Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua nykynaisen ulkonäköpaineista

Vierailija
18.04.2012 |

Joka tuutista tulee nykynaisen mallia. Minuun se vaikuttaa. Kehonkuva vääristyy. Pitäisi olla vielä vähän kiinteämpi ja paremmin muodostunut takapuoli jne. Kuka määrittelee kauneuden? Media?

T:jälleen dieetillä ja kuntokuurilla kun bikinikausi on tulossa.

Miksi????

Tuossa hyvä artikkeli meille tavallisille naisille

http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/seksuaalisuus-ja-seksi/ole-sinut-i…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ajattelin ihan sama, kun näin haastatteluni netissä. Sanoin siitä minua haastatelleelle toimittajallekin. Täydellistä naista esittävien kuvien tulva saartaa meidät kaikkialta, jopa ilmiöön kriittisesti suhtautuvan jutunkin kuvituksesta. Huh!

Vierailija
2/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISTEN ITSENSÄ luomia. Esim. naisten- ja muotilehdet (joita pyörittävät naiset) tekevät juuri tätä oman oksan sahaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain kertoo että täälläkin oli keskustelu jossa puhuttiin synnytykseen meikkaamisesta, ja joku sanoi että eihän sinnekään nyt sentään tarvitse ihan ryysyläisenä mennä.

Siis jos perusajatus on että nainen on luonnollisena (suihkunraikkaana ilman meikkiä ja ihokarvat ajamatta) ryysyläinen, on minun mielestäni ihan toden teolla syytä huolestua.

Vierailija
4/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet tietysti tykkäävät kauniista naisista mutta naiset itse todolella sahaavat oma aoksaansa asettumalla vaatimaan kauneutta muilta naisilta. Naisethan pääsääntöisesti muoti- ja muut naistenlehdet toimittavat.

Vierailija
5/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ok. Hyväksykää itsenne.

Vierailija
6/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harvat miehet itse asiassa kauheasti perustaa onko naisella säärikarvoja tai onko meikkiä tai millaiset vaatteet on. Moni tykkää tavallisennäköisistä luonnonlapsi-naapurintytöistä jopa enemmän kuin sinänsä upeista julkkiskaunottarista, jos puhutaan siitä millaisen naisen haluaa itse rinnalleen arkeen.

Mutta naiset kyllä on kovia arvostelemaan toistensa karvatilannetta, vaatteita, painoa, meikkityyliä. Itse tietoiessti pyrin olemaan arvostelematta toisia, eli kun välillä huomaan mielessäni happamia ajatuksia tyyliin "onpas tuolla vanhalla naisella räikeä meikkI" niin käännän sen muotoon hän lienee räiskyvä persoonallisuus ja haluaa ilmaista sitä noin - hienoa ja yksilöllistä.

Vierailija
7/19 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin neuvolasta annettiin odotusajaksi kirjanen, joka oli mainostoimiston tekemä, ja se näkyi. Täydellinen, kaunis nainen hiplaili autistisen näköisenä itseään joka kuvassa koska oli niin uppoutunut siihen raskauteen ja tulevaan äitiyteen. Alastonkuvissa ei näkynyt yhden yhtä raskausarpea rinnoissa eikä vatsassa, vaikka viimeisillään mentiin. Kuvien äideillä ei ollut aknea eikä silmäpusseja. Vähän kuin barbeja jotka oli leikisti raskaana kun se on niin fantsua.

Mun oli erittäin vaikea samaistua noihin taskalaismalleihin kun itse olin finninaamainen ja kalpea ja raskausarpia tuli.

Vierailija
8/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on, että naisia (ja miehiä) on ikuisesti ollut sekä rumia että kauniita ja siltä väliltä, ei se siitä muutu vaikka mikä tutkija mitä kirjoittaisi. Kauniita on kivempi katsoa, ei sillekään mitään voi. Ja tottakai rumaa vituttaa olla ruma, mutta ei sillekään mitään voi.

Elämä on.

Vierailija
9/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Se intensiteetti, millä normien mukaista naiskehoa nykypäivänä esitetään, on niin vahva, että se suorastaan uppoutuu naisten alitajuntaan. Nykyisen kaltainen täydellistä naista esittävien kuvien tulva on kuin aivopesua. Siksi naisten pitäisikin pohtia kysymystä ”Kuka minä oikeasti olen?”, jotta he voisivat saavuttaa terveen minäkuvan ja aidon ruumiillisuuden kokemuksen.

Televisio, elokuvat, tienvarsimainokset ja aikakauslehdet esittelevät ihanteellista kuvaa naisena olemisesta ja naisvartalosta. Lähes rasvaton, mutta kuitenkin isorintainen ja naisellisen kaareva vartalo on tosiasiassa fysiologisesti mahdoton.

– Ympäristömme esittämä kuva naisesta on ihmistä vähättelevä sekä naiseutta kaventava ja vääristävä. Se kaikki, mitä naiset voivat olla, koko elämän kirjo ja erilaisuuden rikkaus, ei todellakaan tule esille ympäristömme kuvastoissa, Mustavuori pohtii.

Vierailija
10/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuuttomia vaatimukia vastaan olemalla tahallani läski, homssuinen ja ruma. Varsinkin läski. Se antaa ikään kuin oikeuden antaa piut paut muullekin ulkonäköturhamaisuuksille tyyliin hampaiden valkaisut, karvojen poistot, ryppyjen täytöt - mitäpä sitä väliä tämmöisellä valaalla. Pelkään, että jos laihduttaisin, mikä tietysti olisi terveellistä, alkaisin pakkomielteilemään ulkonäöstäni joka nyt on mukavasti sivuseikka.

Vierailija
11/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvastoissa tungettu liian pieninä lihavien rumilusten päälle?

Miettikääs sitä.

Vierailija
12/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuuttomia vaatimukia vastaan olemalla tahallani läski, homssuinen ja ruma. Varsinkin läski. Se antaa ikään kuin oikeuden antaa piut paut muullekin ulkonäköturhamaisuuksille tyyliin hampaiden valkaisut, karvojen poistot, ryppyjen täytöt - mitäpä sitä väliä tämmöisellä valaalla. Pelkään, että jos laihduttaisin, mikä tietysti olisi terveellistä, alkaisin pakkomielteilemään ulkonäöstäni joka nyt on mukavasti sivuseikka.

Vierailija
13/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli valokuvattu vain hoikahkoja, hyväihoisia naisia. Lisäksi kuvia oli käsitelty, niin etteivät huokosetkaan ihosta näkyneet.

Ristiriita tekstin ja kuvien välillä... kumpaa uskoa?

Vierailija
14/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on, että naisia (ja miehiä) on ikuisesti ollut sekä rumia että kauniita ja siltä väliltä, ei se siitä muutu vaikka mikä tutkija mitä kirjoittaisi. Kauniita on kivempi katsoa, ei sillekään mitään voi. Ja tottakai rumaa vituttaa olla ruma, mutta ei sillekään mitään voi.

Elämä on.

...

Vierailija
15/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana-Mirjam Mustavuori: Nainen puntarissa – Kuinka tehdä minunkaupat itsensä ja kehonsa kanssa?

Uskoisin, että tuo Jaana-Mirjam ei itse olisi valinnut artikkeliin photoshopattuja kuvia :)

oli valokuvattu vain hoikahkoja, hyväihoisia naisia. Lisäksi kuvia oli käsitelty, niin etteivät huokosetkaan ihosta näkyneet.

Ristiriita tekstin ja kuvien välillä... kumpaa uskoa?

Vierailija
16/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun saatais nuo meidän lapset säästettyä turhilta itsetunto-ongelmilta ja ulkonäköpaineilta!!!

Vierailija
17/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä huolimatta pitäis yrittää muokata itteensä joksku toiseksi.

Mielisairaus ja kehonkuvan vääristymä?

Elämä on.

Vierailija
18/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta itsestäni. syön ja urheilen, jotta jaksan mahdollisimman pitkään ja pysyn vielä siedettävän näköisenäkin. sen olen velkaa ympäristölle ja ennen kaikkea itselleni. olen rakastunut itseeni, ja kehoni on temppelini, en vois antaa sen mennä huonoon kuntoon. terve sielu terveessä ruumiissa.

Vierailija
19/19 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teet sen itsesi vuoksi, et yhteiskunnan luomien kauneusihanteiden vuoksi.

huolta itsestäni. syön ja urheilen, jotta jaksan mahdollisimman pitkään ja pysyn vielä siedettävän näköisenäkin. sen olen velkaa ympäristölle ja ennen kaikkea itselleni. olen rakastunut itseeni, ja kehoni on temppelini, en vois antaa sen mennä huonoon kuntoon. terve sielu terveessä ruumiissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi