Naapuri sanoi laiskaksi, kun tilaan lapsen synttärikakun konditoriosta..
Viikonloppuna on 3.v täyttävän tyttöni synttärit.
Olen todella onneton leipomaan, joten sanoin naapurilleni että tilasin kakun konditoriosta, kun hän kyseli minkälainen kakku tulee oleen...
Siihenpä naapuri tuumas, että "onpa laiskaa porukkaa, jos oman tytön kakkua ei jakseta tehdä. Sitten ei kannata varmaan pitää synttäreitä ollenkaan".
Olin ihan pöyristynyt, ei se mun mielestä laiskaa tee, jos kakkua ei leivo oman lasten synttäreille... No onpahan yks vieras vähemmän!
Tuossa on muuten suunnitelma tytön kakusta, jos jollain kiinnostaa :) Tuommonen pitäis naapurin tädin mukaan vääntää itse...
http://momminitup.com/wp-content/uploads/2007/09/cake2.jpg
Kommentit (59)
Sitähän se kysyi, ei sitä kuka sen tekee.
Viikonloppuna on 3.v täyttävän tyttöni synttärit.
Olen todella onneton leipomaan, joten sanoin naapurilleni että tilasin kakun konditoriosta, kun hän kyseli minkälainen kakku tulee oleen...
Itse meinasin tehdä kaiken muun; suolaiset piirakat, tuulihatut, mokkapiirakan, nakki-juusto-lihapulla-vartaat jne. Plus ajattelin tehdä kaikille vieraille goodie bagin ja onginta palkinnot.... Ihan tarpeeksi tekemistä ilman kakkuakin :)
Ja olen samaa mieltä, kyllä palveluja kannattaa käyttää hyväksi, ja välissä mennä sieltä mistä aita on matalin ;)
kakun niin kuin omalta tuntuu. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista. Mieluummin hyväntuulinen äiti, joka ehtii edellisenä iltana leikkiä lapsen kanssa kuin stressissä tuskaileva äiti, joka hampaat irvessä vääntää kakkua, kun ei pidä leipomisesta.
Just niin :)
Ja siis naapuri kysyi minkälainen kakku, niin selitin ideaa, ja kun alkoi kyseleen tarvikkeista tms. niin sanoin että kakku tulee konditoriasta, niin ei tarvi niistä huolehtia :)
ap
kerrotko mitä toi kakku maksaa, kun täällä oli toisessa ketjussa kysymys mitä kakusta pitäisi maksaa kaverille.
20 voi jeesus mitä tumpeloita!Yksi ainoa lapsikin pitää viedä hoitoon, että kaksi ääliötä saa aikaan kurjan kakun.
Saanko minä sanoa sinua sitten vastavuoroisesti mustavalkoisesti ajattelevaksi idiootiksi...
Kuule, ei kaikki harrasta leipomista. Itse olen myös sellainen, että olen harrastanut ruuanlaittoa pienen ikäni (jota karttunut siis jo 45 vuotta), ja olen siinä todella aika taitava - mutta kakkuja en ole ennen lasten syntymää leiponut, koska en PIDÄ itse täytekakuista. Mies on myös taitava harrastajakokki, eikä silti leivo koskaan.
Kukaan - sinäkään - ei ole kaikessa taitava. Osaatko sinä muurata takan? "Voi jeesus, mikä tumpelo", kun et osaa. Osaatko kutoa maton? Raidottaa ja leikata tukan? Korjata kengät?
Kakun teko on sinusta olennainen perustaito, mutta meitä on paljonkin, joiden mielestä se ei sitä ole. Mitä nyt lastenkutsuille pitää sellainen hommata - ja ONNEKSI niitä saa muutamalla kympillä kaupastakin.
-17-
Itse osaan kyllä leipoa, mutta siitä huolimatta tilaan kakkuni konditoriosta. Pääsenpähän vähemmällä vaivalla ja se on kaikille parasta etten yritä esittää mitään yltiöahkeraa supermammaa.
VAi että lapsen synttärit pitäis jättää väliin vain sen vuoksi ettei joko osaa kakkua leipoa, tai ei jaksa?
Ihan kiinnostais tietää mistä tämä kateus johtuu?
Vituttaako että toiset pääsee vähemmällä asiassa jolla ei ole mitään merkitystä vai vituttaako se ettei ole varaa ostaa kakkua?
naapureita oikein sikiää?? Mä en oikein voi kuvitella, että kukaan tuntemani ihminen kommentoisi toisen toimintaa noin.
on mielestäni ahkera, kun tekee kaiken muun itse. Minä en tee synttäreille mitään itse, korkeintaan jos laitran jotain pakastepasteijaa, niin paistan ne :)
Yleensä tilaan kaiken jostain/joku tuttu tekee. Minun osaamisena on muulla kuin ruoanlaittoalalla, tunnustan. Arkiruoka sentään onnistuu, mutta ei edes huvita opetella mitään kakkukikkailuja. Ei vain kiinnosta tarpeeksi.
Aika ankeaa, jos joku kakun leipominen on se, millä naapurin tai kenenkään tarvitsee päteä. Ihmisillä on eri kiinnostuksen kohteita.
Sinulle, joka kyselit hintaa, niin kakun hinta oli 75 € otin lisäksi pikkuleipäpaketin, joka oli 14 €
Konditoria / konditorio on Eirassa, kahvila Caruselliä lähellä, suosittelen!
se onkin mm. peruskoulun opetussuunitelmassa ja niitä pitää lapsiperheessä muurailla alvariinsa...
Mutta laiska olen minäkin. En osaa tehdä kakkuja enkä jaksa opetella joten siskoni on aina tehnyt lapsien synttäreille kakut (rakastaa kakkujen tekoa/suunnittelua).
Tuo kuvan kakku on muuten upea!
No opetetaankos lasten synttärikakun tekeminen / koristeleminen peruskoulussa? Minulle ei ainakaan
Ap
Jossainpäin törkeitä naapureita. Jättäisin tuon naapurin kanssa välit asiallisen viileiksi, eli parempi olla tekemisissä mahdollisimman vähän jos toisella on jotain minua vastaan. Tulee mieleen kateus, tai sitten hänellä oli vaan huono päivä.
Itse tykkään leipoa ja varsinkin koristella, mutten silti osaisi tuollaista suoralta kädeltä tehdä. Pitäisi harjoitella muutamaan kakkuun..... Monesti kotona järjestettävissä juhlissa on muutenkin puuhaa, järjestelyineen ja siivoamisineen, ettei ole aikaa hermoilla jonkun kakunkoristelun kanssa!
Kivoja synttäreitä teille!
KATEUTTA ! SISKONI , KATEUTTA!!!!!!!!!!!!!!! Naapuri oottaa perse ojolla lapsilisiä ja persaukinen. Mässäilkää sen idarin edestäkin !
Kannattaa ohi mennen hinta vielä mainita naapurille, vasta tulee riemastuun :D
Mutta söpöhän tuo on ku mikä!
kunhan kysyin?