Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään pettänyt sterilisaatio

Vierailija
19.04.2012 |

ja jos on niin miten se oli teille tehty.

Meillä on jo neljä lasta ja kun nelonen syntyi sektiolla niin samalla tehtiin sterilisaatio minulle niin että piuhat katkaistiin ja solmittiin.

Nyt on menkat jo kohta 8 viikkoa myöhässä.oireina pahoinvointia ,väsymystä rintojen kipuilua ja huimausta.

en ole uskaltanut tehdä testiä ja jännitän jo nyt koska minulla on ensiviikolla aika gynelle runsaiden kuukautisten vuoksi mitä ei nyt ole ollut ollenkaan pariin kuukauteen.Siellähän se selviää sit viimeistään

Voiko tälläinen sterilisaatio pettää??? ainakin sterilisaation jälkeen lääkäri sanoi ettei ole sit 100 % varma tämäkään

Mutta mitä ihmettä mä teen jos olen nyt paksuna???Aborttiin en pystyisi ja jaksaminenkin olisi rajoilla jos uusi perheenjäsen tulisi .Lapsistamme 2 on erityislapsia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotias kuuden lapsen äiti. Kuudennen lapsen syntymän jälkeisenä päivänä tehtiin klipsi sterilisaatio. Noin 8 kk myöhemmin sain kaksois keskenmenon, tietämättä edes olleeni raskaana. Eli olin odottanut kaksosia viikolla 10-11, kun yhtäkkiä menivät kesken käyttämieni verenpainelääkkeiden aiheuttamien epämuodostumien vuoksi. Keskenmenon jälkeisessä tarkastuksessa lääkäri totesi että klipsit olivat edelleen paikallaan, ja kaikki itse sterilaatiossa oli mennyt ihan ok ja tavallisesti, mutta joskus munanjohtimet ovat heti raskauden jälkeen vielä sen verran turvonneet , ettei klipsit sitten puristaneetkaan tarpeeksi. Nyt klipsejen lisäksi hormonikierrukka Mirena. Että silleen...Tee siis se testi heti!

juuri siksi että minulle ei ole sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy.ei edes mirena :(ainoa mikä taitaa mun kohdalla sit tehota on kohdunpoisto

T:Ap

Vierailija
2/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmikseni noilla samoilla oireilla kuin ap:llä, minulla todettiinkin rintasyöpä... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet steriloitiin niillä sellaisilla "vietereillä" joiden ympärille pitäisi kasvaa arpikudosta. Sai keskenmenon muutama kk. sterilisaation jälkeen. Onneksi sai, koska synnytys olisi ollut todellinen riski, eikä lapsella olisi ollut enää isää (kuollut) :(

Vierailija
4/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Essure voi pettää myös silloin jos munanjohtimia onkin enemmän kuin kaksi, jolloin voi edelleen päästä munasoluja hedelmöittymään. Ei sekään ole 100% varma.

Vierailija
5/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Essure voi pettää myös silloin jos munanjohtimia onkin enemmän kuin kaksi, jolloin voi edelleen päästä munasoluja hedelmöittymään. Ei sekään ole 100% varma.

viittaat niin kondomia käyttivät siihen saakka kun lääkäri ultrasi, ja antoi "seksiluvan". Eli piti olla onnistunut. Mutta ei ollut. Munanjohtimien määrästä en kyllä tiedä...

Vierailija
6/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mihin tarvitset av palstalta vertaiskokemusta. On aivan totta mitä lääkäri sanoi: MIKÄÄN sterilisaatio ei ole 100 % varma.

Tsemppiä ap. Tiukassa paikassa olet. Minkä sille sitten voi kuin jaksaa vaan, vaikka huonosti jaksaa.

Vierailija
7/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,4% sterilisaatioista pettää ensimmäisen vuoden aikana. Myöhemmin riski on hyvin pieni.

Mitä nuorempi ihminen sterilisoitu, sen helpommin keho yrittää korjata vaurioita ja joskus onnistuu.

Vierailija
8/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatiosta on kulunut kohta jo 3 vuotta. ikää onvasta 32v joten tuskin vaihdevuodetkaan ovella vielä kolkuttelee. :/

0,4% sterilisaatioista pettää ensimmäisen vuoden aikana. Myöhemmin riski on hyvin pieni.

Mitä nuorempi ihminen sterilisoitu, sen helpommin keho yrittää korjata vaurioita ja joskus onnistuu.

Vierailija
9/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen klipsi oli irronnut heti sterilisaation jälkeen. Meille syntyi sitten vielä 4. lapsi.

Synnytyksen jälkeen minulle tehtiin uusi sterilisaatio, jossa munatorvet katkaistiin ja sidottiin ja poltettiin. Se on toiminut nyt jo 3 vuotta.

Mulle on tullut pariin kertaan sterilisaation jälkeen tuollainen kuvailemasi olotila, mutta kertaakaan en ole ollut raskaana. Ekan kerran kävin gynellä ja silloin oli kierrossa jotain häikkää joka korjaantui lääkkeillä. Sittemin kaksi kertaa olen ollut varaamassa lääkäriaikaa kun menkat ovat alkaneet.

Vierailija
10/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin huolimatta että oli putket leikattu poikki ja poltettu umpeen. 5v sterilisaatiosta oli heillä kulunut.

Joten kyllä se voi mahdollista olla.

Vierailija
11/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei voi edes purkaa.

Vierailija
12/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotias kuuden lapsen äiti. Kuudennen lapsen syntymän jälkeisenä päivänä tehtiin klipsi sterilisaatio. Noin 8 kk myöhemmin sain kaksois keskenmenon, tietämättä edes olleeni raskaana. Eli olin odottanut kaksosia viikolla 10-11, kun yhtäkkiä menivät kesken käyttämieni verenpainelääkkeiden aiheuttamien epämuodostumien vuoksi. Keskenmenon jälkeisessä tarkastuksessa lääkäri totesi että klipsit olivat edelleen paikallaan, ja kaikki itse sterilaatiossa oli mennyt ihan ok ja tavallisesti, mutta joskus munanjohtimet ovat heti raskauden jälkeen vielä sen verran turvonneet , ettei klipsit sitten puristaneetkaan tarpeeksi. Nyt klipsejen lisäksi hormonikierrukka Mirena. Että silleen...Tee siis se testi heti!

Vierailija
13/13 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -99 johtimet poikki. Nyt raskaana 7+ 4 .

Pää pyörryksissä ja elämä uusiksi. Ikääkin jo 45v.