Naapuri sanoi laiskaksi, kun tilaan lapsen synttärikakun konditoriosta..
Viikonloppuna on 3.v täyttävän tyttöni synttärit.
Olen todella onneton leipomaan, joten sanoin naapurilleni että tilasin kakun konditoriosta, kun hän kyseli minkälainen kakku tulee oleen...
Siihenpä naapuri tuumas, että "onpa laiskaa porukkaa, jos oman tytön kakkua ei jakseta tehdä. Sitten ei kannata varmaan pitää synttäreitä ollenkaan".
Olin ihan pöyristynyt, ei se mun mielestä laiskaa tee, jos kakkua ei leivo oman lasten synttäreille... No onpahan yks vieras vähemmän!
Tuossa on muuten suunnitelma tytön kakusta, jos jollain kiinnostaa :) Tuommonen pitäis naapurin tädin mukaan vääntää itse...
http://momminitup.com/wp-content/uploads/2007/09/cake2.jpg
Kommentit (59)
Miksi vaivautua leipomaan, jos voi ratkaista ongelman jotenkin muuten. Ei kuulu naapurille mistä kakkusi hankit. Minä olen ihan hyvä leipomaan mutta nykyisin kaiken muun ohella ja varsinkin synttäreitä järjestettäessä tilaan aina kakun. Ei vain ole innostusta ryhtyä leipomaan sitä itse, ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin. Rahalla saa ja rahaa voi käyttää, myös kakun ostoon.
Saman sarjan juttu, kun mieheni sisko käski meidän muuttaa ok-talosta kerrostaloon, kun kerta ei vietetä aikaa talossamme hänen mielestä tarpeeksi. Ollaan muutama viikko kesällä veneilemässä ja talvella viikko etelässä. Joidenkin ihmisten järjen(tai sen puutteen)juoksua on vain mahdotonta ymmärtää.
tilaan joskus leipomosta ja joskus teen itse, fiiliksestä ja tilaisuudesta riippuen. En viitsi ottaa paineita tollaisista ja meillä on täällä kylällä ihan hyvä ja edullinen konditoria myös. Mm. kaikki ristiäiskakut olen sieltä tilannut ja joskus jotain muutakin..
No onhan se aika kornia,
että kolmevuotiaalle pitää tilata kakut muualta...
Meillä tilattiin 1-vuotis synttäreille kakut :D
Tämä ihan siksi, että kaikki muut tein itse, mutta kakkujen kanssa en vain oo niin varma tekijä, joten päätin turvautua ammattilaiseen. Ja muutenkin en halunnut käyttää "turhaa" aikaa synttäripäivänä siihen, että värkkäilisin kakkuja ennen vieraiden tuloa, kun oli muutenkin puuhaa!
Ehkä olin sitten laiska, mutta enpä ainakaan köyhä, kun oli varaa hommata kakut muualta! ;)
Anna olla... kukin tyylillään, ja jos et ehdi/ osaa/ voi leipoa... niin onko se naapurin päänsärky? Tai kenekään muunkaan?
kerronpa vain, että meillä on jokaisessa juhlassa, oli sitten ristiäiset, synttärit, tuparit tms. ollut vähintään valmis kakkupohja kaupasta, nyttemmin ollaan siirrytty niihin kaupan valmiskakkuihin joita saa pakastealtaasta. Mies osaisi leipoa, mutta ei ole muuten kauhean järjestelmällinen ja minä taas en osaa enkä halua leipoa. Ihan hyvin ollaan pärjätty valmiskakuillakin. Hienompaa olisi tietysti tilata konditoriosta mutta ollaan haluttu kuitenkin säästää siinä.
Kukaan ei ole koskaan haukkunut meidän kakkuja ja aina ovat käyneet hyvin kaupaksi. Noloa tai ei, mutta tää on meidän tapa.
Lapset eivät nykyään syö kakkua juuri ollenkaan. Tuleehan siitä kuitenkin hieno pöydän koristus. Teille tulee varmasti hienot synttärit.
Plus että lapsiperheessä taito on huomattavasti useammin tarpeen kuin takanmuuraus. Eli se kannattaa opetella!
Kyllä kai jokainen osaa kakun tehdä mutt toisilla vaan on enemmän kädentaitoa ja osaa koristella sen nätiksi.
Jokainen osaa myös leikata saksilla mutta harva slti saksii lapsiensa päät, vaan vie parturiin.
Jokainen osaa myös siivota mutta osa tilaa siivouspalvelua ajan säästämiseksi.
Mikä siinä on että noin pahasti vituttaa kun ap tilaa kakun ulkopuoliselta??? Harvinaisen pöpi ämmä olet.
No onhan takan muuraus ja kakun teko tieten vähän eri asia, mutta noo, kummassakin kannattaa käyttää apuvoimia, jos haluaa hyvän lopputuloksen :)
Tosiaan, oon samaa mieltä teidän kans, itselläni on synttäreiden aamuna niin paljon muutakin puuhaa, että ei siinä paljon kermaa aleta vatkaan tai kakun koristeita sommitteleen.
Vai käyttääkö kukaan edes enään kakuissa kermavaahtoa, kun on marengit ja marsipaanit vai mitä onkaan... :D
Ketä ihan oikeasti kiinnostaa, mistä naapuri kakkunsa hankkii. Älä ap välitä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset kommentit, sillä ne kertoo enemmän kommentoijasta kuin sinusta.
Tuo kakku voi olla tilattu sukulaisia, kummeja jne varten.
Lapset eivät nykyään syö kakkua juuri ollenkaan. Tuleehan siitä kuitenkin hieno pöydän koristus. Teille tulee varmasti hienot synttärit.
yksi kakun tekemättömyys tai tekeminen saa aikaan hirveän polemiikin.
Minä rakastan täytekakkuja ja niitten leipomista ja saatan tekaista sellaisen arkenakin. Mutta esimerkiksi jouluna meillä syödään aina valmista käpykakkua!
Kutsuille on tulossa kymmenen lasta, plus heidän vanhempi/vanhemmat. Siihen vielä mummit ja ukit sekä kummit ja muut perhetutut, kyllä niitä kakun syöjiä löytyy... :)
Vaikka olen kans huomannut, ettei lapset syö juurikaan kakkua, paremmin menee jäätelöt, karkit, mehu yms. joita ajattelin tarjota myös.
kun 80-luvun lopussa yläasteen köksän tunneilla meille ei opetettu tekemään täytekakkua. Ja muutenkin ne kakut olivat silloin vähän eri tyylisiä kuin nykyään.
Eikä tuollaista (kuvan kakkua) osaa tehdä, jos ei ole kädentaitoja. Kyllä minä osaan kakkupohjan paistaa ja laittaa täytteen, mutta en osaa koristella kauniisti.
kyllä kakun leipominen opetetaan. Plus että lapsiperheessä taito on huomattavasti useammin tarpeen kuin takanmuuraus. Eli se kannattaa opetella!
Sinähän työllistät tilaamalla kakun!
Tosiaan, työllistät toisen ihmisen (ja vielä maksatkin siitä)! Lisäksi näytät minusta tytöllesi hyvää mallia (hän ei tietenkään ymmärrä sitä vielä, mutta myöhemmin vastaavissa tilanteissa), eteti kaikesta tarvitse selvitä ihan yksin, vaan apua voi ja saa hankkia.
Tuo naapuri taas... onkohan hän näitä hampaat irevssä supersuorittavia mammoja?
Mikä vi...un kärsimiskilpailu tämä elämä muka on? Ei OLE mitään velvoite-listaa, jota pitää noudattaa otsans hies, jotta olisi Hyvä Ihminen.
Eipä mulla tässä muuta. Ihanan näköinen kakku muuten, hauskoja juhlia ap:n perheelle!
En jaksa lukea koko ketjua (taidan olla laiska minäkin) mutta tuollaiselle naapurille toteaisin varmaan vaan, että entäs sitten - onko joku suurikin hyve leivoskella kakkuja?
ite tilasin kans 20 hengen kakun konditoriosta. 37e hieno cars-kakku. Vieraat kehu makua ja anoppi ja äiti totes ettei tuolla hinnalla kyllä kannatakkaan ite alkaa leipomaan.
Plus että lapsiperheessä taito on huomattavasti useammin tarpeen kuin takanmuuraus. Eli se kannattaa opetella!