella ei ole viihdykkeitä 24 h vaan hän jopa turhautuu? Itse en muista että monestikaan vanhemmat olisivat osallistuneet leikkeihini, mutta siksipä musta onkin tullut niin luova ja kekseliäs. Ei ollut mammonaakaan että oltaisiin saatu valmiina kaikki lelut, vaan esim. nukkekotia kalustettiin itse tekemillämme kalusteilla.
onko teidän lasten päiväkodissa ulkoiltu? Jäädäänkö silloin sisään, jos jollain ei oo kunnon varusteita? Mietin kun meidän lapsilla ei ollut kurahanskoja mukana...
ulkoiltu, kun oli niin inhottava ilma. Eli mainio kyläilypäivä, käytiin kyläilemässä aamu- ja iltapäivällä. Ja mukavaa oli niin lapsella kuin äidilläkin.
2,5 v pojan kanssa noin tunnin ulkona. Ei ollut aamupäivällä edes mitään kaatosadetta, lapsi tarvii joka päivä liikuntaa ja raitista ilmaa.
kahdesti ja pari tuntia
ootteste sokerista tehtyjä
laiskoja
ei rahaa kuriksiin
bmi 105 ettei pers nouse penkist?
2,5 v pojan kanssa noin tunnin ulkona. Ei ollut aamupäivällä edes mitään kaatosadetta, lapsi tarvii joka päivä liikuntaa ja raitista ilmaa.
sääli niitä jotka ei ulos pääse, laiskat äidit ja lapsi kun ei itse voi valita.
kun taapero nukkui vaunuissa. Molempien sadekamppeita ja kuraa en olisi ehkä jaksanut tänään hoidella, mutta toisen nukkuessa tämä paljon liikuntaa kaipaava 3v sai pelata mun kanssa sählyä, juoksennella ja kerätä vesikourusta valuvaa vettä ämpäriin ja läiskytellä sitä ympäriinsä. Kyllä päivä on paljon helpompi, kun tuon pojan saa edes tunniksi ulos touhuamaan.