Onko Riikassa kesällä suuri riski turistiripuliin?
Miten paljon siellä pitää välttää ruoka-aineita? Tarkoitan tällä sitä, että esim. Tukholmassa syön ihan samalla tavalla mitä suomessa, mutta esim Kanarialla vältän carpacciota, majoneesia jne
Kommentit (6)
ja jääpala-automaatteja, mutta ei ripulin takia.
Olen parina kesänä ollut ja syönyt kaikkea.
tää provo? Olen syönyt Riiassa (ja Kanarialla) ihan normaalisti. Jos pelottaa, ota maitohappobakteerikuuri.
koko perhe turistiripulin. Mikä tässä niin ihmeellistä on. Eikä auttaneet maitohappobakteerit. ap
syöty Riiassa ihan normaalisti, välttämättä mitään ruoka-aineita sen kummemmin. Olemme käyneet Riiassa viimeisen 10 vuoden ajan vähintään kerran kesässä, yleensä useamminkin. Kellekään ei ole tullut koskaan mitään oireitä mistään.
Ymmärrät silti varmaan, etten voi luvata sinulle samaa :). Olemme muutaman kerran käyneet Kanarialla, mutta sielläkin olemme välttyneet vatsaongelmilta, toisin kuin te.
Mikrobiologian opettajani aikoinaan kehotti ulkomaanmatkoilla syömään alkajaisiksi paikallista (!) maustamatonta jugurttia. Siitä saa kuulemma parhaan mahdollisen suojan nimenomaan kyseisen paikan pöpöjä vastaan. Joskus olen muistaessani ohjetta noudattanut... Voi siis toimia paremmin kuin purkista otetut maitohappobakteerit.
tää provo? Olen syönyt Riiassa (ja Kanarialla) ihan normaalisti. Jos pelottaa, ota maitohappobakteerikuuri.