Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin rankaan kuurin: eilen vain 475 kcal!

Vierailija
19.04.2012 |

Lähtötilanne on 168 senttiä / 72 kiloa.

En laihtunut kuin kilon-pari nutrileteillä ja muilla kuureilla.

Eilen aloitin rankan kalorilaskentakampanjan.

Koko päivänä söin yhteensä 475 kcal.

Ei ollut nälkä missään vaiheessa - vain silloin kun tein lapsille ruokaa teki mieli tunkea kinkkua suuhun - mutta maltoin mieleni.

Ajattelin raportoida täällä miten laihis sujuu.

Tarkoitus olisi saada 10 kiloa pois kesään mennessä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkumetreillä. No,95% käy niin. Yritetään liikaa,eikä sitten jakseta,kun kroppa pistää kampoihin. Itse mennä porskutan eteenpäin, salia, juoksua ja järkevää ruokailua. Kroppa tykkää, iho tykkää, ja hyvä mieli. :)

Vierailija
2/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinko meinaat lopun elämäsi elää?

mutta minusta se on aika pöljä kysymys. Ei tietenkään kukaan aio elää 500 kcal päivä loppuikää. Tämän ainoa vaihtoehto ei kuitenkaa ole se että heti kun lopettaa tiukan kuurin, palaa vanhoihin lihavuudenaikaisiin syömätapoihin ja lihoo takaisin. Sitä voi ihan oikeasti myös syödä kevyemmin ja opetella ne oikeat ruokatavat pikakuurin jälkeen, kuuri ei vie mitenkään kykyä niitä oppia ;) Päinvastoin, joskus jos ihmisellä on ruokariippuvuuksia niin tiukalla kuurilla ne voivat katketa ja sen jälkeen ihmisen on helpompi opetella syömään kohtuudella kuin ennen, samoin mahalaukku kutistuu mikä aiheuttaa sen että kylläisyys tunnetaan vähemmästä ruokamäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu että syön 1200 kcaliin paljon paremmin. Tosin minä en syö mitään välipaloja, 3 kertaa päivässä vaan, mutta täyttävämmältä ja maukkaammalta vaikuttaa ainakin omaan makuun tämä mun 1271 kcal päivä jonka olen Kiloklubiin kirjannut:

Aamu: Cappuccino (täysmaidosta), mandariini, 2 kaurakeksiä

Lounas: 2 perunaa, 1 dl makkarakastiketta, 1 kananmuna, 10 viipaletta kurkkua, 5 salaatinlehteä, 1 dl herkkusieniä, sinappinen salaatinkastike 1 tl, rasvaton piimä 2 dl, jälkiruoaksi kookos-ananasrahka

Päivällinen: Pasta itsetehdyllä sitruunapestolla (johon raaka-aineet 80 g pennepastaa, 2 tl sitruunamehua, 2 tl oliiviöljyä, 20 g tuoretta basilikaa, 1.5 rkl parmesanraastetta, 1 dl rucolaa), 1 tomaatti, viiniä 1,2 dl sekä jälkiruoaksi omena.

Ei mulla kyllä nälkä näillä syömisillä tule vaikka kaloreita onkin vähän.

Vierailija
4/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että kerrot etenemisestä, mutta saisinko kuvan reisistäsi nyt ja sitten, kun olet tavoitteessasi.

Vierailija
5/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä proteiinin saanti ei todellakaan kasvata lihaksiasi, se vain ylläpitää nykyisiä. Jos et saa proteiinia ravinnosta, lihaksesi surkastuvat ja kehoosi jää jäljelle vain luuta, nahkaa ja läskiä. Zumbaaminen ei siinä auta.

Lihaksia ylläpidän maltillisesti, käyn kerran viikossa zumbaamassa.

En missään nimessä halua lihasmassaa - sellainen inhottaa minua kun lihakset pullistelevat. Se näyttää siltä että ihon alla ryömisi matoja, yök.

Vierailija
6/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu että syön 1200 kcaliin paljon paremmin. Tosin minä en syö mitään välipaloja, 3 kertaa päivässä vaan, mutta täyttävämmältä ja maukkaammalta vaikuttaa ainakin omaan makuun tämä mun 1271 kcal päivä jonka olen Kiloklubiin kirjannut: Aamu: Cappuccino (täysmaidosta), mandariini, 2 kaurakeksiä Lounas: 2 perunaa, 1 dl makkarakastiketta, 1 kananmuna, 10 viipaletta kurkkua, 5 salaatinlehteä, 1 dl herkkusieniä, sinappinen salaatinkastike 1 tl,

rasvaton piimä 2 dl, jälkiruoaksi kookos-ananasrahka Päivällinen: Pasta itsetehdyllä sitruunapestolla (johon raaka-aineet 80 g pennepastaa, 2 tl sitruunamehua, 2 tl oliiviöljyä, 20 g tuoretta basilikaa, 1.5 rkl parmesanraastetta, 1 dl rucolaa), 1 tomaatti, viiniä 1,2 dl sekä jälkiruoaksi omena. Ei mulla kyllä nälkä näillä syömisillä tule vaikka kaloreita onkin vähän.

No minusta peruna ja makkarakastike ei ole mitään maukasta, en syö perunaa riisiä enkä valkoista pastaa ollenkaan, nehän ovat ns, höttöhiilareita.Minusta on turha täyttää niillä mahaansa. mulla jäi tuosta kyllä paljon poiskin, esimerkiksi salaatinkastikkeet joita käytän, ja joskus salaatin sijasta syön vokattuja kasviksia.Tässä oli vain noin suurinpiirtein. Ja broilerit ym lihat punnitsen että niistä saa tarpeeksi, mutta kaloreitahan tulee sitten mukana. Pitää muistaa että 100g lihaa ei tarkoita 100g proteiineja.Minä tarvitsen välipalat koska herään aikaisin, jo viideltä ja pitää jaksaa pyöräillä kotiin. Ehkä voisin jättää hedelmät pois ja syödä sen edestä vaikka lihaa tai jotain maitotuotetta. Mietin aikaisemmin kun oli kotipäivä enkä käynyt lenkillä, että hyvinhän tällä jaksaa, mutta sitten heti kun liikkuu ja tulee enemmän aktiviteettia niin tuntuu etten jaksa.Tulee ihan hypoglygeemisia oireita, alkaa lihakset vapiseen ja tulee kylmä yms.

No kukin tyylillään, ehkä kroppani tarvitsee vain aikaa, nyt on vasta vajaat 2 viikkoa mennyt.Kun on ennen oppinut heti tyydyttämään nälkänsä ja syönyt kaksin käsin, niin nyt se vaan pullikoi vastaan.

Ottiko teillä muilla aikaa kropan tottua?

Vierailija
7/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta peruna ja makkarakastike ei ole mitään maukasta, en syö perunaa riisiä enkä valkoista pastaa ollenkaan, nehän ovat ns, höttöhiilareita.Minusta on turha täyttää niillä mahaansa.

Mulla onnistui laihdutus vasta kun aloin syödä niitä höttöhiilareita, loppui siihen kaikki tympeät oireet joita karppauksesta sain. Mutta kukin tekee kuten uskoo että parasta on ja itselle toimii tietysti :)

Vierailija
8/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen entinen anorektikko/ortoreksikko, nykyinen normaalipainoinen lääketieteen opiskelija. :) Olen vuosien varrella lukenut paljon erilaisista ruokavalioista ja kalorien rajoittamisesta ja kokeillutkin niitä aika paljon. Summa summarum: vähäkalorisella ruokavaliolla kilot tulevat käytännössä aina takaisin, tutkimusten mukaan. Aina. Lisäksi nostat stressihormonitasojasi etkä saa tarpeeksi ravinteita, mikä huonontaa varmasti terveyttäsi tavalla tai toisella.

Jos haluaa laihtua terveellisesti ja pysyvästi, herkkujen välttäminen ja kotona tehty ruoka, hyvin nukutut yöunet ja säännöllinen liikunta ovat mielestäni tehokkaimpia keinoja. En suosittelisi nälässä pysymistä. Jos haluaa kokeilla jotain vähän tehokkaampaa, käsittääkseni hyvin yksipuolinen ruokavalio (josta saisi kuitenkin tarpeeksi ravinteita) saa kehon luonnostaan syömään vähemmän ja vähentämään nimenomaan rasvakudosta. Luin tapauksesta, jossa eräs amerikkalainen mies oli syönyt pari kuukautta vain keitettyjä perunoita (pienellä rasvamäärällä, ei mausteita tai mitään muuta) ja hän oli luonnostaan laihtunut huomattavasti ja kolesteroliarvot olivat parantuneet. Perunassa on yllättävää kyllä tarpeeksi ravinteita ja jopa riittävästi proteiinia, joten tällöinen "perunakuuri" voisi ehkä olla tehokkaampi kokeilu kuin nälkäkuuri.

Täällä oli lisää perunakuurista ja sen vaikutuksesta elimistöön (englanniksi): http://wholehealthsource.blogspot.com/2010/12/potato-diet-interpretatio…

Vierailija
9/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen entinen anorektikko/ortoreksikko, nykyinen normaalipainoinen lääketieteen opiskelija. :) Olen vuosien varrella lukenut paljon erilaisista ruokavalioista ja kalorien rajoittamisesta ja kokeillutkin niitä aika paljon. Summa summarum: vähäkalorisella ruokavaliolla kilot tulevat käytännössä aina takaisin, tutkimusten mukaan. Aina. Lisäksi nostat stressihormonitasojasi etkä saa tarpeeksi ravinteita, mikä huonontaa varmasti terveyttäsi tavalla tai toisella. Jos haluaa laihtua terveellisesti ja pysyvästi, herkkujen välttäminen ja kotona tehty ruoka, hyvin nukutut yöunet ja säännöllinen liikunta ovat mielestäni tehokkaimpia keinoja. En suosittelisi nälässä pysymistä. Jos haluaa kokeilla jotain vähän tehokkaampaa, käsittääkseni hyvin yksipuolinen ruokavalio (josta saisi kuitenkin tarpeeksi ravinteita) saa kehon luonnostaan syömään vähemmän ja vähentämään nimenomaan rasvakudosta. Luin tapauksesta, jossa eräs amerikkalainen mies oli syönyt pari kuukautta vain keitettyjä perunoita (pienellä rasvamäärällä, ei mausteita tai mitään muuta) ja hän oli luonnostaan laihtunut huomattavasti ja kolesteroliarvot olivat parantuneet. Perunassa on yllättävää kyllä tarpeeksi ravinteita ja jopa riittävästi proteiinia, joten tällöinen "perunakuuri" voisi ehkä olla tehokkaampi kokeilu kuin nälkäkuuri. Täällä oli lisää perunakuurista ja sen vaikutuksesta elimistöön (englanniksi): <a href="http://wholehealthsource.blogspot.com/2010/12/potato-diet-interpretatio…" alt="http://wholehealthsource.blogspot.com/2010/12/potato-diet-interpretatio…">http://wholehealthsource.blogspot.com/2010/12/potato-diet-interpretatio…;

En ajatellutkaan olla kauan tällä dieetillä, vain ponkaista alkuun ja katkaista makeansyöntikierteen. Sitten vaikka kuukauden kuluttua palaan normaaliin missä syön hillitysti perunaa,harvoin riisiä ja oskus siiten täysjyväpastaa ja yritän pitää makean syönnin minimissä. Muuten en liputa alakarppauksen puolesta, vaan hyväkarppauksen. Kun nämä kuriviikot ovat loppuneet niin syön varmaan enemmän hedelmiä ja ruisleipää(oululaisen jälkiuunipalat)ja voin joskus ottaa kahvin kanssa pullankin. Ehkäpä annosten kokoja täytyy miettiä kun noita kiloja on kerääntynyt vyötärölle(ikä painaa jo). Mutta olisin iloinen jos saisin jonkinlaista potkua ja vauhtia tällä kaloreiden laskemisella ja varsinkin hieman suuntia sille että kuinka paljon kärsii syödä että ei liho. Ennen sanoin että lihon vaikka en syö paljon mitään ja kyllähän noista aika akkiä kertyy, ihmisen on hyvä välillä palautella mieleen sitä omaa kulutustaan ja syömiään kaloreita varsinkin kun ikää jo pitkästi yli 4k.

Kävin just terkalla, se kehoitti mittailemaan verensokeria, kun kerroin heikotuksista. Pitääpä tarkistella sitten kun sellainen tulee. Voihan se olla että mulla on joku vika että lihakset ei osaa/pysty käyttämään verensokeria hyödyksi niin kuin pitäisi, tätä on muuten kerran aikaisemminkin epäilty, mutta silloin ei kokeissa ollut mitään vikaa.

Vierailija
10/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voi lahtua pitää syödä tarpeeksi. yleensä 1200-1500kcal päivä. Oikeanlaista ruokaa. Muuten elimistä menee säästöliekille. Toinen vaihtoehto on ketoori, johon tuo ravintomäärä riittää; mutta se pitää tehdä valvotusti, täysravintovalmisteilla ja max 10 viikkoa- silti se voi olla elimistölle liian raskas. Että tuolla tavalla et laihdu; korkeintaan menetätä lihasmassaa joka tulee 100% läskinä takaisin. laihdutus on taitolaji eikä siinä päde et mitä vähemmän, sen parempi.

Vierailija
11/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voi lahtua pitää syödä tarpeeksi. yleensä 1200-1500kcal päivä. Oikeanlaista ruokaa. Muuten elimistä menee säästöliekille. Toinen vaihtoehto on ketoori, johon tuo ravintomäärä riittää; mutta se pitää tehdä valvotusti, täysravintovalmisteilla ja max 10 viikkoa- silti se voi olla elimistölle liian raskas. Että tuolla tavalla et laihdu; korkeintaan menetätä lihasmassaa joka tulee 100% läskinä takaisin. laihdutus on taitolaji eikä siinä päde et mitä vähemmän, sen parempi.

ja kikkailemalla laihdutettu tulee takaisin. Vain pysyvät ruokailutottumusten muutokset auttaa.

Vierailija
12/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivässä 1300-1500kcal. Olen laihtunut vajaassa vuodessa 21kg. En ikinä pärjäisi noin vähällä kuin sinä ap!

Vierailija
13/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi vitamiineja, proteiinia etkä muitakaan suojaravintoaineita. Mitenkähän olet mahtanut Nutrilettejä käyttää ja kuinka kauan? Niillä kalorimäärä jää johon 500-600:n välille. 10 viikon kuuri ei ole edes tarkoitettu muille kuin yli BMI 30:n ylipainoa kantaville.

Vierailija
14/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukutaitoinen.

En vaan laihtunut ja nyt mennään näin.

Saan kyllä vitamiineja hyvinkin, ruoka on kasvispitoista ja on siinä rasvaakin pikkasen.

Miten niin "10 viikon kuuri ei ole tarkoitettu kuin"...??

Arvasin että ekana täällä on äänessä nämä omatekoiset, keittiöss käulutuksen saaneet ihan-joka-alan-ekspertit.

Vierailija
15/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg:n laihtuminen vaatii 70 000 kcal:n vajeen, joka on aika paljon.

Vierailija
16/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten elimistösi joutuu syömään omia lihaksiaan, että säilyisit hengissä. Jos painoa lähtee, se lähtee lihaksista, ei rasvasta. Ajattelepas että sydämesikin on lihas.

Vierailija
17/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit ja vaarannat terveytesi. Painonhallintasi aloittaminen lykkääntyy.

Minä olen pudottanut vuoden alusta 12 kiloa vähentämällä syömistä. 9000 kJ/vrk.

Vierailija
18/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan erikoislääkärin ja ravitsemusterapaeutin tarkassa valvonnassa tuon 10 viikon nutrauskuurin kohta käynyt täysipäinen ihminen. Ohjelmaan kuuluu myös laboratorioseurannat ja verenpaineen, lääkitysten ym. tarkkailut.

Esittämäni faktat BMI:stä ja ravinnonsaannin turvaamisesta olen saanut heiltä. Löydät ne myös kahlaamalla tutkimuksia netistä.

Vierailija
19/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ajatuksen. Itsekin olen yrittänyt olla järkevällä dieetillä tässä 4 vk, päiväsaanti n. 800-1200 kaloria (kerran viikossa laskematon päivä, jolloin EI tule mätettyä muiden päivien edestä) ja kulutus lenkkeilemällä 300-500 kaloria. Tulos? Rapiat 2 kg miinusta. Ei pahemmin motivoi. Välillä olen itsekin ajatellut lopettaa saakeli koko syömisen (just noin uhmakkaasti =D ), mutta yritän nyt kuitenkin vielä tällä linjalla...

Tuu ihmeessä kertomaan tuloksia! =)

Vierailija
20/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla kalorimäärillä jaksaa? Siis käyttekö töissä ja harrastatte liikuntaa?

Itse yritän jollain 1700kcal päivässä, että tulisi 500kcal vaje/päivä, ja silti minulla pakkaa olemaan nälkä ja joskus tuntuu että energiat ovat tyystin vähissä, kuntosalillakin tulee nälkä...

herään aamulla aikaisin ja pyöräilen töihin 10km. työ on kevyttä.pyöräilen takaisin, syön lepään ja lähden lenkille(juoksukävelyä tai hölkyttelyä 70min) tai salille 1-1,5tuntia.

haluaisin kyllä laihtua mutta jostain syystä en pysty vetämään kaloreita kovin alas,tulee niin väsy ja heikko olo.Meneekö se ohi?Tottuuko elimistö siihen? Vai onko se vaan niin että pakko olla nälissään jos meinaa laihtua?Olenko vain laiska ja mukavuuden haluinen?

Painoa on 60.2 kiloa(aamupaino) ja pois pitäis saada ainakin 2,5kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän