Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku av-palstalainen on päässyt feissarimokiin

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten jotkut eivät tiedä noiden "oikeaa" tarkoitusta.

Vierailija
2/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hulvatonta! Repesin, eiku sori REPS! Täytyy olla kyllä TOSI tyhmä, kun ei tiedä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko fiksua tietää nuo lyhenteet,ei minusta.

Vierailija
4/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo mamma vielä uskoi noi :D

Vierailija
5/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska JSSAP puuttui listalta.

Vierailija
6/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisempaa on että teinien sanavarasto on pelottavan suppea.

Vierailija
7/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en tiedä kaikkia. Mun tuttavapiiri käyttää kirjoittaessaan ihan normaalia suomen kieltä. Teinejä taas ei tuttavapiiriin kuulu.

Täältä AV:lta on oppinu mm. OMG, LOL ja KVG ja WTF merkitykset. Mutta IMHO ja ROFL... Ei mitään hajua.

Vierailija
8/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG = Oh my God

suomennos: "Voi Luoja" tai "Voi hyvä Jumala" jne.

Huomenna kerron mitä LOL tarkoittaa. Paljastan uuden lyhenteen joka päivä.

Vierailija
9/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret keksi lyhenteet päästään ja mamma nieli kaiken.

Vierailija
10/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissis taas joutuu jatkuvasti vaikeuksiin aikuisten oikeesti maailmassa suppean sanavarastonsa takia.

Vierailija
11/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en tiedä kaikkia. Mun tuttavapiiri käyttää kirjoittaessaan ihan normaalia suomen kieltä. Teinejä taas ei tuttavapiiriin kuulu.

No tunnustan etten tiedä mitä noi tarkoittaa. Täältä AV:lta on oppinu mm. OMG, LOL ja KVG ja WTF merkitykset. Mutta IMHO ja ROFL... Ei mitään hajua.

ja osaat tehdä sen, löydät kyllä aika vaivatta noiden lyhenteiden merkitykset, eikä tarvitse sanoa emt (LOL)

Vierailija
12/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tarvitsee pissiskieltä ainoastaan siihen, ettei vaikuta idiootilta kun ei sitä ymmärrä.

Vierailija
13/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnustan etten tiedä mitä noi tarkoittaa. Täältä AV:lta on oppinu mm. OMG, LOL ja KVG ja WTF merkitykset. Mutta IMHO ja ROFL... Ei mitään hajua.

ja osaat tehdä sen, löydät kyllä aika vaivatta noiden lyhenteiden merkitykset, eikä tarvitse sanoa emt (LOL)

tiedän mitä KVG tarkoittaa (on sama kuin TVG, tsekkaa vittu googlesta). Osaan myös käyttää googlea. Mutta ei mulla siltikään ole minkään valtakunnan kiinnostusta lähteä googlaamaan IMHOn ja ROFLin merkitystä. Kunhan vain kerroin etten tiedä merkitystä. Ja todennäköisesti elän oikein mainiosti vaikken ikinä oppisikaan mitä tarkoittavat. Minulle myös on ihan sama kuinka idioottina öisin boksereihinsa runkkaava natiainen minua pitää. =)

Vierailija
14/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittäviä!

Nykyisin noiden lyhenteiden tunteminen kuuluu yleissivistykseen, ihan samoin kuin muinoin kuului Raamaton sukuluetteloiden tunteminen.

Aikuisuus ei sulje pois ympäröivän maailman ilmiöiden seuraamista ja sivistyneisyys taas vaatii sitä.

Vierailija
15/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne TULEE selvittää Googlen kautta tarvittaessa. Toisten omaksumien kommunikointitapojen oppimisesta kieltäytyminen on sama kuin kieltäytyisi opettelemasta lukemaan.

Vierailija
16/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti ei tuu mammapalstoilla sanaharkkaa muutaman pikku väärinkäsityksen vuoksi… (:"

"varmasti tulee. Nehän tappelee siellä kaikesta."

Vierailija
17/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti ei tuu mammapalstoilla sanaharkkaa muutaman pikku väärinkäsityksen vuoksi… (:"

Niin kuin nyt tuo että erehdyin kirjoittamaan, että lyhenteistä viis veisaamalla antaa itsestään typerän kuvan niin eikös siihen joku kärkäs mamma jo tarttunut ja kuvitellut mun tarkoittaneen lasten mielipidettä. Juu ihan vaikka tätä keskustelua tarkoitin :)

Mutta se on tavallaan jopa lohduttavaa, että maailmassa on yhä jotain muuttumatonta johon uskaltaa luottaa eli

Vierailija
18/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin nyt tuo että erehdyin kirjoittamaan, että lyhenteistä viis veisaamalla antaa itsestään typerän kuvan niin eikös siihen joku kärkäs mamma jo tarttunut ja kuvitellut mun tarkoittaneen lasten mielipidettä. Juu ihan vaikka tätä keskustelua tarkoitin :)

Mutta se on tavallaan jopa lohduttavaa, että maailmassa on yhä jotain muuttumatonta johon uskaltaa luottaa eli palstatappelun syntyminen aiheesta kuin aiheesta ;)

Vierailija
19/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on tavallaan jopa lohduttavaa, että maailmassa on yhä jotain muuttumatonta johon uskaltaa luottaa eli palstatappelun syntyminen aiheesta kuin aiheesta ;)

Vierailija
20/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moka on siinä että Nuoret keksi lyhenteet päästään ja mamma nieli kaiken.

...nuoret keksivät niille luovasti selitykset itse, siitähän tuossa oli kysymys?

Tekstari-somekieli on kieli siinä missä mikä muukin kieli tai kommunikaation muoto, kyllä siitä kuuluu olla perillä ainakin suurinpiirtein. Turha vähätellä! Lastesikin kannalta siinä on se etu, ettet ole heidän silmissään ihan niin kalkkis kuin muuten olisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän